بازدید 155
0

اخبار سینما و تلویزیون ایران و درگذشت سید کمال طباطبایی

در این مقاله قصد داریم به اخبار سینما  و تلویزیون ایران بپردازیم :

 درگذشت سید کمال طباطبایی (اخبار سینما و تلویزیون ایران)

سید کمال طباطبایی تهیه کننده و کارگردان تلویزیون و سینما در تاریخ چهارشنبه 16 مرداد 98 دار فانی را وداع گفت . از کارهای تلویزیونی او می توان به بچه های نسبتا بد ، شب عید و کاکتوس اشاره کرد ، همچنین کارگردانی کارهای سینمایی سالاد فصل ، توفیق اجباری ، عزیزم من کوک نیستم ، قلب یخی و . . . در کارنامه درخشان خود داشت . مراسم تشییع سید کمال طباطبایی در صبح جمعه 18 مرداد برگزار شد . در این مراسم هنرمندانی زیادی از جمله مازیار میری ، حسن فتحی ، همایون اسعدیان ، فریدون جیرانی ، حسین فرحبخش ، محسن محسنی نسب ، مهراوه شریفی نیا ، محمد  مهدی عسگر پور ، عبدالله علیخانی ، بهرنگ توفیقی ، پیمان عباسی و . . . حضور داشتند .

 

مشخص شدن دبیر چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد (اخبار سینما و تلویزیون ایران)

جشنواره بین المللی فیلم رشد که در تاریخ 24 آبان شروع و تا تاریخ 1 آذر ماه ادامه دارد پیرامون فیلمسازان داستانی کوتاه ، داستانی بلند ، پویانمایی کوتاه و پویانمایی بلند ، مستند کوتاه ، مستند بلند و مستند علمی آموزشی برگزار می شود . چندی پیش وحید گلستان که در بخش فیلمسازی فعالیت دارد به عنوان دبیر جشنواره این دوره انتخاب شده است . این جشنواره در دو بخش دانش آموزی و بین المللی میباشد که به صورت جداگانه برگزار می شود . جشنواره فیلم رشد از قدیمی ترین جشنواره های فیلم می باشد که به صورت تخصصی در این زمینه کار می کنند و هر ساله چندین فیلم برتر آموزشی و تربیتی انتخاب و معرفی می شود .

اهمیت جشنواره فیلم های ورزشی از دیدگاه وزیر ورزش و جوانان (اخبار سینما و تلویزیون ایران)

طبق نشست هم اندیشی پیرامون دوازدهمین دوره جشنواره فیلم های ورزشی که در آن وزیر ورزش و جوانان آقای مسعود سلطانی برگزار شد ، نامه ای از حمایت 40 نفر از نمایندگان مجلس با موضوع حمایت از جشنواره ارائه شد که در آن  بر ضرورت حمایت صندوق قهرمانان و پیشکسوتان تاکید شده است . مسعود سلطانی از مدیرعامل صندوق خواسته است که تا با جشنواره همکاری های لازم را داشته باشد . در نشست گذشت بر ضرورت فیلم های با ارزشی مانند غلامرضا تختی اشاره شد . یکی از موضوعاتی که در این نشست بیان شد زمان برگزاری جشنواره بود که طی صحبت های انجام شده قرار شده است که بعد از محرم و صفر در جزیره قشم برگزار می شود . این جشنواره به عنوان نماینده جشنواره جهانی فیلم و ورزش  FICTS  می باشد که مقر آن در میلان ایتالیا می باشد و 116 کشو عضو این فدراسیون میباشد ، قرار است در جشنواره ای که در قشم برگزار می شود 28 کشور آسیایی در آن حضور داشته باشند . در این دوره از جشنواره فیلم های ورزشی قرار است 702 اثر با یکدیگر رقابت داشته باشند .

مهاجرت مزدک میرزایی (اخبار سینما و تلویزیون ایران)

یکی از خبرهای داغ این روزهای سینما و تلویزیون ایران مهاجرت گزارشگر و مجری ورزشی تلویزیون ، مزدک میرزایی می باشد . مزدک میرزایی طی صحبت هایی که با بعضی از خبرگزاریها داشته است از نبود کار در ایران شمهاجرت مزدک میرزایی کاملا شخصی است اما نبود کار در صدا و سیما را تکذیب میکنم و طی شناختی که از مزدک میرزایی داریم فرد سیاسی نیستن و منتظر هستیم هرچه سریعتر برگردند و در جایگاه قبلی خود قرار بگیرند . مرتضی میرباقری در مورد شایعاتی در خصوص بردن آرشیو از صدا و سیما اینگونه گفت که این خبر شایعه ای بیش نیست ، مزدک میرزایی مشغول ساخت مستندی بودند که یک سری اطلاعات پیش و پا افتاده ای در اختیارشان گذاشته بودند که اگر بخواهیم بگوییم آرشیو صداوسیما هزار باشد تنها یک هزارم درصد از این آرشیو را با خود برده اند که اطلاعات مهمی نمی باشد .

دومین ساخته سعید روستایی متری شیش و نیم (اخبار سینما و تلویزیون ایران)

سعید روستایی جزء جدیدترین کارگردان هایی است که با اولین فیلم خود با نام ابد و یک روز استعداد و هنر خود را نشان داد ، حال با فیلم متری شیش و نیم دوباره طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است . فاصله ساخت ابد و یک روز و متری شیش و نیم به نسبت زیاد بود و بسیاری از منتقدان این حرکت سعید روستایی را بسیار هوشمندانه و دلیل موفقیتش می دانند . پیمان معادی تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را به عهده دارد و مثلث طلایی متشکل از سعید روستایی ، پیمان معادی و نوید محمدزاده را تشکیل داده است . در ابتدا به جای نقش نوید محمد زاده ، شهاب حسینی انتخاب شده بود که وی به دلیل عدم علاقه به بازی در نقش منفی این نقش را قبول نکرد .فیلم سینمای متری شیش و نیم دارای حواشی زیادی بود در مرحله نخست مشکلاتی  بود که در زمان رسیدن فیلم در هنگام جشنواره فجر بود ، که نیروی انتظامی ادعا داشت نسخه سینمایی با نسخه تایید شده تفاوت داشته ، این مشکلات باعث شد که سعید روستایی در روز اعتراضات خود را بیان کند . این مشکلات نیز تا زمان اکران عمومی ادامه داشته و تاخیر بسیاری برای اکران این فیلم پیش آمده است . در حال حاضر بعد از اکران  عمومی این فیلم توانست رکورد پرفروش ترین فیلم غیر کمدی را از آن خود کند . این فیلم سینمایی افتخارات دیگری را کسب کرد از جمله نمایش در فرانسه توسط خرید حق پخش توسط یک شرکت معتبر سینمایی . پذیرش آن در جشنواره فیلم ونیز اشاره کرده .

مربیان کارگاه های ایده در المپیاد فیلمسازی مشخص شد (اخبار سینما و تلویزیون ایران)

بعد از مدتی مربیان  زبده برای المپیاد فیلمسازی مشخص شد مرضیه برومند ، رسول صدر عاملی ، ایرج طهماسب ، پوران درخشنده وحید نیکخواه آزاد ، کامبوزیا پرتویی ، ابوالفضل جلیل ، عبدالله علیمراد مربیان این کارگاهها می باشند ، قرار است این مربیان کار مربی گری را برای 65 نفر از نوجوانان که دارای ایده های پذیرفته شده هستند را در 9 کارگاه در مدت زمان ده ساعت به عهده داشته  باشند . این المپیاد از تاریخ 26 تا 30 مرداد 1398 در اصفهان برگزار می شود که امسال سومین دوره از این مسابقات می باشد .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *