نکات مهم پیش از سفر
بازدید 73
0

چطور هوشمندانه سفر کنیم ؟ و آشنایی با نکات مهم پیش از سفر

در این مقاله به بیان نکات مهم پیش از سفر میپردازیم .سفر به مکان جدید می تواند یک تجربه فوق العاده باشد و یا حتی چنان تاثیری بر انسان بگذارد که مسیر زندگی وی را تغییر دهد، اما آماده شدن برای سفر همیشه جالب نیست. خوشبختانه چندین نکته و تکنیک وجود دارد که کمک می کند در هزینه خود صرفه جویی کنید و با استرس کمتری سفر خود را انجام دهید و تا آن جا که امکان دارد با آرامش و آسایش بیشتری این تجربه را کسب کنید.

در اینجا به نکات مهم پیش از سفر اشاره می شود:

1-    برای صرفه جویی در هزینه سفر، فصل های خاصی را انتخاب کنید

 

با کمی سرچ و جستجو در اینترنت درباره نکات مهم پیش از سفر می توانید دریابید که در چه فصل هایی سفر به مقصد مورد نظر شما ارزان تر در می آید. در فصل های پیک سفر، معمولا کسب و کارهای مقصد قیمت ها را افزایش می دهند. بنابراین سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که در این روزهای پیک سفر نکنید. باید به این نکته توجه کنید که فصل پیک سفر برای هر مقصدی متفاوت است. اما معمولا این روزها شامل زمان هایی است که مثلا در تعطیلات خاصی مانند کریسمس قرار دارد. اگر شما بتوانید در روزهای پس از تعطیلات به سفر بروید هزینه های کمتری پرداخت خواهید کرد.

2-   یک برنامه تحت عنوان بودجه سفر برای کاهش هزینه ها طراحی کنید.

برای آنکه بیشترین استفاده را از سفر خود داشته باشید، یک بودجه کامل سفر برای خود طراحی کنید که بدانید چه مقدار می توانید برای هر قسمت از سفر شامل حمل و نقل، اقامت، غذا، سرگرمی و تفریح و خریدها هزینه کنید. حداقل 10 درصد از بودجه سفر خود را به موارد غیر منتظره و شرایط اضطراری اختصاص دهید. پس یکی از نکات مهم پیش از سفر این است که برای خود بودجه بندی کنید.

3-    از مدارک مهمی که دارید یک کپی فیزیکی در اختیار داشته باشید.

یکی از نکات مهم پیش از سفر این است که از اسناد مهم یک کپی داشته باشید. اسناد می تواند شامل گذرنامه، ویزای سفر، کارت بیمه سلامت، و بلیط های سفر شما باشد. اگر لازم است کپی های جدید از هر مدرکی که نمی توانید پیدا کنید یا منقضی شده است درخواست کنید. برخی ازدرخواست های اسناد ممکن است زمان بر باشد پس تا آنجا که ممکن است این کار را زودتر انجام دهید.

4-   سفر خود را به بانکتان اطلاع دهید.

یک هفته یا دو هفته مانده به سفر، به بانک خود اطلاع دهید تا در جریان سفر شما باشند. این باعث می شود که مشکلی برای حساب شما ایجاد نشود. اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید می توانید بپرسید آیا بانک شما می توانید به شما در پرداخت های خارجی کمک کند یا خیر. مثلا کارت خاصی در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید در آن کشور از کارت استفاده کنید.

5-    مشاوره های آنلاین بین المللی را بررسی کنید اگر قصد سفر خارج از کشور دارید.

قبل از عزیمت به یک کشور دیگر، وب سایت وزارت خارجه آن کشور را بررسی کنید تا ببینید چه نکاتی باید در مقصد رعایت کنید. اقداماتی که لازم است در این وب سایت لیست شده اند. به این ترتیب شما با آگاهی بیشتری راهی سفر خواهید شد.

پیدا کردن وسایل حمل و نقل و اقامت

1-    بلیط های رفت و برگشت خود را به گونه ای بخرید که قیمت مناسبی داشته باشند.

 اگر قصد مسافرت با قطار، هواپیما، کشتی، یا هر وسیله حمل و نقل عمومی دارید سعی کنید تا آنجا که می توانید این بلیط ها را سریع تر خریداری کنید. بسیاری از بلیط ها با گذشت زمان گرانتر می شوند. بنابراین خرید زود هنگام برای شما از جهت پرداخت هزینه کمتر بهتر است.

برای صرفه جویی در هزینه، سعی کنید در جمعه سیاه یا دوشنبه سایبر یا هر برنامه فروش دیگری بلیط خود را خریداری کنید.

2-   برای اطمینان از داشتن محل اقامت مناسب، آن را رزرو کنید. 

برخلاف بلیط های حمل و نقل، قیمت هتل ها با گذشت زمان ارزان تر می شوند و معمولا می توانید اگر محل اقامت خود را رزرو کرده اید باید قیمت های بیشتری را بپردازید اما این ارزش مطمئن شدن از شرایط سفر را دارد و می تواند خیال شما را از بابت محل مناسب اقامت راحت کرده و سفر بهتری داشته باشید.

3-   قیمت ها را برای پیدا کردن بهترین گزینه با هم مقایسه کنید.

از نکات مهم پیش از سفر که باید درآن دقت کنیم این است که قبل از خرید بلیط هواپیما، یا رزرو هتل قیمت ها را از طریق وب سایت آنها با هم مقایسه کنید تا هم بدانید چه تفاوتی با هم دارند و در نهایت بهترین گزینه را بر اساس شرایط خودتان انتخاب کنید.

وب سایت های مقایسه ای هم هستند که می توانند به شما کمک کنند. مانند Kayak، Fare Compare، و Mobissimo.

برخی از خطوط هوایی و هتل های تخفیف های رقابتی از طریق وب سایت رسمی شان ارائه می دهند که حتما آن ها را چک کرده و بررسی کنید.

بسته بندی کردن وسایل 

1-   فقط موارد مورد نیاز را با خود به سفر ببرید. 

یکی از نکات مهم پیش از سفر، بسته بندی وسایل است. هنگام تصمیم گرفتن برای سفر، سعی کنید فقط مواردی که حداقل 80 درصد احتمال دارد از آن استفاده کنید همراه خود ببرید. این شامل موارد ضروری مانند لباس های لازم در طول سفر، محصولات بهداشتی شخصی، و وسایل مهم الکترونیکی است. اگر فکر می کنید که وسیله ای مورد استفاده شما قرار نمی گیرد آن را در خانه بگذارید زیرا باعث می شود بار سفر شما سبک تر شود و راحت تر بتوانید آن را مدیریت کنید.

مخصوصا مهم است که در سفر های هوایی به اندازه لازم بار با خود حمل کنید تا هزینه اضافه بار نپردازید.

2-   برای صرفه جویی در فضای ساک یا چمدان خود، لباس های خود را به صورت رولی تا کنید. 

هنگام بسته بندی لباس های معمولی خود مانند تی شرت، شلوار جین، لباس خواب آنها را به صورت رولی جمع کرده و در چمدان یا ساک قرار دهید تا فضای کمتری اشغال کنند. این باعث می شود از چروک شدن لباس هایتان نیز جلوگیری شود. از این روش برای لباس های حجیم مانند ژاکت یا پیراهن استفاده نکنید.

3-   شارژر ها و لوازم جانبی الکترونیکی تان را بسته بندی کنید. 

از مهم ترین نکات مهم پیش از سفر این است که قبل از عزیمت، مطمئن شوید که شارژر، آداپتور، باترهای لازم برای هر نوع وسیله الکترونیکی که همراه دارید را با خود آورده اید. به علاوه کارت حافظه، هاردهای قابل حمل و دیگر لوازم جانبی را فراموش نکیند. و حتما فراموش نکنید که وسایل خود را از شب قبل کامل شارژ کنید در این مقاله با چندین تکنیک سفر هوشمندانه و نکات مهم پیش از سفر که می تواند سفر را برای شما دلپذیرتر کند آشنا شدیم.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *