معامله بیت کوین
بازدید 177
0

معامله ی بزرگ 1 میلیارد دلاری بیت کوین توسط شخص ناشناس

بزرگترین معامله بیت کوین در جهان انجام شده است و بیش از یک میلیارد دلار (802 میلیون پوند) ارزش Cryptocurrency بین حساب ها منتقل شده است. معامله منفرد 94.504 بیت کوین تقریباً 0.5 درصد کل بیت کوین های موجود را نشان می دهد و باعث می شود گیرنده صاحب پنجمین کیف پول پولدار بیت کوین در دسترس باشد و بزرگترین کیف پول که با ارز مبادله ای مرتبط نیست. تحلیلگران در حال بررسی هستند که چه کسی آن را منتقل کرده و برای چه هدفی منتقل کرده است.

معامله یک میلیارد دلاری بیت کوین (BTC) نه تنها به دلیل اندازه ، بلکه به دلیل اینکه ارسال کننده آن مبلغ زیادی را صرف هزینه جا به جایی کرده است مشکوک است. این شخص می توانست 94K BTC را با هزینه ی 35 دلار ارسال کند.

هزینه ارسال بیت کوین بسته به اینکه با چه سرعتی یک فرستنده می خواهد معامله توسط معدنکاران پردازش شود ، متفاوت است. بسیاری از کیف پول ها اجازه تنظیم دستی را می دهند. هرچه پول بیشتری پرداخت شود ، تعداد بلوک هایی که کاربر باید منتظر تأیید معاملات باشد کم تر است به این معنی که فرستنده 1 میلیارد دلار 20 برابر هزینه ی اضافه پرداخت می کند اما به چه دلیل؟.

از 15 آدرس ، بیت کوین ها ساعت 3 صبح UTC به یک کیف پول واحد ارسال شدند. بیش از نیمی از بیت کوین ها ، 53.000 از آنها ، از یک آدرس واحد تهیه شده اند. در همین آدرس 124178 Bitcoin Cash (36.7 میلیون دلار) و 124178 BSV (16.3 میلیون پوند) جابجا شده است. 42٪ دیگر از BTC از سه آدرس دیگر آمده است. هزینه معامله تقریباً 700 دلار قیمت دارد ، یعنی فقط 0.00007٪ از کل مبلغ.

در این معامله قیمت سکه بیت کوین از 10.569 دلار به 10.790 دلار طی چند ساعت رسید.

هیچ کس ادعای مالکیت کیف پول را نداشته است و گمانه زنی ها متفاوت است.

ماهیت ناشناس بیت کوین به معنای آن است که امکان مشاهده نقل و انتقال در blockchain آن – مدیر عمومی که معاملات را ثبت می کند – وجود دارد ، اما نمی توان دانست که چه کسی آن را منتقل کرده است. چنین مقدار زیادی بیت کوین در صورت وارد شدن به ارز فیات ، احتمال خرابی بازار رمزنگاری را دارد. فروش های بزرگ در گذشته منجر به سقوط فلاش شده اند ، بیت کوین تقریباً $ 1000 از ارزش خود را پس از تنها 24 ساعت در سپتامبر 2018 به دلیل یک تجارت بزرگ از دست داد.

فیلیپ نون ، مدیر اجرایی شرکت Wealth Chain Capital در این زمان گفت: “از زمان ظهور معاملات آتی بیت کوین در اوایل سال 2018 ، ما اکنون شاهد دستکاری و سرکوب گسترده بازار توسط نهنگ ها و معامله گران با تجربه در آینده هستیم.”

این بزرگترین معامله از نظر حجم بیت کوین نیست ، هرچند با قیمت فعلی بیت کوین در حدود 10.600 دلار از نظر ارزش و قیمت بسیار بزرگ است.

در سال 2011 ، معامله ای به مبلغ 550.000 بیت کوین روی بلاک چین ثبت شد ، هرچند در این زمان این مقدار رمزپرداخت فقط 1.6 میلیون دلار ارزش داشت. تحلیلگران Cryptocurrency تلاش کرده اند بیت کوین را ردیابی کنند اما نتوانسته اند رد آن را به یک شخص یا گروه خاص ردیابی کنند.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین TokenAnalyst کشف کرد که بخش قابل توجهی از بیت کوین از آدرس های ثبت شده در Huobi Global ، مبادله رمزنگاری مستقر در سنگاپور ناشی می شود.

“1 میلیارد دلار بیت کوین در یک معامله منتقل شد … از کجا آمده است؟” شرکت توییت کرد. “ما نگاهی انداختیم  و دیدیم که درصد زیادی از آن را می توان در آدرسهایHuobiGlobal ردیابی کرد.”

وجوه از زمان انتقال هفته گذشته هنوز جابجا نشده است ، اگرچه مقادیر اندکی از بیت کوین همچنان به آدرس اضافه می شود.

تئوریهای مربوط به اینکه چه کسی آدرس را کنترل می کند به صورت آنلاین در گردش است. آنها از یک فرزندخوانده اولیه که تصمیم به تلفیق آدرس های خود گرفته است ، گرفته تا یک شرکت بزرگ که در صورت خرابی مالی جهانی ، سرمایه گذاری در رمزنگاری را جمع می کند.

نظریه دیگر نشان می دهد که شرکت آتی بیت کوین باکت (Bakkt) از آدرس برای ذخیره وجوه مشتری استفاده می کند. اعلام این شرکت از “انبار” دیجیتالی جدید برای سپرده ها و برداشت های بیت کوین ، چند ساعت پس از معامله میلیارد دلاری صورت گرفت.

این حتی می تواند نتیجه ادعای چینی پونزی PlusToken باشد که محکوم به پرداخت سه میلیارد دلار بودجه مشتری شده است.

با این حال ، یک چیز مسلم است ، این جنبش های نهنگ پنهان رایج تر می شوند. کمتر از دو هفته قبل ، شخصی حدود 77،000 BTC ، یعنی حدود 780 میلیون دلار ، به سه کیف پول ناشناخته منتقل کرد. آیا آنها چیزی را می دانند که ما نمی دانیم؟

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *