خواص دارچین
بازدید 152
0

فواید و خواص دارچین ، با مصرف دارچین خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهید

دارچین ادویه ای بسیار خوشمزه است که هزاران سال است به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار گرفته است. علم مدرن اکنون خواص دارچین و تاثیرات شگرف آن بر روی سلامتی بدن را تأیید کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص دارچین و مزیت های آن برای سلامتی آشنا کنیم این مزیت ها  توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شوند.

  1. خواص دارویی بسیاری دارد

دارچین ادویه ای است که از پوست داخلی درختان که به طور علمی با نام Cinnamomum شناخته می شود تهیه می شود. این گیاه به عنوان یک ترکیب غذایی در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است و قدمت آن تا مصر باستان باز می گردد. قبلاً نادر و با ارزش بود و به عنوان هدیه ای مناسب برای پادشاهان در نظر گرفته می شد. این روزها دارچین ارزان است ، در همه سوپر مارکت ها موجود است و به عنوان یک ماده غذایی در غذاها و دستور العمل های مختلف یافت می شود.

دو نوع اصلی دارچین وجود دارد:

دارچین سیلان: به دارچین “واقعی” نیز معروف است.

Cassia cinnamon: انواع رایج امروزه و آنچه معمولاً مردم از آن به عنوان “دارچین” یاد می کنند.

دارچین با بریدن ساقه درختان دارچین ساخته می شود. سپس پوست داخلی استخراج شده و قسمتهای چوبی برداشته می شود. هنگام خشک شدن ، نوارهایی را ایجاد می کند که به صورت رول پیچیده می شوند و به آن چوب دارچین گفته می شود. این رول ها می توانند برای تشکیل پودر دارچین کوبیده شده و پودر شوند. بوی و عطر و طعم دارچین به دلیل داشتن قسمت روغنی آن است که حاوی مقادیر زیادی از سینامالدئید است. دانشمندان بر این باورند که این ترکیب مسئول بسیاری از اثرات قدرتمند دارچین بر سلامتی و سوخت و ساز بدن است.

  1. دارچین حاوی آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها بدن شما را از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. خواص دارچین نشان می دهد که این ماده با آنتی اکسیدان های قدرتمندی مانند پلی فنول ها پر شده است. در مطالعه‌ای که فعالیت آنتی‌اکسیدانی 26 ادویه را با یکدیگر مقایسه کرده است ، دارچین به عنوان یک برنده ، حتی “غذاهای عالی” مانند سیر و پونه کوهی را کنار زد. در حقیقت ، آنقدر قدرتمند است که می توان از دارچین به عنوان نگهدارنده طبیعی مواد غذایی استفاده کرد.

  1. دارچین خواص ضد التهابی دارد

خواص دارچین و ضد التهاب بودن آن فوق العاده مهم است. دارچین به بدن شما کمک می کند تا در برابر عفونت ها مبارزه کند و آسیب های بافت را ترمیم کند. التهاب هنگامی که مزمن باشد و به بافت های بدن شما آسیب بزند ، می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. ممکن است دارچین از این نظر مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که این ادویه و آنتی اکسیدان های آن دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.

  1. دارچین ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

خواص دارچین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، شایع ترین علت مرگ زودرس در جهان مرتبط است. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، 1 گرم یا تقریبا نصف قاشق چای خوری دارچین در روز اثرات مفیدی بر روی نشانگرهای قند خون دارد. مصرف این میزان دارچین ، کلسترول LDL “بد” و تری گلیسیریدها را کاهش می دهد ، در حالی که کلسترول HDL “خوب” پایدار می ماند.اخیراً ، یک مطالعه  بزرگ به این نتیجه رسیده است که دوز دارچین فقط 120 میلی گرم در روز می تواند این تأثیرات را داشته باشد. در این مطالعه ، دارچین همچنین سطح کلسترول HDL “خوب” را افزایش داده است.

  1. دارچین می تواند حساسیت به هورمون انسولین را بهبود بخشد

انسولین یکی از مهمترین هورمونهای تنظیم کننده سوخت و ساز و مصرف انرژی است. همچنین برای انتقال قند خون از جریان خون به سلول های شما ضروری است. مشکل این است که بسیاری از افراد در برابر اثرات انسولین مقاوم هستند. این به مقاومت به انسولین ، مشخصه بارز شرایط جدی مانند سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 معروف است. خبر خوب این است که خواص دارچین می تواند مقاومت به انسولین را به طرز چشمگیری کاهش دهد ، و به این هورمون مهم کمک می کند تا کار خود را انجام دهد. با افزایش حساسیت به انسولین ، دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد.

  1. دارچین به دلیل خواص کاهش قند خون بسیار شناخته شده است.

جدا از اثرات مفید بر مقاومت به انسولین ، خواص دارچین می تواند قند خون را با مکانیسم های دیگر کاهش دهد. ابتدا نشان داده شده است که دارچین میزان گلوکز موجود در خون را بعد از غذا کاهش می دهد. این کار را با تداخل با آنزیم های گوارشی متعددی انجام می دهد ، که باعث کاهش سرعت هضم کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش شما می شود. دوم ، یک ترکیب موجود در دارچین با تقلید از انسولین می تواند بر روی سلولها تاثیر بگذارد. این ترکیب می تواند تا حد زیادی جذب گلوکز توسط سلولهای شما را بهبود بخشد ، اگرچه بسیار کندتر از خود انسولین عمل می کند. مطالعات بیشماری در انسان تأثیرات ضد دیابتی دارچین را تأیید کرده است ،این مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند قند خون ناشتا را تا 29 تا 10 درصد کاهش دهد.

  1. دارچین ممکن است اثرات مفیدی بر بیماریهای عصبی داشته باشد

بیماریهای عصبی با از بین رفتن تدریجی ساختار یا عملکرد سلولهای مغزی مشخص می شوند. بیماری آلزایمر و پارکینسون دو نوع شایع هستند. به نظر می رسد دو ترکیب موجود در دارچین مانع از تولید پروتئینی به نام تاو در مغز می شود که یکی از ویژگی های بارز بیماری آلزایمر است. در یک مطالعه در موش های مبتلا به بیماری پارکینسون ، دارچین به محافظت از نورون ها ، سطح انتقال دهنده عصبی نرمال و بهبود عملکرد حرکتی کمک کرده است.در پایان ، دارچین یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین ادویه های کره زمین است. خواص دارچین می تواند سطح قند خون را کاهش داده ، فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و از دیگر فواید چشمگیر سلامت نیز برخوردار باشد. استفاده بیشتر از این ادویه ی شگفت انگیز در رژیم غذایی خود را مد نظر قرار دهید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *