کمیک بوک چیست + دانلود
بازدید 306
0

کمیک بوک چیست + دانلود

کمیک بوک و یا به بطور کلی، کمیک چیست؟ به طور کلی اگر بخوام بگم کمیک‌بوک چیه ، میشه گفت نوعی از کتاب مصور هست که تمرکز اون روی زیبایی بصری هست. البته ، سبک روایت در کمیک بوک خیلی متفاوت از انواع دیگر آن می باشد . همچنین سبک هنری طراحی هر کاراکتر و کانسپت کلی کمیک بوک ، سبکی خاص می باشد که مختص همین ژانر می باشد.

کمیک بوک از کجا آغاز شد ؟

کمیک بوک ها ، البته نه به سبک امروزی ، اولین بار قرن هجدهم در ژاپن ابداع شد . اگرچه از نظر سبک هنری ، بسیار متفاوت با کمیک بوک ها می باشد و همه ما ، اون رو به نام مانگا می شناسیم . چندین سال بعد انواع متفاوتی از کمیک بوک ، ریشه گرفته از مانگا ، دراروپا و امریکا رواج پیدا کرد . اولین کمیک بوک مدرن در سال 1933 در آمریکا منتشر شد.

دوران طلایی کمیک از این زمان آغاز شد و تا سال 1940 ادامه پیدا کرد. در این بازه زمانی کمیک های مشهوری وارد جهان شد و تا به امروز ماندگار ماند . سری کامیک famous funnies ، به شهرت بسیاری در آن زمان رسیده بود . این کامیک که تمام رنگی بود ، مقدمه ای شد برای سری جدید کامیک ها .با انکه هر نسخه از این کمیک با قیمت 10 سنت ( اون زمان پول زیادی بود با توجه به شرایط جنگ جهانی و … ) به فروش می رسید ، اما 180 هزار نسخه از آن به فروش رسید. در ادامه کمیک نیوفان معرفی شد که اولین کمیک دی سی در آن زمان بود . شاید براتون جالب باشه اگر بدونید که گرین ارو ، آکوامن سوپر بوی ، دکتر فیت و اسپکتر نیز در همین سری معرفی شدند و در سال 1938 ، دو کاراکتر معروف دنیای کمیک ، بدنیا اومدن، حس میکنم بتونید حدس بزنید کدوم کاراکتر هارو میگم.

نمیدونم درست حدس زدید یا نه ، ولی اون دو کاراکتر معروف، سوپرمن و بتمن بودند . به قدری این دو کاراکتر معروف شدند که علاوه بر روزنامه ها ، به رادیو نیز راه پیدا کردند و مخاطبان بسیاری پایه داستان هاشون می نشستند .میشه گفت ، دنیای کمیک مدیون این دو شخصیت هستش . به طوری که همه، اونها رو به عنوان افسانه های کمیکی یاد میکنند. میکی موس هم در این دوره زمانی منتشر شد ولی چون بیش از حد کودکانه بود، استقبال چندانی از اون صورت نگرفت . امروزه ، مارول و دی سی رو به عنوان بزرگترین خالقان کمیک می شناسیم . میشه گفت این دو کمپانی ، دنیای سیاه و سفید متاثر از جنگ جهانی رو رنگی کردند و به زندگی هممون ، رنگ پاشیدند.

اوج جنگ جهانی و کمیک

دنیای کمیک در سال 1940 تا 1950 با ظهور جنگ جهانی ، هیتلر ، نازی ها و … همراه بود . در این دوران ، سرباز ها تاریخچه کمیک از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ با جنگ جهانی دوم همراه بود. سرباز ها در دوران جنگ جهانی ، علاقه ای وافر به کمیک پیدا کردند و کمیک ها را از روزنامه ها و مجلات دیگر درخواست می کردنند زیرا اعتماد به نفس فراوانی به آنها می داد و به همین ترتیب ، سربازان کشور های دیگر نیز با کمیک آشنا شدند ، در اوج جنگ جهانی اما به دلیل اوضاع اقتصادی و … مقدار کاغذ به شدت کاهش پیدا کرد، دولت برای اینکه کاغذ خودشو تامین کنه ، کمیک ها را بازیافت می کرد و تبدیل به کاغد می کرد . به همین دلیل کمیک های دوران طلایی بسیار کمیاب هستند ، به طور مثال ، کامیک اکشن من 1 بسیار کمیاب است در حدی که 100 عدد از این کمیک پیدا می شود و قیمت هر کدام 2 میلیون دلار است . 

در همین دوران و در جریان جنگ جهانی بود که کاپتان مارول به دنیای کمیک معرفی شد ، اما به علت شباهتی که به سوپرمن داشت ، کمپانی مدیسی از ویزکامیکس شکایت کرد و هفت سال بعد، برنده این دادگاه شد . در این جریان ایدر طول جنگ جنگ یکی از شرکت های کمیک سازی کاپیتان مارول را به دنیای ما کمیک باز ها معرفی کرد که بسیار شبیه سوپرمن بود و به همین دلیل دیسی از این عمل شرکت کامیک سازی ویز کامیکس شکایت کرد و حدود هفت سال بعد برنده این دادگاه شد و حق استفاده از کاپیتان مارول را برای خودش خرید و او را با نام شزم به دنیای کامیک دی سی دوباره معرفی کرد از طرف دیگر میریم سراغ مارول مارول هم در آن دوره یعنی در سال ۱۹۴۳ کاپیتان امریکا را معرفی کرده بود که در بین سربازان بسیار محبوب بود و مردم نیز عاشق این شخصیت شده بودند تا اینکه جنگ به پایان رسید و کاپیتان آمریکا هم دوران محبوبیتش به پایان رسید البته مارول در ادامه در کامیک های اونجرز این شخصیت را زنده کرد و حالا هم هم جزو محبوب ترین شخصیت هاست و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد از جمله خودم .

https://pioio.com/mag/2022/02/15/batmobile-in-the-batman-movie-series/ https://pioio.com/mag/2021/03/26/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c%d8%aa-hourman/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *