حافظه
بازدید 113
0

چطور یک قهرمان حافظه شویم در نه قدم

خیلی از شما حتی کارهای روزانه خود را فراموش می کنید و نمیتوانید یک شماره تلفن ساده را حفظ کنید.چه رسد یادگرفتن زبان جدید و انجام کارهاییی که حافظه قوی می طلبد ، با ما همرا باشید تا در 9 قدم تبدیل به یک قهرمان مسابقات حافظه شوید.

۱.بین کلمات پیوند برقرا کنید و داستان درست کنید:

برای به یاد آوردن یک لیست از کلمات یا آیتم‌های خرید، ارتباطی بین هر یک از اشیا ایجاد کنید. برای مثال، با مشعل، انگور، حلقه، الماس ، تصور کنید که نور در خوشه‌های انگور می‌درخشید. در یکی از خوشه‌های انگور، حلقه الماس را می‌بینید که مانند مشعلی نورانی می‌درخشد.

۲. علایم اختصاری

از واژه‌های اختصاری برای به خاطر سپردن مجموعه‌ای از داده‌ها با استفاده از یک جمله سرگرم‌کننده استفاده کنید.به عنوان مثال
اول هر یک از رنگ های رنگین کمان را به ترتبیب به یکدیگر وصل کنید. می شود “بناس زنق” که بیانگر ترتیب رنگ های رنگین کمان است(بنفش نیلی ابی سبز زرد نارنجی قرمز)

۳. تصاویر ذهنی

اطلاعات را به صورت واقعیت و ارقام به تصویر تبدیل کنید. شرق و غرب را با یکدیگر قاطی می کنید؟در ذهن خود دنیای غرب وحشی را یاداور شوید که در غرب کره زمین (امریکا ) بوده است.. و شرق را به عنوان مردم سخت کوش ژآپن یاداور شوید.
خیچ وقت این دو را فراموش نخواهید کرد.

4. به یاد آوردن صحیح هجی کردن

accidentally یا accidently؟ کلمات دشوار را به صحنه‌ها تبدیل کنید تا به شما کمک کند املای صحیح را به یاد بیاورید. یک تصادف را در یک کوچه به طور تصادفی تصور کنید.

5. قانون پنج

برای جلوگیری از این که اطلاعات به تدریج از بانک‌های حافظه تان محو نشود، مهم است باید بدانید چه موقع اطلاعات را مرور کنید. قانون پنج” را اعمال کنید:
بررسی اول: بلافاصله
دومین بررسی: ۲۴ ساعت بعد
بررسی سوم: یک هفته بعد
بررسی چهارم: یک ماه بعد

پنجمین بررسی: سه ماه بعد

6. شماره‌ها

اگر شما می توانید  نام خود را به یاد بیاورید،پس نگران نباشید شما هرگز شماره ها را فراموش نخواهید کرد. فقط یک جمله به یاد ماندنی بسازید و تعداد حروف در هر کلمه را بشمارید. به عنوان مثال: اسم من دومینیک است: 3273

7. روش داستان

برای به یاد آوردن یک گروه از اطلاعات، داستانی ایجاد کنید که همه آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد. در شیمی گازهای نجیب عبارتند از: هلیم، نیون، Argon، کریپتون، Xenon و Radon. تصور کنید در یک بالون هلیوم با نور نیون روشن می‌شود. یک جوشکار اهل Argon به سوپرمن تبدیل می‌شود که شما را به سیاره کریپتون جذب می‌کند و غیره.

8. سیستم بدن

این کار با پیوند دادن بخش‌های بدن با تصاویر اصلی از هر چیزی که شما می‌خواهید به خاطر داشته باشید، مانند یک لیست از کارها، کار می‌کند.
بیایید بگوییم که شما باید پنیر، تخم‌مرغ و یک بطری شیر بخرید.پنیر تصویر را بر روی سر خود قرار دهید، یک تخم‌مرغ در بینی شما و یک بطری شیر روی شانه شما قرار دارد.هرچقدر عجیب تر ، ماندگاری بیشتر.9. بدن سالم، حافظه سالم ورزش و رژیم غذایی می‌تواند به به حداکثر رساندن تاثیرات حافظه کمک کندبه آرامی ضربان قلب خود را با ورزش بدنی روزانه افزایش دهید و شامل غذاهایی که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین C و E هستندماهی Oily مانند ماهی قزل‌آلا شامل اسید فولیک و روغن‌های امگا ۳ نیز برای حفظ یک مغز سالم و سیستم عصبی ایده‌آل هستند.

9. آزمون سریع

با استفاده از نکات حافظه مشخص‌شده، ببینید چه تعداد از آیتم‌های موجود در فهرست جشن و سرور در زیر می‌توانید به خاطر داشته باشید. اول، مکانی را انتخاب کنید که برای شما مانند خانه، محل کار، شهر تان و یا یک پارک نزدیک آشنا باشد. ایده استفاده از این مکان به عنوان یک پس‌زمینه برای یک سفر کوتاه متشکل از یک سری از مکان‌ها و یا توقف در طول مسیر است. سپس این مکان‌ها برای ذخیره ذهنی آیتم‌های فهرست که می‌خواهید به یاد بسپارید به کار می‌روند. مسیری که در نظر می‌گیرید نظم طبیعی این لیست را حفظ می‌کند، با این فرض که، یعنی سفر یا توقف در طول مسیر را فراموش نکنیدسعی کنید آن‌ها را در مسیر آشنا دور خانه و باغ و یا در خیابان قرار دهید:
Mistletoe
Smoked سالمون
سانتا کلوس
هالی
برندی کره
Snowman
ترکیه
Stocking
درخت Xmas
chestnuts
در حال حاضر چند مورد از این آیتم‌ها را می‌توانید به صورت صحیح به یاد آورید؟

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *