خواص آلوئه ورا
بازدید 187
0

خواص آلوئه ورا ، فواید و خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه دارویی محبوب است که هزاران سال است که از آن استفاده می شود. خواص آلوئه ورا بیشتر برای درمان آسیب های پوستی شناخته شده است ، اما همچنین چندین اثر مفید دیگر نیز بر سلامتی دارد. آلوئه ورا گیاهی است که آب را در برگهای خود ذخیره می کند.این گیاه در صنایع آرایشی ، دارویی و غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و ارزش بازار سالانه آن 13 میلیارد دلار در جهان است.در این مقاله  لیستی از فواید آلوئه ورا را برای شما تهیه کرده ایم.

  1. ترکیبات گیاهی سالم

آلوئه ورا با برگهای سبز ضخیم و گوشتی آن به خوبی شناخته می شود که طول آن می تواند تا حدود 12-19 اینچ (30-50 سانتی متر) رشد کند. هر برگ مملو از یک بافت باریک است که آب را ذخیره می کند و باعث ضخیم شدن برگ ها می شود. این بافت باریک و پر آب ، “ژلی” است که ما از آن در محصولات آلوئه ورا استفاده می کنیم. این ژل حاوی بیشتر ترکیبات فعال زیستی گیاه از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها است.

  1. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی

خواص آلوئه ورا شامل آنتی اکسیدان ها می شود. آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند. ژل آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که به خانواده بزرگی از پلی فنولها تعلق دارند. این پلی فنل ها به همراه چند ترکیب دیگر در آلوئه ورا می توانند به جلوگیری از رشد برخی باکتری هایی که باعث ایجاد عفونت در انسان می شوند کمک کنند

  1. تسریع در درمان سوختگی

آلوئه ورا بیشتر به عنوان داروی موضعی استفاده می شود که به جای خورده شدن روی پوست مالیده می شود. مدت هاست که به عنوان درمانی برای زخم ها ، به ویژه سوختگی ، از جمله آفتاب سوختگی شناخته شده است. در حقیقت ، FDA ابتدا پماد آلوئه ورا را به عنوان داروی بدون نسخه برای سوختگی های پوستی در سال 1959 تصویب کرد. مطالعات نشان می دهد که خواص الوئه ورا یک درمان موضعی مؤثر برای سوختگی درجه یک و درجه دو است. با بررسی 4 مطالعه تجربی مشخص شد که آلوئه ورا می تواند زمان بهبودی سوختگی را در حدود 9 روز در مقایسه با داروهای معمولی کاهش دهد.

  1. پلاک دندان را کاهش می دهد

پوسیدگی دندان و بیماری های لثه مشکلات سلامتی بسیار شایعی است.یکی از بهترین راه های جلوگیری از بروز این امر ، کاهش پلاک (بیوفیلم های باکتریایی) روی دندان هاست. در یک مطالعه شستشوی دهان 300 نفر از افراد سالم با آب آلوئه ورا 100٪ خالص و با ماده استاندارد دهانشویه کلرهگزیدین مقایسه شد. پس از گذشت 4 روز از استفاده ، مشخص شد که شستشوی دهان با آلوئه ورا به همان اندازه کلرهگزیدین در کاهش پلاک دندان مؤثر است. مطالعه دیگری فواید مشابهی از شستشوی دهان با آلوئه ورا را در طی یک دوره 15 تا 30 روزه نشان داد. آلوئه ورا این کار را با کشتن باکتری تولید کننده پلاک Streptococcus mutans در دهان و همچنین مخمر Candida albicans انجام می دهد

  1. کمک به درمان آفت و زخم دهان

بسیاری از افراد در برخی از نقاط زندگی ، زخم های دهان یا آفت را تجربه کرده اند. آنها معمولاً زیر لب و داخل دهان تشکیل می شوند و حدود 7-10 روز دوام می آورند. مطالعات به طور قانع کننده نشان داده اند که خواص آلوئه ورا می تواند بهبود زخم های دهان را تسریع کند. در یک مطالعه 7 روزه از 180 نفر مبتلا به زخم های مکرر در دهان و آفت ، یک تکه آلوئه ورا که در آن منطقه اعمال شده است در کاهش اندازه زخم ها مؤثر است. در یک مطالعه دیگر ، ژل آلوئه ورا نه تنها بهبود زخم های دهان را تسریع کرد بلکه باعث کاهش درد همراه با آنها شد.

  1. یبوست را کاهش می دهد

از خواص آلوئه ورا اغلب برای درمان یبوست استفاده می شود. این بار این ژل نیست ، بلکه لاتکس است که مزایای آن را ارائه می دهد. لاتکس یک مانده زرد چسبنده است که درست در زیر پوست برگ یافت می شود. ترکیب کلیدی که مسئول این اثر است ، آلوئین یا barbaloin نام دارد که دارای اثرات ملین به خوبی تثبیت شده است. با این حال ، برخی از نگرانی ها در مورد مسائل سلامتی با استفاده مکرر مطرح شده است. به همین دلیل لاتکس آلوئه ورا از سال 2002 تاکنون در ایالات متحده به عنوان داروی بدون نسخه در دسترس نیست. برخلاف تصور عامه ، به نظر نمی رسد آلوئه ورا در مقابل سایر اختلالات گوارشی ، مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری التهابی روده (IBD) مؤثر باشد.

  1. ممکن است باعث بهبود سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک شود

شواهد موجود نشان میدهد که ژل موضعی آلوئه ورا باعث جوان ماندن پوست میشود . در یک مطالعه بر روی 30 زن بالای 45 سال ، استفاده موضعی از ژل نشان داده است که باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست در طی یک دوره 90 روزه می شود. یک مطالعه دیگر نشان داد که خواص آلوئه ورا باعث کاهش اریتم (قرمزی پوست) می شود. شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان می دهد آلوئه ورا می تواند شرایط پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت اشعه را درمان کند.

  1. سطح قند خون را کاهش می دهد

خواص آلوئه ورا گاهی به عنوان داروی سنتی برای دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. گفته می شود که حساسیت به انسولین را تقویت کرده و به بهبود مدیریت قند خون کمک می کند. چندین مطالعه حیوانی و انسانی در بیماران دیابتی نوع 2 در واقع نتایج امیدوار کننده ای از مصرف عصاره آلوئه ورا  بدست آورده است. با این حال ، کیفیت این مطالعات نسبتاً ضعیف بود ، بنابراین قطعاً توصیه آلوئه ورا برای این منظور هنوز زود است. علاوه بر این ، مواردی از آسیب کبد با مصرف طولانی مدت مکمل های آلوئه ورا گزارش شده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *