دنیای برنامه نویسی
بازدید 199
0

چرا برنامه نویسی یاد بگیریم ؟ و آشنایی با دنیای برنامه نویسی

به گفته استیو جابز : تمام مردم باید برنامه نویسی یاد بگیرند؛ زیرا برنامه نویسی به شما یاد میدهد که چگونه فکر کنید.در دنیای امروزه که  تکنولوژی هر روز به روزتر و پیشرفته تر در بین مردم رواج پیدا میکند، یادگیری برنامه نویسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، که در این بخش ما به چند دلیل یادگیری برنامه نویسی میپردازیم.

 مزیت یادگیری زبان برنامه نویسی

برنامه نویسی جز کارهایی می باشد که تنوع کاری آن زیاد است و در  زمینه های مختلفی کاربرد دارد که میتوان با استفاده از برنامه نویسی  وارد دنیای از کدها و متغیرها  شد و با استفاده از انگشتان دست، دنیای جدیدی را طراحی کرد.زبان های برنامه نویسی در زمینه  ایجاد وب سایت، ایجاد بازی های جدید، دنیای اندروید، طراحی و رایانه و.. کاربرد بالایی دارد.زبان برنامه نویسی جز در قسمت های گفته شد؛درآمد بالایی نیز دارد ؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژی  و دنیای اینترنتی، استفاده از زبان برنامه نویسی به اوج خود رسیده است و کسانی که در این عرصه حرفی برای گفتن دارند در حال رقابت و پیشی گرفتن از همدیگر هستند.

 

 

 زبان برنامه نویسی، زبان کامپیوتر

در دنیای ما، اکنون ماشین های بدون راننده، هوش مصنوعی و اینترنت جز اشیاء جدید زندگی ما هستند؛ که مدتی است وارد زندگی ما شده اند. صحبت هایی در محافل این روزها میشود که در آینده نزدیک، زبان برنامه نویسی به یک زبان مشترک بین آیندگان مطرح خواهد شد.هنوز بعد از این همه پیشرفت علم و  اینترنت، که خیلی از مشاغل را از بین برده و باعث بیکاری عده ای زیادی شده اند؛ در این بین باعث بوجود آمدن شغل های زیادی شده اند ولی همچنان بسیاری از شغل ها وجود دارد که نیمتواند بوسیله کامپیوتر و ربات انجام شود. در این زمینه حتی پیشکسوتان این عرصه نیز به این نتیجه رسیده اند که از اهمیت  و پتانسیل بالایی برخوردار است و تا سالیان دراز در این عرصه حرفی برای گفتن دارد.لیلا سکا که در شرکت سان فرانسیسکویی در زمبنه پردازش ابری به فعالیت میپردازد در این زمینه میگوید که: کد و برنامه نویسی زبان کامپیوتر است و من میخواهم با کامپیوتر صحبت کنم و زبانش را یاد بگیرم. یادگیری برنامه نویسی باعث موفقیت بیشتر  در کار من خواهد شد.

5 مورد از مزیت های مهم یادگیری زبان برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی اکنون به یک اصل تبدیل شده است و هر کسی که خواهان پیشرفت در کار خود است باید برنامه نویسی را یاد بگیرد.
در این قسمت به چند مورد از دلایل مهم یادگیری برنامه نویسی میپردازیم.

  • در لحظات خاص و بحرانی ، بتوانید افکا رخلاقانه داشته باشید:
    در عصر تکنولوژی اکنون اکثر مدیران به دنبال این هستند که هزینه های جانبی خود را کم کنند و سود دهی کتاری را بالا تر ببرند. وجود کد نویسی و تکنولوژی میتواند در این راستا کمک شایانی به مدیران داشته باشند زیرا  دید شخص را باز تر میکند و میتواند با دید حساس تر مسیرها را پیدا کند و باعث پیشرفت کار و سود دهی خود و کار خود شود.
  • برنامه نویسی، یعنی بالا بردن خلاقیت
    افرادی که در برنامه نویسی تخصص دارند بر این باور هستند که کد نویسی با یرنامه نویسی به جای اینکه بر پایه علوم کامپیوتری بنا شده باشد، بر فنون و روش های خلاقیت تکیه دارد. در بیان ساده تر میتوان گفت که برنامه نویسان نیز ماندد هنرمندان خالق اثر دیگری هستند که  نتیجه کار آنها با طرز بیانشان رابطه مستقیم دارد.
  • روش حل کردن مشکل

وقتی وارد دنیای برنامه نویسی میشوید، نگرش شما تغییر میکند و به شما یاد میدهد که به مانند یک مهندس نرم افزار نگاه کنید و حتی یاد میدهد که چگونه نگرش کامپیوتری به مشکلات داشته  و مشکلات موجود را با این دید حل کنید. برنامه نویسی به شما یاد میدهد؛ که بر اساس منطق، الگوریتم و ریاضیات که زبان های برنامه نویسی هستند  مشکلات بزرگ را باید به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و سپس به حل آنها بپردازید.

  • دست یافتن به درک بهتر از دنیای تکنولوژی
    امروزه که تکنولوژی در حال ورود به تمام عرصه های زندگی همه مردم شده است؛ شناختن و درک آن میتواند کمک زیادی برای شناخت آن شود.آشنایی و شناختن دنیای تکنولوژی مثل استفاده از تلفن های هوشمند و برنامه های کامپیوتری کمک میکند تا دید و نگرش انسان نسبت به دنیای اطراف تغییر کند. کد نویسی غیر از اینکه به شما راه روش ساخت یک برنامه را آموزش میدهد، در کنار آن شما را به دنیای تکنولوژی نزدیک میکند تا خود با سرعت  بالای تکنولوژی آشنا شوید و جواب سوال های زیادی را که در ذهن خود دارید را پاسخگو می باشد.
  • بالا بردن توانایی افراد در گفتار تخصصی
    در دنیای برنامه نویسی مهم نیست که به دنیال چه زبانی باشید؛ شما اگر در حال یادگیری زبان برنامه نویسی html باشید که ساده ترین زبان شناخته شده است و یا حتی درگیر یادگیری زبانی به سختی ++C باشید، مهم این است که ورود به دنیای برنامه نویسی  به شما کمک میکند  تا با توسعه دهنده گان ارتباط بهتر و ساده تری برقرار کنید و در ادامه باید گفت که یادگیری برنامه نویی شما را به درک درست  و حل کردن الگوریتم های پیچیده ، ارتباط و انتقال مفاهیم پایه  میتواند به شما کمک زیادی کند.

 

حرف آخر
و در آخر این را خاطر نشان میکنیم که تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد که باید برای رسیدن به آن، تلاش کرد. اگر میخواهید با تکنولوژی پیشرفت کنید و رو به جلو حرکت کنید باید به حرکت خود سرعت ببخشید تا کار  و سرمایه خود را بتوانید با تکنولوژی همراه کنید.

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پریسا شهسواری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *