بازی سوپر ماریو
بازدید 373
0

بازی سوپر ماریو Super Mario

سری بازی های خاطره انگیز ماریو یا قارچ خور ساخته شده توسط کمپانی Nintendo اولین بار در تاریخ 13 سپتامبر سال 1985 منتشر شد. این بازی با شخصیت اصلی ماریو در قلمرو خیالی قارچ ها اتفاق می افتد. در این ماجراجویی جذاب شما روی سکو ها بالا و پایین پریده و از دشمنان عبور می کنید. بازی سوپر ماریو بیش از 334 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسید. از سال 2015 تا به اکنون سری بازی سوپر ماریو در رده اول پر فروش ترین سری بازی کامپیوتری تاریخ قرار گرفته است.

Super Mario Bros

نسخه اول سری بازی سوپر ماریو Super Mario Bros نام دارد . داستان بازی درباره ماریو و برادرش لوئیجی است که در قلمرو قارچ ها زندگی می کنند. ماریو یک لوله باز کن است و عاشق پرنسس هلو می شود. ماموریت های این بازی برای نجات پرنسس هلو است. بازی از هشت دنیا تشکیل شده که هر کدام چهار مرحله دارد و در کل 32 مرحله را تشکیل می دهد.

وارد هر دنیایی که می شوید تم بازی تغییر می کند. مرحله اخر هر دنیا همیشه در تم قلعه قرار می گیرد و در انتهای ان باید با بروزر مبارزه کنید که دشمن اصلی و شخصیت منفی بازی سوپر ماریو می باشد. این نسخه از بازی یکی از پر فروش ترین بازی های کامپیوتری جهان است.

برای انجام بازی آنلاین ماریو نسخه Super Mario Bros اینجا را کلیک نمایید.

MarioSMBWalk.gif

Super Mario Bros.: The Lost Levels

قسمت دوم سری بازی سوپر ماریو که در سال 1986 منتشر شد. ایتم ها ی مختلفی از جمله اب و هوا، قابلیت های حرکتی بیشتر و لول های جدید به بازی قبلی اضافه شده است. استایل این بازی بسیار شبیه به نسخه ی پیشین است. در مرحله ی اخر بازی در یک قلعه پر شده از مواد مذاب قرار می گیرید که با یک مبارزه با بروزر پایان می پذیرد. این قسمت از بازی تا سال 1993 فقط در کشور ژاپن موجود بود.

Super Mario Bros.2

در این نسخه از سری بازی سوپر ماریو ، ماریو و همراهانش در یک سرزمین رویایی هستند و قصد دارند که جلوی یک قورباغه شرور به نام وارت را بگیرند. در این نسخه شما می توانید ار بین 4 کاراکتر ماریو، لوئیجی، پرنسس و تاد یکی را انتخاب کنید. هر کدام از کاراکتر ها حرکات تعریف شده خاص خود را دارند. همچنین کاراکتر ها می توانند گیاهان را از رمین کنده و به سوی دشمنان پرتاب کنند. این ورژن در سال 1988 عرضه شد.

Super Mario Bros.3

این ورژن از سری بازی سوپر ماریو از 8 دنیا تشکیل شده است که هر کدام بین 6 تا 10 لول دارند. همچنین مراحل جداگانه ای در قسمت نقشه قرار دارند که اگر بازیکن خواست می تواند جدا از داستان بازی، ان مراحل را نیز تکمیل کند. مراحل تکمیل شده را نمی توان دوباره بازی کرد. مرحله اخر بازی به نام مرحله ی رئیس دوباره بروزر را با ماریو رو به رو می کند.

Super Mario Land

این نسخه از بازی سوپر ماریو از دوازده مرحله تشکیل شده است که بین 4 دنیا تقسیم می شود. ماریو در این بازی باید پرنسس دیزی را از دست یک مرد فضایی به نام تاتانگا نجات دهد. سوپر ماریو لند در سال 1989 منتشر شد.

Super Mario World

این ورژن از بازی سوپر ماریو تشکیل شده از 72 لول است که بین 9 دنیا تقسیم میشود. از طریق نقشه شما می توانید به تمامی انها دسترسی داشته باشید. بعضی از لول ها راه خروج مخفی دارند. حرکت جدید پرش چرخشی به شخصیت ماریو اضافه شده است به علاوه ی یوشی دایناسور سبز رنگی که ماریو می تواند سوار او شود و او می تواند دشمنان را بخورد. سوپر ماریو ورد در سال 1990 منتشر شد.

Super Mario Land 2: 6 Golden Coins

در این نسخه از بازی سوپر ماریو شخصیت جدیدی به نام واریو به داستان وارد می شود که رقیب ماریو است و قلعه او را تصاحب کرده است. ماریو برای پس گرفتن قلعه باید شش سکه طلا را جمع اوری کند. این بازی از 32 مرحله تشکیل شده است و هر دنیا رئیس خاص خودش را دارد. تعدادی سلاح های جدید هم به این بازی اضافه شده است. این بازی در سال 1992 منتشر شد.

Super Mario World 2: Yoshi’s Island

این نسخه از بازی سوپر ماریو به گذشته مربوط می شود. شما باید ماریو نوزاد را که بر پشت یوشی دایناسور سوار است از چندین جزیره به سلامت عبور دهید. در پایان هر جزیره ماریو نوزاد به یک یوشی جدید تحویل داده می شود تا زمانی که به قلعه برسد. در مرحله اخر ماریو نوزاد تحویل یک لک لک می شود تا بدست والدینش برسد. این نسخه از بازی در سال 1995 منتشر شد.

Super Mario 64

اولین نسخه سه بعدی و دنیای آزاد در سری بازی سوپر ماریو است. شما می توانید به هر سمتی حرکت کنید بدون محدودیت زمانی. برای باز شدن قفل مراحل بعدی باید ستاره ها را جمع اوری کنید که بعد از انجام هر ماموریت به شما تعلق می گیرد. این اولین نسخه از بازی با صدا گذاری  Charles Martinet برای شخصیت ماریو است. شما باید پرنسس هلو را نجات دهید و ستاره هارا به قلعه باز گردانید. این ورژن بازی در سال 1996 منتشر شد.

Super Mario Sunshine

دومین ورژن سری بازی سوپر ماریو سه بعدی است. در این بازی ماریو به همراه پرنسس هلو به جزیره ای برای تفریح می روند اما یک نفر شبیه به ماریو در کل جزیره خرابکاری به بار می آورد . ماریو محکوم به تعمیر و درست کردن کل جزیره می شود. در بعضی قسمت های بازی از یوشی نیز استفاده می شود. این نسخه از بازی در سال 2002 منتشر شد.

New Super Mario Bros

این ورژن از بازی سوپر ماریو 2 بعدی است اما شخصیت های آن 3 بعدی هستند. در این قسمت ماریو و برادرش باید پرنسس هلو را از دست پسر بروزر نجات دهند. این ورژن بازی در سال 2006 منتشر شد

Super Mario Odyssey

اخرین ورژن منتشر شده از سری بازی های سوپر ماریو که در سال 2017 منتشر شد. اولین ورژنی که در آن از آهنگ اورجینال استفاده شده است. این نسخه از بازی نظر منتقدین را جلب کرد و برنده ی جوایز زیادی شد.

Super Mario Maker 2

ورژن جدید بازی سوپر ماریو که طبق گفته کمپانی سازنده در تاریخ 28 ژوئن سال 2019 منتشر خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *