بازدید 222
0

آشنایی با فیلم ققنوس تاریک Dark Phoenix

فیلم ققنوس تاریک یک فیلم ابر قهرمانی محصول سال 2019 است. این فیلم تولید شده توسط کمپانی فاکس قرن بیستم با همکاری کمپانی والت دیزنی می باشد. فیلم ققنوس تاریک بر اساس داستان های مارول کمیک ایکس من ساخته شده است و دوازدهمین فیلم سری فیلم های ایکس من محسوب می شود. این فیلم در ادامه ی داستان فیلم  X-Men: Apocalypse نوشته و تولید شد. فیلم ققنوس تاریک به کارگردانی و نویسندگی  Simon Kinberg ساخته شده است. این فیلم در تاریخ هفتم ژوئن سال 2019 در امریکا اکران شد. این فیلم موفق به کسب باکس افیس در خور انتظارات نشد و نظرات مختلفی را از سوی منتقدین کسب کرد. با اینکه ستارگان بسیاری در این فیلم نقش افرینی کردند ولی از فیلم نامه آن استقبال زیادی به عمل نیامد.

روایت داستانی

داستان فیلم ققنوس تاریک از جایی اغاز می شود که در سال 1975 جین گری با استفاده از توانایی های خاصش برای تکان دادن اشیا، باعث بروز حادثه ی تصادف برای پدر و مادرش می شود و هر دو ی آنها را از دست می دهد. مدتی بعد پروفسور پارلز ژاویر او را به مدرسه مخصوص افراد با استعداد های عجیب می برد. در آنجا پروفسور خاطره ی تصادف را در ذهن او بلاک می کند و به او کمک می کند تا توانایی های ذهنی اش را تحت کنترل خود در اورد. در سال 1992، نه سال پس از مشکلات جهانی ایجاد شده توسط  En Sabah Nur ، گروه ایکس من به سیگنال بدی که از سمت شاتل فضایی  Endeavour می اید واکنش نشان می دهند. شاتل فضایی توسط انرژی خورشیدی صدمه دیده است. ایکس من موفق به نجات فضا نوردان می شوند ولی جین توسط انرژی خورشیدی گیر می افتد و آن را به بدن خودش جذب می کند تا سفینه ی فضایی ایکس من را از نابودی نجات دهد. جین از این اتفاق جان سالم به در می برد اما در نتیجه جذب تمام انرژی، قدرت های ذهنی او چندین برابر می شوند. در همین زمان بلاک ذهنی که پروفسور ژاویر برای او گذاشته است نابود می شود و او که از شدت ناراحتی دچار مشکل روانی شده است به گروهی از جهش یافتگان که در مدرسه جشن گرفته اند حمله می کند. او بعدا به شهر رد هوک نیویورک، که شهر زادگاهش است سفر می کند و متوجه می شود که پدرش هنوز زنده است. گروه ایکس من تلاش می کنند که او را به خانه باز گردانند اما جین مقاومت می کند و باعث زخمی شدن Peter Maximoff می شود. او به طور تصادفی  Raven Darkhölme و تعدادی از پلیس های محلی را نیز قبل از پرواز کردن به قتل می رساند. جین به جزیره ی جهش یافتگان به نام  Genosha می رود تا از  Erik Lehnsherr برای کنترل قدرت هایش کمک بگیرد. اما اریک که متوجه می شود جین در تعقیب نیروی نظامی امریکا قرار دارد او را رد می کند. جین با رئیس تغییر شکل دهندگان بیگانه به نام Vuk دیدار می کند. Vuk برای او توضیح می دهد که جین تحت کنترل یک نیروی کیهانی قرار دارد که سیاره ی آنها را سال ها پیش نابود کرده است. این قدرت کیهانی تا به حال با هر کسی برخورد کرده است باعث نابودی آنها شده است و جین تنها کسی است که جان سالم به در برده است. در همین زمان  Hank McCoy که تصور می کند پروفسور ژاویر با پنهان کاری هایش درباره ی جین به آنها خیانت کرده است با اریک و تمامی جهش یافتگان جزیره متحد می شود تا جین را در نیویورک از بین ببرد. خبر نقشه ی قتل جین به دست اریک به ایکس من می رسد و این دو گروه با هم در شهر نیویورک رو به رو می شوند. در حین مبارزه اکثر جهش یافتگان نیروی خود را از دست می دهند. اریک موفق می شود به داخل ساختمان نفوذ کند و با جین رو به رو می شود. اریک در مبارزه با جین و قدرت های چندین برابر شده ی او شکست می خورد و با حمله ی جین از هوش می رود. پروفسور ژاویر به همراه  Scott Summers وارد ساختمان می شوند و جین به آنها حمله می کند تا جاییکه بالاخره ژاویر او را قانع می کند تا خاطراتش را بخواند. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله جین که احساس پشیمانی می کند از vuk تقاضا می کند که نیروی کیهانی را از او بگیرد. خیلی زود معلوم می شود که در این صورت جین خواهد مرد و …

بازیگران

James McAvoy در نقش پروفسور چارلز ژاویر

Michael Fassbender در نقش اریک لنشر

Jennifer Lawrence در نقش Raven Darkhölme

Nicholas Hoult در نقش Hank McCoy

Sophie Turner در نقش جین گری

Tye Sheridan در نقش اسکات سامرز

Alexandra Shipp در نقش  Ororo Munroe

Kodi Smit-McPhee در نقش Kurt Wagner

Evan Peters در نقش  Peter Maximoff

Jessica Chastain در نقش vuk

باکس افیس

فیلم ققنوس تاریک تا تاریخ 28 ژوئن سال 2019 در کشور های امریکا و کانادا به فروش 62 میلیون دلاری رسید. این فیلم بیش از 172 میلیون دلار در کشور های دیگر جهان به فروش رسید. فیلم ققنوس تاریک که با بودجه ی 200 میلیون دلاری ساخته شد به باکس افیس جهانی 235 میلیون دلاری دست یافت. واضح است که این قسمت از سری فیلم های بسیار موفق و محبوب ایکس من موفق نشد جایگاه خوبی را در زمینه ی فروش بدست اورد.

قسمت های بعدی فیلم

Kinberg در تاریخ می سال 2016 اعلام کرد که امیدوار است فیلم ققنوس تاریک استوری لاین جدیدی باشد برای شروع سری فیلم های جدیدی از ایکس من که بر روی ورژن جوانی کاراکتر ها تمرکز می  کند. به علت موفق نبودن چندان فیلم ققنوس تاریک قسمت بعدی آن به نام The New Mutants که قرار بود در سال 2020 اکران شود به سرنوشتی نا معلوم دچار شد. سری فیلم های ایکس من و تولید آن پس از این به کمپانی  Marvel Studios واگذار شد و در اپریل سال 2019 تایید شد که فیلم ققنوس تاریک اخرین فیلم از سری فیلم های ایکس من است که توسط کمپانی فاکس قرن بیستم تولید شده است.

برای مشاهده سایر مقاله های مرتبط با فیلم و انیمیشن اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *