اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی
بازدید 163
0

چگونه در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر شویم ؟

اینفلوئنسر کیست؟ چگونه من هم می توانم اینفلوئنسر شوم و چطور باید شروع کنم؟  خب ! اگر شما هم از خود چنین سوالاتی می پرسید این مقاله دقیقا چیزی است که شما می خواهید. اینفلوئنسر فرد یا برندی است که یک جمع یا جامعه بر اساس علاقه یا تخصص خود ایجاد کرده است و می تواند بر جامعه ای که ایجاد شده تاثیرگذار باشد و مثلا بر رفتار خرید آنها بر اساس چیزی که دوست دارد، استفاده می کند یا تبلیغ می کند اثر گذار است.قبل از ظهور و گسترش بسترهای شبکه های اجتماعی، سلبریتی ها تنها اینفلوئنسرهایی بودند که بر روی رفتارهای سایرین تاثیر می گذاشتند. اما امروزه هر کسی که دوربینی دارد و یک اتصال اینترنت در اختیار دارد می تواند تبدیل به یک چهره مشهور آنلاین شود و خودش را بالا بکشد. در این نقطه شما ممکن است فکر کنید خب! من هم دوربین دارم یک اکانت اینستاگرام یا فیسبوک هم دارم. چرا پس من یک چهره آنلاین مشهور نشده ام ؟ خب نکات مهمی هست که شما باید به آنها توجه کنید. این نکات به شما می گویند که چطور می توانید تبدیل به یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی شوید؟

قدم اول اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی : محتوای شایسته و متمایزی بسازید

 

خب! البته ساختن محتوا برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی مهم است اما چگونه شما می توانید یک جامعه بزرگ برای خود ایجاد کنید؟ و یک جمع بزرگ را گرد هم بیاورید ؟ اول و مهمترین نکته این است که شما نیاز دارید کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید.در غیر این صورت شما نمی توانید به همین سادگی همه تلاش خود را در این مسیر قرار دهید یا اگر هم این کار را انجام دهید، قادر نخواهید بود به مسیرتان ادامه دهید و یک روز از مسیر انصراف خواهید داد. این مهمترین درسی است که باید شما در زندگی بیاموزید. ای کاش بسیاری از افراد این درس را خیلی زودتر آموخته بودند. این یک مثال است. بیایید درباره این که شما دوست دارید ویدیو ادیت کنید صحبت کنیم. شما می خواهید به دیگران از طریق ادیت ویدئو کمک کنید. این کار را با اشتراک نکات ، آموزش یا رازهای افکت های دیداری که از آنها استفاده می کنید یا در آخرین ویدئویی که ساخته اید و وایرال شده است انجام می دهید. یا ممکن است شما ادیت ویدئو را دوست داشته باشید اما فقط آن را تازه شروع کرده اید و واقعا مهارتی هنوز در آن کسب نکرده اید، و هیچ نمونه کاری در این رابطه ندارید. مشکلی نیست! از ابتدا شروع کنید.شروع به یادگیری کنید و همه آن ها را مستند نمایید. نشان دهید که چه تکنیک های جدید یا ترفندهای جالبی امروز یاد گرفته اید، اولین مشتری خود را با دیگران در میان بگذارید ، و نشان دهید که چقدر پول از اولین خدمات خود دریافت کرده اید. همه چیز را مستند کنید و آن را در اینستاگرام ، یوتیوب ، فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.این فقط یک مثال است، اما شما می توانید از همین اصول برای فیتنس ، تناسب اندام ، کارآفرینی، زیبایی و دیگر مسائل و نمونه ها استفاده کنید. فقط یک حوزه مشخص برای خود انتخاب کنید و شروع به خلق محتوا نمایید. اگر ممکن است سعی کنید حوزه ای که انتخاب می کنید نسبتا خاص و محدود باشد. این به شما کمک می کند که مخاطب بهتری جذب کنید و به شما اجازه می دهد که برند و نام تجاری شما به سرعت رشد وتوسعه یابد.

قدم دوم اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی : یک پلتفرم و شبکه اجتماعی مناسب انتخاب کنید.

 

یک سوال هوشمندانه که ممکن است از خودتان بپرسید می تواند این باشد که بر روی چه پلتفرم یا شبکه اجتماعی تمرکز کنم ؟ این سوال کمی سخت است زیرا بستگی به نوع محتوایی که شما در آن قرار می دهید دارد و این که هدف شما از فعالیت و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی چیست. روشن است من همیشه یوتیوب را توصیه می کنم. یوتیوب واقعا مانند یک موتور جستجوی بزرگ عمل می کند و ویدئوهای شما بازدید خوبی دریافت می کند.از این گذشته، مطالعات نشان داده اند که تقریبا 74 درصد از همه ترافیک اینترنت این روزها به ترافیک ویدئویی اختصاص یافته است و کاربران عموما بیشتر مایل اند محتوای ویدئویی ببینند. من حدس می زنم دیدن ویدئو جذاب تر و جالب تر از خواندن یک پست باشد.پس مشخصا یوتیوب را به شما توصیه می کنم. در ایران هم اینستاگرام تا حدودی توانسته است نقش یوتیوب را ایفا کند. پس شما از این شبکه اجتماعی غافل نشوید. یک دوربین تهیه کن و یا از تلفن همراه خود استفاده کن. در ابتدا چندان نگران کیفیت ویدئوهای خود نباش، بلکه بر روی محتوای خود متمرکز شوید.

پس از شروع به کار، بیاموز که مخاطبان شما بر روی چه پلتفرمی تمرکز کرده اند.

اینستاگرام و فیسبوک، هم به عنوان بسترها و پلتفرم های عالی مطرح هستند که شما می توانید نوع خاصی از محتوا را تولید و در این شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اینستاگرام به خصوص در اشتراک تصاویر بسیار قدرتمند و عالی عمل کرده است. اگر شما می خواهید محتوای شما بر اساس تصویر باشد، گزینه خوبی انتخاب کرده اید. فیسبوک در اشتراک محتوای متن محور خوب عمل کرده است پس اگر می خواهید در این حوزه فعالیت کنید باز هم این شبکه اجتماعی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. فقط سعی کنید بدانید و درک کنید که مخاطب شما در کدام پلتفرم حضور دارد و بیشتر بر روی همان بستر تمرکز کنید.

یک استراتژی بازاریابی برای خود تهیه کنید.

خب پس از گام یک و دو ، حالا شما باید به سراغ این بروید که چه چیزی باعث رشد مخاطب می شود و چطور می توانید برند خود را در این شبکه ها توسعه دهید و تبدیل به اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی شوید. شما نیاز دارید که از دیگران هم کمک بگیرید. برای این کار با دیگران همکاری کنید و از گزینه تبلیغات هم استفاده کنید. در مرحله بعد ، توصیه ای که باید به شما داشته باشم این است که برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی :

متفاوت باشید

متفاوت باشید و سعی کنید بدون نگرانی دیدگاه های خود را مطرح کنید. صداقت و اصالت شما باعث می شود مخاطب جلب شما شود.در این مقاله راجع به روش های تبدیل شدن به اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی صحبت کردیم.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *