ارز دیجیتال libra
بازدید 161
0

فیسبوک برای یافتن اشکال ارز دیجیتال libra جایزه 10000 دلاری تعیین کرد

ارز دیجیتال پیشنهادی فیس بوک ، Libra آماده محاکمه با آتش است. طبق آخرین اطلاعات بدست آمده فیس بوک هکر ها را تشویق به یافتن مشکلات امنیتی ارز جدید خود کرده است.

اتحادیه Libra ، تنها سازمان سوئیسی که توسط فیسبوک برای تأمین پول خود انتخاب شده بود ، امروز (27 اوت) اعلام کرد که برنامه را برای راه اندازی ارز دیجیتال libra با تعیین ارزش عمومی برای این ارز دیجیتالی  در اوایل سال 2020 راه اندازی خواهد کرد. شبکه و ذخایر ، این انجمن به گزارشگران باگ های امنیتی حداکثر 10000 دلار برای گزارش اشکالات مهم ارائه می دهد. طبق اعلام این انجمن ، فیسبوک وجوه را تأمین خواهد کرد. مایکل انگل ، رئیس اكوسیستم توسعه دهنده libra در یك پست وبلاگ نوشت: “اگر مردم برای نیازهای مالی روزمره خود به ما تکیه می کنند ، بسیار مهم است که زیرساخت های ارز دیجیتال libra قابل اعتماد و ایمن باشند.” “برنامه پاداش ما به منظور تشویق اعضای جامعه امنیتی برای یافتن مشکلات ارز طراحی شده است و به ما کمک می کند حتی ظریف ترین اشکالات را پیدا کنیم.” با استفاده از این برنامه ، فیس بوک با وجود واکنش شدید نظارتی وارد مرحله بعدی توسعه برای Libra شد. این شرکت پیشتر 50 محقق امنیتی را برای مطالعه شبکه قبل از باز کردن آن برای نظارت عمومی از طریق HackerOne ، یک سرویس آزمایش امنیت سایبری ، دعوت کرده بود. HackerOne اجازه می دهد تا انواع روش های پرداخت ، برای مجموعه ای از ارزهای جهانی و بیت کوین انجام بگیرد. این سرویس توسط سایر شرکتهای برجسته در دنیای رمزنگاری مانند Block.one (با نام مستعار EOS) ، بنیاد Tron و Blockchain ، ارائه دهنده کیف پول رمزنگاری به کار گرفته شده است. شرکت ها می خواهند اشکالات را قبل از راه اندازی سرویس های blockchain کشف کنند زیرا تنظیم مجدد یک دوره پس از انجام این کار دشوار است. فشار آوردن برای روزرسانی به کاربران و مشارکت کنندگان cajoling برای توافق در مورد تغییرات می تواند یک شبکه را مختل کند و به سرعت اعتماد به آن cryptocurrency را از بین ببرد و در نتیجه باعث کاهش قیمت شود.

اگرچه بنا به گزارش ها ، تعداد معدودی از شرکا از حمایت عمومی از Libra خودداری کرده اند ، اما این برنامه نشان می دهد که فیس بوک به برنامه های ارزهای دیجیتال خود متعهد است. اما هنوز تا راه اندازی این ارز رمزنگاری شده راه طولانی باقی مانده است. هنوز هیچ پول مشتری در این خط موجود نیست ، فقط (احتمالاً) دلار سهامداران Facebook است. ارز دیجیتال libra هنوز فاصله زیادی تا دوران اول انتشار دارد اما برنامه اشکالات نشان می دهد که فیس بوک با احتیاط در ساخت این ارز دیجیتال پیشروی می کند و در تلاش است تا حمایت عمومی را بدست آورد.

آیا ارز دیجیتال libra در زمان تعیین شده منتشر می شود؟

هنگامی که فیس بوک اعلام کرد قصد دارد تا ارز دیجیتال libra را راه اندازی کند ، این شرکت قصد داشت پول دیجیتالی خود را در نیمه اول سال 2020 آزاد کند. آنگلا والچ ، عضو پژوهش در مرکز دانشگاه Blockchain Technologies ، دانشگاه کالج لندن ، در نامه ای به کوارتز نوشت. “این یک پیشنهاد گسترده ، با مقیاس جهانی و پیامدهای فوری است ، که همه – از جمله تنظیم کننده ها – به فکر زمان نیاز دارند.” از زمانی که فیسبوک برنامه های خود را در 18 ژوئن به اشتراک گذاشت ، با انتقادهای زیادی روبرو شد. در جلسات سنا و نمایندگان مجلس ، قانون گذاران، غول رسانه های اجتماعی را به خاطر پرش به خدمات مالی هنگامیكه به طور كافی به چالش هایی مانند حریم خصوصی كاربران و گسترش اطلاعات نادرست در سكوی موجود خود نپرداخته ، سرزنش كردند. نمایندگان کنگره همچنین از ماهیت انحصارگرانه پروژه ی libra انتقاد كردند. (فیسبوک اصلی ترین برنامه سازنده شرکت Libra است. این شرکت همچنین تأسیس انجمن Libra را سازمان داده است ، این سازمان وظیفه مدیریت شبکه و ذخیره پول پیمانه Pesra را نیز بر عهده دارد.) به یقین ، به گفته ی والچ: هیچ کس نمی داند که libra چیست (“هدفی که فیس بوک و لیبرا تاکنون به جهانیان ارائه داده اند ، بسیار نابالغ است ، با چند ویژگی خاص) ، اما ما می دانیم که ایالات متحده با چند نماینده بر تلاش آن ها نظارت خواهد کرد. اما حتی تبادل های رمزنگاری نیز به  جدول زمانی تهاجمی Libra شک دارند. استفان گرگوری ، یکی از مسئولان سابق انطباق در جمینی ، یکی از بزرگترین مبادلات رمزنگاری شده در جهان ، گفت: اگر تنظیم بیت کوین یک مثال باشد ، تنظیم و اشکال گیری ارز دیجیتال libra می تواند سالها طول بکشد.

 

والچ گفت: “ده سال پس از آغاز فعالیت بیت کوین ، ما هنوز در تلاش هستیم تا آن را بفهمیم و تنظیم کننده ها متوجه نشده اند که در مورد آن چه کار کنند.” “در پایان ، فیسبوک و لیبرا وارد حوزه پول و سرمایه پرمخاطره می شوند – آنها باید انتظار داشته باشند که مسئولیت سنگین نظارتی را برای دیگران انجام دهند.”

در هر حال ، شنیده ها و حوادث پیرامون دی سی هفته گذشته دو چیز اصلی را نشان داد: فیسبوک یک هدف آسان دو جانبه برای سیاستمداران است ، و راه برای تصویب نظارتی شیب دار خواهد بود. “کاترین وو ، محقق حقوقی cryptocurrency گفت. علاوه بر دفتر کنترل ارز (که رئیس جمهور ترامپ در یک توئیت به درخواست تنظیم بانکی برای فیس بوک اشاره کرد) “بی شمار آژانس های دیگر” – وزارت خدمات مالی نیویورک ، وزارت دادگستری ، و کمیسیون تجارت فدرال – باید صلاحیت برخی از بخش های شبکه ارز دیجیتال libra یا کیف پول کالیبرای فیس بوک را صادر کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا فیس بوک تصویب مقررات ایالات متحده را دریافت می کند یا خیر ، گفت: “هماهنگی جهانی فیس بوک با تنظیم کننده ها و آژانس های سراسر جهان سخت خواهد بود.”

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *