اینستاگرام بدون لایک
بازدید 156
0

آیا اینستاگرام بدون لایک ، نشانه ای از مرگ اینفلوئنسرهاست؟

اینستاگرام اعلام کرده است که در حال آزمایش این است که پست ها بدون نمایش تعداد لایک ها به نمایش درآیند. این می تواند نسخه  اینستاگرام بدون لایک باشد و بحث های زیادی راجع به این که آیا این موضوع باعث تغییر در روند حال حاضر می شود  و نشانه از مرگ اینفلوئنسرهاست یا نه در گرفته است.

متخصصان و کارشناسان آژانس تحقیقاتی زیرمجموعه آکسفورد و شرکت آتیسیسم به سایت مترو گفتند که این تغییر در اینستاگرام بخشی از یک تحول بزرگتر در بازی رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی همان طور که می دانیم در حال مرگ هستند!

بر اساس نظرات دختران من که 15 و 17 ساله هستند و دوستانشان، اینستاگرام بدون لایک و فیسبوک «غیرقابل پذیرش» هستند. آمار نشان می دهد تعداد زیادی از نسل جوان تر در حال ترک این بسترها به صورت کامل هستند. مدیر اجرایی آتیسیسم رن اسمیت راجع به این موضوع می گوید: به عنوان یک آژانس، نمی توانیم به سادگی به کار در روشی که همیشه داشته ایم ادامه دهیم و انتظار داشته باشیم که مشتریان ما به نتایج مشابه دست پیدا کنند.

او می گوید: مشتریان در حال تجربه خستگی از برند، کمبود اعتماد و رقابت بسیار زیاد بازاریابان برای جلب توجه آنها هستند. آینده رسانه اجتماعی نیاز به تغییر به سمت استراتژی های محتوا محور دارد که ارتباطات واقعی بین یک برند و  مشتری اش در آن شکل گرفته باشد.

اینستا در اطلاعیه ای در تاریخ 17 جولای 2019 اعلام کرد که «ما می خواهیم دوستان شما بر روی تصاویر و ویدئوهایی که شما به اشتراک می گذارید تمرکز کنید نه این که ببینند شما چقدر لایک دریافت کرده اید. شما هنوز می توانید لایک های خود را با کلیک بر روی لیست افرادی که شما را لایک کرده اند ببینید اما دوستان شما قادر به دیدن این که چند نفر شما را لایک کرده اند و محتوای شما چه قدر لایک دریافت کرده است نیستند».

این آژانس می گوید که موضع جدید اینستاگرام از گزارش تراست اینسایت نشات در رابطه با تعامل برند در اینستاگرام بدون لایک نشات می گیرد.

اینستاگرام بدون لایک و اینفلوئنسرها :

مساله همکاری اینفلوئنسرها با برندها و این که چطور اینفلوئنسرها از این طریق کسب درآمد می کنند نکات جالبی را متذکر می شود که خواندنشان خالی از لطف نیست. در این گزارش، شرکتی با 1 میلیون و چهارصد وسی هزار و نهصد و نود و پنج پست دیده شده که 3637 پست آن در رابطه با پروفایل های برندها بوده است (استوری ها در این آمار لحاظ نشده اند) و میزان اینگیجمنت ریت آنها یا نرخ تعاملشان مورد بررسی قرار گرفته است که مرتبط با میزان و تعداد لایک و کامنت دریافتی می باشد. گزارش بیان می کند که از ابتدای ماه می، میزان متوسط تعامل یا اینگیجمنت  به طور چشمگیری کاهش یافته است و اینک در حدود 0.9 درصد است که با کاهشی از مورد مشابه سال پیش به میزان 1.1 درصد رو به رو بوده است. این گزارش ها نشان دهنده 18 درصد کاهش در میازن متوسط اینگیجمنت ها (مخصوصا لایک ها) از شروع سال بوده است. تراست اینسایتس مخصوصا بر روی اینفلوئنسرها تاکید کرده است. در اینفلوئنسرها صنعت مد و فشن از حداقل 4.3 درصد اینگیجمنت یا تعامل در 17 فوریه 2019 به حداقل 2.4 درصد در 20 ژوئن 2019 رسیده است که نشان می دهد 44 درصد کاهش در میزان اینگیجمنت در مدت مشابه زمانی اتفاق افتاده است.

پاسخ آتیسیسم به این مساله آن است که می گوید در 18 ماه گذشته با اینفلوئنسرها کار نشده است. رن می گوید : ما مشتریان زیادی داشته ایم که بدون آنکه هدف نهایی را درک کنند لایک و کامنت را دنبال کرده اند.

جمع کردن لایک ، تاثیرگذاری نیست و ما سعی می کنیم به بهترین نحو این موضوع را به این افراد توضیح دهیم. غیر از کسی که واقعا در صنعت، موضوع یا گروهی از افراد تاثیرگذار است هیچ دلیلی برای که کسی یا فردی را اینفلوئنسر بخوانیم وجود ندارد.

هر چند کسی در این مورد اقناع شده است. به صورتی که برخی بحث می کنند که فقط ممکن است برخی چیزهای کوچک تغییر کند. با این همه، ما امروزه به جای نام های بزرگی که کامنت و لایک زیادی در حال جمع آوری هستیم با پدیده دیگری هم مواجه هستیم. پدیده ای با عنوان «نانو اینفلوئنسر».

این نوع اینفلوئنسر کسی است که با تعداد فالوئر کم، توانسته است اینگیجمنت زیادی داشته باشد. یک نانواینفلوئنسر بالای 100 فالوئر در رسانه های اجتماعی دارد. این مطلب را مشاور مدیریت آفریقای جنوبی جی ای کالچر نوشت. این فرد یعنی نانواینفلوئنسر خودش را به گونه ای نشان می دهد که شما می توانید به صورت موثرتر از وی برای ارتقای برند در مقایسه با سلبریتی هایی که در مقوله مگااینفلوئنسر جای می گیرند استفاده کنید.

تیلور لورنز، یک نویسنده معتبر در همه موارد مرتبط با فرهنگ اینترنت و رسانه های اجتماعی به این نکته اشاره می کند که اینستاگرام بدون لایک کاری نمی کند به اینگیجمنت آسیبی برسد. حذف لایک به این معنی نیست که این پلتفرم به صورت بنیادی و اساسی تغییر کند. او به سایت مترو می گوید که بیشترین مشخصه ای که توانسته است افراد را در اینستاگرام درگیر خود کند استوری ها هستند که در حال حاضر به نوعی میزان لایک خصوصی محسوب می شوند.

افراد هنوز قادر به دیدن لایک های خود هستند. همچنین در دنیای اینفلوئنسرها ، اغلب هیچ کس بر تعداد لایک های عمومی به عنوان یک سنجه و معیار تکیه نمی کند. این یک سنجه تاریخ گذشته است. هر برندی که به دنبال همکاری از طریق محتوا با اینفلوئنسرهاست سوالاتی از وی درباره میزان آمارهای تحلیلی دیگر که جزیی تر هستند می کند. پس چیزی در این رابطه به آن صورت تغییر نخواهد کرد.

همچنین لایک ها به صورت کلی از اهمیت پایین تری برخوردار هستند. کامنت ها معمولا روش مهمتری برای سنجش میزان اینگیجمنت به حساب می آیند همان طور که میزان اشتراک به عنوان استوری هم همین حالت را دارد.

همچنین حذف لایک ها احتمالا میزان محتوایی که افراد تمایل دارند تا در پلتفرم به اشتراک بگذارند را افزایش می دهد که البته فقط برای اینستاگرام خوب است. اینستاگرام می خواهد تا آن جا که ممکن است محتوای بیشتری پست شود بدون آنکه فرد نگران بازخوردهای عمومی به آن پست باشد.

پس اینستاگرام واقعا چه می کند؟

در نسخه اینستاگرام بدون لایک به صورت کامل لایک ها را حذف نمی کند. فعلا در برخی نقاط این اتفاق افتاده است. ایرلند، ایتالیا و استرالیا اولین کشورهایی بوده اند که این مساله در موردشان اعمال شده است. اما در نهایت اینستاگرام هدف خود از این کار را این مساله اعلام کرده است که می خواهد اینستاگرام مکانی باشد که افراد در آن به راحتی درباره خود اظهار نظر کنند. و امیدوار است که این آزمایش، فشار این که چه میزان محتوای آنها لایک دریافت می کند از دوش کاربران بردارد و آنها فقط به اشتراک چیزهایی که دوست دارند متمرکز شوند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *