کال آف دیوتی
بازدید 2725
0

بازی کامپیوتری کال آف دیوتی ، ندای وظیفه Call of Duty

 

بازی ندای وظیفهCall of Duty یک بازی شوتر اول شخص ساخت کمپانی اکتیویژن است. اولین نسخه این بازی در سال ۲۰۰۳ تولید شد و بازی های اول سری بازی های ندای وظیفه درباره ی جنگ جهانی دوم بود. اما بعد از مدتی سری های جدید بازی کال آف دیوتی روی زمان اکنون تمرکز کرد. جنگ سرد، دنیاهای اینده و فضا موضوعات بعدی سری بازی های ندای وظیفه بود.

اخرین بازی منتشر شده از این سری بازی ها  Call of Duty: Black Ops ۴ می باشد که در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد. نسخه بعدی بازی با نام Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

در فبریه سال ۲۰۱۶ سری بازی های کال اف دیوتی بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته بود و فروش فوق العاده ی بیش از ۱۵ میلیارد دلاری را برای کمپانی سازنده به ارمغان اورد.

نگاهی گذرا به نسخه های مختلف بازی می اندازیم :

بازی های جنگ جهانی دوم World War II  :

Call of Duty

اولین نسخه سری بازی های کال آف دیوتی که در تاریخ ۲۹ اکتبر سال ۲۰۰۳ منتشر شد. ساخته شده توسط  Infinity Ward و منتشر شده توسط کمپانی  Activision این بازی فضای جنگ جهانی دوم را باز سازی می کند و توسط چتر بازان امریکایی و انگلستانی و لشگر قرمز دنبال می شود.

بازی کال آف دیوتی 2

بازی کال آف دیوتی 2

Call of Duty ۲

قسمت دوم بازی های کال آف دیوتی شوتر اول شخص است. نسخه دوم بازی در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۲۰۰۵  مناسب برای ویندوز منتشر شد. این نسخه ی بازی جنگ جهانی دوم را از دید سربازان لشگر قرمز، لشگر بریتانیا و لشگر ایالات متحده بررسی می کند.

کال آف دیوتی 3

کال آف دیوتی 3

Call of Duty ۳

سومین نسخه ی بازی های کال آف دیوتی شوتر اول شخص است. در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این نسخه توسط Treyarch ساخته شد و اولین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه بود که توسط  Infinity Ward ساخته نشد. همچنین اولین نسخه بازی بود که برای pc طراحی نشد. کال اف دیوتی ۳ داستان لشگر های امریکایی، کانادایی، بریتانیایی و لهستانی را به همراه نیروی مقاومتی فرانسه دنبال می کند.

Call of Duty: WWII

بازی Call of Duty: WWII

Call of Duty: WWII

چهاردهمین نسخه بازی های کال اف دیوتی است که توسط Sledgehammer Games ساخته شد. در تاریخ ۳ نوامبر سال ۲۰۱۷ نسخه های مناسب برای ویندوز، پلی استیشن ۴و ایکس باکس بصورت جهانی منتشر شد. بازی درباره دومین جنگ اروپایی است که از حمله المان به لهستان اغاز می شود. و عمیات تاریخی  Operation Overlord را در بر می گیرد.

بازی های جنگ مدرن Modern Warfare story arc

بازی های جنگ مدرن Modern Warfare story arc

 

 

بازی های جنگ مدرن Modern Warfare story arc : 

Call of Duty ۴: Modern Warfare

چهارمین نسخه سری بازی های ندای وظیفه است که توسط  Infinity Ward ساخته شد. اولین نسخه از بازی های کال اف دیوتی بود که در زمان جنگ جهانی دوم رخ نداده است. بازی در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۰۷ منتشر شد. تا سال ۲۰۰۹ این نسخه ی بازی بیش از ۱۳ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کرد و محبوبیت قابل توجهی را بدست اورد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare Remastered

بازی Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

این بازی نسخه بازسازی شده ی  Call of Duty ۴: Modern Warfare می باشد که در تاریخ ۴ نوامبر سال ۲۰۱۶ نسخه های مناسب برای پلی استیشن ۴ ، ایکس باکس و pc منتشر شد. این نسخه از سری بازی های کال آف دیوتی توسط Raven Software با همکاری Infinity Ward ساخته شد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare ۲

بازی Call of Duty: Modern Warfare ۲

Call of Duty: Modern Warfare ۲

ششمین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه تولید شده توسط  Infinity Ward و منتشر شده توسط Activision. این نسخه در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۰۹ مناسب برای پلی استیشن ۳، ایکس باکس و ویندوز منتشر شد. این نسخه ادامه داستان Call of Duty ۴ است که در ۵ سال بعد اتفاق می افتد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare ۳

بازی Call of Duty: Modern Warfare ۳

Call of Duty: Modern Warfare ۳

هشتمین نسخه ی بازی هایکال آف دیوتی شوتر اول شخص است. این نسخه با همکاری Infinity Ward،Sledgehammer Games و  Raven Software ساخته شد و بسیار روی این نسخه کار شد تا نسخه بدون ایرادی باشد و موفق شد امتیاز بالایی از  Metacritic کسب کند. این نسخه ادامه داستان Call of Duty: Modern Warfare ۲ و جنگ های بیشتری میان امریکا و روسیه را به تصویر می کشد.

بازی 2019 Call of Duty: Modern Warfare

بازی 2019 Call of Duty: Modern Warfare

(Call of Duty: Modern Warfare (۲۰۱۹ video game

شانزدهمین نسخه از بازی های کال آف دیوتی است . این نسخه قرار است بسیار واقعی تر از نسخه های قبلی جنگ مدرن باشد ولی در زمان متفاوتی از نسخه های قبلی اتفاق می افتد. این نسخه از بازی در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۹ منتشز شده است.

بازی Call of Duty: World at War

بازی Call of Duty: World at War

بازی های عملیات سیاه Black Ops story  :

Call of Duty: World at War

پنجمین نسخه از بازی های ندای وظیفه است که توسط Treyarch تولید شد. این نسخه پس از Modern Warfare منتشر شد. به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد و شباهت زیادی به بازی Call of Duty ۴ دارد. این نسخه در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۰۸ منتشر شد. Call of Duty: World at War بیش از ۱۱ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسید.

بازی Call of Duty: Black Ops

بازی Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops

هفتمین نسخه از بازی های کال آف دیوتی که توسط Treyarch تولید و توسط  Activision در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. اولین قسمت از این سری بازی هاست که در زمان جنگ سرد و جنگ ویتنام اتفاق می افتد.

Call of Duty: Black Ops II

نهمین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه است ساخته شده توسط Treyarch و انتشار توسط کمپانی Activision. در تاریخ ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این نسخه از بازی اولین نسخه ای است که در ان از تکنولوژی های جنگی اینده استفاده شده است. همچنین دارای استوری لاین های متعدد با صحنه های متفاوت است که به بازیکن اجازه ی انتخاب می دهد.

Call of Duty: Black Ops III

دوازدهمین نسخه از سری بازی های کال آف دیوتی است که توسط Treyarch تولید و توسط کمپانی Activision توزیع شد. این نسخه در تاریخ ۶ نوامبر سال ۲۰۱۵ منتشر شد. ۱ و ۲

Call of Duty: Black Ops ۴

پانزدهمین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه است که توسط Treyarch تولید شده و توسط کمپانی Activision توزیع شد. این نسخه درتاریخ ۱۲ اکتبر سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

نسخه های متفرقه بازی کال آف دیوتی ندای وظیفه :

Call of Duty: Ghosts

دهمین نسخه از بازی های کال آف دیوتی است که توسط Infinity Ward با همکاری Neversoft و Raven Software ساخته شد. این نسخه در تاریخ ۵ نوامبر سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

Call of Duty: Advanced Warfare

یازدهمین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه است که توسط Sledgehammer Games تولید شد و در نوامبر سال ۲۰۱۴ منتشر شد.

Call of Duty: Infinite Warfare

سیزدهمین نسخه از سری بازی های کال آف دیوتی ندای وظیفه است که توسط Infinity Ward تولید شد و در تاریخ ۴ نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

لگو ماشین جنگی آیتم KY84073

  • جنس پلاستیک
  • دارای 485 قطعه
  • دارای 3 مینی فیگور
  • قابلیت پرتاب تیر
  • قابلیت حرکت
  • مونتاژ اسان
  • دارای دفترچه راهنما

5 راز مخفی بازی کال آف دیوتی :

1. خرس عروسکی گم شده :

خرس‌های تدی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های Black Ops و Modern Warfare هستند. چیزی که یک خرس عروسکی Modern Warfare را از یک خرس عروسکی Black Ops جدا می کند یک چیز است: یک ستاره. ستاره ای روی سینه خرس های عروسکی موجود در بازی های Modern Warfare وجود دارد.

با این حال، یک خرس عروسکی با این ستاره در جنگ سرد Black Ops یافت می شود. در مأموریت Brick in the Wall، یک خرس عروسکی ستاره‌دار زیر میز قهوه‌خوری در اتاق نشیمن آپارتمان فرانتس کراوس پیدا می‌شود.

2. بی حرکت ماندن :

ماموریت کمپین Break on Through نقطه اوج داستان Black Ops Cold War است. بازیکنان هنگام پیشروی در این ماموریت، انتخاب های خود را در مورد گوش دادن به آدلر یا نه انتخاب می کنند. با این حال، گزینه سوم در ابتدای ماموریت خود را نشان می دهد.

وقتی بازیکن از هلیکوپتر بیرون می‌پرد و کنترل را به دست می‌آورد، این انتخاب را دارد که به معنای واقعی کلمه هیچ کاری انجام ندهد. ایستادن درست در جایی که بازیکن برای چند دقیقه فرود می‌آید، صدای آدلر را تحریک می‌کند و می‌پرسد آیا در شوک هستند یا خیر.

3. پشت نقاشی :

نقاشی ها به این دلیل که تقریباً برای هر چیزی مخفیگاه هستند بدنام هستند. یک نقاشی محل اختفای یک گاوصندوق در Batman: Arkham City بود، ماریو از میان نقاشی‌ها می‌پرد تا وارد جهان‌های پنهان در Super Mario 64 شود، و نقاشی‌ها می‌توانند هوشمندانه در Minecraft برای مخفی کردن اتاق‌ها و چیزهای دیگر استفاده شوند.

Black Ops Cold War از مخفیگاه نقاشی نیز استفاده می کند. در ماموریت مبارزاتی End of the Line، بازیکنان درست قبل از ورود به اتاق کامپیوتر، یک نقاشی کج را پشت سر می گذارند. ضربه زدن به نقاشی باعث افتادن آن می شود و یک پوستر، تعدادی گل و یک هفت تیر Redeemer دیگر نمایان می شود.

4. قفل و کلید :

در ماموریت، بازیکنان یک کابینت قفل شده را پیدا می کنند که می تواند باز شود. کمی جلوتر از چند راهرو، کلید آن کمد در یک میز پیدا می شود. بازیکنان می توانند کلید را مخفیانه دریافت کنند یا دشمنان منطقه را از بین ببرند.

در هر صورت، پس از باز شدن قفسه، بازیکنان یک هفت تیر به نام Redeemer و یک تصویر ناراحت کننده از یک دانشمند بدنام پیدا می کنند. تصویر دکتر فردریش اشتاینر، یکی از آنتاگونیست‌های اصلی Black Ops 1 است. باز کردن قفسه نیز همان دنباله اعداد چشمک زن را آغاز می‌کند.

5. اعداد به چه معنا هستند :

معضل یافتن معنی اعداد برای سال‌ها در بین طرفداران Call of Duty گیر کرده تا جایی که این سوال به یک میم تبدیل شده است. “اعداد” در آخرین بازی Call of Duty بازگشت می کنند. در ماموریت کمپین Echoes of a Cold War، بازیکنان دوباره از آرایه ماهواره‌ای بازدید می‌کنند، که محیطی برای ماموریت کمپین Black Ops 1 بود.

با ورود به ایستگاه آرایه خراب، بازیکنان جسدی را پیدا می کنند که یک پیچ کمان پولادی در آن گیر کرده است. نگه داشتن X باعث ایجاد دیالوگ بین وودز و میسون و همچنین اعداد چشمک زن آشنا می شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *