بازدید 705
۳

انیمیشن عصر یخبندان 2

 انیمیشن عصر یخبندان 2 ، Ice Age: The Meltdown در ادامه ی قسمت اول به کارگردانی Carlos Saldanha ساخته و در سال 2006 اکران شد. این انیمیشن جذاب کمدی امریکایی توسط کمپانی های  Blue Sky Studios و  20th Century Fox تهیه و منتشر شد. در این قسمت عصر یخبندان به پایان رسیده و یخ ها در حال اب شدن هستند، احتمال سیل جان همه ی حیوانات را به خطر انداخته است و باید قبل از شکسته شدن سد یخی فرار کنند. انیمیشن عصر یخبندان 2 نظرات مختلفی را از سوی منتقدین دریافت کرد اما موفقیت بزرگی در زمینه ی باکس افیس کسب نمود. داستان این انیمیشن محبوب را با هم دنبال می کنیم.

روایت داستانی انیمیشن عصر یخبندان 2

داستان انیمیشن عصر یخبندان 2 از جایی اغاز می شود که منفرد به همراه سید و دیه گو در یک دره ی بزرگ که دور تا دورش با دیوار های عظیم یخی پوشیده شده است زندگی می کنند. آنها متوجه می شوند که دیوار یخی بزرگ در حقیقت سد عظیمی است که حجم بسیار زیادی از اب را نگه داشته است. زمین در حال گرم شدن است و یخ ها به سرعت اب می شوند. زمانی که سد بشکند تا چندین مایل سیل همه چیز را نابود خواهد کرد. یک لاشخور به حیوانات وحشت زده خبر می دهد که در ان سوی دره یک کشتی وجود دارد که ممکن است با رساندن خودشان به آن کشتی زنده بمانند اما سه روز بیشتر فرصت ندارند و بعد از آن توسط سیل غرق خواهند شد.

از سوی دیگر همه به منی می گویند که نسل ماموت ها در حال انقراض است و منی تنها ماموت باقی مانده است و او را به وحشت انداخته اند. یخ ها در حال اب شدن هستند و موجودات ابزی ماقبل تاریخ که خیلی قبل منجمد شده بودند در حال بازگشت به اب ها هستند. در همین زمان سید و دیه گو گرفتار دو موش درختی شیطون به نام های کراش و ادی می شوند که قصد اذیت و ازار و بازی کردن دارند. در همین زمان منی که با ناراحتی به فکر انقراض ماموت هاست با الی رو به رو می شود، ماموتی ماده ای که باور دارد یک موش درختی است و ادی و کراش برادر هایش هستند. سید از الی دعوت می کند که برای فرار از سیل با آنها همراه شود و الی به همراه برادر هایش به گروه اضافه می شوند. در هنگام عبور از نهر موجودات دریایی به گروهشان حمله می کنند و آنها به سختی فرار می کنند. سید سعی دارد به دیه گو کمک کند تا ترسش از اب را از بین ببرد وگرنه ممکن است در سیل کشته شود. در این هنگام گروه از محلی عبور می کنند که الی به خاطر می اورد در کودکی یک موش درختی مادر او را در این محل به فرزندی پذیرفت. الی بالاخره باور می کند که یک موش درختی نبوده بلکه یک ماموت است. منی به الی پیشنهاد می کند که نسلشان را از انقراض نجات دهند و الی  بخاطر این پیشنهاد بی ادبانه با او دعوا می کند و از منی فاصله می گیرد. منی و الی مجبور به اشتی می شوند زمانی که زمین زیر پایشان ترک می خورد و برای نجات جان کل گروه مجبوراند با هم همکاری کنند.

شبانگاه سید توسط قبیله ای از تنبل های کوچک دزدیده می شود و آنها سید را پرستش می کنند. سید برای آنها اتش روشن می کند و از اینکه بالاخره به او احترام می گذارند بسیار خوشحال است. اما قبیله قصد دارند خدایشان را برای جلوگیری از سیل قربانی کنند برای همین سید را به داخل اتشفشان می اندازند. سید از معرکه فرار می کند و فردا صبح ماجرا را برای گروه تعریف می کند اما هیچکس حرفش را باور نمی کند. بالاخره گروه به محل کشتی می رسند ولی بین آنها و کشتی زمینی پر از فوران های بخار قرار دارد. منی و الی بر سر اینکه کدام راه امن تر است دعوا می کنند و الی با برادرانش راه دیگری را انتخاب می کنند و از منی و گروهش جدا می شوند. منی به همراه سید و دیه گو از زمین بخار عبور می کنند و به محل کشتی می رسند. در همین زمان سد شکسته می شود و سیل همه جا را فرا می گیرد. الی در حین عبور از راه کوهستانی به علت ریزش سنگ ها گیر می افتد. منی برای نجات دادن او می رود ولی سنگ ها بسیار بزرگند و به راحتی جا به جا نمی شوند. در انیمیشن عصر یخبندان 2 آب در حال بالا امدن است و الی دیگر نمی تواند تنفس کند. در انیمیشن عصر یخبندان 2 ادی و کراش در میان سیل گیر کرده اند و سید برای کمک به آنها درون ای شیرجه می زند اما سرش به تکه یخی برخورد می کند و از هوش می رود. حالا دیه گو باید بر ترسش غلبه کند و به درون اب شیرجه بزند یا کشته شدن دوستانش را ببیند و…

صداگذاران انیمیشن عصر یخبندان 2

Ray Romano در نقش منفرد یا منی

Denis Leary در نقش دیه گو

John Leguizamo در نقش سید

Chris Wedge در نقش اسکرات، سنجاب خنگ

Queen Latifah در نقش الی

Seann William Scott در نقش کراش و ادی موش های درختی

باکس افیس انیمیشن عصر یخبندان 2

انیمیشن عصر یخبندان 2 بیش از 195 میلیون دلار در امریکا و کانادا به فروش رسید. انیمیشن عصر یخبندان 2 که با بودجه ی 80 میلیون دلاری ساخته شد توانست باکس افیس تحسین برانگیز جهانی بیش از 660 میلیون دلار را به خود اختصاص دهد. فروش و بازخورد بسیار عالی انیمیشن عصر یخبندان 2 باعث شد که ملدندری رئیس کمپانی 20th Century Fox Animation یکسال بعد کمپانی Illumination Entertainment را با کمک کمپانی یونیورسال راه اندازی کند.

قسمت های بعدی سری انیمیشن عصر یخبندان به نام های Ice Age: Dawn of the Dinosaurs در سال 2009، Ice Age: Continental Drift در سال 2012 و  Ice Age: Collision Course در سال 2016 به عنوان ادامه داستان انیمیشن عصر یخبندان 2 منتشر شد.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 1 اینجا کلیک کنید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 3 اینجا کلیک کنید .

ترجمه و بازنویسی : سینا خانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *