طرز تهیه پاستا بیف آلفردو
بازدید 405
0

طرز تهیه پاستا بیف آلفردو

قبل از رفتن به سراغ طرز تهیه پاستا بیف آلفردو، اول با خود پاستا بیف آلفردو و سپس با خودپاستا آشنا شویم. پاستا بیف آلفردو، پاستایی خامه ای، پنیری و مملو از گوشت استیک و سبزیجات است. این مقاله ما برای شما دستور العمل آسان این غذای روح نواز و سیر کننده را آماده کرده ایم ولی قبل از آن بیایید کمی با پاستا ها آشنا شویم…

پاستا چیست؟

پاستا چیست؟
پاستا چیست؟

پاستا، نوعی غذا است که معمولاً از خمیر فطیر آرد گندم مخلوط با آب یا تخم مرغ تهیه می شود و به شکل ورقه یا اشکال دیگر در می آید و با جوشاندن پخته می شود. آرد برنج یا حبوبات مانند لوبیا یا عدس، گاهی به جای آرد گندم برای ایجاد طعم و بافت متفاوت یا به عنوان جایگزین بدون گلوتن استفاده می شود. پاستا غذای اصلی غذاهای ایتالیایی است و پایه اصلی آموزش ما یعنی طرز تهیه پاستا بیف آلفردو است.

Pasta
طرز تهیه پاستا بیف آلفردو

پاستاها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: خشک شده (Pasta secca) و تازه (Pasta fresca). که البته در طرز تهیه پاستا بیف آلفردو می شود از هر دو نوع استفاده کرد. بیشتر ماکارونی خشک شده به صورت تجاری از طریق فرآیند اکستروژن تولید می شود، اگرچه می توان آن را در خانه تولید کرد. ماکارونی تازه به طور سنتی با دست، گاهی اوقات با کمک ماشین‌های ساده تولید می‌شود.هم پاستاهای خشک و هم تازه به شکل‌ها و انواع مختلفی می‌آیند، با 310 شکل خاص که با بیش از 1300 نام شناخته می‌شوند. در ایتالیا، نام شکل ها یا انواع ماکارونی خاص اغلب بر اساس محلی متفاوت است. به عنوان مثال، ماکارونی شکل cavatelli با 28 نام مختلف بسته به شهر و منطقه شناخته می شود. فرم‌های متداول ماکارونی شامل شکل‌های بلند و کوتاه، لوله‌ها، شکل‌ها یا ورق‌های مسطح، شکل‌های مینیاتوری برای سوپ، آن‌هایی که برای پر کردن یا پر کردن هستند، و اشکال خاص یا تزئینی هستند.

Pasta
Pasta

از نظر تغذیه ای، ماکارونی ساده پخته شده دارای 31 درصد کربوهیدرات (بیشتر نشاسته)، 6 درصد پروتئین و چربی کم و مقادیر متوسطی از منگنز است، اما ماکارونی به طور کلی دارای ریزمغذی های پایینی است. پاستا ممکن است غنی شده یا غنی شده باشد یا از غلات کامل تهیه شود.

پاستا، ایده ای ایتالیایی پایه اصلی طرز تهیه پاستا بیف آلفردو

ریشه ها اگرچه افسانه های رایج ادعا می کنند که مارکوپولو پس از اکتشاف خود در شرق دور در اواخر قرن سیزدهم، ماکارونی را به ایتالیا معرفی کرد. ماکارونی را می توان تا قرن چهارم قبل از میلاد ردیابی کرد، جایی که یک مقبره اتروسکی گروهی از بومیان را نشان می دهد که به نظر می رسد، پاستا درست می کنند.

اما مایک دیاگو می نویسد: «اسپاگتی با موج مهاجرت ایتالیایی ها در اواخر قرن نوزدهم وارد جمهوری دومینیکن شد، اما در دهه 50، پس از اینکه دیکتاتور رافائل تروخیلو اولین کارخانه تولید ماکارونی داخلی را راه اندازی کرد، در رژیم غذایی ملی همه جا حاضر شد.

پاستا بیف آلفردو

ایوان دومینگوئز، مدیر مرکز فرهنگی آلیانزا دومینیکنا در واشنگتن هایتس می گوید: «در آن زمان اسپاگتی ارزان تر از برنج، چنار، لوبیا، باکالائو، شاه ماهی، گوشت و همه چیز شد. همه محله من یکشنبه‌ها، شاید 45 نفر، با یک گواگوا (اتوبوس) دو طبقه از سانتو دومینگو به بوکا چیکا می‌رفتیم و همه ظرف اسپاگتی‌شان را می‌خوردند.» این گردهمایی‌ها و خود اسپاگتی، به عنوان empaguetadas شناخته شوند.

طرز تهیه پاستا بیف آلفردو

  • مناسب برای: 6 نفر
  • آشپزی: ایتالیایی
  • رده: غذاهای ماکارونی و برنجی
  • زمان آماده سازی: 40 دقیقه

مواد لازم:

  • گوشت راسته گوسفندی: 460 گرم
  • پاستا: 450 گرم
  • سس سویا: 3 ق.غ
  • خامه غلیظ: 1.5 پیمانه
  • سیر: 3 حبه
  • پنیر پارمزان: 1.5 پیمانه
  • جعفری: 2.6 پیمانه
  • شیر: 1.5 پیمانه
  • کره: 2 پیمانه
  • روغن زیتون: 2 یا 3 ق.غ
  • قارچ: 450 گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه پاستا بیف آلفردو

گوشت ها با سس سویا، نمک و فلفل و روغن زیتون مزه دار کنید. سپس آن ها را ماساژ دهید تا کاملا مواد به خورد تکه های گوشت برود. سپس روی ظرف سلفون بکشید و حدود 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کمی نرم شود.سعی کنید . پس از یک ساعت گوشت ها را از یخچال خارج کنید و در تابه ای مناسب با حجم مواد، با روغن خود گوشت آن ها را سرخ کنید. گوشت ها را به صورت خلالی بریده، برش های گوشت نازک باشد.

طرز تهیه پاستا بیف آلفردو
طرز تهیه پاستا

قارچ ها را با کمک یک دستمال خیس، تمیز کنید. سپس پوست رویی آن را بگیرید و به صورت ورقه ای به طور متوسط خرد کنیدو قارچ ها را با مقداری روغن روی شعله زیاد تفت دهید، به این علت که شعله زیاد باعث می شود که قارچ ها آب نیندازد.

برای تهیه سس آلفردو، 2 پیمانه کره را در تابه ای مناسب بریزید و روی حرارت ملایم آن را ذوب کنید. سپس 3 حبه سیر را ریز ریز رنده کنید و در کره آب شده تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. خامه را نیز به سیر رنده شده تان اضافه کنید و تفت دهید تا کمی باز شود.شیر را که به دمای محیط زسیده است، را به خامه اضافه کنید و با کمک همزن مرتب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و خامه گلوله گلوله نشود. بهتر است با کمک همزن دستی این کار را انجام دهید. اگر میزان شیر کم بود می توانید اندکی به آن اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان را به آرامی به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. سعی کنید سس را بیش از حد غلیظ نکنید. مقدار کمی نمک و فلفل سیاه به این سس اضافه کنید و هم بزنید.برخی افراد از فلفل قرمز و آویشن نیز در این مرحله استفاده می کنند.جعفری را به صورت ساطوری در آورده و به سس اضافه کنید. این مرحله کاملا سلیقه ای است و میتوانید اضافه نکنید.

طرزتهیه پاستا بیف آلفردو با قارچ
آلفردو با قارچ

قابلمه ای را پر از آب کنید و بگذارید تا بجوشد. سپس، مقداری روغن به همراه نمک به آب جوش اضافه کنید.پاستا ها را در آب جوش ریخته و هم بزنید و بگذارید تا به میزان دلخواه تان نرم شود، سپس آبکش کنید.

گوشت های سرخ شده و قارچ ها را به سس آلفردو اضافه کنید. سپس پاستا های آبکش شده را مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا ها برود، می توانید نصف لیوان از آب پاستا در حال جوش کنار بگذارید و در این مرحله به سس اضافه کنید تا سس کمی آبکی تر شود و راحت تر مخلوط شوند.

پاستای شما آماده است، امیدواریم از آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

در پیویو بیشتر بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/05/08/fettuccine_alferedo/ https://pioio.com/mag/2022/04/26/how-to-cook-pasta-pesto/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

kiana

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *