پاستا پستو
بازدید 93
0

طرز پخت پاستا پستو

پاستا پستو یکی از انواع غذاهای عالی و اصلی کشور ایتالیا است که طعمی خاص و بسیار جذاب دارد که معمولا بین ایتالیایی ها بسیار مشهور است و آن را به عنوان فرهنگ خود به کشور های دیگر منتقل میکند و این را موجب افتخار خود می داند پس برای اینکه بتواند با این افتخار هیجان انگیز ایتالیایی اشنا شویم و بتوانیم ان را یاد بگیریم و از ان استفاده و لذت ببریم ، با پیو یو برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پستو همراه شوید.

 سابقه ماکارونی و پاستا پستو

ماکارونی و پاستابرای سال های بی شماری غذای مورد علاقه خانواده هابوده است تا زمانی که بسیاری از مردم اغلب سوال کنند که دقیقا پاستا از کجا آمده است ومیتواند ریشه های ان از کجا باشد درست است که معمولا ایتالیا ان را به نام خود ثبت کرده اما . همانطور که در جدول زمانی دیده می شود، پاستا توسط بسیاری ازما در فرهنگ های مختلف که در دوره های زمانی متفاوت وجود داشته خورده شده است. امروزه نیز هنوز در تمام غذاهای مختلف استفاده می شود و هیچ سؤالی وجود ندارد که پاستا مختص دوره زمانی خاصی است و کشوری را متعلق به خود کرده است !

ایتالیایی ها و پاستا

پاستا پستو

 طرز تهیه پاستا  پست با گوجه فرنگی
غذا با سس پستو
  •  پاستا پستو بی نظیر ایتالیایی که امروزه بین ایرانیان وجهانیان و جوانان مشهور شده است و به عنوان غذایی با پخت سریع و اسان و مغزی معروف شده است.
  • سس پستو که اصالت این ماده به ایتالیا شهر لیگوریا و همچنین شهر هایی چون پیزا و بلونیا میتواند بر گرددو جالب و تعجب بر انگیز است که بدانید این سس اولین بار در سال ۱۸۶۳ توسط یک آشپز ایتالیایی تهیه شدوبسیار مورد استقبال و شهرت قرار گفت. سس پستو با انواع پاستا ها و سالاد سرو و خورده می شود و شما حتی می توانید با چیپس یا برش های نان تست این سس رابخورید و این لذت را تجربه کنید.
  • این سس با برگ ریحان وهمچنین سبزیجات ایتالیایی تهیه می شود (نسبت به برگ ریحان ایرانی کمی بزرگ و طعم ملایم تری دارد) وچون در دسترس نیست می توانیدازترکیب اسفناج با ریحان یا سبزیجات ایرانی که طعم آن را ملایم می کند تهیه کنید.
  • این سس را می توانید در یخچال و جای سردنگهداری کنید و برای زمانی که فرصت افراد شاغل و افرادی که کارمندهستندبه نوعی صرفه جویی محسوب می شود زیرا تمام کاری که باید انجام دهید پخت ماکارانی است و بتوانیدسس ان را درست کنید .
  • حتما برای تهیه این سس از غذاساز یا آسیاب و انچه که بتواند به خوبی میکس کند استفاده کنید. امروز در پیویو پستو سبز بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید ان را در هنگامی که مشغله های زیادی دارید یا اینکه از ورزشی بر می گردید که باعث از دست رفتن انرژی شما شده است و حوصله پخت پز طولانی را ندارید از این روش استفده کنید پس برای یادیگیری با ما همراه باشید.
  • مواد مورد نیاز برای پخت پاستا برای دو نفر از اعضای خانواده
پاستا۱۵۰ گرم
ریحان۱۴۰ گرم
گردو خرد شده۴ قاشق غذاخوری
بادام هندی۱۵ عدد
سیر بزرگ۲ حبه
سینه مرغ۱ عدد
کره۲۰ گرم
خامه۳ قاشق غذاخوری
شیر۱ فنجان
پنیر پارمزان۴ قاشث غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
قارچ۱۱۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پستو

پاستو پستو با ریحون وسس
سس پستو با گوجه فرنگی

مرحله اول

برای پخت پاستا پستو لذیذو عالی باید ابتدای اشپزی یک ظرف مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی گاز قرار می دهیم و اجازه می دهیمو تا اینکه آب به جوش برسد. در ادامه پاستا را درون ظرف اضافه می کنیم و منتظر می مانیم .

مرحله دوم

حالا اجازهیا فرصت می دهیم پاستا درون آب جوش داغ رو به جوش بماند تا کاملا پخته شود . پس از گذشت ده دقیقه پاستا را داخل آبکش یا سبد می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب باقی مانده اش خارج شودو بیرون بیاد . در ادامه مرغ را به صورت قطعه قطعه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را شسته یا گل ان را خوب از بین برده ، سپس درون آبکش قرار می ریزیم و صبر می کنیم آب اضافی به طور کامل بیرون بیاید یا خارج شود و ابی درون ان نباشد . در ادامه پوست اضافی قارچ را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای نازک خرد یا قطعه های باریک ریز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست سیر رامی کنیم، سپس به صورت ریز و کوچک رنده می کنیم. در ادامه یک ماهیتابه مناسب روی شعله یا گاز ملایم قرار می دهیم و کره را درون ان اضافه میکنیم ، سپس بلافاصله سیر را به ظرف اضافه یا قاطی میکنیم

مرحله پنجم

حالا مرغ را به ظرف مورد نظر اضافه می کنیم و سرخ می کنیم تا مرغ تغییر رنگ دهد یا رنگش عوض شود . و در ادامه ادویه هایی چون : نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به تابه یا ظرف مورد نظر اضافه می کنیم، سپس به سرخ کردن و تف دادن ادامه می دهیم تا بوی ادویه ها بلند شود.

مرحله ششم

در این مرحله باید گاز را زیاد می کنیم، سپس قارچ های ورقه ورقه میکنیم یا می توانیم به صورت نگینی هم ریز کنیم و به تابه یا ظرف مورد نظر اضافه می کنیم و سرخ می کنیم تا آب قارچ کاملا خشک شود و زخمی ان را می گیریم ، سپس گاز را خاموش  کرده و به سراغ اماده کردن سس پستو می شتابیم .

مرحله هفتم

برای این منظور پوست سیر را جدا می کنیم، سپس درون غدا ساز یا چیز دیگر می ریزیم. در ادامه ریحان را خوب شسته تا گل ها نباشد و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا مغز گردو را به همراه بادام هندی به غذا ساز اضافه می کنیم البته می توانیم از مغز های گرمی دیگری تقریبا هم طعم مغز هایمان نیز هم استفاده کنیم .

مرحله هشتم

در این مرحله طرز اماده کردن سس پستو به این مدل است که :ریحان، روغن زیتون، پنیر پارمزان، آب لیمو ترش تازه و نمک و فلفل سیاه را درون غذا ساز یا هر چیزی که بتواند خوب قاطی و مخلوط کند می ریزیم، سپس تمام مواد را با هم قاطی می کنیم تا حالت له پیدا کرده . در ادامه یک ظرف خوب یا کاسه لبه دار انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

حالا شیر را با ماست درون ظرف می ریزیم و روی گاز که به صورت ارام و ملایم است قرار می دهیم، سپس میکس می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند. در ادامه پاستا را درون مواد شیر می ریزیم و کمی از ان را هم میزنیم ، سپس میکس می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله پس از گذشت دو دقیقه میکس فیله ها یا سینه های مرغ را با قاطی میکنیم وبعد شیررا قاطی میکنیم ، و سس پستو را اضافه می کنیم. حالا فرصت می دهیم یا صبر میکنیم به مدت پنج دقیقه روی گاز به صورت ملایم ارام و اهسته بماند.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این تایم گاز را خاموش می کنیم، بعد از ان یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پاستا پستو را درون آن قرار می دهیم . در آخر این غذای لذیذ را با برگ گیاه ارایش داده و روانه میز می کنیم

طزر تهیه پاستو پستو با اسفناج
پستو با اسفناج

و اما آشنایی با خواص شگفت انگیز پاستا پستو

  • پاستا نامی جنرال است که می توان گفت با تمام محصولات خمیری حاصل میشود خمیری که از آرد گندم همچون ماکارونی، اسپاگتی، ورمیشل لازانیا و نودل گفته می شود که باتوجه به شکل و اندازه، این محصولات نامگذاری شده اند. این غذا در مدل های گوناگون عرضه می گردد که می توان از میان آن ها به اسپاگتی ، لازانیا و ماکارونی را نام برد .
  • این غذا شامل مواد مغزی و عضله سازی چون مواد معدنی، ویتامین و پروتئین می باشدوجزو کربوهیدارته وموادی که داری نشاسته است. پاستا انرژی زیادی داشته مانندگوشت قرمز محتوی پروتئین اما با چربی کم و ريژیمی می باشد. از هشت آمینو اسید لازم برای پروتئین در پاستا شش نوع آن موجود است که می تواند به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفت بنابراین احتیاج به مقدار نه زیادی پنیر و گوشت به صورت کامل کننده دارد. بخاطر مصرف زیاد انواع پاستادرایتالیا امراض قلبی بسیار کم می باشد.و این را یاد نمودکه این امرسبب کاهش انواع سرطان های قلبی عروقی میباشد واستفاده از آن برای بچه ها یا نوجوانانی که که تخم مرغ را دوست ندارند مناسب است. و اینکه که تخم مرغ خودش به عنوان یکی از مهم ترین مکمل هایی غذایی است که انرژی را تامین میکند و دارای کالری و چربی بالایی است که معمولا ورزشکاران زیادی بعد از رفتن به باشگاه از ان استفاده میکنند و این امرموجب میشئد در طی مدتی که بعداز ورزش انرژی از دست رفته ی خود را برگردانند و به علت زود هضم بودن می تواند به عنوان شام سبک استفاده گردد.
  • پس پاستا به عنوان غذایی که زود درست میشود و میتواند به این خوبی مفید باشد معولا باید مورد استفاده نوجوانان و ورزشکاران و کودکان در حال رشد مصرف شود و به انان توصیه میشود در صورت امکان در این غذا از ادویه کمتر استفاده شود تا بتوان مغزی تر بودن خود را حفظ کردولی باید توجه داشت که تمام این موارد را باید رعایت نمود تا امکان پیدا کند خواص ان بروز یابد و شما بتوانید از ان نهایت بهره را ببرید .
سس پاستو پستو قرمز
پستو قرمز

باید به دلیل زیر پاستا پستو بخورید :

  • محققان موسسه شیوه های غذایی داده های نظرسنجی تغذیه افراد 19 سال به بالا را از سال 2001 تا 2012 مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که پاستا می تواند به عنوان ماده و غذایی سالم و مغزی برای رشد و تکامل بدنی انان صورت بگیرد و انرژی های از دست رفته انان را باز گرداند .
  • پاستاپستو سرشار از مواد سالمی که برای بدن مفید است

تیم تحقیق کیفیت رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی را در افراد پاستا پستو و انواع پاستا های دیگر خور و افرادی که پاستا پستو و این مدل پاستا ها را نمی خوردند مقایسه کردند.
بررسی ها نشان داد افرادی که پاستا پستو و نوع پاستا ها را می خوردند دارای مصرف بیشتر ویتامین ها و کالری مفید و مواد معدنی از جمله فولات، آهن و منیزیم و فییر رژیمی و بودند. و موادی که باعث بازسازی عضلانی میشوند و همچنین این افراد کمتر چربی اشباع شده و قند افزودنی مصرف می کردند که بتواند از بدست اوردن وزن اضافی و خورده خوردی جلو گیری کرد .
این تنها مقاله در مورد خواص مصرف پاستا نیست. سال گذشته دانشمندان با بررسی 23 هزار نفر از ایتالیایی دریافتند مصرف پاستا واستفاده از نوع پاستا های دیگر با کاهش شاخص توده بدنی و چربی مرتبط است.
همچنین تحلیل و بررسی حدود90 مطالعه هم نشان می دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات و مواد قندی دار و نشاسته دار به اندازه رژیم غذایی کم چرب و با کربوهیدرات بالا در کاهش وزن موثر است و می تواند عالی باشد .

1_طرز تهیه سس پستو چیست ؟

در این مرحله طرز تهیه سس پستو به این صورت است که :ریحان، روغن زیتون، پنیر پارمزان، آب لیمو ترش تازه و نمک و فلفل سیاه را درون غذا ساز می ریزیم، سپس تمام مواد را با هم میکس می کنیم تا حالت له یا فشرده پیدا کنند. در ادامه یک قابلمه یا ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

2_آیا پاستا پستو برای سلامتی مفید است و میتواند عالی باشد ؟

پاستا شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین می باشد و جزو کربوهیدارت ها است و همچنین مقداری فراوانی از انرژی بدن انسان را تامین می کند و باعث کاهش توده بدنی میشود .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fahimedavari

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *