بازی هیتمن
بازدید 672
0

بازی هیتمن

سری بازی های بسیار محبوب هیتمن ساخته شده توسط کمپانی دانمارکی IO Interactive و منتشر شده توسط کمپانی Eidos Interactive با همکاری کمپانی  Square Enix می باشد. این سری بازی ها همچنین بر روی سایت مایکروسافت نیز در دسترس قرار گرفته است. بر اساس داستان این بازی 2 رمان و یک داستان مصور نیز نوشته شده است به نام های Hitman: Enemy Within نوشته ی: William C. Dietz و رمان Hitman: Damnation نوشته ی: Raymond Benson به همراه داستان مصوری به نام Agent 47: Birth Of A Hitman.

همچنین فیلم اکشنی از روی داستان این بازی به نام  Hitman: Agent 47 ساخته شد که مورد پسند منتقدین قرار نگرفت ولی به موفقیت مالی خوبی دست پیدا کرد. سری بازی های هیتمن داستان های مامور47 را روایت می کند که یک قاتل مخفی و چیره دست است. رکورد های بی نقص او باعث درخواست های زیادی بین نخبگان و ثروتمندان شده است. اولین نمایشنامه نویس هیتمن Morten Iversen است که نمایشنامه های Hitman: Codename 47 و Hitman 2: Silent Assassin را نوشته است.

Hitman: Codename 47) 2000)

نسخه اول از سری بازی های هیتمن می باشد که درباره یک شخصیت به نام 47 است که از تیمارستانی فرار می کند که مدت زیادی در انجا رو او ازمایش انجام می داده اند.

او توسط یک اژانس مخفی استخدام می شود و با دستیارش Diana Burnwood اشنا می شود. ماموریت او کشتن 4 نفر از مغز های اصلی خلافکاری است و بعد از ان باید دکتری را بکشد که بعدا متوجه می شود همان دکتری است که در تیمارستان او را معالجه می کرد.

مامور 47 از دوران کودکی برای اینکه یک قاتل شود تعلیم می دیده است و شبیه سازی می شده است. 4 خلافکار مغز متفکری هم که به قتل می رساند پشت عملیات شبیه سازی بوده اند و دستور قتل انها توسط پروفسور Wolfgang Ort-Meyer صادر می شود. پروفسور Ort-Meyer مغز متفکر اصلی کل عملیات شبیه سازی است.

او نقشه ی فراری دادن 47 را می کشد تا بتواند با استفاده از او 4 همکار خود را حذف کند و از 47 برای نقشه ی خود استفاده کند. 47 با کمک یک مامور ویژه CLA به تیمارستان بازمی گردد تا خالق خود را بکشد. پروفسورOrt-Meyer که برای بازگشت 47 اماده شده است افراد شبیه سازی شده را برای کشتن 47 ازاد می کند. انها در ماموریت خود شکست می خورند و 47 با پروفسور رو به رو شده و او را می کشد.

Hitman 2: Silent Assassin )2002)

بعد از به قتل رسیدن پروفسور Ort-Meyer مامور 47 مرگ خودش را جعل کرد و از سازمان CIA استعفا داد. او تصمیم گرفت زندگی قبلی اش به عنوان یک قاتل را کنار بگذارد و به شهر سیسیل ایتالیا میرود تا انجا در جلسات کلیسا حضور پیدا کند و کمی ارامش پیدا کند.

او به عندان یک باغبان برای پدر Vittorio کار می کند که مربی او و بهترین دوستش است. او در جلسه ی اعتراف به تمام گناهانش اعتراف می کند و پدر Vittorio باور دارد که او قلب پاکی دارد.

یک روز که 47 مشغول کار در باغ است پدر Vittorio دزدیده می شود و یک نامه برای خون بها ی او برای 47 به جا گذاشته می شود. 47 تصمیم میگیرد که به شغل قبلی اش برگردد تا پدر Vittorio را پیدا کند. او با آژانس قبلی اش تماس می گیرد که فکر می کردند او مرده است و پیشنهاد معامله ای رابه دستیارش Diana Burnwood می دهد. 47 به پست قبلی اش به عنوان قاتلی برای سازمان CIA بازمی گردد به شرطی که آنها کمک کنند پدر Vittorio را پیدا کند.

Diana Burnwood به او اطلاع می دهد که دوستش توسط رئیس مافیای سیسیلی به نام Giuseppe Giuliano دزدیده شده است. او کشیش را در یک سلول زیر قصرش زندانی کرده است. 47 به عمارت او نفوذ می کند و Giuseppe را به قتل می رساند ولی موفق نمیشود که کشیش را پیدا کند. بعدا Diana به او اطلاع می دهد که طبق تصاویر ماهواره ای تعدادی مامور روسی با یونیفرم او را از انجا بیرون برده اند.

47 در نهایت کشیش را پیدا می کند و او را نجات می دهد حالا باید طبق قرارداد با آژانس CIA کار کند و او متوجه می شود که نمی تواند به آرامش برسد و از شغل قبلی اش بیرون بیاید و به کارش به عنوان یک قاتل حرفه ای ادامه می دهد.

Hitman: Contracts )2004)

این قسمت بازی هیتمن با صحنه ی مامور 47 زخمی و سرگردان در یک هتل شروع می شود. او وارد اتاقش می شود و از هوش می رود. صحنه های قتل هایی که در این مدت انجام داده است را به یاد می اورد که با قتل دکتر Dr. Ort-Meyer در آخر قسمت اول بازی هیتمن آغاز شد. ماموریت های این بازی متمرکز بر روی ماموریت های قبلی است که انجام شده ولی به صورت برعکس.

گرافیک، نقشه ها و هوش مصنوعی در این نسخه از بازی پیشرفت کرده است. در این قسمت از بازی هیتمن ، مامور 47 از جاهای مختلفی دیدن می کند از جمله: رومانی، کامتاکا، بریتانیا، روتردام، بوداپست، هنگ کونگ و بالاخره پاریس.

Hitman: Blood Money )2006)

در این نسخه از بازی هیتمن، مامور 47، شخصیت اصلی در هر ماموریت یک یا چندین نفر را به قتل میرساند. بین او و قربانیانش موانعی مانند: محافظان، مکان هایی با قابلیت های پیشرفته و محافظت شده و شاهدان قتل وجود دارد.

در هر مرحله بازیکن توسط نقشه ی ماهواره ای به سمت قربانیان راهنمایی می شود که در هر زمانی در دسترس قرار دارد. 47 از متد های مختلفی برای حذف کردن هدف هایش استفاده می کند.

Hitman: Absolution )2012)

این قسمت از بازی هیتمن در تاریخ 20 نوامبر سال 2012 منتشر شد. نسخه های جهانی ان برای ویندوز، ایکس باکس و پلی استیشن 3 موجود است.

بازی هیتمن Hitman) 2016)

این نسخه از بازی هیتمن توسط کمپانی Square Enix ساخته شد که مسئولیت ساخت نسخه های مناسب برای تلفن های همراه و تبلت ها را بر عهده دارد. در سال 2016 نسخه های مناسب برای ویندوز، ایکس باکس و پلی استیشن 4 منتشر شد.

بازی هیتمن Hitman 2 )2018)

هیتمن 2 ساخته شده توسط کمپانی IO Interactive با همکاری Warner Bros نسخه های مناسب برای ویندوز، ایکس باکس و پلی استیشن 4 را در تاریخ 13 نوامبر سال 2018 منتشر کرد.

سری بازی های هیتمن واکنش مثبت بسیار زیادی دریافت کرد و تا سال 2015 بیش از 15 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *