اینستاگرام مارکتینگ
بازدید 214
0

اینستاگرام مارکتینگ چرا مهم است ؟ چطور یک اکانت تجاری در اینستاگرام ایجاد کنیم ؟

در 6 اکتبر، اینستاگرام هشت ساله می شود. از زمان راه اندازی آن یعنی در سال 2010، این پلتفرم غوغایی در جهان راه انداخته است. به نظر می رسد که همه چیز حتی سگ های مردم هم دراین پلتفرم هست! اینستاگرام مارکتینگ از مواردی است که خیل عظیمی از افراد را جذب خود کرده است.

اگر شما علاقه مند به مباحث اینستاگرام مارکتینگ هستید و می خواهید بدانید چطور بازدید کاربران از صفحه خود افزایش دهید یا بر تعداد فالوئر ها و دنبال کننده های خود بیفزایید و نرخ مشارکت کاربران را در صفحه خود بالا ببرید این مقاله می تواند به شما کمک کند.

آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که من عاشق بالا ، پایین کردن فید اینستاگرام هستم اما نمی دانم برند من چقدر برای اینستاگرام مناسب است؟

اگر پاسخ به این سوال مثبت است پس این موارد و آمارها را در نظر بگیرید و به آنها توجه کنید:

  • اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
  • 60 درصد از بزرگسالان آنلاین از اینستاگرام استفاده می کنند.
  • 80 درصد از کاربران اینستاگرام مربوط به خارج از ایالات متحده آمریکا هستند.
  • 25 میلیون پروفایل کسب و کار یا تجاری در اینستاگرام وجود دارد.
  • 50 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را دنبال می کنند.
  • و 60 درصد از کاربران می گویند که یک کالا یا خدمت از طریق اینستاگرام گرفته اند.

 

پس می بینید چه پلتفرم قدرتمندی برای راه اندازی و توسعه کسب و کار در اختیار همه کاربران جهان قرار گرفته است و چگونه کسب و کارها و حوزه های تجاری از این شبکه اجتماعی، به نحو شایسته ای مشغول بهره برداری هستند. پس اینستاگرام مارکتینگ را جدی بگیرید.

واضح است که اینستاگرام فقط برای مصارف شخصی طراحی نشده است. هم اکنون یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می دهد تا محتوای خود را انسانی کنند، استعدادهای جدید را به استخدام درآورند، محصولات و کالاهای خود را در ویترین آن به نمایش بگذارند و به مخاطبان خود انگیزه بدهند که اینها همه شامل اینستاگرام مارکتینگ میشود.

کاربران اینستاگرام فقط در این شبکه اجتماعی فعال نیستند، بلکه آنها با این شبکه درگیر شده اند و با آن تعامل دارند. این برنامه کاربردی اشتراک تصویر و ویدئو، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سایت شبکه اجتماعی برتر است. بیش از نصف کاربران فعال این پلتفرم به صورت روزانه به آن سر می زنند و آن را بازدید می کنند و 35 درصد کاربران گفته اند که در روز چندین بار به این شبکه سر می زنند.

اینستاگرام می تواند همچنین به رشد و توسعه آگاهی از برند شما کمک کند و کالاها، محصولات و خدمات شما را به کاربران معرفی و بشناساند. 70 درصد از کاربران اینستاگرام زمان زیادی از خود را صرف دنبال کردن و جستجوی برند در این پلتفرم صرف می کنند. اینستاگرام به برند شما اجازه داده است تا آن را تقویت کنید و یک روش دوستانه و معتبر بدون آنکه فروش به مشتریان تان را سخت کرده باشد در اختیار شما قرار داده است.

پس، امیدواریم که توانسته باشیم شما را قانع کنیم که باید بر روی موج اینستاگرام سوار شوید. اما هنوز چیزهایی وجود دارد که باید قبل از آنکه شروع به فعالیت کنید از آن آگاه شوید. این راهنما با همین هدف طراحی شده است.

پس حال که راجع به اینستاگرام مارکتینگ بیشتر خواندید، حال اطلاعاتی پیرامون ایجاد یک اکانت تجاری در اختیار شما قرار می گیرد.

چطور یک اکانت تجاری در اینستاگرام ایجاد کنیم؟

برای ورود در دنیای اینستاگرام مارکتینگ نکاتی هست که باید به آنها توجه کنید.

قبل از شروع، مهم است که به یاد داشته باشیم که اینستاگرام برای محتوای در لحظه طراحی شده است. برای حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبان خود باید بر روی منابع سرمایه گذاری کنید که نیاز به پست در لحظه دارند.

پروفایل خود را همواره به روز نگه دارید و سعی کنید فالوئرهای خود را با محتوا درگیر کنید. در زیر نحوه راه اندازی یک پروفایل اینستاگرام موفق شرح داده شده است:

اگر شما در حال حاضر هیچ اکانتی ندارید ابتدا برنامه کاربردی یا اپلیکیشن اینستاگرام را از اپ استور یا فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

شما می توانید محتوا را بر روی وب سایت اینستاگرام هم ببینید اما برای انجام همه فعالیت ها به داشتن اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود نیز نیاز دارید.

 

اکانت اینستاگرام خود را تنظیم کنید.

هنگام باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، شما دو انتخاب برای ایجاد اکانت دارید. یا از طریق فیس بوک و یا از طریق شماره تلفن و یا ایمیل.

مطمئن شوید که یک ایمیل تجاری داشته باشید و پروفایل شما به اکانت شخصی فیسبوک شما متصل نباشد.

بعد اطلاعات را وارد کنید. فیلدهای نام، نام واقعی کسب و کار خود را در پروفایل خود به گونه ای وارد کنید که برای بازدید کنندگان قابل شناسایی باشد. این نام در پروفایل شما به نمایش در می آید.

نام کاربری، نام منحصر به فردی است که به پروفایل شما محدود می شود و به دیگر اکانت اجازه می دهد تا با برند شما تعامل داشته باشند.

بهینه سازی اکانت اینستاگرام

حالا زمان انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل است. تصویر پروفایل شما بخش بزرگی از اولین تاثیری است که بر بازدیدکنندگان می گذارد. به همین دلیل تصویر استفاده شده را با برند و نشانگر های بصری آن هماهنگ کنید.

از لوگو یا تصویر آشنای دیگری برای این مورد استفاده کنید. تصاویر پروفایل اینستاگرام به صورت اتوماتیک به شکل دایره در می آیند و کناره های تصویر شما از دید خارج می شود.

 

در قدم بعد به سراغ بیو بروید. بیوهای اینستاگرام حداکثر ظرفیت 150 کاراکتر دارند. پس در اینجا به صورت مستقیم و با در نظر گرفتن این تعداد شرح دهید چه کسی هستید و چرا باید افراد شما را دنبال کنند.

به مخاطب خود درباره کسب و کار خودتان بگویید. در بیوهای اینستاگرام شما می توانید کاربران را تشویق کنید تا اقدام خاصی انجام دهند مثلا از یک هشتگ خاص استفاده کنند یا وب سایت شما را بازدید کنند. بیوی شما تنها جایی است که می توانید در آن یک URL قابل کلیک قرار دهید و ترافیک ایجاد شده را به سمت یک سایت هدایت کنید.

مدیریت تنظیمات اینستاگرام

در نهایت، اجازه دهید به تنظیمات اکانت شما بپردازیم. بر روی سه نقطه در قسمت بالا و سمت راست پروفایل خود کلیک کنید بعد بر روی سیتینگ در پایین صفحه کلیک کنید. در بخش تنظیمات می توانید پسورد، فعال کردن نوتیفیکیشن ها و مسائلی از این دست را می توانید انجام دهید.

در این مقاله راجع به اهمیت اینستاگرام مارکتینگ و اطلاعاتی پیرامون راه اندازی یک اکانت تجاری خواندید که امیدواریم برای شما سودمند واقع شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *