طرز تهیه بوکاتینی و قارچ
بازدید 725
0

طرز تهیه بوکاتینی و قارچ

قبل از پرداختن به طرز تهیه بوکاتینی و قارچ این غذای ایتالیایی کمی با خود این غذا و منشاء آن آشنا شویم…

بوکاتینی چیست؟

بوکاتینی یک پاستا ایتالیایی است که از لوله های باریک و دراز از آرد گندم دوروم تشکیل شده است. معمولاً در غذاهایی استفاده می شود که شبیه به دستور پخت اسپاگتی هستند. از آنجایی که پاستا توخالی است، به جای نورد کردن، از طریق ماشین اکسترود می شود. خمیر ماکارونی به دستگاهی وارد می شود که آن را از طریق یک دیسک سوراخ دار وارد می کند و رشته های بلند، دایره ای و توخالی تولید می کند. در خانه برای تهیه بوکاتینی باید از دستگاه پاستاساز و اکسترودر استفاده شود.

بوکاتینی
بوکاتینی


این پاستا به صورت تازه یا خشک در دسترس است اما بیشتر به صورت خشک در فروشگاه ها موجود است. معمولاً جز محصولات وارداتی ایتالیایی است، اما گاهی اوقات می‌توان آن را توسط تولیدکنندگان ماکارونی محلی تهیه کرد. نوع خشک شده معمولاً مقرون به صرفه است، کمی گرانتر از اسپاگتی همیشگی می باشد، اما ماکارونی تازه با ماندگاری کوتاه گرانتر است. بوکاتینی تقریباً همه انواع سس ها را به خوبی می پذیرد، با مرکز خالی اجازه می دهد تا داخل و همچنین قسمت بیرونی پاستا پوشش داده شود. Bucatini all’Amatriciana یک غذای محبوب است که دارای گوشت خوک تند و سس گوجه فرنگی است.

منشاء طرز تهیه بوکاتینی و قارچ

بوکاتینی یک ماکارونی غلیظ شبیه به اسپاگتی است که سوراخی از مرکز آن می گذرد. این نام از بوکو گرفته شده است که در زبان ایتالیایی به معنای سوراخ است.

منشاء طرز تهیه بوکاتینی و قارچ
منشاء طرز تهیه بوکاتینی و قارچ

اگرچه عمدتاً با آشپزی رومی مرتبط است، منطقه منشا بوکاتینی لاتزیو، ناپل و لیگوریا است. این ماکارونی لوله‌ای است که از آرد گندم دوروم سخت و آب درست می‌شود. طول آن 25-30 سانتی متر (10-12 اینچ) با قطر 3 میلی متر (⅛ اینچ) است. متوسط زمان پخت نه دقیقه است. این غذا با سس های کره ای، پنستا یا گوانسیاله، سبزیجات، پنیر، تخم مرغ و آنچوی یا ساردین سرو می شود.

سنت ایتالیایی ها

شناخته شده ترین دستور غذا در ایتالیایی بدون شک bucatini all’amatriciana است. نام این غذا به نام آماتریس، منطقه ای در شمال شرقی رم، در مرز بین لاتزیو و آبروزو گرفته شده است که همیشه ادعای این غذا را داشته است. با گذشت زمان، این غذا به یک غذای خاص در تراتوریاها و رستوران های رم تبدیل شده است. از پکورینو رومانو، گوانسیاله و گوجه فرنگی درست می شود. به نظر می رسد که توسط چوپانان اطراف آماتریس اختراع شده است و با مواد ساده اما معتبری که به راحتی قابل حمل است ترکیب شده است. در اصل ماکارونی احتمالاً بدون گوجه فرنگی و با تکه های باقی مانده گوشت خوک به جای گوانشیاله سرو می شد.

بوکاتینی
Bucatini All’amatriciana

طرز تهیه بوکاتینی و قارچ

  • مدت زمان پخت: 40 دقیقه
  • مناسب برای: 4 نفر
  • دسته غذایی: ماکارونی ها

مواد لازم:

مواد لازم پاستا
  • قارچ: 1/2 پیمانه
  • آب: 2/3 پیمانه
  • ماکارونی بوکاتینی: 220 گرم
  • روغن: 1 ق.غ
  • موسیر: 1/4 پیمانه
  • سیر: 2 حبه
  • پنیر پارمسان: 55 گرم
  • خامه: 1/4 پیمانه
  • مریم گلی: 1 ق.چ
  • روغن ترافل: 1 ق.غ
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه بوکاتینی و قارچ

ابتدا قارچ ها را شسته و همراه 2/3 پیمانه آب جوش در یک کاسه مخلوط کنید. سپس روی آن را با یک پارچه پوشانده و به مدت نیم ساعت آن را کنار بگذارید. 1/4 از آب قارچ را نگه داشته و بقیه قارچ ها را آبکش کنید. سپس آن ها را خرد کنید.

پاستا بوکاتینی را همراه نمک بجوشانید، کاملا که پخته شد، سپس آن ها را آبکش کنید. (1/4 پیمانه از آب ماکارونی را نیز نگه دارید.)

طرز تهیه بوکاتینی
طرز تهیه

روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. موسیر، قارچ، 1/4 قاشق چایخوری نمک و سیر را اضافه کنید و به مدت  5 دقیقه آن را تفت دهید، سپس حرارت گاز را کم کنید. پاستا بوکاتینی، 1/4 پیمانه آب ماکارونی، 1/4 پیمانه آب قارچ، 1/4 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده، خامه، مریم گلی و فلفل را توی تابه مخلوط کنید. مواد را خوب هم بزنید و حدود 1/4 پاستاها را در هر بشقاب بریزید. کی توانید روی هر بشقاب را با 1 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان تزئین کرده و سرو کنید یا می توانید علاوه بر پنیر پارمسان، از شاخه های گیاه مریم گلی برای تزئین غذای خود استفاده کنید.

امیدواریم این غذای خوشمزه را درست کنید و در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید.

در پیویو بیشتر بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/05/08/fettuccine_alferedo/ https://pioio.com/mag/2022/07/07/how-to-prepare-beef-alfredo/ https://pioio.com/mag/2022/04/24/cooking-greece-pasta/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

kiana

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *