بازدید 505
1

انیمیشن عصر یخبندان 3

انیمیشن عصر یخبندان 3 ، Ice Age: Dawn of the Dinosaurs یک انیمیشن کمدی امریکایی است که در سال 2009 اکران شد. این انیمیشن جذاب و محبوب در ادامه ی سری انیمیشن های عصر یخبندان 1 و 2 ساخته شده است. انیمیشن عصر یخبندان 3 با همکاری کمپانی های Blue Sky Studios و 20th Century Fox تولید و منتشر شد. این انیمیشن به کارگردانی Carlos Saldanha ساخته شد. در داستان انیمیشن عصر یخبندان 3 سید که تخم های یک دایناسور را دزدیده است و در حال بزرگ کردن آنهاست توسط مادر دایناسور عصبانی به دنیای جدیدی که در زیر دنیای عصر یخبندان قرار دارد برده می شود. حالا دوستانش منی و دیه گو به همراه همسر حامله ی منی، الی باید برای نجات او به دنیای خطرناک دایناسورها بروند. انیمیشن نظرات مختلفی را از سوی منتقدین دریافت کرد اما به باکس افیس حیرت انگیزی دست یافت. انیمیشن عصر یخبندان 3 در سال اکران رتبه ی دومین انیمیشن پرفروش جهان را به دست اورد.

 

روایت داستانی انیمیشن عصر یخبندان 3

داستان این قسمت از عصر یخبندان 3 از جایی اغاز می شود که الی و منی منتظر تولد بچه ی اولشان هستند. منی تلاش بسیاری دارد که زندگی عالی و امنی را برای الی و فرزندش فراهم کند. دیه گو، ببر دندان شمشیری احساس می کند که اگر بیشتر از این در گله بماند ذات درندگی و ببر بودنش را از دست می دهد و او که به دنبال ماجراجویی های تازه است تصمیم می گیرد که گله را ترک کند. سید که در ارزوی داشتن خانواده ای برای خودش است سه تخم به ظاهر ترک شده را در یک غار یخی در زیر زمین پیدا می کند و تصمیم می گیرد که آنها را بزرگ کند. سید نام آنها را اگبرت، شلی و یوکو می گذارد. منی به او می گوید که باید تخم ها را برگرداند چون حتما صاحب تخم ها به دنبال آنها می گردد اما سید به حرف های او گوش نمی دهد. تخم ها می شکند و بچه دایناسور ها به سید به چشم مادر می نگرند. با اینکه سید خیلی تلاش می کند که آنها را کنترل کند اما رفتار وحشیانه آنها بچه های دیگر را می ترساند و در اخر زمین بازی که منی برای فرزندش ساخته است را خراب می کنند.

مدتی بعد یک دایناسور ماده که به دنبال بچه هایش می گردد به دنیای آنها می اید و سید را به همراه بچه هایش به زیر زمین می برد. منی، دیه گو، الی و برادرانش در جستجوی سید غار را پیدا کرده و مسیر را به داخل زمین ادامه می دهند تا به جنگل سرسبز و وسیعی می رسند که پر از دایناسور ها و موجودات ما قبل تاریخ است که همه تصور می کردند که منقرض شده اند. گله مورد حمله ی یک دایناسور قرار می گیرد و دیه گو موفق نمی شود او را بترساند. در همین زمان یک راسو ی  فرز و عجیب که یک چشمش را از دست داده است آنها را نجات می دهد. راسو خودش را باک معرفی می کند او که بسیار نترس است مدت زیادی است که در این جنگل های خطرناک زندگی می کند. باک برای آنها تعریف می کند که بزرگترین دایناسور این جنگل به نام رودی باعث شده او چشمش را از دست بدهد. همچنین رودی او را بلعیده و راسو موفق شده از دهان او بیرون بیاید و یکی از دندان های رودی را شکسته و حالا از ان به عنوان چاقو استفاده می کند. باک قبول می کند که گله را به سمت سید و مادر دایناسور راهنمایی کند و از خطرات جنگل آنها را عبور دهد. در همین زمان دایناسور مادر و سید در زمینه ی اینکه کدام یک مادر بهتری هستند و بهتر می توانند بچه ها را سیر کنند با هم مسابقه می دهند. سید کم کم به عضوی از خانواده ی آنها تبدیل می شود. اما روز بعد سید از دم دایناسور مادر پایین افتاده و گرفتار رودی می شود. برای فرار از او سید بر روی تخته سنگ شناوری روی رودخانه ای از مواد مذاب می افتد که در زمان کوتاهی به ابشار می رسد. گله در راه رسیدن به ابشار مواد مذاب هستند که الی درد زایمان را احساس می کند. در این زمان گروهی از دایناسور های کوچک هم به آنها حمله می کنند. دیه گو سعی می کند به الی در پروسه زایمان کمک کرده و او را ارام کند در حالیکه منی در حال محافطت کردن از آنها و دور کردن دایناسور هاست. باک به همراه کراش و ادی به مسیرشان برای نجات سید ادامه می دهند. پس از تحت کنترل در اوردن یک دایناسور پرنده موفق می شوند سید را درست قبل از سقوط کردن از آبشار نجات دهند. منی به موقع می رسد و فرزند تازه متولد شده اش را که یک دختر است میبیند. الی و منی نام او را هلو انتخاب می کنند. در راه برگشت گله با رودی رو به رو می شوند و باک برای مبارزه با او به کمک آنها نیاز دارد و…

صداگذاران انیمیشن عصر یخبندان 3

Ray Romano در نقش منفرد یا منی

Denis Leary در نقش دیه گو

John Leguizamo در نقش سید

Chris Wedge در نقش اسکرات، سنجاب خنگ

Queen Latifah در نقش الی

Seann William Scott در نقش کراش و ادی موش های درختی

Simon Pegg در نقش باک

باکس افیس انیمیشن عصر یخبندان 3

انیمیشن عصر یخبندان 3 در امریکا و کانادا بیش از 196 میلیون دلار به فروش رسید. در کشور های دیگر جهان فروش 690 میلیون دلاری را پشت سر گذاشت. انیمیشن عصر یخبندان 3 که با بودجه ی 90 میلیون دلار ساخته شد، باکس افیس جهانی بیش از 886 میلیون دلار را کسب نمود. این انیمیشن سومین فیلم پرفروش سال 2009 شد. همچنین انیمیشن عصر یخبندان 3 رتبه دوازدهم را در لیست پرفروش ترین انیمیشن های جهان بدست اورد. قسمت های بعدی سری انیمیشن عصر یخبندان به نام های Ice Age: Continental Drift در سال 2012 و  Ice Age: Collision Course در سال 2016 به عنوان ادامه داستان انیمیشن عصر یخبندان 3 منتشر شد.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 2 اینجا کلیک کنید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 4 اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *