شبکه 5G در انگلستان ر
بازدید 77
0

راه اندازی شبکه 5G در انگلستان از ماه اکتبر

02 ، اعلام کرده است که خیال راه اندازی شبکه 5G در انگلستان در ماه اکتبر را دارد ، همچنین قصد دارد که نسل بعدی خدمات را در بلفاست، کاردیف، ادینبورگ، لندن، اسلاو و لیدز راه اندازی کند و آن را به حدود 50 شهر در تابستان 2020 گسترش دهد. این آخرین فراهم کننده پوشش شبکه انگلستان برای ارائه 5G در انگلستان خواهد بود.با این وجود، تنها شرکتی است که بدون استفاده از تجهیزات شرکت مخابراتی چینی، تامین کننده هوآوی این کار را انجام می دهد. 02 متعلق به شرکت تلفونیکا اسپانیاست که از زیرساخت های هوآوی در برخی از شبکه های دیگرش استفاده کرده است.علاوه بر این 02، برخی از ابزار شبکه دسترسی رادیویی را در برج های سلولی در انگلستان مورد آزمایش قرار داد قبل از آنکه تصمیم بگیرد کالاهای رقیب را از دو عرضه کننده ای که از شبکه 4G استفده می کردند انتخاب کند. مدیر اجرایی شرکت 02 ، مارک ایوانز به بی بی سی گفت: ما به هر سه اپراتور احترام می گذاریم آنها در واگذاری ها خوب عمل کرده اند. اما متقاعد شده ایم که بهترین انتخاب برای ما شرکای کنونی ما هستند یعنی اریکسون و نوکیا. در همین هفته اطلاعیه صادر خواهد شد که انگلستان ، به صورت رسمی تصمیم برای ممنوعیت یا دادن اجازه به هوآوی را برای استفاده شبکه 5G در انگلستان به تاخیر انداخته است. ایالات متحده، دولت را برای خارج کردن شرکت چینی تحت فشار قرار داده است با این ادعا که امنیت ملی به خطر می افتد. چیزی که شرکت هوآوی آن را رد کرده است .در ماه آوریل، به نظر می رسید که نخست وزیر سابق، ترزا می تصمیم گرفته بود هر گونه تهدیدی می تواند مدیریت شود.اما در یک حرکت توسط واشنگتن، برای محدود کردن تجارت شرکت ها با هوآوی و با انتخاب بوریس جانسون دولت گزارشی را درباره آینده مخابرات انگلستان منشر کرد بدون آنکه تصمیم نهایی درباره این مساله در آن اتخاذ شده باشد. 02 می گوید که مشارکت هوآوی در فرآیند مزایده به رقابت بیشتر با اریکسون و نوکیا کمک کرده است اما درها به روی خریدن کالاهای 5G از شرکت شنزن در آینده بسته نیست.حداقل چیزی که ما نیاز داریم شفافیت کسانی است که می توانیم با آنها کار کنیم و واضح بودن شرایطی که می توانیم تحت آن شرایط فعالیت کنیم. این مطلب را آقای ایوانز اشاره کرده است.

 

او همچنین بیان کرد: عدم وضوح و شفافیت، ناامید کننده است زیرا بدون شک می تواند حرکت ما را در اتخاذ تمصیم یا عملیات اجرایی مان کندتر کند. بنابراین من هنوز دولت را تشویق می کنم که سریع تر به جمع بندی نهایی برسد و تصمیم خود را اعلام کند. 02 نیز تحت تاثیر این تصمیم است از آنجایی که خیال دارد برخی از سایت های سلولی و دافون 5G را به اشتراک بگذارد جایی که کالاهای هوآوی در آن ها استفاده شده اند.

شبکه 5G در انگلستان :

خرید و سرگرمی

02 گفته است که در ابتدا بر روی ارائه 5G روی سایت هایی که ظرفیت شان توسعه و گسترش یافته است تمرکز خواهد کرد. این شامل ایستگاه های قطار، مراکز سرگرمی و ورزش شامل مرکز 02 در لندن و دیگر مقاصد خرده فروشی رایج مانند خیابان پرنس  ادینبورگ و مرکز خرید رز سفید خواهد بود.اما آقای ایوانز گفت 02 امیدوار است شرکت ها پیشگامان اولیه خواهند بود و در حال حاضر قرار دادی با نورتوم برایان واتر انعقاد کرده اند. وی گفت: ما درحال کار با آنها بر روی سنسور های هوشمند 5G هستیم تا آنها بتوانند از آن برای کشف نشتی و کیفیت آب استفاده کنند و شبکه خود را بهتر مدیریت کنند.بی تی و ودافون، در حال حاضر خدمات 5G را ارائه می دهند اما یکی از مدیران صنعت گفته است که 02 نباید با عقب ماندن از بقیه متضرر شود.گفتگوهای زیادی درباره سرعت شده است اما واقعا برنامه های کاربردی و خدماتی وجود ندارد تا مشتریان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. این مطلب را کستر من از مرکز مشاوره CCS Insight بیان کرده است.بنابراین فقط گام های بسیار ابتدایی در ماراتن 5G تا به حال برداشته شده است.

طیف تجزیه شده

 

اخبار 5G، از شرکت 02، همزمان با انتظار نتایج نیمه اول آن بوده است.آنها نشان دادند که 5.1 درصد در فروش افزایش سالانه داشته اند که شامل 2.98 بیلیون پوند یا 3.8 بیلیون دلار می شود.تعداد مشتریان آنها شامل کسانی که گیف گاف، تسکو موبایل، اسکای موبایل، و لایکم موبایل را امضا کرده اند تا 3.6 درصد یعنی 33.3 میلیون اکانت بوده است.آقای ایوانز، از فرصت بحث راجع به انتقاد از رییس شرکت آف کام یعنی شارون وایت هم استفاده کرد.او گفت تنظیم کننده باید از باندهای موج 5G مطمئن شود که به صورتی تقسیم شوند که هر اپراتور یک بلوک از طیف را در اختیار داشته باشد به جای این که به طوری اقدام کنند که برخی از شرکت ها گستره های فرکانس تقسیم شده داشته باشند.در نتیجه او توضیح داد که عملکرد 5G ممکن است به خوبی که می تواند باشد نباشد.وی گفت: تنظیم کننده درست در بخش ما متعادل نشده است.او گفت او باید بسیار متمرکزتر، قابل فهم تر باشد و ارزش بیشتری برای مشتری قائل شود.با این حال من اعتقاد دارم که تنظیم کننده هم به این چطور می تواند حمایت کند یا صنعت را برای تسریع در سرمایه گذاری اقناع کند و بهترین استفاده را از آنچه در اختیار ماست داشته باشد نگاه می کند.او همچنین تاکید کرد که آف کام حداقل در حال مشاوره بر روی این مساله است که می تواند این مساله را با تشویق شبکه ها در تبادل بلوکه بین خودشان بهبود بخشد یا نه.مقاله زیر راجع به فعالیت شرکت اسپانیایی 02 در رابطه با راه اندازی شبکه 5G در انگلستان بود و درگیری هایی که بر سر جنگ اقتصادی آمریکا و چین پیش آمده است و دامان شرکت های مختلف مخابراتی مانند این شرکت را نیز گرفته است. این مقاله هم به چالش هایی که  این شرکت ها در رابطه با راه اندازی شبکه 5G در انگلستان دارند اشاره دارد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *