نظریه جهان موازی
بازدید 208
0

دنیایی در مقابل دنیای دیگر! | نظریه جهان موازی

نظریه جهان موازی نظریه ای است که در آن جهان ما تنها نیست، بلکه بیان می کند که بسیاری از جهان ها به موازات یکدیگر وجود دارند. این جهان‌های متمایز در نظریه چندجهانی، جهان‌های موازی نامیده می‌شوند. انواع نظریه های مختلف خود را به یک دیدگاه چندجهانی وامی دارد.

البته همه فیزیکدانان واقعاً معتقد نیستند که این جهان ها وجود دارند. حتی تعداد زیادی بر این باور است که هرگز امکان تماس با این جهان های موازی وجود خواهد داشت.

سطح 1 :

ایده جهان‌های موازی سطح 1 اساساً می‌گوید که فضا به قدری بزرگ است. قوانین احتمال نشان می‌دهد که مطمئناً، در جایی دیگر، سیارات دیگری دقیقاً مانند زمین هستند. در واقع، یک جهان بی‌نهایت سیاره‌های بی‌نهایتی خواهد داشت، و در برخی از آن‌ها، رویدادهایی که روی می‌دهند تقریباً مشابه رویدادهای روی زمین ما خواهند بود.

ما این جهان‌های دیگر را نمی‌بینیم، زیرا دید کیهانی ما با سرعت نور محدود شده است – حد نهایی سرعت. نور در لحظه انفجار بزرگ، حدود 14 میلیارد سال پیش، شروع به حرکت کرد. بنابراین ما نمی‌توانیم بیش از 14 میلیارد سال نوری را ببینیم (کمی دورتر، زیرا فضا در حال گسترش است). این حجم از فضا حجم هابل نامیده می شود و نمایانگر جهان قابل مشاهده ما است.

نظریه جهان موازی از نظر شما چگونه است؟

وجود جهان های موازی سطح 1 به دو فرض بستگی دارد:

  1. جهان بی نهایت است.
  2. در یک جهان نامتناهی، هر پیکربندی ممکن از ذرات در حجم هابل چندین بار انجام می‌شود.

اگر جهان های موازی سطح 1 وجود داشته باشند، رسیدن به یکی تقریباً (اما نه کاملاً) غیرممکن است. اولاً، ما نمی‌دانیم کجا دنبال یکی بگردیم. زیرا طبق تعریف، جهان موازی سطح 1 آنقدر دور است که هیچ پیامی نمی‌تواند از طرف ما به آنها یا آنها به ما برسد. (به یاد داشته باشید، ما فقط می توانیم پیام ها را از داخل حجم هابل خودمان دریافت کنیم.)

سطح 2 :

در یک جهان موازی سطح 2، مناطقی از فضا همچنان در حال گذراندن مرحله تورم هستند. به دلیل ادامه فاز تورمی در این جهان‌ها، فضای بین ما و جهان‌های دیگر به معنای واقعی کلمه سریع‌تر از سرعت نور در حال گسترش است، و بنابراین، کاملاً غیرقابل دسترس هستند.

دو نظریه احتمالی دلایلی برای این باور وجود دارد که جهان‌های موازی سطح 2 ممکن است وجود داشته باشند : تورم ابدی و نظریه ekpyrotic.

در تورم ابدی، به یاد بیاورید که نوسانات کوانتومی در انرژی خلاء کیهان اولیه باعث شد که جهان های حبابی در سرتاسر مکان ایجاد شوند و در مراحل تورم خود با سرعت های مختلف گسترش پیدا کنند. شرایط اولیه این جهان‌ها در سطح حداکثر انرژی در نظر گرفته می‌شود، اگرچه حداقل یک نوع، تورم آشفته، پیش‌بینی می‌کند که شرایط اولیه را می‌توان به‌طور آشفته به‌عنوان هر سطح انرژی انتخاب کرد، که ممکن است حداکثر نداشته باشد، و نتایج این خواهد بود. همان

یافته‌های تورم ابدی به این معناست که وقتی تورم شروع می‌شود، نه تنها یک جهان، بلکه تعداد نامتناهی جهان ایجاد می‌کند.

در حال حاضر، تنها مدل غیر تورمی که دارای هر نوع وزنی است، مدل ekpyrotic است که آنقدر جدید است که هنوز به شدت حدس و گمان است.

با مقاله نظریه جهان موازی همراه باشید.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/04/04/15-amazing-facts-about-space/ https://pioio.com/mag/2022/04/01/what-is-the-law-of-attraction-7-cases-of-the-law-of-attraction/ https://pioio.com/mag/2022/03/20/amazing-scientific-facts/

سطح 3 :

یک جهان موازی سطح 3 نتیجه تفسیر جهان های متعدد (MWI) از فیزیک کوانتومی است که در آن هر امکان کوانتومی ذاتی در تابع موج کوانتومی در برخی واقعیت ها به یک امکان واقعی تبدیل می شود. وقتی یک فرد معمولی (مخصوصاً یک طرفدار داستان های علمی تخیلی) به “جهان موازی” فکر می کند، احتمالاً به جهان های موازی سطح 3 فکر می کند.

جهان‌های موازی سطح 3 با سایر جهان‌های ارائه‌شده متفاوت هستند، زیرا در فضا و زمانی مشابه جهان خودمان اتفاق می‌افتند، اما شما هنوز راهی برای دسترسی به آنها ندارید. شما هرگز با هیچ‌یک از جهان‌های سطح 1 یا سطح 2 تماس نداشته‌اید و نخواهید داشت (ما فرض می‌کنیم)، اما به طور مداوم با جهان‌های سطح 3 در تماس هستید – هر لحظه از زندگی‌تان، هر تصمیمی که می‌گیرید، باعث انشعاب می‌شود. خود “اکنون” شما به تعداد نامحدودی از خودهای آینده تبدیل می شود که همگی از یکدیگر بی خبرند.

نظریه جهان موازی از نظر شما چه مشکلاتی دارد؟

سطح 4 :

یک جهان موازی سطح 4 عجیب ترین مکان (و بحث برانگیزترین پیش بینی) از همه است، زیرا از قوانین ریاضی طبیعت اساساً متفاوت از جهان ما پیروی می کند. به طور خلاصه، هر جهانی که فیزیکدانان بتوانند بر روی کاغذ کار کنند، وجود خواهد داشت، بر اساس اصل دموکراسی ریاضی: هر جهانی که از نظر ریاضی امکان پذیر باشد، امکان وجود واقعی دارد.

نظریه آلبرت انیشتین در مورد تئوری جهان موازی :

مدل هاوکینگ،هارتل جهان را در مراحل اولیه اش توصیف می کند و توضیح می دهد که قبل از بیگ بنگ هیچ زمان وجود نداشته و آغاز جهان به عنوان یک مفهوم بی معنی است. این مدل با استفاده از این به عنوان یک چارچوب، از نظریه بیگ بنگ با ارائه اثبات نظری مبنی بر اینکه جهان فوراً از یک تکینگی به آنچه امروزی است متورم شد، حمایت می کند.

اما، این مدل همچنین احتمالات گیج کننده و غیرقابل اندازه گیری تعداد بی نهایت بیگ بنگ و در واقع امکان ایجاد جهان خود را در یک “چندجهانی” بزرگ به وجود آورد.

با این حال، هاوکینگ در آخرین مقاله خود استدلال کرده است که انفجارهای بزرگ چندگانه، شواهدی برای یک چندجهانی، باید از طریق “تابش پس‌زمینه که به ابتدای جهان بازمی‌گردد” قابل اندازه‌گیری باشد. همچنین ادعا می‌کند که رد پای این تشعشع باید با استفاده از یک کاوشگر فضای عمیق مجهز به حسگرهای مورد نیاز قابل تشخیص باشد.

نظریه هاوکینگ در مورد جهان موازی چگونه بود؟

به نظر شما نظریه جهان موازی چه ایراداتی دارد؟

نظریه آلبرت انیشتین در مورد تئوری جهان موازی چیست؟

هاوکینگ در آخرین مقاله خود استدلال کرده است که انفجارهای بزرگ چندگانه، شواهدی برای یک چندجهانی، باید از طریق “تابش پس‌زمینه که به ابتدای جهان بازمی‌گردد” قابل اندازه‌گیری باشد.

وجود جهان های موازی سطح 1 به دو فرض بستگی دارد؟

1.جهان بی نهایت است.
2.در یک جهان نامتناهی، هر پیکربندی ممکن از ذرات در حجم هابل چندین بار انجام می‌شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *