بازدید 198
0

آشنایی با 5 مزیت آموزش موسیقی برای کودکان

5 مزیت آموزش موسیقی برای کودکان

یادگیری نواختن یک وسیله موسیقی می تواند به فرزند شما کمک کند تا گوشش تربیت شود و مهارت های مورد نیاز برای آموزش و تعامل اجتماعی را تقویت کند.بسیاری از والدین کلاس های آموزشی متفاوتی برای کودکان و فرزندان خود در نظر می گیرند تا آنها از وقت خود بهترین استفاده را کنند. در کنار این کلاس های مختلف که می تواند کلاس های ورزشی مانند فوتبال باشد یا دیگر فعالیت های لذت بخش باشد، کلاس پیانو یا ویلون هم می تواند گزینه های خوبی برای کودکان و فرزندانتان باشد.شاید با آموزش موسیقی، فرزند شما بهتر نشود ولی همین آموزش می تواند یادگیری ریاضی را برای وی راحت تر کند، و کمک کند تا رفتارهای بهتری از خود نشان دهد مخصوصا صبر و بردباری را در کودک تقویت می کند و او را تبدیل به فردی هماهنگ در تیم می کند. در این مقاله راجع به فواید آموزش موسیقی بیشتر صحبت می کنیم:

  • موسیقی می تواند مهارت های علمی را بهبود بخشد

موسیقی

موسیقی و ریاضیات در حد بسیار زیادی در هم آمیخته اند. با درک ضرب، ریتم، مقیاس ها کودکان یاد می گیرند که چگونه تقسیم کنند، کسر ایجاد کنند و الگوها را تشخیص دهند. به نظر می رسد که موسیقی به مغز کودک مخابره می کند تا به او کمک کند دیگر حوزه های ریاضی را درک کند و بفهمد. این مطلبی است که لین کلینر، بنیانگذار موسیقی راپسودی در ردندو بیچ کالفرنیا به آن اشاره کرده است.همان طور که کودک بزرگتر می شود، شروع به خواندن ترانه ها، فراخوانی حافظه کوتاه مدت و به مرور حافظه بلند مدت می کند. با استفاده از یک دستگاه مغناطیسی برای انجام این کار، روشی است که می تواند بعدها برای دیگر مهارت های حافظه به کار رود. این مطلب را مری لارو، معلم موسیقی سوزوکی ویلون در مدرسه موسیقی نیبرهود یا همسایگی، در نیو هاون کانکتیکات به آن اشاره می کند.کلاس های ابزار موسیقی به کودکان، فیزیک پایه را معرفی می کند. برای مثال، کشیدن رشته های روی گیتار یا ویلون به کودکان، ارتعاشات هارمونیک و سماتیک را آموزش می دهد. حتی ابزار غیر رشته ای، مانند درام ها و ویبرافون ها به کودکان بزرگتر این شانس را می دهد که این اصول علمی را کشف کنند.

  • مهارت های فیزیکی را توسعه می دهد

موسیقی

ابزارهای خاص مانند طبل یا دنبک، به کودکان کمک کند تا مهارت های حرکتی و هماهنگ کننده را تقویت کنند.. آنها نیاز به حرکت دست ها، بازوها و پاها دارند. این نوع از ابزار موسیقایی برای کودکان با انرژی بالا بسیار مناسب است. این مطلب حاصل تجربه یکی از معلمان موسیقی در مدرسه موسیقی شروود در کالج کلمبیای شیکاگو است. ابزار رشته ای و دارای صفحه کلید مانند ویلون وپیانو نیاز به کنش های متفاوت از دست های راست و چپ به صورت همزمان دارند. این عمل مانند این است که در حالی که آهسته سرتان را نوازش می کنید، شکم خود را هم زمان مالش دهید!! این نکته را رجستر اشاره کرده است. ابزار به تنهایی کمکی به تقویت هر دو دست به صورت همزمان نمی کنند اما آنها کودکان را تشویق می کنند که در موقعیت های ناخوشایند، احساس راحتی داشته باشند. تقویت هماهنگی و زمان بندی درست می تواند کودکان را برای سرگرمی های دیگر مانند رقص یا ورزش آماده کند.

  • مهارت های اجتماعی را پرورش می دهد

موسیقی

کلاس های گروهی نیاز به تعامل و ارتباطات همکارانه و دو سویه دارد که موجب تشویق به کار گروهی و تیمی می شود. به طوری که کودکان باید با هم مشارکت کنند تا یک اجرا داشته باشند. اگر کودکی وسیله خود را بسیار بلند بنوازد یا سرعت نواختن اش بیش از اندازه زیاد باشد، او نیاز به هماهنگی دارد. رجستر می گوید که مهم است کودکان بفهمند و درک کنند که بخشی از یک جمع بزرگتر هستند. در کلاس های آموزش موسیقی عمومی، کودکان به گروه هایی تقسیم می شوند و به هر کودک، وظیفه ای محول می شود. به صورتی که یک تیم مسئول انتخاب ابزار موسیقایی یا خلق یک آهنگ یا ملودی می شود.، دانش آموزان یا هنرورزان برای یک هدف مشترک تلاش می کنند. این ها، همه تمرین هایی هستند برای این که کودکان زندگی اجتماعی را بهتر تجربه کنند. در این صورت تعامل گروهی و مهارت حل مساله را هم می توانند در حین این آموزش ها یاد بگیرند.

 

  • نظم و صبر را افزایش می دهد

موسیقی

یادگیری ابزار موسیقایی به کودکان آموزش می دهد که لذت بردن را به تاخیر بیاندازند. ویلون به عنوام مثال، یک منحنی شیب دار آموزش دارد. قبل از این که شما بتوانید یک صدای واحد را ایجاد کنید، باید ابتدا یاد بگیرید چگونه ویلون را در دست نگه دارید، چگونه آن را تنظیم کنید، پای خود را در کجا قرار دهید و مسائلی از این دست. نواختن یک وسیله موسیقایی، به کودکان آموزش می دهد تا ساعتها، ماه ها و شاید سال ها را به تمرین اختصاص دهند قبل از آنکه به هدف خاصی مانند اجرا با یک باند یا نواختن یک قطعه انفرادی برسند.کلاس های گروهی به دانش آموزان یاد می دهد که وسیله های مشابه را در یک مجموعه بنوازند، همان طور که صبر را افزایش می دهند کودک به مرور منتظر این می شود که نوبتش برسد تا بتواند بنوازد همین باز به صبر و بردباری کودک کمک می کند.هنگامی که کودک منتظر نوبت خود است، و به نواختن همکلاسی هایش گوش می دهد، یاد می گیرد که چطور به همسالان خود احترام بگذارد، و ساکت بنشیند و برای مدت زمان معینی درحالی که منتظر است توجه خود را کامل به کلاس معطوف کند.

  • اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

در کنار دیگر مزایایی که تاکنون به آن اشاره شد، آموزش موسیقی می تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس در کودک شود. تبدیل بازخورد منفی به مثبت به کودک کمک می کند تا اعتماد به نفس وی افزایش یابد. کلاسهای گروهی به خصوص به کودکان کمک می کند که درک کنند هیچ کس، کامل نیست و همه افراد می توانند بهتر شوند. لارو می گوید: ارائه خود به عموم، مهارت مهمی است که شما را تبدیل به موزیسین حرفه ای می کند. این مهارت به آسانی قابل تبدیل به صحبت کردن در عموم است.

بنابراین می بینید که آموزش موسیقی می تواند چه تاثیر شگرفی بر قسمت های مختلف زندگی یک کودک بگذارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *