سفر در زمان امکانپذیر است
بازدید 256
0

آیا سفر در زمان امکان پذیر است؟

سفر در زمان یکی از بزرگترین معماهای تاریخ ماست. دانشمندان اغلب این سوال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان زمان را متوقف کرد، آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟ و آیا زمان وجود دارد یا خیر؟ آیا ممکن است روزی تمام تئوری های مربوط به سفر در زمان به واقعیت بپیوندد؟ آیا نیکولا تسلا واقعا موفق به ساخت ماشین زمان شد؟

به پیویو بپیوندید تا جذابترین سوالاتی را که امروزه در علم پرسیده میشود و شگفت انگیزترین و آشکارترین چیزهایی که همه باید درباره زمان بدانیم، بررسی شود.

سفر در زمان امکان پذیر است

سفر در زمان چیست؟

سفر در زمان به ایدهٔ حرکت بین لحظه‌های مختلف در زمان گفته می‌شود که مشابه حرکت بین مکان‌های مختلف در فضا صورت می‌گیرد، و در آن امکان ارسال اشیاء (و در بعضی حالت‌ها فقط اطلاعات) به زمان گذشته و آینده وجود دارد.

این تئوری مفهوم حرکت بین نقاط خاصی در زمان است، مشابه حرکت بین نقاط مختلف در فضا توسط یک جسم یا یک شخص، معمولاً با استفاده از یک وسیله فرضی به نام ماشین زمان. سفر در زمان مفهومی است که به طور گسترده در فلسفه و داستان، به ویژه داستان های علمی تخیلی شناخته شده است. ایده ماشین زمان توسط رمان ماشین زمان اثر H. G. Wells در سال 1895 رایج شد.

آیا سفر در زمان امکان پذیر است؟

بر اساس محاسبات جدید محققان دانشگاه کوئینزلند، سفر در زمان بر اساس قوانین فیزیک امکان پذیر است. اما آنها می گویند که مسافران زمان نمی توانند گذشته را به روشی قابل اندازه گیری تغییر دهند و آینده ثابت خواهد ماند.

آیا تا به امروز کسی موفق به ساخت ماشین زمان شده است؟

سفر در زمان ممکن است مانند یک پرواز خیال انگیز به نظر برسد، اما برخی از فیزیکدانان فکر می کنند که واقعا ممکن است. BBC Horizon به برخی از امیدوارکننده‌ترین ایده‌ها برای تبدیل این اصل از داستان‌های علمی تخیلی به واقعیت نگاه کرد.

ران مالت رویایی دارد: او می خواهد در زمان سفر کند.

این یک فانتزی صرف نیست، مالت یک استاد محترم فیزیک است.

او می گوید: “من خودم را یک آدم معمولی و با اشتیاق می دانم و اشتیاق من امکان سفر در زمان است.” پروفسور مالت در بیشتر عمر خود می خواست ماشین زمان بسازد. او توضیح می دهد که اشتیاق او را می توان در یک رویداد غم انگیز در اوایل زندگی اش دنبال کرد. پدرش که یک سیگاری شدید بود، در سن 33 سالگی، زمانی که پروفسور مالت تنها 10 سال داشت ، بر اثر حمله قلبی درگذشت. و پروفسور ویران شد.

انگیزه پروفسور مالت برای ساخت ماشین زمان :

فیزیکدان دانشگاه کانکتیکات به برنامه BBC Horizon گفت: “یک سال پس از آن، زمانی که 11 ساله بودم، با کتابی مواجه شدم که همه چیز را برای من تغییر داد. آن ماشین زمان، اثر اچ جی ولز (Time Machine اثر HG Wells) بود.”

پروفسور مالت توضیح می دهد: “اگر می توانستم ماشین زمان بسازم، می توانستم به گذشته برگردم و دوباره پدرم را ببینم و شاید زندگی او را نجات دهم و همه چیز را تغییر دهم.”

سفر در زمان ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما دانشمندان در حال کاوش در چندین راز طبیعت هستند که روزی می تواند رویای مالت را برآورده کند.

آلبرت انیشتین فکر می کرد که سه بعد فضا با زمان مرتبط هستند، که به عنوان بعد چهارم عمل می کند. او این سیستم را فضا_زمان نامید، و این مدلی از کیهان است که ما امروز از آن استفاده می کنیم. این پدیده کرم‌چاله نامیده می‌شود و می‌توان آن را به صورت تونلی با دو دهانه تجسم کرد که هرکدام در نقاط مختلف فضا_زمان ظاهر می‌شوند. کرمچاله ها ممکن است به طور طبیعی در کیهان وجود داشته باشند. در واقع، دانشمندان در روسیه در حال تلاش برای استفاده از تلسکوپ های رادیویی برای شناسایی آنها هستند. اما استفاده از کرم چاله برای سفر در زمان ساده نخواهد بود.

کرم چاله چیست و برای سفر در زمان چه کاربردی دارد؟

کرم چاله ساختاری گمانه‌زنی است که نقاط مختلف فضازمان را به هم مرتبط می‌کند و بر اساس حل ویژه معادلات میدان انیشتین است. یک کرم چاله را می توان به عنوان یک تونل با دو سر در نقاط مجزا در فضا_زمان (یعنی مکان های مختلف، نقاط مختلف زمان یا هر دو) تجسم کرد. کرم‌چاله‌ها با نظریه نسبیت عام مطابقت دارند، اما اینکه آیا کرم‌چاله‌ها واقعاً وجود دارند، باید دید. بسیاری از دانشمندان فرض می‌کنند که کرم‌چاله‌ها صرفاً برآمدگی‌های یک بعد فضایی چهارم هستند، مشابه این که چگونه یک موجود دو بعدی (2D) می‌تواند تنها بخشی از یک شی سه‌بعدی (3D) را تجربه کند

از نظر تئوری سفر در زمان، یک کرم چاله ممکن است فواصل بسیار طولانی مانند یک میلیارد سال نوری، یا فواصل کوتاه مانند چند متر، یا نقاط مختلف زمان، یا حتی جهان های مختلف را به هم متصل کند.

در سال 1995، مت ویسر (Matt Visser) پیشنهاد کرد که اگر ریسمان های کیهانی با جرم منفی در اوایل کیهان ایجاد شوند، ممکن است کرمچاله های زیادی در جهان وجود داشته باشد. برخی از فیزیکدانان، مانند فرانک تیپلر (Frank Tipler) و کیپ تورن (Kip Thorne)، پیشنهاد کرده اند که چگونه کرم چاله ها را به طور مصنوعی بسازیم.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/03/15/treatment-of-childhood-psychological-trauma/ https://pioio.com/mag/2022/03/15/theories_of_life_after_death/ https://pioio.com/mag/2022/03/10/artificial_intelligence_and-the_elimination_of_humans_part_1/

آیا نیکولا تسلا موفق به ساخت ماشین زمان شد؟

سفر در زمان امکانپذیر است

نیکولا تسلا یکی از اسرار آمیز ترین نوابغی بود که تا به امروز تاریخ به چشم خود دیده است. مدتی پیش در مطلبی تحت عنوان نیکولا تسلا و عداد مرموز 3، 6، 9 اهمیت این اعداد را از دیدگاه او مورد بررسی قرار داده ایم . ظاهرا ایده های عجیب غریب و خارق العاده تسلا به اینجا ختم نمیشود، چراکه او بخش طولانی مدت از عمرش را صرف اختراع دستگاهی جهت سفر در زمان کرد. گزارشات هاکی از آن هستند که نیکولا تسلا در نهایت موفق به راه اندازی این دستگاه شد.

در قرآن و انجیل در مورد سفر در زمان چه مطلبی وجود دارد؟

سفر در زمان امکانپذیر است

رویدادهای سفر در زمان بخشی از سنت اسلامی بوده و در قرآن ثبت شده است.

حداقل چهار رویداد جداگانه در قرآن وجود دارد که در آنها به سفر در زمان اشاره شده است. چند مورد از این وقایع نیز در عهد عتیق ثبت شده است. جالب اینجاست که این رویدادها هم اتساع زمان سینماتیکی و هم گرانشی را پوشش می‌دهند.

قرآن مشتمل بر مَثَلی است (فصل 2: ​​آیه 259) که یکی از مشهورترین وقایع نقل شده و تفسیر شده در سنت اسلامی است. این داستان شخصی را روایت می کند که از شهری ویران شده عبور می کند و از خدا می پرسد که آیا رستاخیز پس از چنین ویرانی امکان پذیر است؟ او تجدید حیات پس از مرگ را زیر سوال می برد. به گفته برخی از علمای اسلام، شخصی که در این داستان ذکر شده، حضرت عزیر (عزرا) بوده است. همین رویداد در منابع جودو-مسیحی نیز یافت می شود که شخص را ارمیا معرفی می کند. با این وجود، با کنار گذاشتن هویت، این خود رویداد است که توجه بسیار بیشتری را می طلبد.

پارادوکس تئوری سفر در زمان چیست؟

پارادوکس پدربزرگ اساساً وضعیت زیر را توصیف می کند : به دلایلی، تصمیم گرفته اید به گذشته برگردید و پدربزرگ خود را در جوانی بکشید. بله، مطمئناً شما او را دوست دارید، اما این یک آزمایش علمی است. شما انتخابی ندارید بنابراین مادربزرگ شما هرگز والدین شما را به دنیا نمی آورد، و بنابراین شما هرگز متولد نمی شوید، به این معنی که نمی توانید پدربزرگ خود را بکشید. اوه پسر! این کاملا یک تناقض است!

نسخه توسعه یافته پارادوکس عملاً به تک تک تغییراتی می‌پردازد که مسافر زمان فرضی ما در گذشته ایجاد خواهد کرد. در یک واقعیت آشفته، نمی توان گفت که عواقب هر مرحله بر واقعیتی که از آن آمده اید چه خواهد بود. همانطور که بال زدن پروانه در آمازون می‌تواند باعث گردباد در تگزاس شود، هیچ راهی برای پیش‌بینی اینکه یک حرکت اشتباه از طرف شما ممکن است بر کل تاریخ چه تاثیری داشته باشد وجود ندارد، چه برسد به حرکتی شدید مانند کشتن یک نفر.

نظریه دانشمندان در مورد سفر در زمان چه بوده ؟

سفر در زمان امکانپذیر است

آلبرت انیشتین از طریق نظریه نسبیت خود توانست به تئوری سفر در زمان کمک بسیار زیادی کند.

آلبرت انیشتین، فیزیکدان و ریاضیدان آلمانی بود که در اوایل قرن بیستم با ایده‌های پیشگامانه‌ای که در زمینه فیزیک ارائه داد، باعث شد تا نظر علاقمندان به این علم، به کلی عوض شود و این علم را چند قدم به جلو ببرد.
یکی از نظریه‌های او، نظریه نسبیت بود که مربوط به بحث سفر در زمان می‌شد که رابطه بین فضا و زمان را توضیح می‌داد.

نظریه نسبیت انیشتین :

انیشتین در سال ۱۹۰۵ نظریه نسبیت خود را مطرح کرد. البته که وی بعد‌ها متوجه ایراد‌هایی در نظریه خود شد که همین ایراد‌ها باعث شد تا او نظریه نسبیت خود را کمی نغییر دهد. در سال 1915 اثری جدید با عنوان نظریه نسبیت عام را منتشر کرد.
در واقع نمی توان گفت ایراد! انیشتین تفاوت‌هایی بین فیزیک کلاسیک و نظریه‌های مدرن پیدا کرد. بگذارید تا یک مثال بزنم تا کامل متوجه شوید که سرعت نسبی طبق فیزیک کلاسیک چگونه است؟
فرض کنید داخل اتوبوس، یک شخصی یک توپی را به سمت جلو پرتاب می کند. حالا سرعت توپ برای کسی که داخل اتوبوس نیست چگونه است؟ سرعت توپ + سرعت اتوبوس.
این چیزی است که به طور معمول و در فیزیک کلاسیک رخ می‌دهد.

به نظر شما آیا سفر دز زمان امکان پذیر است؟

نظریه انیشتین در مورد سفر در زمان چه بود؟

آلبرت انیشتین فیزیکدان و ریاضی دان آلمانی بود که در اوایل قرن بیستم با ایده های پیشگامانه ای که در زمینه فیزیک ارائه دادف باعث شد تا نظر علاقمندان به این علم، به کلی عوض شود و این علم را چند قدم به جلو ببرد.

پارادوکس سفر در زمان چیست؟

پارادوکس پدربزرگ اساسا وضعیت را توصیف میکند. نسخه توسعه یافته پارادوکس عملا به تک تک تغییراتی میپردازد که مسافر فرضی ما در گذشته ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *