بازدید 167
1

فواید و خواص انار ، پیشگیری از سرطان با مصرف انار

انار یکی از سالم ترین میوه های روی زمین است. آنها حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید را دارا هستند که در سایر غذاها بی نظیر است. مطالعات نشان داده اند كه خواص انار فواید زیادی برای بدن شما دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف را كاهش دهد. در این مقاله تعدادی از خواص انار مبتنی بر شواهد ارائه شده است.

  1. آنتی اکسیدان ها

دانه های انار رنگ قرمز پر جنب و جوش خود را از پلی فنول ها به دست می آورند. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی هستند. آب انار نسبت به سایر آب میوه ها حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان است. همچنین سه برابر آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به شراب قرمز و چای سبز دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می توانند به از بین بردن رادیکال های آزاد ، محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک کنند.

  1. ویتامین C

آب یک انار بیش از 40 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را دارد. ویتامین C هنگام پاستوریزه شدن می تواند تجزیه شود ، بنابراین برای تهیه بیشترین مواد مغذی ، آب انار خانگی یا تازه را انتخاب کنید.

  1. پیشگیری از سرطان

خواص انار شگفت انگیز است و می تواند به توقف رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند. با وجود مطالعات متعدد در مورد تأثیر آب این میوه بر سرطان پروستات ، نتایج هنوز مقدماتی است. در حالی که مطالعات طولانی مدت با انسان صورت نگرفته است که ثابت کند آب انار از بروز سرطان جلوگیری می کند یا خطر را کاهش می دهد ، افزودن آن به رژیم غذایی شما قطعاً می تواند مفید باشد. تاکنون نتایج مطالعات دلگرم کننده ای حاصل شده است ، و اکنون مطالعات بزرگتری انجام می شود.

  1. محافظت در برابر بیماری آلزایمر

اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در انار و غلظت بالای آنها باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و محافظت از حافظه می شود.

  1. هضم

آب انار می تواند التهاب در روده را کاهش داده و هضم را بهبود بخشد. خواص انار ممکن است برای مبتلایان به بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو و سایر بیماریهای التهابی روده مفید باشد. در حالی که باورها و تحقیقات متناقضی در مورد اینکه آیا آب انار به اسهال کمک می کند یا باعث وخیم تر شدن آن می شود وجود دارد ، اما اکثر پزشکان توصیه می کنند تا زمانی که احساس بهتری نداشته باشید و علائم شما فروکش نکرده است ، از مصرف آن خودداری کنید.

  1. ضد التهاب

آب انار به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها یک ضد التهاب قدرتمند است. این می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و از استرس اکسیداتیو و آسیب جلوگیری کند.

  1. آرتروز

فلاونول های موجود در آب انار ممکن است به از بین رفتن التهاب که به پوکی استخوان و آسیب غضروف کمک می کند ، منجر شوند. در حال حاضر این آب میوه به دلیل اثرات احتمالی آن بر پوکی استخوان ، آرتریت روماتوئید و سایر انواع آرتریت و التهاب مفاصل مورد بررسی قرار می گیرد.

  1. بیماری قلبی

آب انار عنوان سالم ترین آبمیوه برای قلب را در دست دارد و به نظر می رسد خواص انار از قلب و عروق محافظت می کند. مطالعات کوچک نشان داده اند که این آبمیوه جریان خون را بهبود می بخشد و شریان ها را سفت و غلیظ نگه می دارد. همچنین ممکن است رشد پلاک و تجمع کلسترول در شریان ها را کند کند. اما انار ممکن است با فشار خون و داروهای کلسترول مانند استاتین واکنش منفی نشان دهد. قبل از مصرف آب میوه یا مصرف یک مکمل عصاره انار حتما با پزشک خود صحبت کنید.

  1. فشار خون

نوشیدن آب انار روزانه نیز ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. یک بررسی جامع اظهار داشت که برای سلامت قلب مفید است که روزانه آب انار مصرف شود.

  1. ضد ویروسی

بین ویتامین C و سایر مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین E ، آب انار می تواند از بروز بیماری جلوگیری کرده و با عفونت مقابله کند. همچنین نشان داده شده است که انار در آزمایشگاهها ضد باکتری و ضد ویروسی است. خواص انار به دلیل تأثیر آن بر عفونت های رایج و ویروس ها مورد مطالعه قرار می گیرد.

  1. سرشار از ویتامین

علاوه بر ویتامین C و ویتامین E ، آب انار منبع خوبی از فولات ، پتاسیم و ویتامین K است. چه تصمیم دارید انار را به رژیم روزانه خود اضافه کنید و چه نه از این پس قبل از هر بار مصرف آن برچسب را بررسی کنید تا از 100 درصد آب انار خالص و بدون قند بودن آن مطمئن شوید یا آب آن را تازه بگیرید.

  1. حافظه

طبق یک مطالعه جدید ، نوشیدن 8 اونس آب انار در روز ممکن است یادگیری و حافظه را بهبود بخشد.

  1. عملکرد جنسی و باروری

غلظت آب انار از آنتی اکسیدان ها و توانایی تأثیر آن بر استرس اکسیداتیو ، آن را به یک کمک بالقوه برای باروری تبدیل می کند. نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو باعث اختلال در عملکرد اسپرم و کاهش باروری در زنان می شود. همچنین نشان داده شده است که خواص انار به کاهش استرس اکسیداتیو در جفت کمک می کند. اما محققان هنوز مزایای دقیق این موضوع را نمی دانند. نوشیدن آب انار همچنین می تواند سطح تستوسترون را در آقایان و خانم ها افزایش دهد که یکی از اصلی ترین هورمون های جنسی است.

  1. استقامت و عملکرد ورزشی

آب انار ممکن است تقویت کننده جدید عملکرد ورزشی باشد. این آبمیوه ممکن است به کاهش درد و بهبود بازیابی قدرت کمک کند. همچنین باعث کاهش آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش می شود.

  1. دیابت

انار به طور سنتی به عنوان درمانی برای دیابت در خاورمیانه و هند مورد استفاده قرار می گرفت. در حالی که هنوز تأثیر انار بر دیابت ناشناخته است ، ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش قند خون کمک کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Elnazz گفت:

    👌👌👌👌👌👌👌👌