بازدید 425
۲

انیمیشن عصر یخبندان 4

انیمیشن عصر یخبندان 4 ،  Ice Age: Continental Drift یک انیمیشن کمدی امریکایی است که در سال 2012 اکران شد. این انیمیشن با همکاری دو کمپانی  Blue Sky Studios و  20th Century Fox ساخته و منتشر شد. در این قسمت تمرکز داستان بر روی گم شدن منی، دیه گو، سید و مادر بزرگش بر روی یک تکه یخ در اقیانوس است و آنها پس از مدتی گرفتار دزدان دریایی می شوند. انیمیشن عصر یخبندان 4 پرفروش ترین انیمیشن سال 2012 شد.

 

روایت داستانی انیمیشن عصر یخبندان 4

داستان انیمیشن عصر یخبندان 4 از جایی شروع می شود که اسکرات طبق معمول با خرابکاری هایش باعث ایجاد شکاف و زلزله در سطح زمین می شود. در همین زمان منی و الی با چالش های دختر نوجوانشان درگیر هستند. منی یک پدر سختگیر است که می خواهد از دخترش در برابر همه چیز محافظت کند. اما الی دخترش را در این پروسه حمایت می کند. خانواده ی سید از راه می رسند و او را خوشحال می کنند اما مدتی بعد سید متوجه می شود که فقط برای خلاص شدن از شر مادربزرگ آمده بودند تا او را پیش سید گذاشته و هر دویشان را ترک کنند.

 

در همین هنگام زلزله و جا به جایی پوسته ی زمین باعث سقوط منی به همراه دیه گو، سید و مادربزرگ بر روی تکه ای یخ می شود. در انیمیشن عصر یخبندان 4 منی از الی و دخترش هلو می خواهد که به سمت پل حرکت کنند و با امواج اقیانوس از آنها دور می شود. اسکرات هم نقشه ای بسوی یک گنج در یک جزیره پیدا می کند. امواج اقیانوس منی و دوستانش را با خود می برد. مدتی بعد آنها گرفتار گروهی از دزدان دریایی به رهبری کاپیتان گات می شوند که از یک کوه یخ به عنوان یک کشتی استفاده می کند. کاپیتان گات سعی می کند آنها را قانع کند تا به گروهش ملحق شوند اما منی نمی پذیرد و می گوید که باید به سوی خانواده اش برگردد. کاپیتان گات عصبانی شده و دستور قتل آنها را صادر می کند اما آنها موفق به فرار می شوند. در حین فرار باعث غرق شدن کشتی کوه یخ و تمامی وسایل و مواد غذایی دزدان دریایی می شوند. جانشین کاپیتان گات که یک ببر دندان شمشیری ماده به نام شیرا است توسط منی و دوستانش نجات پیدا می کند. پس از مدتی به یک جزیره می رسند و جریان دریایی مناسب برای بازگشت به خانه را پیدا می کنند. منی متوجه می شود که کاپیتان گات هم در همان جزیره است و در حال ساختن یک کشتی جدید است. منی نقشه می کشد که با کمک تعدادی از خرگوش های کوهی که در آن جزیره زندگی می کنند کشتی کاپیتان گات را بدزدد. دیه گو که عاشق شیرا شده است سعی می کند او را قانع کند که به گله ی آنها بپیوندد و زندگی بهتری را اغاز کند. نقشه عملی می شود و شیرا درست هنگام فرار برای اینکه مطمئن شود کاپیتان گات به آنها نمی رسد از کشتی جا می ماند. گات یک کشتی دیگر می سازد و نقشه ای برای انتقام از منی می کشد. پس از اینکه گله از دست گروهی از حوری های دریایی جان سالم به در می برند و به خانه بازمی گردند متوجه می شوند که پل نابود شده و کاپیتان گات زودتر از آنها به آنجا رسیده است. او هم اکنون الی و هلو را به عنوان گروگان نگه داشته است و…

 

صدا گذاران انیمیشن عصر یخبندان 4

Ray Romano در نقش منفرد یا منی

Denis Leary در نقش دیه گو

John Leguizamo در نقش سید

Chris Wedge در نقش اسکرات، سنجاب خنگ

Queen Latifah در نقش الی در انیمیشن عصر یخبندان 4

Seann William Scott در نقش کراش و ادی موش های درختی

Peter Dinklage در نقش کاپیتان گات

Wanda Sykes در نقش مادربزرگ سید

Jennifer Lopez در نقش شیرا ببر دندان شمشیری ماده

Keke Palmer در نقش هلو

 

باکس افیس و افتخارات انیمیشن عصر یخبندان 4

انیمیشن عصر یخبندان 4 در کشور امریکا و کانادا بیش از 161 میلیون دلار به فروش رسید. در کشور های دیگر دنیا از این انیمیشن جذاب به شدت استقبال شد و فروش بیش از 715 میلیون دلار را برای خود به ثبت رسانید. انیمیشن عصر یخبندان 4 که با بودجه ی 95 میلیون دلاری ساخته شد باکس افیس جهانی فوق العاده ی 877 میلیون دلاری را کسب کرد. این انیمیشن زیبا رتبه ی 47 را در چارت پرفروش ترین فیلم های جهان دارا است. همچنین این انیمیشن پنجمین فیلم پرفروش سال 2012 نام گرفت و پرفروش ترین فیلم انیمیشنی در همان سال شد. انیمیشن عصر یخبندان 4 در لیست پر فروش ترین انیمیشن های جهان رتبه ی سیزدهم را بدست اورد. قسمت بعدی سری انیمیشن عصر یخبندان به نام Ice Age: Collision Course در سال 2016 به عنوان ادامه داستان انیمیشن عصر یخبندان 4 منتشر شد.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 3 اینجا کلیک کنید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 5 اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *