طرز تهیه نودل خانگی
بازدید 9434
0

طرز تهیه نودل خانگی

در این مقاله به سراغ طرز تهیه نودل خانگی رفته ایم، این رشته های خوشمزه به آسانی آماده می شوند و به خوبی در یخچال نگهداری می شوند. همچنین چیزهای کمی وجود دارند که به اندازه این رشته های خانگی (مانند این نوع نودل)، که به صورت ساده خورده شوند و خوش طعم باشند.

نودل چیست؟

نودل چیست؟
نودل چیست؟

رشته فرنگی یا نودل نوعی غذای تهیه شده از خمیر بدون مایه خمیر است که به صورت رشته های صاف غلتانده و به صورت نوارها یا رشته های بلند بریده، کشیده یا برش داده می شود. رشته فرنگی را می توان برای نگهداری کوتاه مدت در یخچال نگهداری کرد و یا خشک کرد و برای استفاده در طولانی مدت نگهداری کرد.

نودل ها را معمولا در آب جوش می پزند، گاهی اوقات با روغن پخت و پز یا نمک اضافه می کنند. آنها همچنین اغلب در ماهیتابه پس از جوشیدن، سرخ می شوند. غذاهای نودل می تواند شامل سس باشد یا نودل را می توان در سوپ قرار داد. ترکیب مواد و منشاء ژئوفرهنگی برای هر نوع از انواع نودل خاص است. نودل در بسیاری از فرهنگ ها غذای اصلی است مانند کره، ژاپن،اندونزی،…

چوب غذا خوری چاپستیک رنگی 

  • دارای 5جفت چوب غذا خوری
  • جنس استیل ضد زنگ
  • رنگبندی در هر بسته : سفید،صورتی،سبزآبی ،زرد،آبی
  • قابل شستشو
  • قابل استفاده برای غذاهای رشته ای و ..

منشا طرز تهیه نودل خانگی

اولین گزارش مکتوب نودل در کتابی به دوره هان شرقی (25-220 میلادی) یافت شده است. رشته های تهیه شده از خمیر گندم به غذای برجسته مردم سلسله “هان” تبدیل شد. قدیمی ترین شواهد رشته فرنگی مربوط به 4000 سال پیش در چین است. در سال 2005، تیمی از باستان شناسان گزارش دادند که یک کاسه سفالی حاوی رشته فرنگی 4000 ساله در سایت باستانی لاجیا پیدا کردند. گفته می‌شود که این رشته‌ها شبیه به لمیان، نوعی نودل چینی است. با تجزیه و تحلیل فیتولیت های پوسته و دانه های نشاسته موجود در رسوبات مرتبط با رشته فرنگی، آنها به عنوان ارزن متعلق به Panicum miliaceum و Setaria italica شناسایی شدند. با این حال، سایر محققان تردید دارند که رشته های لاجیا از ارزن خاص ساخته شده است: تهیه رشته فرنگی خالص ارزن دشوار است، مشخص نیست که آیا بقایای آنالیز شده مستقیماً از خود رشته فرنگی لاجیا گرفته شده است یا خیر، مورفولوژی نشاسته پس از پختن تغییرات مشخصی را نشان می دهد که مناسب نیست. با رشته فرنگی لاجا و مشخص نیست که دانه های نشاسته مانند از نودل لاجیا، نشاسته هستند زیرا برخی از ویژگی های غیر نشاسته ای را نشان می دهند.

منشا نودل
منشا نودل | طرز تهیه نودل خانگی

مورخان مواد غذایی به طور کلی تخمین می زنند که منشاء نودل از کشورهای مدیترانه ای است: مخلوطی همگن از آرد و آب به نام ایتریون که توسط پزشک یونانی قرن دوم، جالینوس توصیف شده است، در میان فلسطینیان قرن 3 تا 5 به عنوان ایتریوم که توسط اورشلیم تلمود و به‌عنوان ایتریه (هم‌زادۀ عربی کلمه یونانی)، شکل‌های ریسمانی که از سمولینا ساخته می‌شود و قبل از پختن خشک می‌شود، همانطور که توسط پزشک و فرهنگ‌نویس آرامی قرن نهم، ایشو برعلی، تعریف شده است.

طرز تهیه نودل خانگی

 انواع نودل

مواد لازم:

  • آرد همه منظوره یا آرد نان 200 گرم
  • گلوتن 1 ق.چ
  • نمک: 3/4 ق.چ
  • آب 80 میلی‌لیتر
  • جوش شیرین 1/2 ق.چ
  • نشاسته ذرت به میران کافی

نکات مهم

1. گلوتن و جوش شیرین را از دستور تهیه حذف نکنید. گلوتن باعث ایجاد حالت کشسانی خمیر می‌شود. همچنین جوش شیرین هم به بافت خمیر، حالت پفکی می‌دهد. گلوتن را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی خریداری کنید.

2. در صورتی‌ که به همزن دسترسی ندارید، مواد مایع و جامد را طی چند مرحله اضافه کنید و هر بار با دست ورز دهید تا درنهایت یک خمیر لطیف داشته باشید.

3. میزان نمک نودل را می‌توانید کم و زیاد کنید. نودل‌های بسته‌بندی شده و آماده، معمولا محتوای سدیم بالایی دارند و شور هستند. به ‌همین خاطر توصیه می‌شود زمان پخت به آن‌ها نمک اضافه نکنید. اما شما می‌توانید در طرز تهیه خمیر نودل خانگی‌، میزان نمک را کمتر در نظر بگیرید.

طرز تهیه نودل خانگی

در ابتدا، جوش شیرین را در یک ظرف بریزید و با آب حل کنید. سپس نمک را اضافه کنید و حدود یک دقیقه هم بزنید تا دانه‌های نمک و جوش شیرین در آب حل شوند، این محلول را کنار بگذارید. آرد را دو مرتبه از الک خیلی ریز رد کنید تا ناخالصی‌‌های آن گرفته و موقع خمیر کردن، بافت آن نرم شود.

طرز تهیه نودل خانگی
طرز تهیه نودل خانگی

آرد الک شده را در همزن بریزید و گلوتن را به آن اضافه کنید. حدود 30 ثانیه تا 1 دقیقه آن‌‌ها را مخلوط کنید تا کاملا یک دست شوند و هوادهی مواد انجام شود. در این مرحله از طرز تهیه خمیر نودل، 1/3 مایع را که در مرحله قبل درست کرده بودید به آرد و گلوتن اضافه کنید و مخلوط کن را به مدت 30 ثانیه روشن کنید تا با هم ترکیب شوند.

نودل
طرز تهیه نودل خانگی

دوباره 1/3 دیگر از مایع را اضافه و همزن را 30 ثانیه دیگر روشن کنید. این کار را با آخرین باقی‌مانده محلول گلوتن و نمک و جوش ‌شیرین هم انجام دهید تا مواد مایع تمام شود. مخلوط به دست آمده را به مدت 2 دقیقه در دستگاه همزن، هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و بافتی یک دست به دست آید.

خمیر نودل را از همزن بیرون آورید و کمی با دست ورز دهید. اگر خمیر به دست‌هایتان می‌چسبد، مقدار کمی آرد اضافه کنید و دوباره ورز دهید. اگر زیادی سفت و خشک است، با دست کمی آب روی خمیر بپاشید و دوباره کمی ورز دهید. وقتی خمیر به اندازه کافی یک دست شد، آن را درون یک کیسه فریزر و در دمای محیط قرار دهید.

طرز تهیه نودل خانگی
خمیر نودل | طرز تهیه نودل خانگی

بعد از این‌ که خمیرها را برش دادید، رشته‌های خمیر را با دست باز کنید تا در هم تاب بخورند. رشته‌‌های آماده شده را روی یک پارچه تمیز قرار دهید و به مدت 24 ساعت در فضای آزاد خانه بگذارید تا در هوای آزاد، کاملا خشک شود.

بعد از مدت 30 دقیقه، خمیر را از کیسه فریزر خارج کنید و دوباره با دست کمی ورز دهید. دوباره خمیر را درون کیسه فریزر برگردانید و مجددا به مدت 30 دقیقه دیگر استراحت دهید. بعد از این‌که خمیر به مدت حداقل 1 ساعت استراحت کرد، آن را خارج کنید و روی سطح قرار دهید. دوباره خمیر را کمی ورز دهید. روی خمیر و سطح کار را کمی نشاسته ذرت بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.

خمیر را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید تا باز کردن و برش دادن آن‌‌ها راحت‌تر باشد. سپس با وردنه خمیر نودل را باز کنید تا ضخامت آن به 2 تا 3 میلی‌متر برسد. روی خمیر را هم کمی نشاسته بپاشید. خمیر را چهار تا بزنید و با یک چاقوی تیز شروع به برش زدن خمیرهای نودل کنید. خمیرها را با فاصله‌های 2 تا 3 میلی‌ متری برش بزنید.

خمیر نودل
خمیر نودل | طرز تهیه نودل خانگی

بعد از این که رشته‌‌های نودل کاملا خشک شدند، آن‌ها را در ظرف در بسته یا پاکت‌های پلاستیکی قرار دهید و در محیط خشک بگذارید. نودل‌ها را می‌توانید بلافاصله بعد از آماده شدن، مصرف کنید ولی در صورتی‌ که اجازه دهید رشته‌ها خشک شوند، طعم آن‌ها بهتر می‌شود.

طرز تهیه نودل خانگی
انواع غذاها با نودل | طرز تهیه نودل خانگی

اسباب بازی آشپزخانه کودک نودل ساز ایتم 6687/66

  • پلاستیک
  • مناسب رده سنی 6
  • چهار رنگ خمیر
  • دارای 4 شابلون
  • قطعه 24
  • دارای قالب پیراشکی
  • بدون خطر برای کودکان
  • دقت به جزئیات در ساخت
  • ابعاد جعبه 44*25*10 سانتی متر

می توانید موقع پخت به آن انواع چاشنی ها و سس ها اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

در پیویو بیشتر بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/05/08/fettuccine_alferedo/ https://pioio.com/mag/2022/05/19/precaution-sushi/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

kiana

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *