بازی اساسین کرید
بازدید 274
0

بازی اساسین کرید Assassin’s Creed

ژانرسبک مخفی‌کاری
جهان باز
بازی اکشن
توسعه‌دهندهUbisoft Milan
Ubisoft Quebec
Ubisoft Toronto
گیملافت
Griptonite Games
Blue Byte
ناشریوبی سافت
پدید آورندگانپاتریس دسیلتس
جید ریموند
کوری می
نخستین انتشاراساسینز کرید
۱۴ نوامبر ۲۰۰۷
آخرین انتشاراساسینز کرید والهالا
۱۰ نوامبر ۲۰۲۰

 

سری بازی اساسین کرید یا کیشیش ادم کش یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط  Patrice Désilets ، Jade Raymond و Corey May خلق و توسط کمپانی بزرگ بازی سازی  Ubisoft منتشر شد.

داستان بازی درباره آدم کشانی است که برای صلح و آزادی با سربازان متعصب کلیسا می جنگند که طرفدار کنترل کردن مردم هستند . بازی اساسین کرید الهام گرفته شده از رمان Alamut نوشته ی Vladimir Bartol و همچنین برگرفته از  سری بازی های پرنس اف پرشیا Prince of Persia  است.

بازی اساسین کرید با دنیایی آزاد و در دید سوم شخص انجام می شود. این بازی نظر تعداد زیادی از منتقدین را جلب کرد و برنده ی جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین بازی سال شد. تا سال 2016 این بازی بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسید و پرفروش ترین بازی کمپانی سازنده شد. بازی اساسینز کرید یکی از پرفروش ترین بازی های کامپیوتری تاریخ است.

بازی اساسین کرید Assassin’s Creed

Assassin’s Creed I

اولین نسخه از سری بازی اساسین کرید است که در سال 2007 منتشر شد. این ورژن بازی بیشتر تمرکز بر یکی از شهر های کشور سوریه دارد که پایگاه انجمن برادری است و مدل های خیالی و تاریخی از این مکان می سازد. همچنین شهر های اورشلیم، یکی از شهر های اسرائیل و دمشق نیز در این بازی وجود دارند. طرح های مختلف تاریخی بازی را جذاب تر کرده است . قابلیت های دویدن آزادانه ، بالا رفتن از کوه، مخفی کاری و پاراکور در این بازی استفاده شده است. در این ورژن از بازی شما باید درخواست های کناره را انجام دهید قبل از اینکه انجمن برادری درخواست قتل را در آن شهر به شما بدهد. این ویژگی در نسخه های بعدی بازی حذف گردید.

Assassin’s Creed II

شبیه به بازی اول در این نسخه ار بازی اساسین کرید شهرهای ونیز، فلورانس و چندین شهر دیگر از شهرهای کشور ایتالیا به صورت تاریخی بازسازی شده اند. در این قسمت از بازی شما می توانید ماموریت های کناره را در هر زمانی به انجام برسانید. ویلای Monteriggioni در بازی نقش خدماتی دارد و شما با فروختن سلاح، زره و نقاشی برای ویلا میتوانید به ثروت بیشتری دست پیدا کنید. این نسخه از بازی در سال 2009 منتشر شد.

Assassin’s Creed: Brotherhood

این ورژن از سری بازی اساسین کرید بسیار شبیه به ورژن قبلی آن است با این تفاوت که بازی در کشور رم اتفاق می افتد. ویلا در این قسمت هم برای خدمات رسانی به بازیکن وجود دارد با این تفاوت که برای استفاده از آن باید اول برج های بورگیا را نابود کنید که قسمت های زیادی از شهر را کنترل می کنند. در این نسخه بازیکن می تواند از شهروندان دعوت کند که به گروه بپیوندند. بازیکن می تواند آنها را به بخش های دیگری از اروپا منتقل کند تا تجربه و پول بدست اورند یا از انها در ماموریت ها استفاده کند. اولین نسخه از بازی اساسین کرید است که قابلیت چند بازیکن آنلاین به آن اضافه شده است. این نسخه در سال 2010 منتشر شد.

Assassin’s Creed: Revelations

در این ورژن از بازی اساسین کرید قابلیت ها و سلاح های جدیدی اضافه شد مانند: طراحی بمب های انفجاری و دید عقاب که به بازیکن اجازه می دهد نه تنها مکان قربانیان را پیدا کند بلکه ببیند که آنها از کجا به کجا در حرکت هستند. قابلیت چند بازیکن انلاین در این نسخه هم موجود است. همچنین از کاراکتر های بیشتر، نقشه های بیشتر و سبک های بیشتری برای یک تجربه ی پیشرفته تر در این نسخه از بازی استفاده شده است. این نسخه در سال 2011 منتشر شد.

Assassin’s Creed III

این نسخه از سری بازی اساسین کرید ساختاری مشابه با قسمت های قبلی دارد. داستان این بازی در بوستون و نیویورک اتفاق می افتد. نقشه ی دنیای آزاد این بازی قسمت طبیعت بسیار بزرگی دارد که به بازیکن اجازه ی شکار در این مناطق را می دهد. نبرد دریایی در این قسمت به بازی اضافه شده است به این صورت که بازیکن با استفاده از توپ و سلاح های مختلف با کشتی های دیگر نبرد می کند. این ورژن در دنیای مدرن رخ می دهد. نسخه اساسین کرید 3 در سال 2012 منتشر شد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag

این ورژن از بازی اساسین کرید تمرکز بیشتری بر روی ماجراجویی با کشتی دارد. با این حال باز هم بخش هایی از بازی با دید سوم شخص در خشکی اتفاق می افتد. بیشتر این بازی در قسمت هایی از هند غربی و بخش هایی از ان در شهر ها Havana، Nassau و Kingston رخ می دهد. همچنین قابلیت شکار حیوانات بزرگ دریایی و خشکی نیز وجود دارد. این نسخه از بازی که در سال 2013 منتشر شد یکی از پرفروش ترین بازی های سال 2013 است.

Assassin’s Creed Rogue

داستان این نسخه از بازی اساسین کرید در حدود سال های 1758 در نیویورک رخ می دهد. به همراه قسمت های کشتی رانی بر روی اقیانوس اطلس. این نسخه از بازی واقعه تاریخی جنگ 7 ساله را به تصویر می کشد. این ورژن در سال 2014 منتشر شد

Assassin’s Creed Unity

داستان این ورژن از بازی اساسین کرید در پاریس و در زمان انقلاب فرانسه رخ می دهد. ساخت این بازی بیش از سه سال به طول انجامید و در نوامبر سال 2014 منتشر شد.

Assassin’s Creed Syndicate

این ورژن از سری بازی اساسین کرید در لندن و در زمان ملکه ویکتوریا رخ می دهد. این نسخه از بازی در نوامبر سال 2015 منتشر شد.

Assassin’s Creed Origins

داستان این نسخه از سری بازی اساسین کرید در مصر باستان رخ می دهد. این بازی در اکتبر سال 2017 منتشر شد.

Assassin’s Creed Odyssey

اخرین نسخه منتشر شده از سری بازی اساسین کرید است که در یونان باستان و در زمان جنگ بین اتن و اسپارتا رخ می دهد . این بازی در اکتبر سال 2018 منتشر شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *