طرز تهیه چوروی
بازدید 198
۲

طرز تهیه چورو

هیچ چیز مثل یک چورو تازه خانگی نیست. به راحتی به یکی از خوراکی های موردعلاقه شما تبدیل میشود! آنها از بیرون ترد، از داخل نرم و لطیف هستند و مقاومت ناپذیرترین طعم را دارند. به علاوه درست کردن آنها راحت تر از چیزی است که فکر می کنید. همیشه مورد علاقه همه اعضا حال حاضر! پس در ادامه با ما باشید تا طرز تهیه چورو را یاد بگیریم.
آماده سازی : 10 دقیقه
پخت : 20 دقیقه
زمان خنک شدن : 5 دقیقه
آماده در: 35 دقیقه

مواد مورد نیاز :

1 لیوان (250 میلی لیتر) آب
1/4 فنجان (56 گرم) کره بدون نمک، به مکعب های کوچک خرد شده
1 قاشق غذاخوری (13 گرم) شکر
1/4 قاشق چایخوری نمک
1 فنجان (141 گرم) آرد همه منظوره
1 عدد تخم مرغ بزرگ
1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
روغن مایع، و قیف برای سرخ کردن
برای پوشش و تزیین آن :
1/2 فنجان (100 گرم) شکر
3/4 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده و در صورت علاقه مندی شکلات آب شده

طرز تهیه چورو :

برای پوشش، 1/2 فنجان شکر و دارچین را در یک ظرف کم عمق با هم مخلوط کنید، کنار بگذارید.
روغن نباتی را در یک قابلمه بزرگ یا تابه عمیق روی حرارت متوسط ​​رو به بالا تا 360 درجه فارنهایت گرم کنید. در حالی که روغن در حال گرم شدن است خمیر را آماده کنید.
آب، کره، شکر و نمک را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید تا بجوشد.
آرد را تفت دهید و به مخلوط قبلی اضافه کنید .حرارت را کم کنید و مدام با کفگیر هم بزنید تا مخلوط یکدست شده و یکدست شود.
مخلوط را به یک کاسه همزن بزرگ منتقل کنید، بگذارید 5 دقیقه خنک شود.
وانیل و تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و بلافاصله با همزن برقی هم بزنید. اگر همزن برقی نداشتید با همزن دستی هم کارتان راه می افتد. سپس مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. (اول از هم جدا می شود اما به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود).

در ادامه با طرز تهیه چورو با ما همراه باشید.

طرز تهیه چورو

مخلوط را به یک قیف مجهز به نوک ستاره گرد (بزرگتر از 3/5 سانت) منتقل کنید. ( اگر قیف ندارید میتوانید با کیسه پلاستیکی هم قیف درست کنید . طوریکه مواد را داخل آن میریزید و ته آن را سوراخ میکنید.)

طرز تهیه چورو مرحله ریختن مواد در قیف

طرز تهیه چورو


مخلوط را با احتیاط داخل روغن از قبل گرم شده، به طول حدود 15 سانتی متر لوله کنید، انتهای آن را با قیچی تمیز ببرید.
اجازه دهید تا زمانی که قهوه ای طلایی شود، در هر طرف حدود 2 دقیقه سرخ شود.

طرز تهیه چورو مرحله سررخ کردن آن

سرخ کردن چورو

روی حوله کاغذی بریزید تا برای مدت کوتاهی خشک شود و سپس به مخلوط شکر دارچینی منتقل کنید و رول کنید تا پوشش داده شود. و اگر شکلات آب شده دارید میتوانید آن را به عنوان دیپ در کنار چورو ها میل کنید.

همچنین این مطالب خوشمزه را دنبال کنید در پیویو :

https://pioio.com/mag/2022/04/24/cooking-greece-pasta/ https://pioio.com/mag/2022/04/20/how-to-prepare-28-type-finger-food-simple-and-popular/ https://pioio.com/mag/2022/04/13/how-to-cook-alfredo-chicken-pasta-%f0%9f%8d%9d/

نکاتی برای طرز تهیه چورو های خوشمزه :

از یک دماسنج برای روغن استفاده کنید. اگر باشد برای طرز تهیه چورو بهتر است، بنابراین می‌توانید روغن را تا دمای مناسب گرم کنید و در حین سرخ شدن چوروها آن را کنترل کنید. در حین درست کردن خمیر، روغن را از قبل گرم کنید، زیرا زمان می برد تا به درجه حرارت برسد.
. برخی از دستور العمل ها از 3 تخم مرغ استفاده می کنند، اما بعضی وقت ها که آنها بیش از حد تخم مرغی بیرون می آیند، برخی تخم مرغ ها را حذف کنید، اما تخم مرغ باعث افزایش طعم و طعم غنی تر می شود، بنابراین برای طرز تهیه چورو از یک تخم مرغ نیز میتوانید استفاده کنید.
از نوک قیف ستاره‌ای بسته برای طرز تهیه چورو استفاده کنید (نوک با لبه‌های گرد، مانند این)، این به چروها لبه‌های مشخص‌تری می‌دهد. این به معنای ظاهر ترد بیرونی و ظاهر کلاسیک چورو است.
اجازه دهید خمیر قبل از اضافه کردن تخم مرغ استراحت کند، و بلافاصله پس از اضافه کردن تخم مرغ و مخلوط کردن، همزن را آماده کنید تا کار کند.
در هنگام سرخ شدن به رنگ آنها دقت کنید. به نظر می رسد که آنها هرگز به زمان دقیقی نیاز ندارند، رنگ قهوه ای طلایی آنها به شما اطلاع می دهد که هر طرف چه زمانی تمام شد. اگر نیم پز شوند، در مرکز خام به نظر می رسند، پس منتظر آن سایه قهوه ای طلایی باشید.
قبل از اینکه چوروها را به مخلوط شکر دارچینی اضافه کنید، بگذارید کمی روی دستمال کاغذی روغن گیری شود. شما نمی خواهید آنها مرطوب و روغنی باشند و مستقیماً به شکر اضافه کنید یا فقط شکر را جمع می کنند و خیلی ضخیم می شوند، اما از طرف دیگر نمی خواهید خشک شوند. کاملاً روی دستمال کاغذی قرار دهید وگرنه شکر خیلی خوب نمی چسبد. چیزی حدود 15 ثانیه سپس رول کنید. و این از طرز تهیه چورو درست و حسابی(:
آنها را گرم سرو کنید. هیچ چیز مانند یک چوروی گرم تازه درست شده نیست، هرکس یکی رو امتحان کنه عاشقش خواهد شد :).

طرز تهیه چوروی

مواد مورد نیاز چورو چیست؟

این شیرینی مواد مورد نیاز خیلی ساده ای دارد که در خانه همه پیدا میشود مثل کره و آرد و شکر و…. در این مقاله بیشتر و کامل تر بخوانید.

زمان پخت چورو چقدر است؟

این شیرینی ساده تر است آن چیزی است که فکر می کیند و فقط 35 دقیقه طول می کشد تا نوش جان کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نسرین گفت:

    عالی.خیلی ممنون .بسیار کاربردی

    1. parnaz_hasannezhad گفت:

      ممنون از نظر شما