فیلم دکتر استرنج ۲
بازدید 140
0

فیلم دکتر استرنج 2 | Doctor Strange

فیلم دکتر استرنج 2 یا (دکتر استرنج در چند جهان جنون)، یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت مارول کامیکس، دکتر استرنج ساخته شده است. این فیلم که توسط استودیوی مارول تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است، قرار است دنباله ای بر فیلم دکتر استرنج (2016) و بیست و هشتمین فیلم دنیای سینمایی مارو (MCU) باشد. این فیلم را سام ریمی بر اساس فیلمنامه ای توسط مایکل والدرون کارگردانی کرده است و بندیکت کامبربچ در نقش استفن استرنج در کنار الیزابت اولسن، چیوتل اجیوفور، بندیکت وانگ، زوچیتل گومز، مایکل استهلبرگ و ریچل مک آدامز بازی می کنند. در این فیلم، استرنج و متحدانش به چند جهان سفر می کنند تا با یک دشمن جدید مرموز روبرو شوند.

دکتر استرنج
doctor strange

اسکات دریکسون، کارگردان و یکی از نویسندگان Doctor Strange، تا اکتبر 2016 برنامه‌هایی برای ساخت دنباله داشت. او برای بازگشت به عنوان کارگردان در دسامبر 2018، زمانی که بازگشت کامبربچ تأیید شد، قرارداد فیلم دکتر استرنج 2 را امضا کرد. عنوان فیلم در جولای 2019 همراه با مشارکت اولسن اعلام شد، در حالی که جید هالی بارتلت برای نوشتن فیلم در اکتبر همان سال استخدام شد.

دکتر استرنج 2
doctor strange season 2

دریکسون در ژانویه 2020 به دلیل تفاوت‌های خلاقانه از سمت کارگردانی کنار رفت و والدرون و رایمی ماه بعد به آن ملحق شدند و کار را دوباره شروع کردند. فیلمبرداری در نوامبر 2020 در لندن آغاز شد اما در ژانویه 2021 به دلیل همه گیر COVID-19 متوقف شد. تولید تا مارس 2021 از سر گرفته شد و در اواسط آوریل در سامرست به پایان رسید. تیراندازی در ساری و لس آنجلس نیز رخ داد. پس از وقایع  Spider-Man: No Way Home (2021) و فصل اول Loki (2021)، دکتر استیون استرنج، با کمک متحدان عرفانی قدیمی و جدید، برای رویارویی با یک دشمن مرموز جدید به چند جهان سفر می کند.

خلاصه فیلم دکتر استرنج 1 (2016):

در نیویورک، دکتر استفن استرنج متکبر، جراح مغز و اعصاب با استعدادی است که روحیه ای عظیم دارد. دکتر استرنج پس از یک تصادف رانندگی به انگشتانش آسیب می رساند و کنترل دستانش را از دست می دهد. جراح کریستین پالمر که معشوق او بود سعی می کند به او کمک کند. اما دکتر استرنج به طور ناموفق پس انداز خود را صرف جستجوی درمانی تجربی برای انگشتان خود می کند.

وقتی دکتر استرنج متوجه می شود که جاناتان پانگبورن فلج شده دوباره راه می رود، او را جستجو می کند و به او گفته می شود که در کامار تاج شفا یافته است. دکتر استرنج به کاتماندو سفر می کند و جادوگر موردو را ملاقات می کند و با The Ancient One آشنا می شود.

دکتر استرنج 1
doctor strange 1

او نقشه اختری و ابعاد دیگر را برای او فاش می کند و توضیح می دهد که زمین در نقشه عرفانی توسط سه پناهگاه (در نیویورک، لندن و هنگ کنگ) محافظت می شود. با این حال، دستیار سابق او، Kaecilius، با شیطان قدرتمند Dormammu در بعد تاریکی تماس گرفته است و می‌خواهد سه پناهگاه را با عوامل خود نابود کند تا به بعد تاریکی اجازه دهد که زمان وجود ندارد و هر کسی می‌تواند برای همیشه زندگی کند، بر جهان حکومت کند و سوال اینجاست که آیا The Ancient One، دکتر استرنج و موردو جهان را نجات خواهند داد؟

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استیون استرنج:

بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) بازیگر مرد انگلستانی ۴۵ ساله‌ است که برای بازی در نقش‌های مختلفی از جمله دکتر استرنچ در دنیای سینمایی مارول و شرلوک هولمز شناخته می‌شود. با توجه به انتشار فیلم جدید این ستاره یعنی فیلم The Electrical Life of Louis Wain و نزدیک بودن زمان اکران فیلم Spider-Man: No Way Home ، بندیکت کامبربج با سهم بیشتری قدرت رسانه را در دست گرفته است.

بندیکت کامبربچ
Benedict Cumberbatch

با شخصیت دکتر استرنج که نقش مهمی در دنیای سینمایی مارول دارد و از این رو کمپانی دیزنی برای به تصویر کشیدن این شخصیت با بندیکت کامبربچ همکاری کرد و این همکاری همچنان ادامه دارد. اولین شروع همکاری آنها به فیلم Doctor Strange در ۲۰۱۶ مربوط می‌شود که مثل دیگر آثار مارول با استقبال بسیار زیادی همراه شد و توانست بیشتر از ۶۷۷ میلیون دلار فروش کند. او در یک سال بعد به همراه تام هیدلستون، کریس همسورث و کیت بلانشت در فیلم Thor: Ragnarok برای دومین بار نقش دکتر استرنج را بازی کرد.

Benedict Timothy Carlton Cumberbatch
بندیکت کامبربچ

او در سری مجموعه فیلم دکتر استرنج ؛ یک جراح مغز و اعصاب بود که پس از یک تصادف رانندگی پایان کار، استاد هنرهای عرفانی شد. مایکل والدرون، نویسنده، استرنج را با ایندیانا جونز به عنوان قهرمانی مقایسه کرد که می‌تواند با نیروی عجیبی «مشت بزند». والدرون همچنین امیدوار بود که بررسی کند وقایعی که استرنج در حضورهای قبلی خود در MCU پشت سر گذاشته است چه تأثیری بر او خواهد داشت. کامبربچ و هم چند نسخه جایگزین از شخصیت های جذاب را به تصویر می کشد.

الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیموف / جادوگر اسکارلت:

الیزابت اولسن (Elizabeth Chase Olsen) یکی از بازیگران بسیار مشهور هالیوود است، او چهره و استایل بسیار محبوب و زیبایی دارد، این شخصیت در شهرتش بسیار تاثیر داشته و به شهرت وی روز به روز می افزاید. الیزابت بازیگر آمریکایی است که در ۱۶ فوریه ۱۹۸۹ متولد شد و اولین حضور او در عرصه سینما با درام تریلر “مارتا مارسی می مارلن” (Martha Marcy May Marlene)  و در سال ۲۰۱۱ آغاز شد که برای این فیلم نامزد جایزه انجمن منتقدان فیلم و جوایز دیگر شد. الیزابت در سال‌های اخیر با ایفای نقش اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) در دنیای سینمایی ابرقهرمانی مارول به شهرت دوچندانی دست یافته است.

(الیزابت اولسن)
Elizabeth Olsen

در فیلم دکتر استرنج 2 ، یک انتقام‌ جوی سابق که می‌تواند جادوی آشوب را مهار کند، درگیر تله‌پاتی و تله‌کینزیس شود، و واقعیت را تغییر دهد، که استرنج به دنبال کمک در مورد جهان چندگانه است. این فیلم به «مالکیت ماکسیموف بر آنچه که او را منحصر به فرد می‌کند و مسئولیت‌پذیری تجربه زندگی‌اش» که در سریال WandaVision (2021)  آغاز شد، ادامه می‌دهد و نمونه‌ای از آن بازگشت به لهجه‌ای است که بیشتر به سوکووی او صادق است.

میراث پس از اینکه برخی از فیلم های قبلی MCU به نسخه آمریکایی منتقل شده بودند. اولسن تا حد زیادی از داستان Multiverse of Madness در حین فیلمبرداری WandaVision بی خبر بود و سعی کرد اطمینان حاصل کند که نقش ماکسیموف در این فیلم به جای اینکه سریال تحت تأثیر فیلم قرار بگیرد، به رویدادهای سریال احترام می گذارد. اولسن همچنین نسخه دیگری از شخصیت را به تصویر می کشد.

معرفی سایر شخصیت های فیلم دکتر استرنج 2؛

نقش وانگ
بندیکت وونگ

 بندیکت وونگ در نقش وانگ

مرشد و دوست جادوگر عالی و استرنج که وظیفه حفاظت از ارزشمندترین آثار و کتاب‌های کامار تاج را بر عهده داشت.

نقش کارل موردو
چیوتل اجیوفور

چیوتل اجیوفور در نقش کارل موردو

در مجموعه دکتر استرنج شخصیت استاد سابق هنرهای عرفانی و مربی تبدیل به دشمن استرنج، که در حال شکار جادوگران دیگر است.

آقای پاتریک استوارت
پاتریک استوارت

علاوه بر این، پاتریک استوارت، که چارلز خاویر / پروفسور ایکس را در سری فیلم های مردان ایکس قرن بیستم فاکس به تصویر کشید، در نقشی نامعلوم در فیلم ظاهر می شود. موجود گارگانتوس در فیلم ظاهر می شود و پس از شوما-گورات طراحی شده است.

نقش کریستین پالمر
ریچل مک آدامز

ریچل مک آدامز در نقش کریستین پالمر

یک جراح اورژانس که همکار و عاشق استرنج بود.

نقش آمریکا چاوز
خوچیتل گومز

خوچیتل گومز در نقش آمریکا چاوز

یک نوجوان با توانایی سفر بین ابعاد مختلف

نقش نیکودموس وست
مایکل استولبارگ

مایکل استولبارگ در نقش نیکودموس وست

جراح رقیب استرنج

فیلم دکتر استرنج ۲ کی اکران میشه؟

آخرین تاریخ اعلام شده برای اکران فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی 6 می 2022 برابر با 16 اردیبهشت 1401 می باشد.

بازیگران فیلم دکتر استرنج 2 چه کسانی هستند؟

بندیکت کامبربچ، بندیکت وانگ، الیزابت اولسن، چیوتل اجیوفور و ریچل مک آدامز ار بازیگران فیلم در این فصل هستند.

آیا دکتر استرنج 3 نیز ساخته خواهد شد؟

باتوجه به اینکه هم اکنون تا پخش فصل 2 آن نیز زمان زیادی مانده است، نمی توان خبر قطعی ای برای ساخت فصل 3 اعلام کرد.

پیشنهاد من برای شما:

https://pioio.com/mag/2022/02/13/lightyear-animation/ https://pioio.com/mag/2022/02/23/oscar-award-2022/ https://pioio.com/mag/2021/06/01/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85interstellar/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طیبه غفوریان

منصرف از مهندسی، پناهنده ادبیات و هنرهای نمایشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *