چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟
بازدید 111
0

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟

قبل از اینکه بخواهید در شغل خود پیشرفت کنید باید سوالاتی را از خود بپرسید سوالاتی مانند، آیا شغل مناسبی را انتخاب کرده اید. به شغل خود علاقه دارید، از آن راضی هستید و خیلی سوالات دیگر، اگر کار خود را با علاقه و رضایت انجام ندهید. پیشرفت در آن بسیار سخت میشود. در ادامه میخواهیم راهکار های اینکه چگونه در کار خود پیشرفت کنیم را برایتان بازگو کنیم.


راهکار های اینکه چگونه در کار خود پیشرفت کنیم:

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟

از کار خود لذت ببرید:

اولین گام برای موفق شدن این است که از کار خود لذت ببرید و شاد باشید. اینکه هر روز صبح با اشتیاق به سرکار بروید به پیشرفت شما کمک میکند. اگر نسبت به کار خود بی میل باشید و هر روز فقط از روی اجبار و بی میلی به سرکار بروید نمیتوانید در آن پیشرفت کنید. برای پیشرفت کردن باید کار خود را عوض کنید و شغلی انتخاب کنید که از آن لذت میبرید.

با همکاران خود رابطه خوبی داشته باشید:

نمیشود که همیشه همه ی آدم های اطرافتان را دوست داشته باشید، اما نباید به گونه ای رفتار کنید که آنها متوجه این موضوع بشوند. در محیط کار باید با همکاران خود مودبانه و با احترام رفتار کنید. نباید مسائل خصوصی خود را در محیط کار بازگو و به گونه ای رفتار کنید که بعد ها پشیمان شوید.

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟

طوری رفتار کنید که در ذهن ها باقی بمانید:

زمانی که با مدیر عامل یک شرکت دیگه ملاقات میکنید یا در برخورد با مشتری باید به گونه ای رفتار کنید که در ذهن آنها ثبت شوید. نباید بزرگ گویی کنید و رفتار خودپسندانه ای داشته باشید. هیچکس نمیداند که شانس چه زمانی در خانه اش را میزند.

صبح که از خواب بلند شدید تلفن همراه خود را چک نکنید:

اکثریت مردم صبح بعد از بیدار شدن اولین کاری که میکنند این است که تلفن همراه خود را چک کنند و این بسیار عمل نادرستی است. این کار باعث افزایش استرس در شما میشود، وقت شما را میگیرد و حواس شما را برای ادامه روزتان پرت میکند. همچنین بر ضریب هوشی شماهم نیز تاثیر منفی میگذارد.

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟

مشاور شغلی بگیرید:

مشاور شغلی میتواند به شما بگوید که برای پیشرفت در شغل خود از کجا باید شروع کنید. همچنین این متخصصان به شما کمک میکنند تا اهدافتان را مشخص کنید. و مانع های سر راهتان را شناسایی و از سر راه بردارید.

اعتماد به نفستان را تقویت کنید :

شما هر چقدر هم که در کاری مهارت داشته باشید، اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید نمیتوانید در آن کار خوب باشید زیرا به خود اطمینان ندارید. اعتماد به نفس بالا به شما کمک میکند در کارهایتان بهترین تصمیم را بگیرید و بهترین عمل را از خود نشان دهید.

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟

در مسیر پیشرفت شغلی تلاش کنید:

منتظر ترفیع یا اینکه کسی استعداد شما را کشف کند نباشید. خودتان برای پیشرفت در شغلتان تلاش کنید. یک هدف و مسیر برای خود تایین و در آن قدم بگذارید. سعی کنید مدیران امروز خود را به شرکای فردایتان تبدیل کنید.

برای خود الگو انتخاب کنید:

از بین اطرافیانتان که پیشرفت کردند برای خود الگو یا مربی انتخاب کنید. از رفتار های او درس بگیرید. و درمورد اهدافتان با او صحبت و مشورت کنید.

سطح دانش خود را ارتقا دهید:

شما هرچقدر هم که درس خوانده باشید باز هم مطالبی هست که نمیدانید. سعی کنید باتوجه به رشته و شغل خود مطالب جدید یادبگیرید. در سمینار ها شرکت کنید، و سعی کنید اطلاعات روز مربوط به شغل خود را دنبال کنید و از آن ها آگاهی داشته باشید.

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم ؟

به کم قانع نباشید :

همیشه به پیشرفت کردن فکر کنید.داشتن موقعیت خوب میتواند شما را از هدف پیشرفت کردن دور کند اما به خاطر داشته باشید که دنیا نامحدود است و شما میتوانید به موقعیت های خیلی بالا تر دست پیدا کنید.



اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ستیلا ارگنجی مقدم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *