بازدید 1143
۴

انیمیشن عصر یخبندان 5 Ice Age: Collision Course

انیمیشن عصر یخبندان 5 آخرین قسمت اکران شده از سری انیمیشن های عصر یخبندان است. این انیمیشن بسیار زیبا و جذاب در سال 2016 اکران شد. انیمیشن عصر یخبندان 5 یک انیمیشن کمدی آمریکایی است که توسط کمپانی های  Blue Sky Studios و 20th Century Fox تولید و منتشر شد. این انیمیشن به کارگردانی  Mike Thurmeier و Galen Tan Chu با فیلمنامه ای از  Michael J. Wilson ، Michael Berg و Yoni Brenner ساخته شد. در این قسمت از عصر یخبندان بازهم به علت خرابکاری های همیشگی اسکرات، سنجاب بازیگوش و تلاش هایش برای دفن کردن بلوط محبوبش، زمین و جان تمام ساکنان آن به خطر می افتد و منی به همراه دوستان وفادارش دیه گو و سید باید زمین را نجات بدهند. انیمیشن عصر یخبندان 5 موفق به کسب امتیاز خوبی از سوی منتقدین نشد ولی باکس آفیس قابل قبولی را کسب کرد.

روایت داستانی

داستان انیمیشن عصر یخبندان 5 از جایی آغاز می شود که اسکرات که مجددا قصد دفن کردن بلوطش را دارد به صورت تصادفی وارد یک سفینه ی فضایی می شود و آن را فعال می کند. با ورود اسکرات به فضا تعدادی شهاب سنگ مغناطیسی به سمت زمین روانه می شوند. در همین هنگام منی و همسرش الی در حال تدارک برای مراسم عروسی هلو و نامزدش جولیان هستند. دیه گو و همسرش شیرا به تشکیل خانواده فکر می کنند اما قیافه های ترسناکشان همیشه بچه ها را می ترساند و از این بابت نگران هستند که نتوانند مادر و پدر خوبی شوند. دوست دختر سید رابطه اش را با او بهم می زند قبل از اینکه سید از او خاستگاری کند. یک مهمانی سورپرایزی برای جشن گرفتن سالگرد ازدواج منی و الی برگذار می شود و در حین مراسم تعدادی شهاب سنگ با زمین برخورد می کنند، گله به سختی موفق به فرار می شوند. در دنیای زیر زمین، باک تخم دایناسوری که توسط سه دایناسور پرنده از مادرش دزدیده شده است را به او بر می گرداند. باک یک سنگ قدیمی را که بر روی آن پیشگویی اخر دنیا حک شده است را به بالا و به دنیای منی و گله اش می برد و به آنها نشان می دهد. باک برای گله توضیح می دهد که شهاب سنگ ها بار ها باعث منقرض شدن گونه های مختلف بر روی زمین شده اند و قرار است بار دیگر این اتفاق رخ دهد. باک باور دارد که با رفتن به محل اصابت می توانند علت را کشف کرده و مانع برخورد شهاب سنگ ها با زمین شوند. سه دایناسور پرنده داستان را می شنوند و تصمیم می گیرند به هر قیمتی مانع انجام ماموریت باک شوند. آنها که اعتقاد دارند به علت قابلیت پرواز از برخورد شهاب سنگ ها اسیبی نمی بینند به این وسیله می توانند از باک انتقام بگیرند و سپس به تمام زمین فرمانروایی کنند. در راه گله متوجه می شوند که سنگ ریزه های شهاب سنگ ها خاصیت مغناطیسی دارند. باک به این نتیجه می رسد که اگر بتوانند حجم زیادی از این سنگ ها را به سمت فضا پرتاب کنند می توانند با استفاده از انرژی مغناطیس مسیر شهاب سنگ ها را منحرف کرده و از برخورد با زمین جلوگیری کنند. پس از پشت سر گذاشتن موانع گله به محل اصابت می رسند و میبینند که شهری در داخل شهاب سنگ های قبلی وجود دارد به نام جئوتوپیا. در این شهر حیوانات بسیار مسنی زندگی می کنند که به علت خواص کریستال ها همیشه جوان می مانند. در اینجا سید با بروک آشنا می شود یک تنبل زمینی ماده که عاشق سید شده است. رئیس شهر جئوتوپیا به نام شانگری لاما از همکاری با باک و نقشه اش خودداری می کند. در همین زمین سید تصمیم می گیرد که یکی از کریستال ها را از دیوار کنده و آن را به بروک هدیه کند. اینکار باعث بهم ریختن ساختار شهر کریستالی و از بین رفتن آن می شود. بلافاصله تمامی شهروندان شهر به شکل سن واقعی شان در می آیند و کاملا پیر می شوند. بروک سعی می کند شهروندان عصبانی را راضی کند که به نقشه ی باک عمل کنند و اینکه نجات دادن زمین از جوان ماندن آنها مهم تر است و …

صدا گذاران

Ray Romano در نقش منفرد یا منی

Denis Leary در نقش دیه گو

John Leguizamo در نقش سید

Chris Wedge در نقش اسکرات، سنجاب خنگ

Queen Latifah در نقش الی

Seann William Scott در نقش کراش و ادی موش های درختی

Wanda Sykes در نقش مادربزرگ سید

Jennifer Lopez در نقش شیرا ببر دندان شمشیری ماده

Keke Palmer در نقش هلو

 

باکس افیس

انیمیشن عصر یخبندان 5 در کشور های آمریکا و کانادا بیش از 64 میلیون دلار به فروش رسید. در کشور های دیگر جهان به فروش 344 میلیون دلاری دست یافت. انیمیشن عصر یخبندان 5 که با بودجه ی 105 میلیون دلاری ساخته شد به باکس افیس جهانی بیش از 408 میلیون دلار رسید. این قسمت به نسبت انتظار کمپانی سازنده موفق نشد باکس افیس قابل توجهی را رقم بزند.

 

تاریخ انتشار انیمیشن عصر یخبندان 6

در سال 2017 کمپانی سازنده سری انیمیشن های عصر یخبندان اعلام کرد که در حال ساختن قسمت ششم این مجموعه است. همچنین اعلام شد که به علت قابل توجه نبودن فروش انیمیشن عصر یخبندان 5 و تاثیر ضعیف آن بر روی تماشاگر، کمپانی سازنده قصد دارد که این قسمت را بسیار بهتر از قبل بسازد و مجددا سری انیمیشن های عصر یخبندان را به اوج ببرد. هنوز از زمان اکران تریلر انیمیشن عصر یخبندان 6 اطلاعاتی در دست نمی باشد.

برای مشاهده و خرید عروسک سمور اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 4 اینجا کلیک کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *