بازدید 180
0

از بین بردن لکه از روی لباس ، آشنایی با مجموعه نکات برای از بین بردن لکه لباس

از بین بردن لکه از روی لباس

در این مقاله قصد داریم به موضوع از بین بردن لکه روی لباس  بپردازیم :

 

معمولا زمانی که بر روی لباس لکه ای بیفتد آن لباس کهنه دیده می شود این در حالی است که ممکن است حتی بیشتر از یکبار آن لباس را نپوشیده باشید . لکه بر روی لباس دلایل زیادی دارد در زیر سعی کردیم به روش های کاربردی برای لکه های متعدد بپردازیم ، اما قبل از هر چیزی باید به نکات زیر توجه کنید :

  • اگر زمانی که لباس شما لکه می شود بهتر است در اسرع وقت برای پاک کردن لکه اقدام کنید زیر در این صورت لکه ها به جسم لباس می رود و دیرتر پاک می شود .
  • قبل از اینکه نسبت به لکه بر روی لباس اقدام کنید راهکاری که می خواهید انجام دهید را بر روی قسمت کوچکی از لباس که دیده نمی شود امتحان کنید ، زیرا بعضی از راهکارها به پارچه آسیب می رساند .
  • می توانید قبل از اینکه راهکارهای سخت را امتحان کنید از پودرهایی که دارای آنزیم هستند استفاده کنید زیرا بعضی از این پودرها پروتئینی که در لکه ها موجود است را از بین می برد .
  1. لکه چمن بر روی لباس : شما برای پاک کردن لکه چمن می توانید از سه راهکار زیر استفاده کنید :

در گام نخست سعی کنید از یک شوینده مناسب استفاده کنید و کمی آن قسمت را بسابید همچنین می توانید از مسواک نیز استفاده کنید .می توانید از محلول سرکه ی سفید و آمونیاک برای پاک کردن لکه چمن استفاده کنید .می توانید از الکل صنعتی یا همان متانول استفاده کنید . این محلول را می توانید از ابزار فروشی و یا داروخانه ها تهیه کنید .

  1. لکه شکلات بر روی لباس : لکه های شکلات یکی از لکه های است که باید کمی زمان به آن دهید و سپس می توانید یک از اقدامات زیر را انجام دهید .به کمک مایع ظرفشویی بی رنگ و آب و یک تکه پارچه می توانید لکه روی لباس را پاک کنید .اگر لکه ایجاد شده بر روی لباس از شکلات شیری می باشد  بهتر از چند قطره آمونیاک استفاده کنید .اگر لکه ایجاد شده بر روی لباس از شکلات تلخ باشد باید از دو قطره سرکه ی سفید برای لباس های رنگی و پروکسی هیدروژن برای لباس های سفید  استفاده کنید .می توانید از پودر های آنزیم دار نیز استفاده کنید برای اینکار ابتدا باید روی آن الکل بمالید و بعد از ده دقیقه با آب بشویید و برای مابقی لکه از پودر آنزیم دار استفاده کنید ، دلیل این کار این است که لکه روی لباس پخش نشود.
  1. لکه آدامس بر روی لباس : برای از بین بردن لکه آدامس می توانید لباس را درون فریزر بگذارید و اگر این امکان وجود ندارد می توانید چند تکه یخ را بر روی آن بگذارید سپس بعد از اینکه مطمئن شدید لکه آدامس یخ زده است می توانید آن را بدون نگران از ماندن لکه جدا کنید .
  2. لکه چسب از روی لباس : برای از بین بردن لکه چسب می توانید از محلول مخصوصی که برای این لکه ها وجود دارد استفاده کنند . اگر لکه چسب از چسب های دائمی می باشد می توانید از استون استفاده کنید .
  3. برای از بین بردن چسب مایع می توانید از مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید .
  4. لکه مداد شمعی بر روی لباس : یکی از دغدغه های مادران پاک کردن مداد شمعی از روی لباس کودکان شان می باشد برای این لکه می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

یک محلول مخصوص برای پاک کردن مداد شمعی استفاده کنید و  دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید ، ممکن است شما چند بار این کار را تکرار کنید .می توانید یک دستمال کاغذی را بر روی لکه لباس بگذارید و بعد روغن را بر روی آن اسپری کنید پنج دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را امتحان کنید .اگر امکانات لازم ندارید می توانید از مایع ظرفشویی و آب گرم برای پاک کردن لکه بر روی لباس استفاده کنید .

 

  1. لکه آب میوه بر روی لباس : برای از بین بردن این لکه ها می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

برای از بین بردن لکه می توانید قسمتی که لکه دار شده است را در آب سرد می گذارید و بعد از آن در ترکیب پودر آنزیم دار و آب گرم قرار دهید ، سپس با آب سرد بشویید و در پایان در محلول سرکه و آب به مدت ده دقیقه قرار دهید .می توانید از محلول های لکه بر استفاده کنید و بعد با پودر آنزیم دار بشویید .

  1. لکه قهوه بر روی لباس : برای از بین برد لکه قهوه از روی لباس می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

می توانید قسمتی که لکه قهوه دارد را در محلول لکه بر  بگذارید و بعد از گذشت ده دقیقه آن را با پودر آنزیم دار و آب گرم بشویید .می توانید با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید .اگر لکه بر اثر شیر قهوه باشد می توانید از حلال چربی استفاده کنید .

  1. لکه گل و لای بر روی لباس : برای از بین بردن لکه گل و لای باید کمی صبر کنید که گل و لای خشک شود و تا جای امکان آن را جدا کنید . سپس از یک شوینده ملایم به همراه آب گرم استفاده کنید و در صورت پاک نشدن می توانید از سرکه و آب به نسبت مساوی استفاده کنید و در نهایت با یک پودر آنزیم دار بشوید . اگر لباس را نمی توانید در لباسشویی بگذارید ابتدا صبر کنید گل و لای خشک شود و سپس با مایع ظرفشویی و آب کمی ماساژ دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید .
  2. لکه جوهر بر روی لباس : می توانید برای از بین بردن لکه جوهر همان قسمت از لباس را در داخل شیر به مدت شش الی هفت ساعت قرار دهید و سپس آن را بشویید . یکی از راههای دیگر برای از بین بردن جوهر از روی لباس می توانید از اسپری مو استفاده کنید به این صورت که یک حوله بر زیر لباس بگذارید سپس قسمتی که لکه شده است را از اسپری مو آغشته کنید و سپس با یک پارچه تمیز سعی کنید لکه را از بین ببرید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *