نقد و بررسی Asus ZenFone 8
بازدید 160
0

نقد و بررسی Asus ZenFone 8

برسی Asus ZenFone 8

در این مطلب کیفیت ساخت و عملکرد گوشی asus zenfone 8 را بررسی میکنیم که به گفته شرکت ایسوس پرچمدار سری خودش است.قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8
بعد از چند نسل که سامسونگ،هواوی و… تلفن هایی با دوربین های فلیپ و نمایشگرهای بزرگتر تولید می کنند ، ایسوس ZenFone 8 کاملاً متفاوت با گوشی های دیگر تولید شده است: کوچک.

دوربین درحال چرخش

دوربین درحال چرخش در ZenFone 8 Flip هم وجود دارد که اپشنی جدید است ، اما این ویژگی در همه گوشی های سری ZenFone نیست. در عوض ، ZenFone 8 با قیمت 599 یورو (حدود 730 دلار) در کلاس متوسط ​​بالا با یک دوربین عقب معمولی و یک نمایشگر 5.9 اینچی دارد. در طراحی این گوشی به جای دوربینی با ویژگی های جالب توجه ، تمرکز کرده است بر روی ایجاد یک تلفن کوچکتر که استفاده از اون با یک دست راحت باشد ، ایسوس این کار را بدون چشم پوشی از ویژگی های دیگر گوشی مانند قدرت پردازش یا … انجام داده است. این گوشی رقیب اصلی گوشی ایفون 12 مینی است اما با نسخه اندروید.

ایسوس گوشی Asus ZenFone ۸ را طوری طراحی کرده است که با یک دست می توانید از ان استفاده کنید

صفحه نمایشگر و طراحی Asus ZenFone 8


گوشی ZenFone 8 ممکن است کوچک باشد ، اما این امر نتوانسته مانع ارائه جدیدترین پردازنده برای گوشی شود: chipset Snapdragon 888 همراه با 6 ، 8 یا 16 گیگابایت RAM. صفحه نمایش این گوشی یک پنل OLED 1080p 5.9 اینچی با سرعت رفرش سریع 120 هرتز است که باعث می شود در کارهای روزمره خود با گوشی اصلا به مشکل بر نخورید.
Zenfone 8 به طور خودکار بین 120/90/60 هرتز بسته به برنامه یی که استفاده میکنید برای صرفه جویی در مصرف باتری تغییر می کند ، اما در صورت تمایل می توانید به طور دستی و دلخواه هر یک از این سه مدل را انتخاب کنید.
نسبت تصویر نمایشگر 20: 9 است . شرکت asus درمورد این گوشی می گوید با این فرمت جدید کمی گوشی باریک تر است ، بنابراین تلفن راحت تر در جیب قرار می گیرد. من نمی تونم اونرو به طور کامل وارد جیب شلوار جین کنم ، اما مناسبتر از گوشی های امروزه است. مهمتر از همه ، این به خوبی درون جیب کت قرار می گیرد و احساس نمی کنم اگه روی زمین بشینم تا بند کفشام را ببندم ، از جیبم پرت میشه بیرون.
ZenFone 8 برای محافظت در برابر گرد و غبار و مقداری غوطه ور شدن در آب دارای درجه IP68(حداکثر 1.5 متر زیر اب به مدت 30 دقیقه) است. پنل جلوی آن توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود و دارای یک حسگر اثر انگشت است و پشت گوشی توسط Gorilla Glass 3 با یک پوشش مات/براق محافظت می‌شود . صفحه جلو صاف است ، اما قسمت عقب در لبه هایش یک انحنای جزئی دارد تا راحت تر بتونیم دستمون بگیریم.
169 گرم وزن این گوشی است که بنظر زیاد میاد برای یک گوشی مینی 5.9 اینچی و برای آن سنگین است و وقتی اونرو دستتون میگیرین به طرز شگفت انگیزی تو پر(متراکم) احساسش می‌کنید . قاب گوشی آلومینیومی است و در کل به گوشی جلوه و زیبایی زیادی می بخشد. و یک جک هدفون در لبه بالایی قرار دارد. دکمه روشن / خاموش (دکمه power) از موقعیت خوبی برخورداره بنابراین انگشت شست راست من وقتی تلفن در دستمه به طور طبیعی روی آن می افتد و استفاده ازش اسونه.
برای حسگر اثر انگشت روی صفحه هم همینطوریه: به نظر می رسه بیشتر از حد معمول روی صفحه نمایشگر تمرکز شده و این تمرکز بیش از حد مفید بوده است و این طراحی گوشی موقعیت بهتری برای دسترسی به حسگر اثر انگشت و دکمه power به ما میده .
من اعتراف می کنم که تعصب شخصی نسبت به تلفنهای کوچکتر دارم و ZenFone 8 احساس خوبی در دستم بهم میده. من طی چند وقت گذشته از گوشی های بزرگ استفاده کردم و به آن عادت کردم اما ZenFone 8 اولین گوشییه که به من احساس راحتی میده ، نه چیزی که مجبور شده باشم ازش استفاده کنم.

باتری و نرم افزار ایسوس ZenFone 8

اندازه کوچک تلفن ، باتری کوچکتر را به یک ضرورت و اجبار تبدیل می کند – حجم باطری 4000 میلی آمپر ساعت است که بسیار کمتر از ZenFone 6 که 7000 میلی آمپر ساعت است میباشد اما مشکلی برای استفاده از گوشی در یک روز کامل رو ​​نداشتم و من حتی به طور تصادفی Strava را به مدت 20 ساعت روشن گذاشتم و صبح روز بعد باتری هنوز کمی شارژ داشت. ZenFone 8 از شارژر سیمی 30 وات پشتیبانی می کند که باتری خالی رو توی مدت زمان کمی بیش از یک ساعت به 100 درصد می رساند.

شارژ بی سیم پشتیبانی نمی شود ایسوس گزینه های زیادی برای کمک به افزایش طول عمر باتری و همچنین طول عمر کلی باتری برای شما فراهم می کند. برای بهینه سازی عملکرد گوشی یا طول عمر باتری به صورت روزانه کمتر از پنج حالت باتری وجود دارد و حالت های مختلف شارژ که به شما امکان این رو میدهد که از باتری خودتون محافظت کنید و عمر اونرو افزایش بدهید و یک شارژ سفارشی یا شارژ ناگهانی دارد که اگه اونرو شب وقت خواب تنظیم کنید در زمان زنگ هشدار شما برای سلامت بهتر باتری به 100 درصد می‌رسد .
در اینجا ظرفیت باتری بالایی را پیدا نخواهید کرد ، اما مطمئن باشید اگر لازم است عمر باتری ZenFone 8 را طولانی کنید ، گزینه های زیادی برای این کار وجود دارد. گوشی ZenFone 8 با اندروید 11 عرضه می شود و ایسوس می گوید “حداقل” دو سیستم عامل اصلی را با به روزرسانی های امنیتی برای بازه زمانی یکسان ارائه می دهد. این پایین ترین چیزی است که برای یک گوشی پرچمدار انتظار داریم ، خصوصاً در مقایسه با برنامه پشتیبانی معمول شیش ساله اپل. نکته مهم برای خریداران آمریکایی این است که ZenFone 8 فقط با شبکه های AT&T و T-Mobile LTE و Sub-6GHz 5G کار خواهد کرد. شما نمی توانید از این تلفن در Verizon استفاده کنید و هیچ پشتیبانی از شبکه های 5G نمی کند.

دوربین ایسوس ZenFone 8

دو دوربین در پشت ZenFone 8 وجود دارد. ایسوس فقط با یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با OIS و یک فراصوت 12 مگاپیکسلی کار می کند. همانند ZenFone 7 Pro ، دوربین اصلی تصاویر 16 مگاپیکسلی با رنگبندی زنده و جزئیات فراوان تصاویر تولید می کند. تصاویر می توانند کمی بیش از حد به قلمروی غیرطبیعی شبیه شوند و برخی از صحنه های با کنتراست بالا کمی HDR-y به نظر می رسند اما به طور کلی ، این دوربین خوب است: در شرایط کم نور مانند فضای کم نور در فروشگاه به خوبی کار میکند و در حالت شب کمی سخت این کار را انجام می دهد ، به شرطی که بتونید تلفن را برای چند ثانیه ثابت نگه دارید و سوژه شما حرکت نکند. وقتی از حالت عمودی استفاده می کنید ، حالت زیبایی صاف کننده پوست به طور پیش فرض روشن است.
پوست بیش از حد صاف ، غیرطبیعی و روشن به نظر می رسد ، مانند اینکه سوژه شما از چند لایه آرایش صورت استفاده کرده باشد برای همین خاموش کردن این موارد به طور قابل توجهی به طبیعی بودن عکس کمک میکند. دوربین ultrawide نیز عملکرد خوبی دارد.

دوربین ایسوس ZenFone 8 و کیفیت عکس های ان
دوربین ایسوس ZenFone 8 و کیفیت عکس های ان
دوربین ایسوس ZenFone 8
دوربین ایسوس ZenFone 8


ایسوس آن را یک سنسور با کیفیت می نامد ، اما حداقل یک قدم نسبت به سنسورهای کوچکتر و ارزانتری که اغلب در دوربین های فوق العاده دیده می شوند ، بالاتر است. به همین ترتیب ، دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی نیز خوب عمل می کند. وقتی به دوربین سلفی می روید حالت زیبایی به طور پیش فرض خاموش است و بهتر است. در صفحه عکسبرداری دوربین ، یک آیکون برای بزرگنمایی 2x 16 مگاپیکسلی وجود دارد تا بتوانید سریع آن را برش دهید و بقول معروف حالت پرتره درست میشود ، که بسیار خوب است ، اما دسترسی چندانی ندارد و فقط محدودیت های سنسور کوچک و لنز واضح تر در دسترس هستند. در کل دوربین خوب است اما عالی نیست. کمبود زوم دوربین اصلی یا دوربین جایگزین ناامیدکننده است ، اما شما نمی توانید همه چیز را در یک گوشی به قول معروف مینی داشته باشید. گوشی ZenFone 8 خلا a موجود در بازار اندروید را برای یک گوشی کوچک و راحت پر می کند. برای رقابت این گوشی با iOS باید بگم که: آیفون 12 مینی ، که رتبه IP گرفته در بابت پیکربندی دوربین مطابقت دارند. 12 mini در واقع کمی کوچکتر از ZenFone 8 است و وقتی ظرفیت ذخیره سازی را در نظر بگیرید ، احتمالاً قیمت 829 دلار برای 256 گیگابایت خیلی زیاده با این حال ، اگر در نظر بگیرید که 12 mini احتمالاً دو سال دیگر از سیستم عامل و پشتیبانی امنیتی برخوردار است ، اگر در انتخاب سیستم عامل خود انعطاف پذیر باشید ، در بلند مدت zenfone خرید بهتری خواهد بود.

ZenFone 8


من ZenFone 8 را بسیار دوست دارم ، اما مطمئن نیستم که حداقل در ایالات متحده مخاطبان زیادی پیدا کند. اپل در فروش آیفون 12 مینی مشکل دارد و اگر یک گوشی باشه که گوشی های کوچک رو به بازار عرضه کند و مورد استقبال قرار بگیره zenfone 8 است. هر چقدر که من از صحبت کردن در این باره متنفرم ولی انگار ما به تلفن های بزرگ عادت کردیم. من احساس می کنم ZenFone 8 در دست و جیب من خیلی راحت است و احساس خوبی بهم میده ، اما متوجه می شوم که صفحه نمایش و همه چیز در آن نسبت به تلفن های بزرگتری که اخیراً استفاده کرده ام ، چقدر کوچکتر است.
چند مورد مهم هم وجود دارد ، مانند عدم سازگاری با Verizon و عمر پشتیبانی نسبتاً کوتاه تلفن. اگر به بهترین کیفیت در دوام باتری نیاز دارید ، ZenFone 8 نمی تواند چنین چیزی را ارائه دهد و اگر یک دوربین درجه یک می خواهید ، باید جای دیگه ای برید. تمام آنچه که گفته شد این است که ZenFone 8 مناسب نوع خاصی از افراد خواهد بود و من می توانم آن را به طرفداران گوشی هوشمند کوچک توصیه کنم. شما کیفیت ساخت و عملکرد Zenfone 8 را کاملاً در کف دست خود احساس خواهید کرد.
قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8 قیمت و مشخصات Asus ZenFone 8

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *