بازدید 267
0

شیرشاه : 7 تغیر عمده میان نسخه قدیمی و باز تولید شده آن

شیرشاه جدید خیلی شبیه شیر شاه قدیمی است اما با یک تناژ رنگی جدید  (البته شگفت‌انگیز) .

 اگر انیمیشن شیرشاه ۱۹۹۴ را دیده اید، می‌دانید که دقیقا چه اتفاقی افتاده است، هر نقطه طراحی شده ، هر آهنگ تغیر یافته است . اما این بدان معنا نیست که تفاوت‌های کمی بین نسخه انیمیشنی شیرشاه  و نسخه جدید که نسخه مدل سازی و سه بعدی شده واقع گرایانه است ، وجود ندارد.همانند بسیاری از نسخه‌های قبلی دیزنی که دوباره بازسازی شده اند ، این تفاوت‌ها  بسیاز جزعی هستند. تغییرات باعث نمی‌شوند شما به هیچ وجه نگاهی جدید به ساختار شیرشاه بیاندازید. با این حال، برای افرادی که نسخه اصلی را به خوبی بیاد دارند ، هر تغییر کوچکی به چشم می آید . در اینجا بزرگ‌ترین آن‌ها را معرفی می کنیم.

 


نقش Nala پر رنگ تر از قبل شده است:

در شیرشاه 1994 ، برای یک زن رهبر ، اساسا نقش بسیار کمی برای Nala در نظر گرفته شده بود .او به عنوان یک زوج با Simba به گورستان فیل می رود،سپس او کسی است که Simba را متقاعد می کند که به عنوان کسی که بزرگ شده و تجربه دارد به خانه برگردد.اما در شیرشاه جدید ، نقش بزرگتری در  آن ایفا می‌کند. ما در واقع صحنه‌ای را می‌بینیم که در آنجا Pridelands را ترک می‌کند و به دنبال کمک می‌گردد. ما همچنین یک سکانس جدید داریم  که Simba پس از تصمیم به بازگشت به همراه Nala  فرار می کنند و می دوند و یک آهنگ از بیانسه” را می خوانند . او همچنین نقش بزرگتری را در نبرد نهایی بازی می‌کند و با کفتار(Shenzi)  می جنگد.

Timon و Pumbaa کلی ماجرای خنده دار تازه دارند:

مقدارزیادیازاینگفتوگوهادرشیرشاه جدیدمستقیما از نسخه اصلی 1994 برداشته شده است ، البته همه چی کاملا مشابه سری قدیمی نیست اما بسیاری از مکالمات کلمه به کلمه هستند ، کاملا مشایه شیرشاه1994.بزرگ‌ترین تغییر در این زمینه از Timon و Pumbaa ناشی می‌شود.بسیاری از گفت و گو های این دو شخصیت جذاب برای سری جدید شیرشاه جدید است ، و بخاطر این است که Billy Eichner و Seth Rogen (دو کمدین معروف امریکایی) دست پر آمده اند و تمامیی جک های خنده دار خود را نیز اورده اند . این دو کمدین گفته اند که کاره خود را  بهبود داده اند و ، و این نشان می دهد که درهنگام دیدن شیرشاه احتملا از خنده خواهید مرد.

Zazu 
اسیر نیست

بعد از اینکه Scar کنترل همه چیز را در فیلم اصلی به دست می‌گیرد، دفعه بعد می‌بینیم که Zazu در قفس است و توسط Scar زندانی شده‌است. او بر خلاف میلش به پادشاه جدید خدمت می‌کند، بیشتر با آواز خواندن برای سرگرم کردن او.در نسخه جدید شیرشاه  Zazu آزاد است، و به نظر می‌رسد که پنهان شده‌است. در واقع او در حال خدمت به خانواده سلطنتی قبلی است. ما او را می‌بینیم که به جای Scar گزارش صبح را به Sarabi می‌دهد. او همچنین نقش موثری را  در طول نبرد نهایی با Scar و کفتارها دارد.

کفتارها
پس از آنکه Scar به Simba می گوید که فرار کند، تصمیم می گیرد که مطمئن شود که Simba هرگز مشکلی برای او و تاج و تختش بوجود نمی آورد پس کفتار ها را دنبال او می فرستد تا  Simba را بکشند. در نسخه 1994شیر شاه ، Simba از میان بوته ها فرار می کند ، کفتارها از آنجاییه که نمی خواهند  مشکلی برای خود بسازند ، وانمود می کنند ، Simba هیچ وقت برنمی گردد و به  oscar  می گویند ، که او مرده است.اما در شیرشاه جدید Simba  به یک پرتگاه سقوط کرده و کفتارها احتمالا او را کشته بودند.  اما آن‌ها به این حقیقت پی نمی‌برند که او هنوز زنده است.

شعر جدیدی برای  آهنگ “Hakuna Matata” وجود دارد.

اگر شما یکی از طرفداران موسیقی شیر شاه هستید پس چیزهای زیادی برای لذت بردن از شیرشاه جدید برا شما  وجود دارد، پس هر آهنگی که احتمالا شما دوست داشته باشید در شیرشاه جدید خواهید یافت . اکثر آن‌ها شبیه نسخه قبلی هستند، اما چند استثنا وجود دارد. یکی از تغییرات بامزه این است که آهنگ “Hakuna Matata” گسترش یافته است.

قسمت های جدید به این قطعه موسیقی از شیرشاه اضافه شده که بسی خنده دار است.

آهنگ “Be Prepared” نیز کاملا متفاوت خواهد بود.

یکی از نکات برجسته شیر شاه 1994 اجرای”آهنگ شرور” از  “jeremy Irons”  است. در حالی که شایعات اولیه مبنی بر این بود که این آهنگ  در نسخه جدیدی نیست ، اما خوشبختانه این آهنگ  تنظیم شده‌است،و شایعات خوشبختانه صحت ندارند.با این حال “Be Prepared”  تغییرات زیادی را در فیلم جدید انجام داده است . “Be Prepared” کم‌تر از یک ترانه در شیرشاه است و بیشتر شبیه یک دکلمه می باشد. اشعار نیز تقریبا کاملا متفاوت می باشند ، و تنها یک خط در مورد “دندان و جاه طلبی” باقی مانده است. چه خوب ، چرا که به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین خطوط این موسیقی در هر نسخه از فیلم شیرشاه است.

Scar می خواهد Sarabi  ملکه(همسرش) او شود

این بار او به دنبال همسر است.در نسخه جدید شیرشاه ، او تلاش می‌کند تا همسر Sarabi ، Mufasa  متقاعد کند که ملکه جدید او باشد، که بیشتر به عنوان راهی برای رسیدن به همان قدرت و نفوذی است که Scar می خواد .این صحنه به دنباله ای می رسد که تقریبا در فیلم اصلی بود، جایی که Scar تلاش می کند تا Nala را متقاعد کند که همسر و  وارث وی شود، اما این صحنه هرگز به پایان نهایی فیلم تبدیل نشد.تفاوت بین شیرشاه 1994  و شیر شاه جدید آنقدر کافی نیست تا فیلم را بطور کلی تغییر دهد،  و توقع دنیایی دیگر و داستانی دیگر را داشته باشیم. یکی از مسائلی است که بسیاری از منتقدان به آن پرداخته اند، این است که ، هر دو فیلم جذابیت و سحر و جادوی  خود را دارند و مقدار کمی تفاوت لازم بوده است تا شیرشاه جدید درست همانند شیرشاه 1994 جد بزرگ خود نشود . یکی از  چیزهایی  که بین  هر دو فیلم به احتمال زیاد مشترک خواهد بود،این است که ، هردو آنها در گیشه فروش بزرگی داشته اند و خواهند داشت.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *