بازدید 157
0

سنتاروس “Centaurus” اولین سرفیس تاشو دنیا با صفحه دوگانه توسط مایکروسافت

نسل جدید سرفیس های ویندوز ( صفحه دوگانه و تاشو سنتاروس ) در راه هستند.
مایکروسافت مشغول کار روی یک سرفیس باصفحه نمایش دوگانه است که شباهت بسیاری به مدل مفهومي تبلت مايكروسافت به نام Courier دارد .انتظار می‌رود که این غول نرم‌افزار، این وسیله را ماه آینده در رویداد سخت‌افزاری سرفیس خود رو نمایی کند، اما ثبت اختراع جدید نشان می‌دهد که کار  مایکروسافت فراتر از سخت‌افزار صفحه دوگانه می‌رود. حق ثبت اختراع جدید ، توسط WindowsUnited ، نشان می دهد مایکروسافت در حال کار بر روی لولا مخصوصی است که از مایعات برای کاهش فشار در نمایشگرهای قابل انعطاف و تاشو استفاده می کند.

مایع را می توان درون حفره های اطراف صفحه نمایش انعطاف‌پذیر پر کرد تا به سنتاروس کمک کند خم شود و به موقعیت‌های مختلف حرکت کند. برای مثال مایکروسافت یک دستگاه را با دو طرف جداگانه نشان می‌دهد و یک صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر که کل دستگاه را پوشانده است. مایکروسافت ازمدت‌ها پیش روی لولا های پیچیده و موثر در دستگاه های سرفیس خود متمرکزم بوده است ، و این لولا خاص با جزئیات زیادی در پرونده ثبت اختراع توضیح داده شده است.
طراحی هایی که مفاهیم مختلفی از یک مجموعه لولا پیچیده با سازه ها را برای “جلوگیری از ورود مواد خارجی به مونتاژ / دستگاه لولا” نشان می دهد.  سامسونگ  مشکلات بسیاری  را با   بقایای زیر واحدهای اولیه Galaxy Fold به همراه داشت و شرکت مجبور شد  تمام بورد ها را از دوباره طراحی کند تا شاید نقض سخت افزاری Galaxy Fold را تعمیر کند . مایکروسافت به وضوح می خواهد از سناریوی مشابه جلوگیری کند.
جالب‌ترین بخش این  ثبت اختراع این است که  توسط “لایسنس فن‌آوری مایکروسافت” تنظیم شده‌است.
این نکته می‌تواند نشان دهد این شرکت این فن‌آوری را برای شرکای دیگر و سازندگان مختلف کامپیوتر های شخصی مجاز خواهد کرد.
مایکروسافت در حال حاضر با اینتل و تعدادی از (OEM (Original equipment manufacturerها (سازندگان اصلی تجهیزات) هم‌کاری می‌کند تا یک نسخه جدید از ویندوز، با نام “Windows Lite” را تولید کند  تا روی دستگاه های دارای صفحه نمایش دوگانه و تاشو قابل اجرا شود.
این نسخه جدید ویندوز به سمت سخت افزارهای صفحه دوگانه و تاشو هدف قرار خواهد گرفت. مایکروسافت پیش از این نیز برخی از کارهای لولا Surface Pro را به شرکای خود مجوز داده بود.
پرونده های ثبت اختراع مایکروسافت دستگاه دقیقی را فاش نمی کنند ، اگرچه برخی از سخت افزارهای Surface این شرکت قبلاً در پرونده های ثبت اختراع مشاهده شده اند.
استودیو سرفیس در یک پرونده ثبت اختراع ظاهر شد و حتی سرفیس آندرومدا را لغو کرد که مایکروسافت قبل از انتقال شرکت به نمونه های اولیه صفحه نمایش بزرگتر ، در ثبت اختراع قرار داده بود. بعید به نظر می رسد که ماه آینده شاهد یک دستگاه کامل دو صفحه ای سرفیس باشیم که در رویداد مایکروسافت در شهر نیویورک رونمایی می شود ، اما می توانیم نوعی تبلیغات را درباره آنچه که این شرکت روی ان کار می کند را ببینیم.

سرفیس با صفحه نمایش دوگانه مایکروسافت ، با نام ” Centaurus ” سنتاروس ، بخشی از فشار بیشتر برای طیف وسیعی از هیبریدهای تبلت و لپ تاپ دارای صفحه نمایش دوگانه و قابل تاشو است که OEM ها روی آن کار می کنند. مایکروسافت در اوایل سال جاری ، این دستگاه جدید را در یک جلسه داخلی نشان داد ، و اینتل برای ایجاد دستگاه های دو صفحه ای به  OEM ها فشار می آورد.

 برای مشاهده مشخصات و لپتاب های موجود در فروشگاه پیویو اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *