بازدید 527
0

انیمیشن غارنشینان

انیمیشن غارنشینان The Croods، یک انیمیشن کمدی ماجراجویی امریکایی است که در تاریخ 22 مارس سال 2013 اکران شد. این انیمیشن ساخته شده توسط کمپانی دریم ورکس با همکاری کمپانی فاکس قرن بیستم است. به کارگردانی  Kirk DeMicco و Chris Sanders و تهیه کنندگی Kristine Belson و Jane Hartwell. انیمیشن غارنشینان نقدهای بسیار مثبتی را از سوی تماشاگران و منتقدین دریافت کرد. انیمیشن غارنشینان بیش از هرچیز اهمیت به خانواده را یاداوری میکند.

روایت داستانی انیمیشن غارنشینان

خانواده ی کرودز در غار زندگی می کنند و مسئولیت حفاظت از خانواده با پدری به نام گراگ است. تنها کسی که این نحوه زندگی سختگیرانه را نمی پسندد دختر نوجوان خانواده به نام ایپ است. ایپ گاهی اوقات از دستورات پدرش سرپیچی میکند و کارهایی را انجام میدهد که به نظر گراگ خطرناکند. ایپ همچنین به همراه مادرش  اوگا ، مادربزرگش گرن ، و یک خواهر و برادر کوچکتر به نام های سندی و تانک زندگی می کند. یک شب ایپ نور عجیبی را میبیند و ان را دنبال میکند تا بالاخره منبع ان را که یک تکه چوب در حال سوختن است پیدا میکند. کسی که ان را درست کرده فردی به نام پسر است که با حیوان خانگی اش به نام بلت زندگی می کند. پسر شخصیتی بسیار مدرن و باهوش است و به ایپ اطلاع میدهد که دنیا در حال به اخر رسیدن است و او میتواند ایپ را به جایی ببرد تا در امان باشد. در انیمیشن غارنشینان ایپ که نگران خانواده اش است صدفی را از پسر میگیرد که در صورت نیاز به کمک او ان را به صدا در اورد. پس از بازگشت به سوی خانواده, انها که از چیز های جدید وحشت دارند صدف را نابود می کنند. زلزله غار انها را نابود میکند و مجبور میشوند به داخل جنگلی فرار کنند که در پشت غارشان پنهان مانده بود. اما ببر بزرگی انها را دنبال میکند و در حال فرار از او وارد زمینی میشوند که ببر از ان فرار میکند. بعدا میفهمند که پرندگان گوشت خوار انجا زندگی میکنند و میلیون ها پرنده به سمت انها پرواز می کنند در اخرین لحظات ایپ یک صدف پیدا میکند و ان را به صدا در می اورد. پسر از راه می رسد و خانواده را با استفاده از اتش نجات می دهد.

در انیمیشن غارنشینان گراگ پسر را در یک تنه تو خالی زندانی میکند و با خود حمل می کند تا پسر ان ها را به محل امنی راهنمایی کند. پسر پیشنهاد می کند تا خانواده کرودز را با خود به کوه بلندی ببرد تا در امان باشند. گراگ پس از مخالفت و لجبازی های بسیار قبول می کند. سفر پر ماجرا و پر خطری به سمت مکان امن اغاز می شود. ماجرا های زیادی در طول سفر اتفاق می افتد ایپ کم کم به پسر خیلی علاقه مند میشود و پدرش دائما با پسر در کشمکش قرار دارد. کل خانواده روش های پسر را بیشتر از روش های گراگ میپسندند و پدر خانواده خیلی با پسر دشمن شده و به حسودی می کند. پسر راجع به سرزمینی بسیار زیبا و امن و رویایی به نام اینده صحبت می کند که خودش عازم انجاست. در طول سفر پسر اثرات زیادی را روی خانواده می گذارد و باعث می شود که عادت های قدیمی از سرشان بیافتد و به فکر زندگی کردن باشند نه فقط زنده ماندن. پس از رسیدن به کوه خانواده ی کرودز که از غار نشینی خسته شده اند تصمیم میگیرند با پسر به اینده بروند. گراگ که با این تصمیم مخالف است با پسر درگیر شده و هر دوشان در یک باتلاق می افتند بعد از تلاش های بسیار و رهایی از باتلاق زمین لرزه عظیمی اتفاق می افتد و زمین شکاف عمیقی بر میدارد. گراگ که متوجه خطاهایش شده است تنها شانس زنده ماندن خانواده اش را از دست نمی دهد و انها را به ان طرف شکاف پرتاب می کند. پس از جدا شدن از خانواده گراگ در غاری با ببر بزرگ پناه میگیرند. گراگ بعد از کنار گذاشتن تعصب ها و استفاده از فکرش موفق میشود هوانورد ساده ای را با استفاده از پرندگان گوشت خوار طراحی کند و به اغوش خانواده بازگردد. گراگ به خانواده اش قول می دهد که دیگر هیچوقت تعصبی نباشد. حالا همه باهم در ساحل بزرگ و زیبایی زندگی میکنند.

صداگذاران انیمیشن غارنشینان :

Nicolas Cage در نقش گراگ

Emma Stone در نقش ایپ

Ryan Reynolds در نقش پسر

Catherine Keener در نقش اوگا

Clark Duke در نقش تانک

Cloris Leachman در نقش مادربزرگ گرن

Randy Thom در نقش سندی

باکس افیس و جوایز انیمیشن غارنشینان

انیمیشن The Croods در امریکای شمالی بیش از 187 میلیون دلار و در کشور های دیگر بیش از 400 میلیون دلار فروش کرد که با در نظر گرفتن بودجه ی 135 میلیون دلاری ساخت موفقیت بسیار بزرگی را با فروش جهانی 587 میلیون دلاری خود کسب کرد. این فیلم یازدهمین فیلم پر فروش سال 2013 و چهارمین انیمیشن پر فروش سال 2013  بعد از فروزن, من نفرت انگیز 2 و دانشگاه هیولاها شد. این انیمیشن دومین انیمیشن پر فروش اورجینال کمپانی دریم ورکس بعد از پاندای کونگ فو کار است. همچنین رتبه ی بیست و یکمین انیمیشن پر فروش جهان را در اختیار دارد. این انیمیشن نامزد جوایز بسیاری شد از جمله جایزه اسکار بهترین انیمیشن و جایزه گلدن گلوب برای بهترین انیمیشن.

تاریخ انتشار انیمیشن غارنشینان 2

در اپریل سال 2019 کمپانی دریم ورکس اعلام کرد که قسمت جدید انیمیشن غارنشینان در تاریخ 23 دسامبر سال 2020 اکران خواهد شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *