طرز تهیه کیمچی
بازدید 1096
1

طرز تهیه کیمچی

طرز تهیه کیمچی چیست؟ کیمچی چه چیزی هست؟ اولین سوالی که برای ما ایرانی پیش می آید این است که کیمچی دقیقا از چه چیزی تشکیل شده. ما در این مقاله به گذشته این غذا یا ترشی و نحوه درست کردن آن می پردازیم.

کیمچی، یک غذای جانبی و البته سنتی کره ای از سبزیجات نمک زده و تخمیر شده، مانند کلم و تربچه کره ای است. طیف گسترده ای از چاشنی ها از جمله پیاز بهاره، سیر، زنجبیل و فلفل قرمز و غیره استفاده می شود. کیمچی همچنین در انواع سوپ ها و خورش ها استفاده می شود.

کره‌ای‌ها به‌طور معمول و روزمره کیمچی را به عنوان غذای فرعی و مکمل در وعده‌های غذایی همراه با برنج می‌خورند.

کیمچی همچنین به عنوان عنصری از خوراک‌های ترکیبی دیگر نیز به‌کار می‌رود. مردم کره بر این عقیده‌اند که کیمچی باید در هر جایی که یک کره‌ای حضور دارد وجود داشته باشد. آن‌چنان‌ که این غذا به همراه نخستین فضانورد تاریخ کره جنوبی به فضا فرستاده شد.😁

کیمچی خرد شده
کیمچی خرد شده

طرز تهیه کیمچی به‌طور سنتی در ظرف‌هایی ریخته شده و این ظرف‌ها جهت نگهداری و انجام فرایندهای تخمیری در زیر خاک دفن می‌شوند.

کیمچی خوراک سالمی محسوب میشود کیمچی سرشار از بتاکاروتن و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به کاهش خطر بیماری های جدی مانند سکته، سرطان، دیابت و بیماری قلبی کمک کند. کیمچی همچنین منبع عالی از: ویتامین A، ویتامین C است.

نت های طعمی اصل که درطرز تهیه کیمچی پیدا می کنید عبارتند از ترش، تند. طعم آن نیز بسته به سبزیجاتی که انتخاب می کنید، طول تخمیر و میزان نمک یا شکر استفاده شده متفاوت خواهد بود. از آنجایی که کیمچی یک غذای تخمیر شده است، برجسته ترین طعم آن معمولا ترش است به همین علت ما کیمچی را به عنوان یک نوع ترشی میشناسیم.

البته شما میتوانید طعم های شیرین هم به این ترشی اضافه کنید مثل گلابی یا عناب که بسته به این که از ترکیب مواد خوشتان می آید بستگی دارد.

طرز تهیه کیمچی خیار

طرز تهیه کیمچی حاوی مقدار زیادی نمک است، بنابراین افرادی که در معرض خطر فشار خون بالا، سکته مغزی یا بیماری قلبی هستند، احتمالاً باید از خود مراقبت کنند.

یک پیمانه کیمچی حاوی: 23 کالری | پروتئین: 1 گرم | چربی: کمتر از 1 گرم است.

در واقع لازم نیست برای لذت بردن از کیمچی کار خاصی انجام دهید.

  • میتوانید آن را به برنج اضافه کنید.
  • با یک کاسه غلات را پر کنید.
  • سرخ کردنی یا پنکیک درست کنید.
  • خورشت درست کنید
  • آن را با تخم مرغ بخوریدیا کیمچی را به سس پاستا اضافه کنید.

می توانید غذاها و نمونه های بیشتر در پیویو بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/05/19/precaution-sushi/ https://pioio.com/mag/2022/05/08/fettuccine_alferedo/

طرز تهیه کیمچی:

کاهو چینی2عدد
هویج خلالی1عدد
پیازچه 5عدد
تربچه سفیدنصف عدد
آرد برنج2قاشق
فلفل و نمکمقدار لازم
فلفل پاپریکامقدار لازم
سرکه بالزامیک یا سس سویامقدار لازم
زنجبیل1قاشق
سیر10حبه
پیاز1عدد
آب1لیوان

در ابتدا:

کلم را برش دهید به قسمت های مساوی و حالت مربعی کات کنید اما به یاد داشته باشید که آن ها را خرد نکنید سپس کلم ها را نمک بزنید. کلم را در یک کاسه بزرگ بریزید و روی آن نمک بپاشید. با دستان خود نمک را روی کلم ماساژ دهید تا کمی نرم شود. به اندازه ای آب اضافه کنید که روی کلم را بپوشاند. یک بشقاب روی کلم قرار دهید و آن را با چیزی سنگین وزنش را زیاد کنید مانند یک شیشه یا قوطی لوبیا. و سپس بگذارید 1 تا 2 ساعت بماند.

طرز تهیه کیمچی

در مرحله دوم:

کلم را بشویید و آبکش کنید. کلم را 3 بار زیر آب سرد بشویید. به مدت 15 تا 20 دقیقه کناری بگذارید تا آبکش شود. در همین حین ادویه را درست کنید.

مرحله سوم طرز تهیه کیمچی:

آرد را در درون ظرفی مناسب با آب مخلوط کنید و سپس ظرف را بر روی شعله گاز قرار دهید تا مایع آرد برنج به دمای جوش برسد سپس زیر شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که مایع آرد برنج سرد شود.

درون ظرفی آب، پودر چیلی، سیر، زنجبیل، پیازچه را کاملاَ با هم مخلوط کنید.سپس فلفل کره ای (gochugaru) را در طرز تهیه کیمچی به آن ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.اگر نداشتید هم مشکلی نیست

حالا باید سبزیجات را به همراه ادویه ی مخصوص در طرز تهیه کیمچی با هم ترکیب کنید: ترب سفید را به صورت دراز دراز نازک برش بزنید و خلال کنید.

سپس سس ادویه و سبزیجاتی که درست کردید را با همه ی مواد را خوب هم بزنید. به طوری که ادویه ها به صورت یکنواخت سطح تمام مواد را بپوشانند. این مخلوط را روی کل کاهو یا کلم خود بریزید به صورت درازا و کامل .

کیمچی

در مرحله آخر:

مواد طرز تهیه کیمچی خوب با هم ترکیب کنید، شیشه ای تمیز مانند شیشه ی سس آماده کنید و مواد آماده شده همراه با کلم را به صورت فشرده داخل شیشه بریزید. مواد را روی هم داخل شیشه فشار دهید تا جایی که کاملا فشرده شود. کمی سر شیشه را خالی بگذارید.

در شیشه را ببندید و آن را در محیط خانه به مدت ۱ تا ۵ روز رها کنید تا مواد داخل آن آماده شود. هر روز شیشه را بررسی کنید و اگر آماده شده بود، آن را داخل یخچال قرار دهید.

روزی ۱ بار در شیشه را باز کنید و با انگشت تمیز و یا قاشق روی سبزیجات را فشار دهید تا مواد زیر آب بمانند و گازهای تولید شده خارج شود.

طرز تهیه کیمچی

نکته هایی که در طرز تهیه کیمچی باید مورد توجه قرار دهید:

  • دقت کنید که هنگام شستن کاهو، برگ های آن را از هم جدا نکنید.
  • در بعضی دیگر از دستورهای آشپزی بعد از آماده کردن ادویه ی مخصوص کیمچی به همراه سایر مواد، آن ها را داخل برگ های درسته ی کاهو می ریزند و آن را می پیچند. در واقع در این دستورها کیمچی را به صورت درسته و نه خرد شده سرو می کنند.که این روش همان روش سنتی درست کردن کیمجی هست.
  • می توانید در طرز تهیه کیمچی را بعد از فرآیند تخمیر سرو کنید بهتر است برای سرو کیمچی آن را برش دهید و در درون ظرف مناسبی قرار دهید
  • در دستور ساخت کیمچی می توانید میزان فلفل تند و سیر و زنجبیل را بیشتر کنید.
  • می توانید کمیجی را در فیریزر به مدت 30 روز نگه داری کنید .
خیار کیمچی

این طرز تهیه کیمجی که توضیح داده شد با روش معمول و رایج درست کردن آن است اما کمیجی مدل ها و انواع مختلف تری هم دارد مثل:

کیمچی ترب

کیمچی خیار

کیمچی با پیازچه و ..

در این جا طرز تهیه کیمچی خیار با نودل را آموزش میدهیم:

چوب غذا خوری چاپستیک رنگی

  • دارای 5جفت چوب غذا خوری
  • جنس استیل ضد زنگ
  • رنگبندی در هر بسته : سفید،صورتی،سبزآبی ،زرد،آبی
  • قابل شستشو
  • قابل استفاده برای غذاهای رشته ای و ..

طرز تهیه کیمچی خیار به همراه نودل:

ابتدا

برای طرز تهیه کیمچی خیار مراحل پخت کیمچی را مثل بالا بروید فقط به جای کلم یا کاهو خیار را به چهار قسمت از وسط برش بزنید وتخمه های ان را جدا کنید یا در آورید و بعد سس و ادویه کمیجی را مانند گذشته آماده کنید و با خیار ها مخلوط کنید و بگذارید برای مدتی که تخمیر شود بماند .

کیمچی

در مرحله بعدی طرز تهیه کیمچی:

نودل را در آب جوش بریزید و به مدت 20 دقیق بگذارید تا جوش بیاید آن ها را از آب در اورید و کنار بگذارید سپس سبزیجات سرد و ترشی کیمچی برش خورده را به خوبی روی رشته ها بچینید. روغن کنجد را روی آن بریزید ، کنجد بپاشید و نصف تخم مرغ آب پز را روی آن قرار دهید.

کیمچی با نودل
آیا گیاهخواران می توانند کیمچی بخورند؟

مواد اولیه کیمچی مانند کلم، تربچه و پیازچه برای گیاهخواری مناسب است، اغلب سس ماهی یا خمیر میگو به مخلوط اضافه می شود تا اومامی و شوری محصول نهایی را افزایش دهد. اگر گیاه خوار هستید باید مواظب باشید.

چرا رنگ کیمچی قرمز است؟

به دلیل قرمزی فلفل البته فلفل کره ای این رنگ به وجود می آید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

yeganehmansorian

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سید+هادی+منصوریان گفت:

    سلام من که تا حالا کیمچی نخوردم ولی با این توضیحات حتما خوشمزه است