بازدید 138
0

فیلم Avengers : Endgame

فیلم Avengers: Endgame فیلمی در سبک ابرقهرمانی و اکشن است که بر اساس شخصیت های خیالی و کمیک بوکی مارول ساخته شده است. این فیلم ادامه ای بر مجموعه فیلم های انتقام جویان می باشد. سال 2008 با انتشار اولین قسمت از سری فیلم های ایرون من ، فاز اول دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) یا به اختصار MCU شروع به کار کرد و حالا بعد از 11 سال فاز سوم این مجموعه با فیلم Avengers: Endgame به کار خود پایان داد. کارگردانی این فیلم مانند فیلم Avengers Infinity War برعهده برادران روسو  بوده است.تهیه کنندگی این فیلم را هم کوین فایگی  تهیه کننده تمام فیلم های دنیای سینمایی مارول بر عهده گرفته است. نظرات مثبتی در مورد این فیلم به ثبت رسیده و نشان می دهد که فیلم Avengers: Endgame علاوه بر منتقدان توانسته است رضایت ببینندگان را با هر سلیقه ای،جلب کند

 

بازیگران فیلم Avengers: Endgame :

  • رابرت داونی جونیور (مردآهنی/تونی استارک)
  • جاش برولین (تانوس)
  • مارک رافلو (هالک/بروس بنر)
  • کریس ایوانز (استیو راجرز/کاپیتان آمریکا)
  • کریس همسورث (ثور)
  • اسکارلت جوهانسون (بیوه سیاه/ناتاشا رومانوف)
  • بری لارسون (کاپیتان مارول/کارول دنورز)
  • جرمی رنر (هاکای/کلینت بارتون)
  • بردلی کوپر (راکت راکون)
  • دان چیدل (ماشین جنگ/جیمز رودز)
  • کارن گیلان (نبیولا/دختر ناتنی تانوس)
  • پل راد (مرد مورچه ای/اسکات لنگ)
  • کریس پرت (استار لرد)
  • چادویک بوزمن (پلنگ سیاه)
  • تام هالند (مردعنکبوتی/پیتر پارکر)
  • بندیکت کمریج (دکتر استیون استرنج)
  • سباستین استن (باکی بارنز)
  • ساموئل ال.جکسون (نیک فیوری)

 

خط زمانی فیلم Avengers: Endgame

فیلم با سکانسی آغاز می شود که کاپیتان مارول تماسی از سوی زاندار قبل از نابودی توسط تانوس دریافت می کند که خواستار کمک هستند. ولی نمی تواند به موقع به زاندار برسد و تانوس سیاره رو نابود می کند. در نتیجه تنها کاری که کاپیتان مارول می تواند انجام دهد این است که با نیروهای نووایی باقی مانده متحد شود. سپس متوجه می شویم که کل خانواده رامن دیز ( افسر نیروهای نووا که با استار لرد دوست بود ) به طور کل نابود شدند. سپس کارول از نیک فیوری پیغامی دریافت می کند که واضح و قابل فهم نیست. پس از آن دیز تصمیم به ترک زاندار می گیرد اما از آنجایی که کارول مقابل افراد زاندار احساس مسئولیت می کند ، با آن ها همراه می شود. در پایان فیلم Ant-Man and the Wasp می بینیم که مرد مورچه ای توسط تونل کوانتومی به دنیا کوانتوم سفر می کند،اما بعد از پودر شدن هنک پیم و همسرش،در آنجا گیر می افتد.اسکات لنگ بین 10 تا 15 دقیقه در قلمرو کوانتومی گیر افتاد،اما او به یک جور گرداب زمان وارد شد و 4 سال به جلوتر رفت.اسکات لنگ در جایی از خیابان سان فرانسیسکو ظاهر می شود او خیابان را تشخیص می دهد و دنبال دخترش می گردد. دختر او اکنون در دوره نوجوانی است و همه چیزهایی که در 4 سال گذشته اتفاق افتاده را به اسکات می گوید. در فیلم Avengers: Endgame تونی استارک در نیویورک متوجه چیزهای عجیبی می شود و تصمیم به تحقیق در این باره می گیرد.او اسکات را می بیند. تونی با خودش فکر می کند و می فهمد که هنوز امیدی برای نجات بقیه وجود دارد و از این قضیه استفاده می کند. آنها به نیویورک باز می گردند. بنر در حال کار کردن بر روی هالک است حالا او می تواند به طور کامل هالک را کنترل کند. بنر و ناتاشا به دنبال پیدا کردن ثور می روند در حالی که تونی ، کاپیتان آمریکا را پیدا می کند. ناتاشا و کلینت باز هم با هم کار می کنند. جیمز رودز نیز به جمع آنها ملحق می شود. در حال حاضر نبیولا،تونی ، راکت راکون و ثور همراه هم هستند. استارک از تکنولوژی اسکات برای سفر در زمان استفاده می کند. در این حین تانوس در یک زندگی آرام در یک سیاره دیگر به سر می برد و منتظر هیچ گونه حمله ای از طرف انتقام جویان نیست و دستکش او نیز نابود شده است.

 

مردآهنی اعضا را به سه بخش تقسیم می کند :

  • ثور و راکت راکون برای ایجاد یک ارتش بزرگ برای مبارزه با افراد تانوس تلاش می کنند.
  • کلینت و ناتاشا درباره کارول (کاپیتان مارول) اطلاعاتی دارند. آنها می دانند که فیوری در مواقع اضطراری و بحرانی با او تماس می گیرد. پس تصمیم میگیرند که به دنبال او بگردند اما خبر ندارند که دقیقا کجا می توانند او را پیدا کنند. در این میان رودی هم با آنها همراه می شود.
  • تونی ، استیو ، بروس ، اسکات و نبیولا که برای سفر در زمان آماده می شوند.

تونی دستکش ابدیت خودش را می سازد که این قدرت را دارد که تمام 6 سنگ ابدیت را تحمل کند. این هالک است که وظیفه به دست کردن آن را دارد. اول سعی می کنند که با استفاده از ویبرانیوم یک دستکش بینهایت بسازند ، اما ویبرانیوم ماده ی بسیار ناپایداری بود. در نتیجه برای انجام این کار سعی می کنند از URU هایی که از شکسته شدن میلونیر باقی مونده بود و البته در یاکوزا بوده ، دستکش بینهایتی را بسازند. به همین دلیل هاکای به ژاپن می رود تا بتواند همه تکه های میولنیر رو جمع آوری کند. تونی به طور همزمان به دنبال پیدا کردن دوتا از سنگ ها است ، از این رو او به نیویورک در سال 2012 باز می گردد . نبیولا می داند که سنگ روح در ورمیر است و همچنین می داند که دو سنگ ابدیت در نزدیکی یکدیگر هستند، پس او به تنهایی به سال 2014 می رود. نبیولا در سفر بازگشت به سال 2014 ، گامورا را در کره زمین می بیند و تلاش می کند تا بدون درگیری از آن عبور کند ولی در نگاه اول با گامورا ، فورا با او به مبارزه می پردازد. سپس نبیولا به سال 2014 و قبل از نابودی کلکسیون کالکتور به نوور (Knowhere) می رود. ثور و راکت راکون هم به قلمروهای مختلف می روند و کسانی که حاضر به مقابله با تانوس هستند را جمع آوری می کنند. بسیاری از مردم در قلمرو های مختلف بخاطر این که آزگارد نتوانسته است از قلمرو آنها در برابر دشمنان محافظت کند از ملحق به شدن به ثور خودداری می کنند. به همین علت ثور نمی تواند افراد زیادی را جذب کند. ثور تصمیم به بازگشت به خانه ها و خرابه های ویران شده آزگارد می گیرد و امیدوار است که برخی از گنجینه های اودین بعد از تخریب آزگارد توسط سرتور سالم مانده باشند. او متوجه می شود که هلا هنوز زنده است و در والحالا (سالن پذیرایی اودین) است. او از خرابه های آزگارد لوح زندگی و مرگ را پیدا می کند. آنها تصمیم می گیرند به والحالا بروند و با استفاده از لوح ، جنگجویان کشته شده را بطور موقت دوباره زنده کنند.

 

تیم تونی (استیو،بنر،اسکات) در سال 2012 ظاهر می شوند ، تونی فناوری BARF را با خود آورده است تا لوکی بتواند خاطره های خود را با تانوس باز آفرینی کند ، تا اطلاعات بیشتری از او بدست آورند. تونی به عنوان یک مامور شیلد لباس می پوشد ، در حالی که استیو لباس قدیمی خود را به تن می کند . اسکات و بروس بنر هم به دنبال پیدا کردن سنگ ذهن می روند. ابتدا استیو لوکی را پیدا می کند و اسکپتر (عصای قدرت او در فیلم انتقام جویان 1) را از او می گیرد. فیلم Avengers: Endgame  تونی نیز خاطرات لوکی را با استفاده از فناوری BARF باز آفرینی می کند .تیم ناتاشا (کلینت،رودی) باید کارول (کاپیتان مارول) را پیدا کنند که در کجا نگه داشته می شود ، اما باید برای پیدا کردن او از یک باند ژاپنی کمک بگیرند. تیم ناتاشا در حال حاضر به نیویورک باز می گردند. در فیلم Avengers: Endgame نبیولا به گذشته خود می رود و سنگ واقعیت را از گاو صندوق کالکتور جمع آوری می کند. تیم تونی موفق به شکست لوکی می شوند و سنگ فضا را از او می گیرند. بنابراین آنها به آینده باز می گردند ، ولی در آخر لوکی هم به آنها ملحق می شود و به آینده سفر می کند. این ها در حالی هست که تانوس به فعالیت های روزمره اش مشغول است ، اما او متوجه می شود که بعضی اوقات نمی تواند از سنگ ها استفاده کند. او زره خود را به تن می کند و یک شمشیر بزرگ (صلاح اصلی تانوس در کمیک ها)برای حفاظت از خود در برابر حملات احتمالی بر می دارد. در فیلم Avengers: Endgame تونی به یادش میاید که یک بار دکتر استرنج در مورد معلمی بزرگ،به نام”جادوگر اعظم”گفت که در مورد سنگ زمان چیزهای زیادی می داند.بنابراین او و جادوگر اعظم در سال 2016 ملاقات کوتاهی می کنند. او مکانی عجیب را به تونی نشان می دهد که در آنجا فقط به استرنج آموزش داده است. تونی درباره چگونگی و نحوه استفاده از سنگ ها از طریق جادوگر اعظم اطلاعات بیشتری بدست می آورد. همه یک بار دیگر بر روی زمین همدیگر را ملاقات می کنند. ثور ارتش کوچکی جمع آوری کرده است. کارول نیز افرادی را به کار گرفته است. بروس تصمیم میگیرد تا با ثور به Vallhala برود. تونی باز می گردد و تصمیم می گیرد برای بدست آوردن سنگ پایانی به ورمیر برود. پپر پاتس حاضر نیست که به او اجازه دهد تا باز زمین را ترک کند ، بنابراین او تونی را متقاعد می کند که همراهش برود. تونی به او یک زره برای مراقبت از خود و بچه درون شکمش می دهد.

 

پس او ، رودی ، تونی ، کارول ، ناتاش ا ،کلینت ، نبیولا و کاپیتان دوباره به ورمیر در گذشته می روند. آنها اول نمی خواستند تا همه سنگ ها را بدست آورند تا در این صورت از قسمت قربانی کردن برای بدست آوردن سنگ روح بگذرند. از سنگ زمان استفاده می کنند تا چکش ثور باز گردد . تیم ثور (بروس و راکت) به Vallhala  می رسند و جنگجویان مرده با استفاده از لوح مرگ و زندگی به طور موقت زنده می شوند. در فیلم Avengers: Endgame مادر ثور نیز که جنازه او در بین جنگجویان است زنده می شود. تیم تونی به ورمیر می رسد و رد اسکال زمانی که کاپیتان را می بیند، بلافاصله شروع به حمله می کند.در آخر رد اسکال فرار می کند و کلینت به دنبال تعقیب او می رود. تونی به این نتیجه می رسد که باید خودش را برای سنگ روح قربانی کند. ولی او خاطرش از شکست دادن تانوس راحت است چون که می داند رد اسکال شکست خورده است و سنگ پایانی (سنگ روح) در معرض به دست آمدن است. در آخر با جمع آوری تمام سنگ ها انتقام جویان ، دستکش بینهایتی که به دست تونی ساخته شده است را تکمیل می کنند و در این بین تانوس به نبرد با آنها می آید. هالک دستکش را به دست می کند و با استفاده از نیروی آن ، تمام انتقام جویانی که در فیلم Avengers Infinity War از بین رفته بودند را باز می گرداند اما صدمه ای می بیند که به گفته کارگردانان فیلم ، تا آخر عمر با او خواهد ماند. این جاست که نبرد نهایی بین انتقام جویان و سپاه تانوس رخ می دهد. ثور هنگام مبارزه ، توسط تانوس آسیب زیادی می بیند و تانوس برای جبران رو به رویی قبلی آنها ، استورم بریکر را روی سینه ثور می گذارد و فشار می دهد. در این حین ، کاپیتان آمریکا موفق به بلند کردن میلونیر می شود به جنگ تانوس می رود. تانوس سپر کاپیتان آمریکا را با صلاحش می شکند اما ضربات زیادی از کاپیتان می خورد.

در آخر بعد از شکست کاپیتان مارول با استفاده از سنگ قدرت ، تونی استارک بی سر و صدا سنگ ها را به دستکش خودش منتقل می کند و هنگامی که تانوس می خواهد با بشکنی دیگر ، انتقام جویان را برای همیشه نابود کند ، او پیش دستی می کند و بشکن می زند. از آنجایی که بدن او قدرت تحمل این نیروی عظیم را ندارد ، او می میرد اما تمام سپاه تانوس و خود تانوس با بشکن او پودر می شوند.

تاریخ انتشار فیلم Avengers: Endgame

اکران عمومی اولیه آن برای نخستین بار در تاریخ 20 اردیبهشت  98 در چین انجام شد و طبق اعلام سازندگان فیلم انتقام جویان:پایان بازی ، نسخه بلوری (Blue Ray) این فیلم در تاریخ 23 مرداد 98 منتشر خواهد شد و تاریخ انتشار نسخه IMAX آن نیز،یک هفته بعد از انتشار نسخه بلوری اعلام شده است.

سیاست های فروش فیلم Avengers: Endgame

فیلم Avengers: Endgame پس از 5 هفته فروش بسیار عالی در باکس آفیس ، با پشت سر گذاشتن فیلم های انتقام جویان :جنگ ابدیت و تایتانیک به رتبه دوم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان رسید در حالی که رتبه اول در انحصار فیلم Avatar 2009 قرار داشت. کاگردانان این فیلم و همچنین مارول استودیوز (Marvel Studios) با سیاستی جدید ، در هفته ششم اکران این فیلم ، با تریلر و تی وی اسپات های (TV Spot) جدید ، خبر اضافه شدن 10 دقیقه به فیلم و صحنه های پس از تیتراژ جدیدی را منتشر کردند. این خبر منجر شد که در اکران عمومی دوباره این فیلم، حتی کسانی که آن را دیده بودند هم دوباره به سینما بروند . پیش بینی می شود طی دو هفته آینده ، فیلم Avengers: Endgame بازی به رتبه اول پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما برسد. باید دید این حیله سازندگان تا چه حدی کار ساز خواهد بود! و آیا فیلم آواتار 2 که در سال 2020 اکران خواهد شد ، می تواند بار دیگر به رتبه اول صعود کند ؟

 

برای مشاهده سایر مقاله های مرتبط با فیلم و انیمیشن اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

علی محسنی

دانشجوی پزشکی هستم و مدرس فیزیک کنکور علاقه مند به تولید محتوا در زمینه پزشکی و برنامه نویسی وب.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *