بهترین شهربازی های مشهد
بازدید 1028
۲

بهترین شهربازی های شهر مشهد + اطلاعات کامل

در این مقاله مخیواهیم به شما بهترین شهربازی های شهر مشهد را معرفی کنیم و مطمئن می شویم که شما به خوبی با آن ها آشنا شده اید تا یک تجربه لذت بخش داشته باشید.

معرفی بهترین شهربازی های شهر مشهد

مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای گردشگر پذیر ایران شناخته می‌شود که سالانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را در خود جای می‌دهد. هر چند اولین دلیل همه افراد برای سفر به مشهد، زیارت حرم امام رضا (ع) است اما زائران و مسافران مشهد برای لذت بردن از تعطیلات و اوقات فراغت خود نیز به دنبال مراکز تفریحی و گردشگری می‌گردند. شهربازی های شهر مشهد، پارک های آبی مشهد، استخرهای مشهد و…. هر کدام به نوبه خود می‌توانند اوقات خوش و مفرحی را برای شما به وجود بیاورند. در ادامه همراه ما باشید تا با یکی از شهربازی های پرطرفدار در مشهد بیشتر آشنا شوید…

شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان مشهد جزء بزرگترین شهربازی های مشهد می باشد. این شهربازی یکی از مقاصد مهم گردشگران و زائرانی است که از شهرهای مختلف وارد مشهد می شوند. شهربازی قهرمانان دارای امکانات بسیار مختلفی می باشد.

امکانات شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی سپاد مشهد یا قهرمانان مشهد، یکی از شهربازی های مشهد  بوده که دارای امکانات مختلف تفریحی، سرگرمی و رفاهی می باشد. از نمادهای برجسته این شهربازی، مجسمه مربوط به رستم، اسطوره شاهنامه فردوسی، در ورودی آن می باشد. این مجسمه از جنس فایبرگلاس بوده که 17 متر ارتفاع دارد.

شهربازی قهرمانان مشهد
شهربازی قهرمانان مشهد

بازی های موجود در شهربازی قهرمانان مشهد در دسته های مختلفی می باشد. این دسته ها شامل VR کلوپ، بازی های هیجانی، بازی های خانوادگی، بازی های کودک و کلوپ کودک می باشد. در ادامه به برخی از بازی های این پارک اشاره شده است.

VR پارک

در بازی های این دسته شما می توانید وارد بازی شده و خودتان قهرمان بازی باشید. اگر با اسلحه مبارزه می کنید، ضربه های اسلحه را حس می کنید، اگر شمشیر دارید می توانید آن را لمس کنید. VR پارک بر اساس واقعیت مجازی ایجاد شده است. در بازی های این مجموعه می توانید با بازی آدم پرنده ، پرواز را تجربه کنید. پیاده روی فضایی برای دوستداران فضا و کهکشان، بازی مهیج زندان برای دوستداران بازی های جنگی، شبیه ساز پرواز، موتور و ماشین مسابقه و سینمای VR از دیگر بازی های VR پارک می باشد.

بازی های مختلف هیجان انگیز در فضای باز این شهربازی قرار گرفته است. این بازی های شامل سورتمه سواری، سالتو 40 نفره، ترن هوایی، ژیروسکوپ، پرواز در آسمان، اسکیت یو، خانه وحشت و گاو وحشی می باشد.

ترن هوایی

یکی از وسایل بازی هیجان انگیز که می توانید در شهربازی سپاد مشهد تجربه کنید، ترن هوایی می باشد. این ترن هوایی دارای مسیر پر پیچ و خم می باشد و در طول مسیر عکس های ناگهانی از شما گرفته می شود تا چهره خودتان را لحظات مختلف تماشا کنید.

بازی های خانوادگی

بازی های خانوادگی متعددی در این شهر قرار دارد که شامل چرخ و فلک، قطار خانواده، کشتی صبا، تاب بزرگسالان، بانجی جامپینگ، فوتبال دستی، سینما 7 بعدی، اتاق آیینه و آمفی تئاتر می باشد.

چرخ و فلک شهربازی قهرمانان مشهد

چرخ و فلک فقط یک وسیله تفریحی نیست بلکه نوعی جاذبه گردشگری می باشد. این چرخ و فلک ها برای بزرگسالان یادآور چرخ و فلک های قدیمی در سطح شهر بود که حدود 3 متر ارتفاع داشت. استفاده از چرخ و فلک شهربازی قهرمانان مشهد فرصت مناسبی برای مشاهده نمای کلی شهر مشهد می باشد.

امکانات رفاهی شهربازی

شهربازی قهرمانان مشهد علاوه بر وسایل بازی متنوع دارای رستوران و کافی شاپ های مختلف نیز می باشد. رستوران های این مجموعه شامل کنتاکی بزرگمهر، ساندویچ و کباب ترکی، سفره خانه سنتی الماس و به وقت سیب زمینی اشاره کرد. همچنین غرفه نوشیدنی با انواع آیس پک، آبمیوه و نوشیدنی های گرم نیز در این مجموعه واقع شده است. از امکانات دیگر آن می توان به سرویس بهداشتی ویژه معلولین، اتاق تعویض کودک، مسجد و پارکینگ با ظرفیت 1000 خودرو اشاره کرد.

دسترسی

شهربازی قهرمانان مشهد که نام دیگر آن شهربازی سرزمین خورشید و شهربازی سپاد است یکی از شهربازی های شهر مشهد است که در بلوار خیام شمالی و در حاشیه میدان خیام وقع شده است.

فعالیت این شهربازی از ساعت 17 شروع شده و تا ساعت 24 ادامه دارد. مدت زمان بازدید از این مجموعه متفاوت بوده ولی حداقل دو ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

شهربازی قهرمانان
شهربازی قهرمانان

در ادامه با پیویو همراه باشید برای شناختن بهتر مکان های جالب و تفریحی مشهد :

https://pioio.com/mag/2022/08/13/%f0%9f%90%8ethe-best-riding-clubs-in-mashhad/ https://pioio.com/mag/2022/05/07/the-best-coffee-shops-in-mashhad-mashhad-restaurants-cafe/ https://pioio.com/mag/2022/01/16/popular-museums/

شهربازی پارک ملت مشهد

جاذبه انتخابی بسیاری از مسافران کارناوال شهربازی پارک ملت مشهد است؛ جایی که یکی از بهترین، بزرگترین و پرطرفدارترین شهربازی های ایران محسوب می شود و گردشگران بسیاری در زمان سفر به مشهد از آن دیدن می کنند. همراه مان باشید تا در مورد ساعت کاری شهربازی پارک ملت مشهد، بازی ها و سرگرمی های مختلف این مجموعه تفریحی، خرید بلیط شهربازی پارک ملت مشهد و بسیاری دیگر اطلاعات به روز و کاملی به دست بیاوریم.

شهربازی پارک ملت مشهد
شهربازی پارک ملت مشهد

چرا شهربازی پارک ملت مشهد؟

شهربازی پارک ملت مشهد یکی از کامل ترین مجموعه های بازی و هیجانی شهربازی های شهر مشهد را در خود جای داده است یکی از بزرگترین چرخ و فلک ها یا فانفارهای خاورمیانه در این مجموعه قرار دارد.

تنها شهربازی استاندارد در ایران و پربازدیدترین آنها محسوب می شود.

یکی از کامل ترین مجموعه ها برای سرگرمی و بازی تمام اعضای خانواده در ایران است و همه می توانند در هر سنی از بازی های این شهربازی لذت ببرند.

آشنایی با شهربازی پارک ملت مشهد

برای آنهایی که در سفر به مشهد به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی هستند شهربازی پارک ملت مشهد یکی از بهترین گزینه هاست. این شهربازی در سال 1351 خورشیدی در قلب بزرگترین بوستان شهر مشهد، پارک ملت ساخته شده است و به عنوان اولین شهربازی مشهد نیز شناخته می شود. مجموعه ای که 30 هزار مترمربع وسعت دارد و بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را در خود جای داده است. مجموعه شهربازی و سرگرمی پارک ملت به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور نیز شناخته می شود و از نظر تنوع و کیفیت در میان برترین شهربازی های ایران قرار گرفته است.

این مجموعه هیجانی و تفریحی، محیط مناسبی برای بازی و تفریح افراد مختلف اعم از کودکان و بزرگسالان فراهم کرده و خانواده و دوستان در کنار هم می توانند اوقات خوشی برای خود رقم بزنند.

بخش های مختلف شهربازی پارک ملت مشهد

بازی ها و تفریحات شهربازی پارک ملت مشهد یکی از شهربازی های شهر مشهد به 3 قسمت تقسیم می شوند؛ بازی های هیجانی،‌ خانوادگی و کودکان. در این قسمت به معرفی بازی های هیجانی می پردازیم و در ادامه مطلب، بازی های خانوادگی و کودکان مجموعه را کامل معرفی می کنیم.

نکته مهم

“توجه داشته باشید در زمان بازدید شما از شهربازی پارک ملت ممکن است با دستگاه هایی مواجه شوید که تعطیل هستند و امکان استفاده ار آنها را ندارید.”

بازی های هیجانی پارک ملت

پرواز در آسمان | اسکای فلایر

این تاب چرخشی شما را تا ارتفاع 24 متری بالا می برد و با سرعت 9 دور در دقیقه، بین فضا و زمین به دور خود می چرخاند.

اسکیت بورد

در این بازی شما سوار یک اسکیت بورد غول آسا می شوید که بر روی یک ریل با ارتفاع 30 متر سوار است و با سرعت 60 کیلومتر در ساعت، به دو سمت ریل حرکت می کند.

بهترین شهربازی های شهر مشهد
بهترین شهربازی های شهر مشهد

آکروجت فضایی

آکروجت فضایی شما را در ارتفاع 2 متری در میان فضا معلق نگه می دارد.

ترن هوایی

ترن شهربازی مشهد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت شما را به ارتفاع 18 متری از زمین می برد.

ترن هوایی مشهد
ترن هوایی مشهد

تاپ اسپین

اگر دوست دارید هیجان را تا انتها تجربه کنید، سوار تاپ اسپین پارک ملت شوید و آدرنالین را در ارتفاع 13 متری با تمام وجود حس کنید.

تاب گردان جایروسوئینگ

با استفاده از این تاب گردان، تا ارتفاع 24 متری زمین بالا می روید، با سرعت 9 دور در دقیقه شروع به تاب خوردن می کنید و در همان حین به دور خود نیز می چرخید.

سورتمه

اگر دوست دارید با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت بچرخید و در کسری از ثانیه هیجان را با تمام وجود تجربه کنید، سورتمه سواری در شهربازی پارک ملت مشهد را از دست ندهید.

کشتی دوبل

سوار بر این کشتی دوبل می توانید در ارتفاع 4 متری بین آسمان و زمین تاب بخورید و اوقات هیجان انگیزی داشته باشید.

صندلی فضایی

یکی از هیجان انگیزترین و چالشی ترین بازی های شهربازی پارک ملت مشهد صندلی فضایی‌ست. حتا تماشای تصویر این دستگاه آدرنالین خون را بالا می برد چه برسد به اینکه بخواهید سوار آن شده و در ارتفاعی 13 متری از سطح زمین بچرخید.

گردباد

این بازی مانند اسمش، شما را با سرعت زیاد می چرخاند تا حس و حال قرار گرفتن در گردباد را به شما بدهد. اگر از طرفدارهای سرعت در بازی های هیجانی هستید دستگاه گردباد را از دست ندهید.

بهترین شهربازی های شهر مشهد
بهترین شهربازی های شهر مشهد

دسترسی

پارک ملت از مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی استان خراسان رضوی است که در غرب مشهد، در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد. میدان آزادی مشهد به‌دلیل هم‌جواری با بوستان ملت از قدیم به‌عنوان «فلکه پارک» در میان مردم مصطلح بوده است. این پارک چندین ورودی دارد و دسترسی به آن از تمام نقاط شهر با استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی آسان است. در یکی از اضلاع پارک، پایانه اتوبوس‌رانی آزادی واقع شده است که مبدا و مقصد بسیاری از خطوط اتوبوس‌ است. همچنین با مترو می‌توانید، در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و به‌راحتی به یکی از ورودی‌های پارک دسترسی داشته باشید. (مشاهده روی نقشه)

اغذیه و امکانات رفاهی پارک ملت مشهد

در این بابت باید بگیم که اصلا نگران نباشید. چرا که بهترین مغازه ها با تنوع بالا برای شما خوراکی های خوشمزه تهیه کردند.

سرویس بهداشتی نیز برای شما در منطقه بازی ها فراهم است.

شهربازی سرزمین عجایب در مشهد

تردد بالای گردشگران و زائران در مشهد مقدس، تفریح در این شهر، نقش عمده و کلیدی داشته به گونه ای که در طی سال های گذشته، فعالیت مرتبط با سرگرمی ها با رشد قابل توجه رو به رو بوده است. در این بین شهربازی ها و پارک های مجهز این شهر از نقش بیشتری برخوردار بوده اند. در ادامه به سراغ سرزمین عجایب از بهترین شهربازی های مشهد، یکی از مجهزترین شهربازی های شهر مشهد خواهیم رفت.

شهربازی سرزمین عجایب در مشهد
شهربازی سرزمین عجایب در مشهد

درباره شهربازی سرزمین عجایب مشهد

شهربازی سرزمین عجایب مشهد، یکی از شهربازی های شهر مشهد در طبقات فوقانی مجتمع تجاری الماس شرق مشهد قرار داشته که این فرصت را به خانواده ها داده که پس و حین خریدهای خود، بدون نگرانی فرزندان خود را جهت استفاده از وسایل شهربازی بفرستند  همچنین خودشان نیز از انجام بازی های سرزمین عجایب بهره ببرند. از جمله ویژگی های این شهربازی می توان به سرپوشیده بودن این شهربازی اشاره کرد که میتواند در چهار فصل سال خدمات آن مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر امکانات شهربازی نزدیکی به مراکز خرید و فروشگاه های تجاری، ضریب ایمنی بالا تجهیزات و وسایل، طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد این مجموعه اشاره کرد.

شهربازی سرزمین عجایب مشهد با مساحت 2500 متری خود بزرگترین شهربازی سرپوشیده این شهر محسوب شده و همچنین دارا بودن 10 دستگاه اصلی و 100 بازی رایانه ای، فضایی بسیار خوبی را جهت استفاده از بچه ها و بزرگترها فراهم می کند.

این مجموعه با داشتن دستگاه های استاندارد به روز اروپایی و تعمیر و نگهداری و کالیبراسیون دستگاه ها براساس دستورالعمل ها سبب شده تا این بتواند تاییدیه و گواهینامه های معتبر اروپایی و بین المللی را در این زمینه دریافت کند و به یکی از جاهای دیدنی مشهد تبدیل شود.

آدرس شهربازی سرزمین عجایب مشهد

شهربازی سرزمین عجایب که یکی از شهربازی های شهر مشهداست در بلوار خیام، میدان سپاد و طبقه سوم و چهارم مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد. به دلیل وجود طیف گسترده امکان اقامتی در اطراف حرم مطهر رضوی، مسیریابی به شهربازی سرزمین عجایب مشهد از میدان بیت المقدس (فلکه آب) صورت گرفته است.

نحوه دسترسی شهربازی سرزمین عجایب مشهد با حمل و نقل عمومی

برای دسترسی از حرم مطهر به شهربازی الماس شرق بایستی در ایستگاه باب الجواد سوار خط 210 (گردشگری) شده و در ایستگاه الماس شرق پیاده شوید، اکنون فاصله 3 دقیقه ای تا این شهر بازی را به صورت پیاده تا این مجتمع طی نمایید.

جهت دسترسی به سرزمین عجایب مشهد با خودرو شخصی بایستی از میدان آب به سمت بلوار طبرسی جنوبی رفته و سپس این مسیر را تا رسیدن به بلوار مجلسی ادامه دهید، بلوار مجلسی را به سمت بلوار مجلسی غربی و بزرگراه شهید چراغچی برانید، بزرگراه شهید چراغچی را ادامه داده تا به میدان خیام برسید. اکنون ادامه مسیر تا رسیدن به سرزمین عجایب مجتمع الماس شرق ادامه دهید.

برای رفتن به سرزمین عجایب با مترو بایستی در ایستگاه سه راه خیام مترو خط 1پیاده شده و ادامه مسیر را با خودروها مسیر ادامه دهید.

بهترین شهربازی های شهر مشهد
بهترین شهربازی های شهر مشهد

امکانات شهربازی سرزمین عجایب مشهد

امکانات این شهر بازی را دستگاههای مکانیکی شامل: این شهربازی سرزمین عجایب را ماشین کوبنده، موتور کوبنده، کیدی راید و…

(سرزمین عجایب را قطار، چرخ و فلک، آفتاب مهتاب، تی کاپ، کاروسل، مینی جت و. . . )، دستگاههای سرگرمی

(سرزمین ماجراجویان فوتبال دستی، ایرهاکی، استخر توپ، دربی، دنیای خردسالان و. . . )، دستگاههای هدف گیری (بولینگ، بیلیارد، دارت، پین بال و. . . )، ویدئویی جنگی(ترمیناتور، رزینگ استور، ریس زون  و. . . ) و گیم نت مجموعه تشکیل می دهند.

ماشین های کوبنده: که در این بین ماشین های کوبنده طرفدار بیشتری دارد. این بازی برای تمامی سنین از کودک تا بزرگسال قابل استفاده بوده و از بازی های مهیج این مجموعه میباشد. ماشین های مورد استفاده در بازی کوبنده این مجموعه به صورت برقی بوده و با برق 220 ولت کار می کنند. و به علت داشتن بدنه مستحکم هنگام برخورد آسیبی نمی بینند.

الماس شرق مشهد
الماس شرق مشهد

کیدی راید : این بازی مخصوص کودکان بوده که در کیدی راید با انداختن یک یا چند سکه درون دستگاه انداخته تا ماشین برای مدت زمان معینی کار کند.

کاروسل: نام یکی از وسایل سرزمین عجایب بوده که جهت استفاده کودکان بوده و در آن صندلی های برای نشستن کودکان قرار داشته و به صورت عمودی، افقی و یا چرخ و فلکی حرکت می کند.

دستگاههای جایزه ای (تیکیتی): در این دستگاه با انداختن سکه، توپ و. . . شما را در قرعه کشی بازی شرکت کرده و می توانید به صورت های مختلف در این بازی شرکت نموده که معروف ترین نوع آن مدل برداشت جایزه به صورت دستگاه های چنگک مانند می باشد.

گیم نت شهربازی سرزمین عجایب مشهد: یکی از مجهزترین گیم نت های مشهد بوده که در این مجموعه، حق انتخاب  100 عنوان بازی متفاوت و مختلف را به شما می دهد.

سینما 6 بعدی: با استفاده از بروزترین تجهیزات در زمینه پخش فیلم و ارائه انواع افکت های محیطی، لرزش اتوماتیک صندلی ها، به همراه نورپردازی حرفه ای و فن های کارگذاری شده در سالن، هیجان تماشای فیلم به صورت تصاویر 3 بعدی را که با عینک مخصوص را دوچندان خواهد کرد.

ساعت کاری شهربازی سرزمین عجایب مشهد

جهت مراجعه استفاده هرچه بهتر و. بیشتر مراجعین از تجهیزات شهربازی سرزمین عجایب مشهد، می توانید همه روز در ساعت 12 الی 22 به این شهربازی مراجعه نمایید. پیش از مراجعه به این مجتمع از باز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

برای رفتن به سرزمین عجایب یکی از شهربازی های شهر مشهد با مترو بایستی در ایستگاه سه راه خیام مترو خط 1پیاده شده و ادامه مسیر را با خودروها مسیر ادامه دهید

شهربازی سرزمین خورشید مشهد

شهربازی سرزمین خورشید با بیش از ۲۰ دستگاه بازی و تفریحی ایمن، به همراه محیطی وسیع و امکاناتی از قبیل پارکینگ اختصاصی، سینمای تابستانی، پیست اتومبیلرانی و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، فضایی مناسب برای تفریح تمام اعضا خانواده فراهم نموده است.

در ادامه اسامی وسایل و دستگاه‌های بازی موجود در شهربازی سرزمین خورشید مشهد آورده شده است.

  • کشتی (۱۲ نفر)
  • ترامپولین
  • تاب زنجیری
  • سرسره بادی
  • قطار خانواده
  • کشتی صبا
  • ماشین برقی
  • سورتمه
  • موتور شارژی
  • ترن کودک
  • قایق دستی کودک
  • ماشین شارژی
  • استخر توپ (غیر بادی)
  • مینی هیمالیا
  • فانوس
  • تاب کودک
  • فریزبی
  • یو
  • فانفار
  • شاتل باس
  • مری گرند
  • فنجان گردان
  • اسکای فلایر و …
شهربازی سرزمین خورشید مشهد
شهربازی سرزمین خورشید مشهد
هیجان در سرزمین شهر خورشید

آدرس ، شماره تماس و ساعت کار شهربازی سرزمین خورشید مشهد

آدرس شهربازی سرزمین خورشید: خیام شمالی، روبروی بازار بین‌المللی سپاد

شماره تماس : ۰۵۱۳۸۵۲۷۸۰۴

ساعت کاری شهربازی : کل ایام هفته از ساعت 10 الی 23

شهربازی علمی پروفسور بازیما

اگر به دنبال فضایی سرگرم کننده با امکان یادگیری برای کودکان خود میگردید پیشنهاد ما پارک علمی پروفسور بازیما است.این پارک علمی مانند درون بدن انسان طراحی شده است. و در پاساژ وصال ، حوالی خیام شمالی قرار دارد. در این شهربازی ، بازی هایی از قبیل ماشین زمان، عصب سنج و بازی های تعاملی برای کودکان طراحی شده است که علاوه بر سرگرم کردن کودکان نکات علمی و مفیدی را به آنها آموزش میدهد. در بازیما یک کارشناس به طور دائم کودکان شما را همراهی میکند و آنها را از نظر روانی و علمی بررسی میکند. هر سانس آن 1:30 ساعت زمان میبرد و یکی دیگر از امکانات ویژه این پارک علمی این است که بلیط آن برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.

آدرس ، شماره تماس و ساعت کار شهربازی علمی پروفسور بازیما

آدرس : انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه +4

شماره تماس : 05131733

ساعت کاری : همه روزه از ساعت 10 الی 22

سخن آخر با شهربازی های شهر مشهد

در این نوشته سعی شده شما را با بهترین شهربازی های شهر مشهد آشنا کرده و به شرح کلی آن بپردازیم. اگر می خواهید از یک تفریح خانوادگی جذاب لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم بازدید از شهربازی های مشهد را در برنامه سفر خود قرار دهید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد شهربازی های شهر مشهد با ما درمیان بگذارید.

سرزمین عجایب کجاست؟

شهربازی سرزمین عجایب در مشهد در بلوار خیام، میدان سپاد و طبقه سوم و چهارم مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد.

چه شهربازی هایی در مشهد وجود دارد؟

در این مقاله به شما 5 تا از بهترین شهربازی های شهر مشهد معرفی شده. برای اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نسرین گفت:

    عالی عزیزم.خیلی خوب بود👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    1. parnaz_hasannezhad گفت:

      ممنون از وقتی که گذاشتید.