کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن
بازدید 148
0

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

کمپینگ یک راه عالی برای بیرون رفتن و وقت گذراندن با خانواده و دوستان یا حتی خلوت با خودتان است. می توانید در بسیاری از پارک های مقرر شده و مناسب شهر و اطراف و خارج شهر ، در کمپ های خصوصی، و حتی در حیاط خلوت خود کمپینگ کنید. اما بهتر است اول از هر راجب چیزی کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن بدانید.

بیشتر کمپینگ ها شامل یک میز پیک نیک، مکانی برای پارک ماشین و مکانی برای چادر زدن هستند. بسیاری نیز حمام مشترک و آب لوله کشی دارند

بخشی از لذت کمپینگ نیاز به تجهیزات بسیار کمی برای حضور در فضای باز است. اما داشتن یک کمپینگ راحت، راحت و خانگی نیز خوب است. اگر اولین باری است که کمپینگ می‌کنید، بهتر است برخی از این موارد را قرض یا اجاره کنید. همانطور که یک کمپینگ باتجربه تر می شوید، ممکن است متوجه شوید که بخشی از سرگرمی این است که بفهمید چه چیزی برای رفع نیازهای خود همراه داشته باشید.

هنگامی که در حال بستن چمدان هستید، از این چک لیست کمپینگ مفید استفاده کنید تا مطمئن شوید چیز مهمی را فراموش نمی کنید و مطمئن شوید که چیزهایی را که نیاز دارید ذخیره می کنید. این یک لیست جامع است.

در مورد کمپینگ در فضای باز عالی چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. هوای تازه، صداهای طبیعت، پیاده روی در جنگل ها و فرار از وسایل دیجیتالی تنها برخی از دلایلی است که چادر را در عقب ماشین انداخته و به سمت طبیعت حرکت کنید.

چک لیست کمپینگ :

کمپ و لوازم مورد نظر ان

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

همیشه چیزی وجود دارد که هنگام بستن چمدان برای یک سفر کمپینگ فراموش می شود. داشتن یک چک لیست کمپینگ خوب می تواند به شما در جلوگیری از این اتفاق کمک کند. در اینجا توصیه های ما در مورد ملزومات کمپینگ برای هر سفری وجود دارد.

در زیر فهرستی از موارد ضروری یا پایه را برای شروع بسته بندی برای تعطیلات کمپینگ در نظر می گیریم :

1.چادر

پس از یک روز طولانی پیاده روی، بررسی محیط اطراف خود ، یک مکان خوب، ضد آب، راحت برای خواب می خواهید.

محلی که بتواند به عنوان جیگاه اصلی شما باشد و بتوانید در آن مستقر شوید و از بابت وسایلتان خیالتان راحت باشد.

2.کیسه خواب

بعدی در لیست 10 مورد ضروری، مشخصاً چیزی است که شما واقعاً در آن می خوابید – برای داشتن یک استراحت خوب شبانه بسیار مهم است شما راحتی می خواهید، چیزی که شما را گرم نگه می دارد اما نه بیش از حد گرم و نه خیلی سنگین یا حجیم. اگر یک کمپینگ کهنه کار هستید، احتمالاً کیسه خواب مورد علاقه خود را دارید که در تعطیلات کمپینگ زیاد بوده است، اما اگر تازه کار هستید قطعا به یکی از آنها احتیاج خواهید داشت.

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

کمپ و موارد مورد نیاز آن

3.فانوس

ابزارهای خورشیدی این کمپینگ را روشن و دلباز می کنند!

بسته به زمانی از سال که در کمپینگ هستید و هنگام بازگشت به کمپ در عصر، نور در محل کمپینگ بخش مهمی از تجربه کمپینگ شما می شود.

دلایل زیادی وجود دارد که به یک فانوس در اطراف کمپ خود نیاز دارید، بنابراین مطمئن شوید که فانوس های مناسب را برای کمپینگ خود انتخاب کرده اید. بگویید که می خواهید کتاب بخوانید یا با همسرتان بازی کنید، پس داشتن نور خوب کلیدی است. اگر کمی دیرتر یک میان وعده می خورید یا شام می خورید، به یک نور خوب نیز نیاز خواهید داشت. آیا شما خانواده ای دارید و ممکن است به بیش از یک منبع نور نیاز داشته باشید، در صورتی که بچه ها کاری متفاوت از والدین انجام می دهند؟ یا چند زوج در یک سفر دسته جمعی؟

در هر شرایطی که هستید، ما ایده هایی برای فانوس داریم که می توانید استفاده کنید.

4. صندلی کمپینگ

وقتی در کمپینگ خود هستید، داشتن مکانی برای نشستن به غیر از چادر یا روی زمین، خوب است. داشتن چند صندلی کمپینگ باعث می‌شود شب‌ها در محل کمپینگ خود بنشینید یا با بقیه افراد گروه خود جمع شوید و قهوه صبح خود را بنوشید و روز خود را برنامه ریزی کنید.

5. ضد آفتاب

قطعا نمیخواهید بخاطر یک کمپ و یک مسافرت کوتاه دل انگیز به پوستتون آسیب برسانید و آن را بسوزانید!!

قطعا در کمپ شما اغلب بیرون چادر هستید و خورشید با شما خشن برخورد خواهد کرد پس  از آن پوست گرانبها محافظت کنید

6. لوازم کمک های اولیه

شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است شخصی خود را با شاخه ای ببرد یا روی سنگی سقوط کند و زانویش را خراش دهد. و بیایید فکر نکنیم به خود یادآوری کنیم که در طبیعت حشرات وجود دارد، بنابراین احتمالاً باید برای برخی از نیش ها آماده باشیم. به علاوه، می‌توانید از کیت خود برای همراه داشتن چیزهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنید.

7. کیت تعمیر (شامل چاقوی جیبی)

یک چاقوی جیبی یا یک چاقوی ارتشی سوئیسی یک مکمل عالی برای لوازم کمپینگ شما است. در این ابزارها یک تیغه تاشو، یک پیچ گوشتی، درب بازکن قوطی و یک جفت قیچی تاشو وجود دارد. کاربردهای زیادی برای هر یک از این قسمت ها وجود دارد، از جمله تهیه غذا، بریدن کیندلینگ یا بانداژ و باز کردن چیزی مثل پشت فانوس برای قرار دادن در باتری

8.دستمال توالت

هنگامی که در حال پیاده روی هستید، مطمئن باشید که به دستشویی نیاز خواهید داشت. بهترین راه برای رفتن به دستشویی در طبیعت این است که مقداری دستمال توالت ساده، سفید و بدون عطر و یک ماله کوچک باغچه را در کوله پشتی خود داشته باشید. به سادگی یک گودال گربه کوچک حفر کنید، کار را انجام دهید و آن را بپوشانید.

اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان از محل کمپ، مسیرها و منابع آب دور باشد. هرگز محصولات بهداشتی زنانه را دفن نکنید زیرا تجزیه نمی شوند و حیوانات ممکن است آنها را بیرون بیاورند. در عوض، آنها را در کیسه های پلاستیکی معطر بپیچید و آنها را با بقیه زباله های کمپینگ خود بسته بندی کنید.

9. دستمال مرطوب مرطوب زیست تخریب پذیر

هنگامی که در حال کاوش در فضای باز هستید، دستمال مرطوب نجات دهنده است، به خصوص اگر از شیرهای آب و در محل کمپینگ خود دور باشید. آنها برای پاک کردن عرق صورت، تمیز کردن دست ها قبل از دست زدن به غذا، و برای تازه کردن سریع هنگام تعویض لباس مناسب هستند.

همیشه از دستمال مرطوب های زیست تخریب پذیر استفاده کنید که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. دستمال مرطوب…

10. لوازم نظافت

چه در حال گذراندن وقت در کمپینگ، چه چادر زدن در طبیعت یا مسافرت با ون کمپینگ خود، تمیز کردن وسایل ضروری است. به میزان پخت و پز، شستشو و بهداشت شخصی در فضای باز فکر کنید و بر اساس آن بسته بندی کنید.

برس و گردگیر، حوله های کاغذی و پارچه ای و صابون از جمله وسایل تمیز کننده ای هستند که ممکن است هنگام کمپینگ به آنها نیاز داشته باشید.

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

11. لباس اضافی

بدیهی است که فکر می کنید برای هر روزی که دور هستید لباس بیاورید، اما چیزی که ما با این لباس می گوییم این است که برای زمان های مختلف روز چند لایه اضافه کنید. اگر اواسط سال است، ممکن است به یک ژاکت در رستوران نیاز داشته باشید

12. سرگرمی

هیچ چیز بهتر از موسیقی متن مادر طبیعت نیست: امواج اقیانوس، آواز پرندگان، نسیمی از میان درختان، جیرجیرک هایی که در شب چهچه می گویند. دقیقاً به همین دلیل است که ما از زندگی پرمشغله خود دور می شویم و در طبیعت تجدید قوا می کنیم. با این ، موسیقی همچنان می تواند بخشی از فعالیت ها باشد. با یک بلندگوی بلوتوث قابل حمل از آهنگ های مورد علاقه خود در فضای باز لذت ببرید.

لیست پخش مورد علاقه خود را مستقیماً از برنامه موسیقی خود پخش کنید و پس از یک روز هیجان در فضای باز استراحت کنید. حواستان به کمپینگ‌هایی باشد که سکوت طبیعت را ترجیح می‌دهند، بنابراین صدای موسیقی خود را تا حد قابل قبولی پایین بیاورید یا از هدفون استفاده کنید.

13.وسایل بارانی

صبح ها قبل از رفتن به بیرون وضعیت آب و هوا را دنبال کنید، و اگر احتمال آن وجود دارد، به خصوص اگر به پیاده روی می روید، حتماً وسایل بارانی را بسته بندی کنید. مانند چتر، چکمه ها و کت بارانی و…

هیچ کس دوست ندارد خیس شود و بقیه روز را با لباس خیس بگذراند یا مجبور شود به کمپ برگردد و لباسش را عوض کند..

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

14. کیسه های زباله

کمپینگ زباله های زیادی تولید می کند، از دستمال کاغذی استفاده شده گرفته تا بسته بندی غذا و پوست میوه. محیط کمپینگ خود را با ریختن تمام زباله های خود در یک کیسه زباله تمیز نگه دارید. کیسه های زباله پر شده خود را در سطل های مشخص شده در اطراف محل کمپینگ خود بریزید، یا آنها را تا زمانی که گزینه های دفع مناسب را پیدا کنید، دور بریزید.

اگر نگران نشت، ریزش و بو هستید، یک کیسه زباله کیسه زباله بردارید. آن را با یک کیسه زباله بپوشانید، گونی را مهر و موم کنید و آن را در هر جایی که می‌خواهید زباله‌های کمپینگ خود را با خیال راحت در آن قرار دهید آویزان کنید.

15. دافع حشرات

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​حشرات بخشی جدایی ناپذیر از طبیعت هستند. شما به ناچار با مگس ها، زنبورها، مورچه ها، پشه ها و عنکبوت ها مواجه خواهید شد، بنابراین لازم است بدانید که چگونه آنها را با خیال راحت دفع کنید. ایده این است که اشکالات را از بین ببرید، نه کشتن آنها.

کرم یا اسپری دافع حشرات را پیدا کنید که برای پوست شما ایمن باشد. اگر برای پیاده روی در بوته‌ها می‌روید، قبل از اینکه لباس بپوشید، مقداری دافع حشرات کاملا طبیعی را روی پوست و لباس‌تان بپاشید. اگر در اطراف چادر شما مورچه وجود دارد، مقداری سرکه یا مخلوط اسانس را در اطراف آن اسپری کنید.

اکثر مواد دافع اسانس خانگی از آویشن، علف لیمو، اکالیپتوس، درخت چای، نعناع یا میخک تهیه می شوند، بنابراین چادر شما نیز بوی بسیار خوبی خواهد داشت.

16.ارتباطات

چه از تلفن، قطب نما یا یک سیستم ناوبری/توپوگرافی با فناوری پیشرفته استفاده می کنید، به احتمال زیاد برای یافتن مسیر خود به مکان های مختلف یا پیاده روی در طول تعطیلات خود به کمک نیاز خواهید داشت. یک نقشه مسیر و/یا قطب نما می تواند شما را در مسیر نگه دارد تا در طول پیاده روی گم نشوید، در حالی که تلفن شما ممکن است برای پیمایش شما به مکانی در شهر مفیدتر باشد.

17. ظروف پخت و پز

ظروف آشپزی کمپینگ می توانند ماجراجویی شما را در فضای باز ایجاد یا شکست دهند. تصور کنید که برای یک ناهار دوست داشتنی در کمپینگ آماده می شوید و متوجه می شوید که قاشق هایتان را جا گذاشته اید. چک لیست آشپزی در کمپ خود را قبل از رفتن در دسترس داشته باشید.

همیشه یک چاقوی تیز، یک تخته برش کوچک، یک چاقوی چوبی همراه داشته باشید

و، قابلمه ها و ماهیتابه های تودرتو، لیوان های محکم، چنگال ها و ظروف تاشو، و البته قهوه سازهای قابل حمل یا چای ساز شما.

چند قوطی نمک و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید، و شما آماده هستید! به زودی، آشپزی در فضای باز یکی از فعالیت های مورد علاقه شما خواهد بود.

18. ظروف سرد و گرم نگه دارنده

قطعا مواد خوراکی خواهید داشت که نیاز به گرم ماندن یا سرد ماندن خواهند داشت پس حواستان به این موضوع باشد

همه ما از اینکه وسیله مورد نظر از دما خود خارج شده باشد بیزاریم!

ما میتواینم به شما در این زمینه کمک کنیم. چطور؟ کلیک کنید.

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

همچنین در پیویو بخوانید :

https://pioio.com/mag/2019/08/11/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%9f-%d9%88-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%da%a9/ https://pioio.com/mag/2022/04/13/tehran-and-iran-weather-news/ https://pioio.com/mag/2022/04/09/what-effects-does-the-corona-virus-have-on-our-mental-health/

در میان هیجان آماده شدن برای کمپینگ ماجراجویی خود، فراموش نکنید که پارک های ملی مکان های وحشی هستند و مهم است که ایمنی خود را در نظر بگیرید. پس بهتر است با کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن آشنایی کامل داشته باشیم.

نکات و خطرات در کمپینگ :

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در برنامه ریزی یک سفر کمپینگ ایمن و لذت بخش آورده شده است:

1. از خطرات اطراف چادر خود آگاه باشید

شما به مقصد خود رسیده اید و می خواهید اولین میخ چادر را چکش کنید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که به اطراف خود نگاهی بیندازید و خطرات موجود در منطقه را در نظر بگیرید.

از کمپینگ مستقیم زیر درختان صمغ بزرگ خودداری کنید. برخی از گونه ها در هر زمان مستعد افتادن شاخه های بزرگ هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که نیمه های شب شاخه ای از بالای چادر شما بیفتد.

محل تخلیه آب در صورت بارندگی را در نظر بگیرید. از کمپینگ در بسترهای نهر و روی گودال هایی که ممکن است آب جمع شود، خودداری کنید.

اگر با کودکان کمپینگ می‌کنید، دور از خطرات احتمالی مانند رودخانه‌ها، نهرها یا ریزش‌های شیب‌دار در نظر بگیرید.

و همیشه مراقب لانه مورچه ها باشید! برپا کردن چادر خود در بالای انبوهی از مورچه های خشمگین جالب نیست.

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

2. غذا و آب فراوان همراه داشته باشید

برای نوشیدن و شستن حتما آب فراوان همراه داشته باشید. اکثر پارک ها به آب اصلی متصل نیستند، بنابراین به خصوص در محل های کم آب و خشک، نمی توانید به آب موجود در مخازن آب باران پارک اعتماد کنید. به خاطر داشته باشید که آب مخزن تصفیه نشده است، بنابراین برای نوشیدن مناسب نیست.

حواستان به خوراکی ها و مواد غذایی که نیاز به یخ و محل سرد دارند باشد مسمومیت در کمپ ناخوشایند و سخت خواهد بود.

نکته برتر: نحوه نگهداری مواد غذایی خود را در نظر بگیرید. ظروف بدون هوا برای جلوگیری از خزیدن حشرات مهم هستند.


3. از آب و هوا در جریان کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن آگاه باشید

مراقب آب و هوا باشید و بر اساس آن بسته بندی کنید. به دماهای روز و شب نگاه کنید زیرا روزهای گرم آفتابی می توانند به شب های سرد یخبندان تبدیل شوند. ممکن است در طول روز به عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب و جوراب‌های ضخیم، کفش ورزشی و جامپر گرم در شب نیاز داشته باشید.

4. تجهیزات کمک های اولیه را در دسترس داشته باشید

بسیاری از پارک‌های ما در مکان‌های دورافتاده هستند، بنابراین کمک‌های پزشکی می‌تواند دور باشد. این ایده خوبی است که با کسی که آموزش کمک های اولیه را دارد کمپ بزنید، و حتی ایده بهتر این است که خودتان آموزش ببینید.

در صورتی که مشکلی پیش بیاید و نیاز به درمان جراحت داشته باشید، یک کیت کمک های اولیه جامع و مجهز ضروری است.

هنگامی که در یک پیاده‌روی بوته‌نشینی می‌روید، ممکن است نتوانید یک کیت کمک‌های اولیه بزرگ حمل کنید. برای پاک کردن هرگونه خراش، گزیدگی یا بریدگی که ممکن است در مسیر پیدا کنید، وسایلی مانند بانداژ و مقداری کرم ضد عفونی کننده را در کوله پشتی خود بیاندازید.

Close-up of dried, cracked earth.

چراغ قوه دستی دی پی مدل DP-9138

قطعا از مهمترین نیاز های ما برای کمپ کردن چیزی نیست جز چراغ قوه این چراغ قوه رو به شما پیشنهاد میدهیم. با نور مهتابی قدرتمند و با تایم استفاده زیاد انتخاب مناسبی برای شماست و مهمتر اینکه این چراغ قوه به راحتی قابل شارژ کردن خواهد بود.

5. بدانید چه خدماتی در دسترس هستند

کمی تحقیق کنید تا بدانید کجا کمک در دسترس است. دانستن اینکه بیمارستان محلی در کجا قرار دارد و چگونه می توان به آنجا رسید، می تواند در زمان گرانبها صرفه جویی کند. اگر در فصل خطر آتش سوزی کمپ می زنید، مدتی را برای انجام برنامه تخلیه خود اختصاص دهید.

بسیاری از پارک ها پوشش تلفن همراه ندارند یا محدود هستند. به نقشه پوشش شبکه خود نگاهی بیندازید تا بفهمید در صورت نیاز به کجا می توانید برای برقراری تماس تلفنی اضطراری مراجعه کنید. همچنین ایده خوبی است که به دوستان و خانواده خود از برنامه های خود و زمانی که انتظار دارید در خانه باشید، اطلاع دهید.

با دسترسی به نقشه ها از گم شدن خودداری کنید، به خصوص اگر در مسیرهای جنگلی می روید.

6. مراقب حیات وحش در طول کمپ باشید.

علاوه بر مراقبت از خرس های قطره ای، به یاد داشته باشید که این موجودات کوچکتر هستند که احتمالاً بیشترین مشکلات را ایجاد می کنند. پشه ها، کنه ها و سایر حشرات می توانند نیش بزنند و باعث تحریک و در موارد نادر ناقل بیماری شوند.

استفاده از دافع حشرات، پوشیدن تاپ آستین بلند و شلوارهای بلند به جلوگیری از گزش کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که پرده های مگس روی چادرها را تا حد امکان بسته نگه دارید و ظروف آب و نوشیدنی را در اطراف محل کمپ خود نگذارید زیرا می توانند حشرات تشنه را جذب کنند.

در طول ماه های گرمتر، ممکن است با مارها روبرو شوید. مارها عموما خجالتی هستند و حمله نمی کنند مگر اینکه تحریک شوند، بنابراین بهتر است آنها را رها کنید. به یاد داشته باشید، حتی مارهای کوچک نیز می توانند خطرناک باشند.

نکاتی برای دوری از مارها شامل چسبیدن به مسیرها، ایجاد کمی سر و صدا در هنگام راه رفتن و پوشیدن شلوار بلند و کفش های بسته است.

نگاه کردن به آنها ممکن است زیبا باشد، اما در مورد حمله به کمپینگ شما می تواند حیله گر باشد. نگه داشتن مواد غذایی و زباله در داخل چادر یا ماشین، مانع از مهمانی حیوانات در شام شما می شود.

نکته برتر برای کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن : حیات وحش را وحشی نگه دارید! بسیار مهم است که حیوانات وحشی را تغذیه نکنید زیرا می تواند رفتار طبیعی آنها را تغییر دهد تا برای غذا تهاجمی شوند. هضم غذای انسان نیز ممکن است برای آنها دشوار باشد و منجر به بیماری شود.

7. در اطراف آتش سوزی ها ایمن باشید

نشستن در اطراف آتش با دوستان ممکن است بهترین چیز در مورد کمپینگ باشد، اما قبل از آن، مطمئن شوید که قوانین را می دانید.

همه پارک‌ها یا کمپ‌ها اجازه آتش‌سوزی در کمپ را نمی‌دهند و در فصل خطر آتش‌سوزی، آتش‌سوزی در همه پارک‌های ملی مجاز نیست.

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

هنگامی که آتش کمپ مجاز است، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

به محیط اطراف خود نگاه کنید

همیشه از مکان های آتش نشانی مشخص استفاده کنید. آتش فقط باید در مناطق پاکسازی شده، هم در بالای آتش و هم در اطراف آتش روشن شود. آتش را حداقل 3 متر از چادر خود دور نگه دارید و مطمئن شوید که تجهیزات کمپینگ شما، به ویژه اقلام قابل اشتعال مانند ذرات معلق در هوا، بطری های گاز و قوطی های سوخت، به خوبی در محل نگهداری می شوند.

شرایط را بررسی کنید

اگر شرایط خشک و باد است. در این شرایط آتش می تواند به سرعت شعله ورشود.

هرگز آتش را بدون مراقبت رها نکنید، حتی برای یک دقیقه. اگر منطقه را ترک می کنید، آتش را به درستی با آب خاموش کنید. به ریختن آب روی آن ادامه دهید تا بخار قطع شود و دیگر خش خش نکند. از خاک برای خاموش کردن آن استفاده نکنید زیرا زغال سنگ می تواند بیش از 8 ساعت داغ بماند که می تواند برای افرادی که بعد از رفتن شما در منطقه راه می روند خطرناک باشد.

8. ایمن رانندگی کنید

با وجود چیزهای زیادی برای دیدن در پارک های ملی، گاهی اوقات می خواهید توقف کنید تا منظره ای را ببینید و عکس بگیرید. فقط مطمئن شوید که فقط در جایی که ایمن است توقف می کنید و مراقب سایر کاربران جاده باشید.

در اینجا بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید در سفر کمپینگ بعدی خود به خاطر بسپارید :

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

هر محل کمپ دارای قوانینی است که باید از آنها پیروی شود. نادیده گرفتن قوانین هرگز بهانه ای منصفانه نیست، همچنین استفاده از این بهانه که بچه ها برای پیروی از آنها خیلی کوچک هستند، نیست. اگر از قوانین پیروی نمی کنید یا کاری انجام نمی دهید که قوانین و آداب اولیه اردوگاه را نقض می کند، ممکن است از شما خواسته شود که از اکثر امکانات خارج شوید.

مطمئناً جالب نیست که مجبور شوید وسایل خود را جمع کنید و تا دیر وقت بروید!

اخراج از یک اردوگاه معمولا منجر به از دست دادن سپرده و – در برخی موارد – جریمه اضافی می شود.

آماده بودن یعنی به اندازه کافی غذا، لوازم، ظروف، دستمال توالت، غذا، آب به همراه داشته باشید… ؟ در حالی که برخی از کمپ ها دارای یک فروشگاه رفاهی در محل هستند، همه این امکانات رفاهی را ارائه نمی دهند. می تواند یک سفر طولانی به شهر باشد تا آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. اگر به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دسترسی ندارید، ممکن است متوجه شوید که برای اقلام ساده‌ای که در خانه گذاشته‌اید تقریباً دو برابر هزینه می‌پردازید.

آماده باشید و قبل از رفتن یک چک لیست برای بسته بندی تهیه کنید. با آن مانند هر تعطیلات طولانی مدتی که از خانه دور هستید رفتار کنید – حتی اگر اینطور نیستید.

یک کمپینگ مرتب داشته باشید

قبل از اینکه شب بخوابید، کمی وقت بگذارید و زباله های خود را تمیز کنید. بادها می توانند زباله ها را در حین خواب به اطراف بپرانند و خطراتی را برای زندگی وحشی ایجاد کنند و در عین حال از تمیزی محل کمپ یا استراحتگاه نیز بکاهند.

قیمت‌ها برای کمپ‌ها پایین‌تر است، زیرا معمولاً از خدمه نظافت برای مراقبت از هر مکان استفاده نمی‌کنند. باقی ماندن زباله‌ها، حیات وحشی را تشویق می‌کند تا وارد کمپ‌ها شود که می‌تواند برای همه دردسر ایجاد کند.

کمپ ؛ نکات و لوازم مورد نیاز آن

نبایدهای کمپینگ :

از آب عمومی به طور نامناسب استفاده نکنید

اگر در کمپینگی هستید که دارای قلاب های آب یا پمپ آب عمومی است که به خوبی کشیده شده است (نه خطوط آب شهری)، از استفاده از این مناطق برای شستن، حمام کردن، تمیز کردن ظروف یا آبکشی غذاهای خام خودداری کنید. این پمپ ها برای آشامیدن، پر کردن دوش خورشیدی، آب برای جوشاندن و غیره در نظر گرفته شده اند و دارای علامتی هستند که نشان می دهد آب آشامیدنی است.

انجام این کارها در ایستگاه آب آشامیدنی می تواند منبع آب را آلوده کرده و افراد را بیمار کند.

پر سر و صدا نباشید

برخی از ما جغدهای شب هستیم، و این اشکالی ندارد. فقط به یاد داشته باشید که دیگران روزی پر از فعالیت داشته اند که آنها را خسته کرده است. هنگامی که خورشید غروب می کند، آنها آماده هستند تا از این روش پیروی کنند و برای استراحت کامل شبانه با خانواده خود بی سر و صدا در کیسه خواب لانه کنند. این به آنها انرژی برای فعالیت های روز بعد می دهد.

جیغ زدن کودکان، خنده‌های بلند، مشاجره، پارس کردن حیوانات، بستن چمدان و باز کردن چمدان‌ها در اواخر شب – این چیزها گاهی اوقات اتفاق می‌افتد و اکثر کمپینگ‌ها این را می‌دانند. اگر سریع آن را کنترل کنید، اکثر مردم درک خواهند کرد.

غذای خود را کنار نگذارید

شما در فضای باز در میان حیات وحش کمپ می زنید. به همین دلیل، شما می خواهید غذای خود را در شب به طور ایمن بسته بندی کنید. یک چادر توله سگ کوچک را به انبار غذای خود اختصاص دهید یا آن را در وسیله نقلیه خود قرار دهید. اگر در منطقه ای با حیوانات بزرگتر مانند خرس ها کمپ می زنید، یک قفسه خرس یا وسیله ایمن دیگر را در نظر بگیرید.با محل کمپ تماس بگیرید تا دریابید که آیا توصیه هایی در مورد نحوه و مکان نگهداری غذای شما دارند یا خیر.

توجه: خمیر دندان، کنسروها، صابون ها و حتی لوسیون های دست برای برخی از حیوانات به همان اندازه خوشمزه و جذاب هستند!

در نهایت امیدواریم این نکات برای شما مفید بوده باشد و یک کمپینگ موفق و لذت بخش داشته باشید.

چک لیست چیست؟ و فایده آن چیست؟

چک لیست لیستی شامل وسایل موردنیاز قبل سفر است. در این مقاله با کارکردهای مهم آن بیشتر اشنا میشویم.

قوانین ، باید نباید های کمپ چه چیز هایی هستند؟

قوانین کمپ کردن سخت نیستند و لازم به نگرانی نیست . اما برای اشنایی بهتر کافیست این مقاله را بخوانید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *