بازدید 338
0

انتشار فیلم شیر شاه The Lion King و معرفی صدا گذاران

همه ی ما با انیمیشن خاطره انگیز و محبوب شیر شاه آشنایی داریم، حتما خبر ساخت فیلم شیر شاه به گوش شما هم رسیده است. فیلم شیر شاه یک فیلم درام موزیکال است که توسط کمپانی والت دیزنی و به کارگردانی  Jon Favreau ساخته شده است. این فیلم کامپیوتری از روی داستان انیمیشن شیر شاه محصول سال 1994 دوباره سازی شده است. صداگذاران بسیار حرفه ای و ستاره برای باز سازی شیر شاه انتخاب شده اند و James Earl Jones دوباره با گروه همراه شده است تا صدای خاطره انگیز موفاسو را به فیلم بازگرداند. ساخت فیلم شیر شاه در سپتامبر سال 2016 اعلام شد پس از موفقیت کمپانی دیزنی برای فیلم دوباره سازی شده ی کتاب جنگل که باز هم به کارگردانی Jon Favreau ساخته شد. فیلم شیر شاه قرار است در تاریخ 19 جولای سال 2019 در امریکا اکران شود.

 

صدا گذاران

Donald Glover در نقش سیمبا

JD McCrary در نقش سیمبا در کودکی

Seth Rogen در نقش پومبا

Chiwetel Ejiofor در نقش اسکار عموی خیانتکار سیمبا

Alfre Woodard در نقش سرابی مادر سیمبا و ملکه ی سرزمین پراید

Billy Eichner در نقش تیمون

John Kani در نقش رفیکی میمون عاقل

John Oliver در نقش زوزو پرنده ی خبر رسان موفاسو

 

مراحل ساخت

در تاریخ 28 سپتامبر سال 2016 کمپانی والت دیزنی شروع ساخت فیلم شیر شاه را اعلام کرد. این خبر پس از موفقیت فیلم های باز سازی شده ی ملفسینت، کتاب جنگل، سیندرلا و دیو و دلبر رخ داد. فیلم ها ی باز سازی شده از روی انیمیشن های دیزنی موفق شد نظر منتقدین و مخاطبین را جلب کند و موفقیت بزرگی در زمینه ی باکس افیس بدست اورد. بنابراین کمپانی دیزنی تصمیم گرفت رویه باز سازی انیمیشن ها به صورت فیلم را ادامه داده و در سال 2019 پس از اکران فیلم علاالدین، فیلم شیر شاه نیز اکران خواهد شد. در تاریخ 13 اکتبر کمپانی والت دیزنی  Jeff Nathanson را برای تدوین فیلم نامه ی شیر شاه انتخاب کرد. فیلمنامه از روی داستان اصلی فیلم که نوشته ی  Brenda Chapman می باشد دوباره باز نویسی شد. در نوامبر همان سال Jon Favreau در مصاحبه ای اعلام کرد که برای ساخت فیلم شیر شاه از تکنولوژی مجازی سینمایی استفاده خواهد کرد که برای فیلم کتاب جنگل استفاده نموده است اما با کیفیتی بسیار بالاتر. در فضای مجازی گفته شد که این فیلم  مانند فیلم علاادین بصورت لایو اکشن ساخته خواهد شد اما دیزنی اعلام کرد که با تکنولوژِی های بسیار پیشرفته ی انیمیشنی حتی بهتر از کتاب جنگل ،شیر شاه را دوباره سازی خواهد نمود.

در اول نوامبر سال 2017 اعلام شد که Hans Zimmer مجددا برای اهنگ سازی فیلم انتخاب شده است کسی که سازنده ی اهنگ های ورژن انیمیشنی شیر شاه نیز بود. همچنین در اهنگ سازی فیلم iron man که به کارگردانی همین کارگردان ساخته شده بود همکاری داشت.

در 28 نوامبر سال 2017 Elton John هم به گروه شیر شاه بازگشت. او نیز در انیمیشن اورجینال شیر شاه با اهنگ سازی اش همکاری داشت. از آنجایی که خواننده ی معروف خانم بیانسه هم در بین صدا گذاران فیلم شیر شاه حضور دارد در تاریخ 9 فوریه سال 2018 اعلام شد که بیانسه به همراه Elton John اهنگ جدیدی را به فیلم اضافه خواهند کرد. یکی دیگر از ستارگان موسیقی، اقای Pharrell Williams نیز در ساخت و تهیه ی پنج ترک از اهنگ های این فیلم همکاری دارد.

تریلر و داستان

اولین تریلر از فیلم شیر شاه در تاریخ 22 نوامبر سال 2018 منتشر شد. از این تریلر بیش از 224 میلیون بار بازدید شد و با استقبال بی نظیری از سوی تماشاگران رو به رو گشت. تریلر دوم در طی مراسم اسکار در تاریخ 24 فوریه سال 2019 منتشر شد.در 23 دسامبر سال 2018 اقای Sean Bailey رئیس تهیه کنندگان کمپانی والت دیزنی اعلام کرد علاوه بر این که فیلم شیر شاه شامل صحنه هایی خواهد بود که بیننده عاشق دیده دوباره ی آنهاست اما در فیلم از صحنه های جدیدی هم استفاده شده است.  در 18 اپریل سال 2019 Jon Favreau بیان کرد که بعضی از صحنه ها در انیمیشن اورجینال 1994 آنقدر فوق العاده است که تغییر دادن آنها ممکن نبود اما بر خلاف آن چیزی که از تریلر های فیلم برداشت شده است، این فیلم کاملا شبیه به ورژن انیمیشن قدیمی آن نیست. فیلم شیر شاه از ورژن انیمیشنی آن بسیار طولانی تر است و اگر دقیق تر به آن نگاه کنید بسیاری از نکات ظریف در آن تغییر داده شده است. طبق گفته ی کارگردان حتی در بعضی از صحنه ها از مکان های متفاوتی استفاده شده و جزئیات بیشتری در ساخت این فیلم به کار رفته است.

باکس افیس

در تاریخ 24 ژوئن سال 2019 پیش فروش فیلم شیر شاه آغاز شد. این فیلم دومین فیلم پرفروش در زمان پیش فروش سال 2019 پس از فیلم Avengers: Endgame نام گرفت. صنعت فیلم سازی پیش بینی می کند که فیلم شیر شاه بین 150 تا 170 میلیون دلار در آخر هفته ی اکران خود فروش داشته باشد و با استقبال حیرت انگیزی مواجه شود.

فیلم شیر شاه در سالگرد 25 سالگی اکران ورژن انیمیشنی خود، در تاریخ 19 جولای سال 2019 اکران خواهد شد.

 

ترجمه و بازنویسی از: سیناخانی

Source: Wikipedia.org

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *