آموزش دفاع شخصی
بازدید 479
0

آموزش دفاع شخصی

آموزش دفاع شخصی می تواند یکی از مختصر ترین وکاربرد ترین آموزش ها در دفاع از خود باشد.

شما می توانید برای یاد گرفتن این حرکات این صفحه را در پیویو دنبال کنید.

کاربردآموزش دفاع شخصی

  • 10 تکنیک دفاع شخصی می تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد تا شما در مواقع اضطراری و خطرناک بتوانید با کمترین حرکات از خود و امنیت جان خود دفاع کنید.
  • اما با توجه به مشغله ها و اوقات کمی که امروزه افراد دارند شاید نتوانند وقت خود را برای آموزش دفاع شخصی صرف کنند
  • برای همین به دنبال این هستیم که با کمترین حرکات بتوانیم به شما عزیزان آموزش دهیم که چگونه کاربردی ترین حرکات را یاد گرفته و بتوانید در موقعیت های خطرناک از خود و خانواده خود دفاع کنید.
دفاع شخصی بانوان

آموزش دفاع شخصی برای بانوان

مخصوصاً امروزه برای بانوان مسئله دفاع شخصی مسئله مهم و پر اهمیت جلوه داده می شود زیرا که با توجه به هنجار های ضد فرهنگی به وجود آمده در جامعه می توانیم برای خانم ها و بانوان این فرصت را به وجود بیاوریم تا بتوانند با صرف اوقات کم و آموزش بهترین حرکات از خود و جان خود دفاع کنند.

نکات مهم در آموزش دفاع شخصی

ابتدا

  • شما باید برای آموزش حرکات کاربردی این مسئله را مطالعه کنید که بدن انسان شامل اجزایی می باشد که می تواند دارای نقاط ضعف و نقاط قوت باشد برای اینکه فردی بتواند از خود در برابر فرد دیگری که موجب به هم ریختن امنیت آن شده است دفاع کند باید سعی کند از نقاط ضعف بدن انسان استفاده کرده و از جان خود در برابر آنها دفاع کند.

مسئله دوم

  • این است که فرد بتواند آن نقاط را لمس کرده و واقعاً این حس را بکند که آن نقاط دارای ضعف هستند و بتواند تمام قدرت خود را صرف به هم ریختن آن نقاط بکند.

مسئله سوم

  • بعد از یادگیری نقاط ضعف بدن انسان باید بتواند نقاط قوت خود را افزایش دهد و بدن خود را ورزش دهد و بتواند حرکات و ورزش هایی را تمرین بکند تا عضله های دست و پا و همچنین شکمی را تقویت شوند.
آموزش دفاع شخصی دوبله فارسی

قبل از اجرای آموزش دفاع شخصی

  • شما می توانید برای تقویت بدن خود از چند عامل بهره ببرید به طور مثال می توانید به باشگاه بروید از ورزش های گروهی مثل تی آر ایکس و از دمبل ها و ورزش های قدرتی و موارد دیگر استفاده کنید و همچنین می توانید در خانه از بارفیکس و کش های عضلانی استفاده کنیم یا میتوانید بدن خود را با یک ساعت دویدن در هر روز تقویت کنید.

نکته:

اگر شما وزن مناسبی داشته باشید در هنگام دفاع از خود چابکی کافی دارید و می توانید سرعت عمل خوبی داشته باشید.

  • و همچنین برای بدنی قوی می توانید از مکمل های غذایی استفاده بکنید وسعی کنید رژیم غذایی مناسبی را برای خود انتخاب کنید تا وزن خود را به حالت تعادل برسانید.
https://pioio.com/mag/2021/03/29/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

ده تکنیک برتر دفاع شخصی

برای یادگیری بهتر و اینکه بتوانید در زمان کم این ده حرکت را یاد بگیرید و بهتر از خود دفاع کنید حتما این حرکات را تمرین کنید .

آموزش دفاع شخصی،نقاط فشار

  • برای دفاع از خود از نقاط فشار استفاده کنیم چهار نوع هستند که به حساس ترین قسمت های بدن از جمله حساس ترین قسمت های بدن مثل چشم ها فک ها و کشاله ران میتواند مورد هدف قرار بگیرد.
  • اما توجه داشته باشید میتواند امکان مرگ را نیز فراهم آورد پس فقط در زمانی از آن استفاده کنید که در خطر مرگ هستید.
حرکات دفاع شخصی در دعوا

آموزش دفاع شخصی، اعصاب سمپاتیک

شما می توانید از اعصاب سمپاتیک به نفع خودتان استفاده کنید و محل قرارگیری این اثر می تواند در میان کشاله ران ها باشد شما میتوانید زانوی خود را روی خط میانی عضلات داخلی ران قرار دهید و با یک ضربه محکم زانو به این منطقه امکان درد شدید و شاد و تردید و ناتوانی و حرکت دادن پا به طور به طور موقت صورت می گیرد.

آموزش صفر تا صد دفاع شخصی رایگان

فک

با کف دست خود به سبک شخص مهاجم ضربه بزنید این حرکت می‌تواند باعث بیهوش شدن فرد شود زیرا که این حرکت باعث چرخیدن و سرگیجه بیش از حد میشود.

آموزش دفاع شخصی از مبتدی تا حرفه ای

عضله جلو بازو

شما می‌توانید برای ایجاد درد شدید به عضله جلوی بازو فرد حمله کننده ضربه بزنید این حرکت می‌تواند دست تو را به صورت موقت فلج کند و این حرکت می‌تواند باعث می شود انگشتان دست او بی حس شوند و همچنین این حرکت برای شل کردن مشت مهاجم است.

شبکه بازویی

یک دقیقه پر قدرت به این نقطه می‌تواند باعث درد زیادی شود و دستها را بی حس کنیم یک ضربه شدید به این نقطه می تواند ترقوه شخص را از بین ببرد.
شکستگی ترقوه شبکه بازویی باشد و حالتهای تهوع را در انسان به وجود می آورد.

کشاله ران

کشاله ران عصب های زیادی در این قسمت وجود دارد و بالای آن یعنی محل قرار گیری آلت تناسلی و مثانه می باشد واکنش شدید ایجاد کرده و ضربه می تواند مثانه را پاره و باعث شوک شدیدی شود.

چشم ها

شما می توانید با ضربه زدن به چشم و فشار دادن آن شخص نابینا کنید اما اگر فشار اندک باشد بهتر است زیرا چه چیزی حساس بوده و می توانید با این کار باعث جاری شدن اشک از چشم میشود.

شما میتوانید از این تکنیک در زمان استفاده کنیم که چاره دیگه ای ندارید.

دست ها

دست های زیادی از پایانه های عصبی در بدن وجود دارد که اگر ما بین به احتمال خیلی زیاد تسلط فرد از دست خواهد رفت و مشت هاو شل میشود.

ماهیچه درشت نی پیشین

یک ضربه پرو پر قدرت می تواند به این منطقه یعنی استخوان درشت نی پا شکستگی آن بشود که این ضربه باعث ایجاد درد می‌شود و منجر به حالت تهوع ناتوانی در راه رفتن.

غدد لفبای بناگوش

بناگوش را می توانید به دو روش از بین ببریم با انگشت و بند انگشت خمیده خودتان پشت نرمی گوش فرد را به طرف حفره های مابین فک و گردن آن یا کمی بالاتر از آن به طرف زائده پستانکی استخوان برآمده پشت گوش محکم ضربه بزنید، شما میتوانید با حکم گرفتن کول گوش فرد با کف دستشان نرمه گوش را از پایین به بالا محکم بکشید و فشار دهید به طوری که گوشت به سمت بالا و یا خودتان بچرخد.

https://pioio.com/mag/2022/03/12/how-to-set-your-bodys-biological-clock/

چرخش مچ

در رابطه با افرادی که دارای اسلحه یا چاقو هستند که به شما حمله میکنند بهترین روش این است که شما بتوانید محل را ترک کنید و آن را از آنجا فرار کنید اما اگر نتوانستید از آنجا فرار کنید بهترین روش این است که بتوانید فر در آخر اصلاح کرده و چاقو یا اسلحه را از او بگیرید.

کاربردی ترین حرکت این است که بتوانید به دست او را بگیرید و به سمت خارج بچرخانید تا بتوانید اسلحه را از دست او چنگ زده و از دست او خارج کنید.

Top 10 Self Defense Moves – Hard Knocks Fighting

اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید یا احساس امنیت نداریدو برای مواقع ضروری به حرکات بیشتر احتیاج دارید می توانید با شرکت کردن در کلاس های حضوری به بهترین نحو دفاع شخصی را یاد بگیرید.

دفاع شخصی را در آپارات دنبال کنید.

آموزش دفاع شخصی چیست ؟

شما می توانید 10 تکنیک دفاع شخصی را در این صفحه مطالعه کنید .

آموزش دفاع شخصی در وزن تاثیر گذار است؟

اگر شما وزن مناسبی داشته باشید در هنگام دفاع از خود چابکی کافی دارید و می توانید سرعت عمل خوبی داشته باشید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fahimedavari

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *