آموزش بیلیارد
بازدید 464
0

آموزش بیلیارد | صفر تا صد بیلیارد

آموزش بیلیارد : بازی‌های بیلیارد به دو نوع تقسیم می‌شوند: بیلیارد کاروم که روی میز بدون جیب بازی می‌شود و هدف آن پرتاب توپ از روی سایر توپ‌ها یا ریل‌های میز است، و بیلیارد جیبی که روی میزی با جیب‌هایی انجام می‌شود که در آن شیء قرار دارد. توپ‌های رنگی را با ضربه زدن به آنها با توپ نشانه‌ای در جیب‌ها فرو کنید. اگر به دنبال بیلیارد جیبی هستید، در اینجا، علاوه بر تجهیزات و استراتژی، به اصول بیلیارد کاروم، و تغییرات آن، خواهیم پرداخت. بیلیارد کاروم شامل مهارتی جدی است که اغلب شامل زوایای و شات های ترفندی می شود. اگر از قبل استخر را می شناسید، کاروم قدم بعدی است!

قوانین بیلیارد :

قانون 1 :

یک شریک و یک میز بیلیارد داشته باشید. بیلیارد کاروم با هر تنوعی که باشد به دو نفر نیاز دارد. می توان با سه نفر بازی کرد، اما کاروم استاندارد با دو نفر است. شما به میز بیلیارد استاندارد خود نیاز دارید : 4 فوت (1.2 متر) در 8 فوت (2.4 متر)، 4 1⁄2 فوت (1.4 متر) در 9 فوت (2.7 متر)، 5 فوت (1.5 متر) در 10 فوت (3.0 متر)، یا 6 فوت (1.8 متر) در 12 فوت (3.7 متر) بدون جیب. این چیز “بدون” جیب بسیار مهم است. شما می توانید روی میز بیلیارد (بیلیارد جیبی) بازی کنید، اما به زودی متوجه خواهید شد که جیب ها مانع می شوند و به طور بالقوه می توانند بازی را خراب کنند. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید (و برخی چیزهایی که ممکن است ندانید) در مورد جدول :

  • آن توپ ها برای استفاده شما هستند! اگر هندسه میز را می دانید، می توانید از آنها برای هدف گیری شلیک خود استفاده کنید. در بخش بعدی (استراتژی) به آن خواهیم پرداخت.
  • ریلی که در آن بازیکن اول می شکند، ریل کوتاه یا سر نامیده می شود. ریل مقابل را ریل پا و ریل های بلند را ریل جانبی می نامند.
  • قسمتی را که پشت سر آن می شکند، پشت «طناب سر»، «آشپزخانه» نامیده می شود.[2]
  • حرفه ای ها روی میزهای گرم بیلیارد بازی می کنند. گرما باعث می شود که توپ ها نرم تر بغلتند.
  • سبز است بنابراین می توانید برای مدت طولانی به آن نگاه کنید. ظاهرا انسان بهتر از هر رنگ دیگری می تواند رنگ سبز را مدیریت کند.

قانون 2 :

تعیین کنید که چه کسی با “لنگ” اول می رود. این جایی است که هر یک از شما توپ خود را در نزدیکی بالک بالک ردیف می کنید، به توپ ضربه می زنید و می بینید که چه کسی می تواند آن را نزدیک به بالک بالک برگرداند، زیرا توپ در حال توقف است. بازی هنوز شروع نشده و نیاز به مهارت دارد!

  • اگر به توپ بازیکن دیگر ضربه بزنید، شانس خود را برای تماس با کسی که شروع می کند از دست می دهید. اگر برنده شوید، به طور کلی پذیرفته شده است که دوم شوید. بازیکنی که می شکند معمولاً نوبت خود را در تنظیم توپ ها تلف می کند، نه شوت استراتژیک.

آموزش بیلیارد

قانون 3 :

بازی را تنظیم کنید. برای شروع، هر کدام از شما به یک چوب نشانه نیاز دارید (اینها را برای تاخیر داشتید، درست است؟). نشانه‌های بیلیارد در واقع کوتاه‌تر و سبک‌تر از همتایان استخری خود هستند، با فرول کوتاه‌تر (قسمت سفید نزدیک به انتها) و لبه ضخیم‌تر. سپس به سه توپ نیاز دارید، یک توپ سفید (که قبلاً “سفید” نامیده می شد)، یک توپ نشانه سفید با یک نقطه سیاه روی آن (“نقطه”) و یک توپ شی، معمولاً قرمز. گاهی اوقات از یک توپ زرد به جای لکه استفاده می شود.

  • شخصی که برنده لگ می شود می گوید که دوست دارد کدام توپ مال او باشد (توپ نشانه)، توپ سفید یا نقطه. این فقط یک موضوع ترجیح شخصی است. سپس توپ جسم (قرمز) در نقطه پا قرار می گیرد. به هر حال، نقطه مثلث در استخر قرار دارد. توپ نشانه حریف در نقطه سر قرار می گیرد، جایی که شما معمولاً در استخر نیز از آن می شکنید. علامت بازیکن شروع کننده سپس روی سیم سر (در راستای نقطه سر)، حداقل 6 اینچ (15 سانتی متر) از نشانه حریف قرار می گیرد.
  • بنابراین، بدیهی است که وقتی توپ شما با توپ حریف شما هم راستا باشد، ضربه زدن به هر دو توپ روی میز بسیار سخت است. از این رو، چرا اگر در لگ پیروز شوید، دوم شدن را انتخاب می کنید.

آموزش بیلیارد

قانون 4 :

که قرن ها قدمت دارد، در بازی تغییراتی وجود دارد. برخی آن را آسان می کنند، برخی آن را سخت می کنند و برخی آن را سریعتر یا کندتر می کنند. چقدر زمان در اختیار دارید؟ و چقدر مهارت؟

برای شروع، هر نوع بیلیارد کاروم شامل یک امتیاز با زدن هر دو توپ روی میز است. نحوه انجام این کار تغییر می کند :

  • در بیلیارد ریل مستقیم، تا زمانی که هر دو توپ را بزنید، یک امتیاز می گیرید. این ساده ترین است.
  • در بیلیارد تک کوسنی باید قبل از جابجایی توپ دوم به یک کوسن (یک طرف میز) ضربه بزنید.
  • در بیلیارد سه بالشتکی، قبل از اینکه توپ ها متوقف شوند، باید سه بالشتک را بزنید.
  • بیلیارد Balkline یک نقص در این بازی را برطرف می کند. اگر موفق شوید هر دو توپ را به گوشه ای برسانید، احتمالاً می توانید آنها را بارها و بارها از یکدیگر جدا کنید. بیلیارد Balkline تصریح می کند که نمی توانید از ضربه ای که توپ ها در همان ناحیه (اغلب میز به 8 قسمت تقسیم می شود) از میز هستند امتیاز دریافت کنید.

هنگامی که تعیین کردید چگونه امتیاز کسب می کنید، تصمیم بگیرید که در چه نقطه ای می خواهید متوقف شوید. در یک کوسن، این عدد به طور کلی 8 است. اما سه کوسن بسیار سخت است، شما با 2 شانس بهتری خواهید داشت!

آموزش بیلیارد

قانون 5 :

بازی کن! بازوی خود را به آرامی به عقب و سپس با حرکت آونگی به جلو حرکت دهید. بقیه بدن شما باید در حین حرکت در توپ بی حرکت بماند و اجازه دهید نشانه به طور طبیعی استراحت کند. در اینجا شما آن را دارید، تنها کاری که باید انجام دهید ضربه زدن به هر دو توپ برای دریافت یک امتیاز است، از نظر فنی، هر نوبت به عنوان “توپ” شناخته می شود. اما در اینجا برخی از جزئیات بیشتر وجود دارد :

  • بازیکنی که اول می رود باید توپ قرمز را بزند (به هر حال ضربه زدن به دیگری عجیب است)
  • اگر امتیاز کسب کردید، به تیراندازی ادامه دهید
  • بازی “slop” (به طور تصادفی گرفتن یک امتیاز) به طور کلی غیرقانونی تلقی می شود
  • همیشه یک پای خود را روی زمین نگه دارید
  • “پرش” توپ خطا است، همانطور که ضربه زدن به توپ زمانی که هنوز در حرکت است خطا است

قانون 6 :

به دنبال مکانی روی توپ نشانه باشید که نوک نشانه باید به آن متصل شود. شما می توانید این کار را در حین انجام حرکات تمرینی انجام دهید. چوب نشانه خود را با جایی که می توانستید مستقیماً به توپ ضربه بزنید، ردیف کنید. سپس آن نقطه را هدف بگیرید.

  • بیشتر اوقات، شما می خواهید توپ نشانه را به طور مربع در مرکز ضربه بزنید. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید توپ را به یک طرف یا طرف دیگر بزنید تا چرخش کناری یا “انگلیسی” را به آن منتقل کنید تا توپ به یک طرف حرکت کند. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید به توپ نشانه ای در زیر مرکز ضربه بزنید تا باعث شوید که از روی توپی که نمی خواهید حرکت کنید بالا برود و به توپی که می خواهید حرکت دهید ضربه بزنید.

آموزش بیلیارد

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/04/07/learn-zero-to-one-hundred-chess/ https://pioio.com/mag/2022/04/06/what-is-the-big-bang-theory-how-did-the-big-bang-happen/ https://pioio.com/mag/2022/04/04/15-amazing-facts-about-space/

تسلط بر نشانه و موضع شما :

مورد 1 :

چوب نشانه را به درستی بگیرید. دست تیراندازی شما باید ته چوب نشانه را به صورت شل و ریلکس بگیرد، به طوری که شست شما به عنوان تکیه گاه باشد و انگشتان اشاره، وسط و حلقه شما در حال گرفتن باشند. مچ دست شما باید مستقیماً به سمت پایین باشد تا هنگام عکاسی از حرکت به طرفین جلوگیری کند.

  • معمولاً دست تیراندازی شما باید چوب نشانه را در حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) به سمت عقب نقطه تعادل چوب بگیرد. اگر کوتاه قد هستید، ممکن است بخواهید دست خود را از این نقطه به جلو ببرید. اگر قدتان بلند است، ممکن است بخواهید آن را بیشتر به عقب ببرید.

آموزش بیلیارد

مورد 2 :

انگشتان دست خود را دور نوک آن قرار دهید تا یک پل تشکیل شود. این مانع از حرکت دادن چوب نشانه به طرفین هنگام شلیک می شود. 3 دستگیره اصلی وجود دارد: پل بسته، باز و پل ریلی.
در یک پل بسته، انگشتان اشاره خود را دور نشانه می پیچید و از انگشتان دیگر خود برای ثابت نگه داشتن دست خود استفاده می کنید. این اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر روی چوب، به ویژه با یک ضربه محکم به جلو انجام شود.

آموزش بیلیارد

مورد 3 :

در یک پل باز، با انگشت شست و سبابه خود یک شیار V شکل دهید. نشانه از بین می رود و شما از انگشتان دیگر خود استفاده می کنید تا علامت را به طرفین حرکت نکنید. پل باز برای ضربات نرم تر بهتر است و بازیکنانی که در ساخت پل بسته مشکل دارند ترجیح داده می شود. یکی از انواع پل باز، پل مرتفعی است که در آن هنگام ضربه زدن به نشانه، نشانه را روی یک توپ مانع بلند می کنید.

  • از پل ریلی زمانی استفاده کنید که توپ نشانه آنقدر به ریل نزدیک است که بتوانید دست خود را پشت آن بلغزید. چوب علامت خود را روی ریل بگذارید و نوک آن را با دست خود ثابت نگه دارید.

آموزش بیلیارد

مورد 4 :

بدن خود را با شات هماهنگ کنید. خود را با کیو توپ و توپی که می خواهید ضربه بزنید، در یک خط قرار دهید. پای مربوط به دست تیراندازی شما (اگر راست دست هستید پای راست، اگر چپ دست هستید پای چپ) باید این خط را با زاویه 45 درجه لمس کند. پای دیگر شما باید با فاصله مناسبی از آن و جلوتر از پا با دست تیراندازی شما مطابقت داشته باشد.

مورد 5 :

با فاصله راحت بایستید. این به 3 چیز بستگی دارد: قد شما، دسترسی شما، و محل توپ نشانه. هر چه توپ نشانه دورتر از سمت میز شما باشد، مدت بیشتری باید کشش دهید.

  • بیشتر بازی‌های بیلیارد از شما می‌خواهند که هنگام تیراندازی حداقل یک پا (۰.۳ متر) روی زمین نگه دارید. اگر نمی توانید به راحتی این کار را انجام دهید، ممکن است لازم باشد یک عکس متفاوت بگیرید یا از یک پل مکانیکی برای استراحت دادن به نوک چوب نشانه خود در هنگام شلیک استفاده کنید.

مورد 6 :

با شلیک به صورت عمودی قرار بگیرید. چانه شما باید کمی روی میز قرار گیرد به طوری که چوب نشانه را به همان میزانی که راحت باشد به سمت افقی ببینید. اگر قدتان بلند است، باید زانوی جلو یا هر دو زانو را خم کنید تا در موقعیت قرار بگیرید. همچنین باید از ناحیه باسن به جلو خم شوید.

  • مرکز سر یا چشم غالب شما باید بدون کج شدن با مرکز نشانه هماهنگ شوند. با این حال، برخی از بازیکنان حرفه ای استخر سر خود را کج می کنند.
  • اکثر بازیکنان بیلیارد جیبی سر خود را 1 تا 6 اینچ (2.5 تا 15 سانتی متر) بالای چوب می گذارند، در حالی که بازیکنان اسنوکر سرشان را لمس می کنند یا تقریباً لمس می کنند. هرچه سر خود را نزدیک‌تر کنید، دقت شما بیشتر می‌شود، اما با از دست دادن برد برای ضربه‌های پشت و جلو.

آزمایش با استراتژی و تغییرات بازی :

استراتژی 1 :

به دنبال بهترین ضربه خود باشید. این بستگی به جایی دارد که توپ ها روی میز قرار می گیرند. در بازی‌های بیلیارد کاروم که این امکان را به شما می‌دهد، می‌خواهید عکس‌هایی بگیرید که توپ‌ها را روی هم جمع می‌کند تا بتوانید مکرراً با پرتاب توپ‌ها از روی یکدیگر گل بزنید (به عبارت دیگر، نه Balkline). نگاهی به زوایای آن بیندازید و این که چگونه همه آن ها به ترتیب قرار می گیرند. در صورت نیاز، کوسن ها را نیز در نظر بگیرید!

  • گاهی اوقات، بهترین ضربه شما یک شوت گلزنی (شات تهاجمی) نیست، بلکه شلیک توپ به جایی است که حریف شما در زدن ضربه گلزنی مشکل دارد (یعنی شوت دفاعی).
  • در صورت نیاز چند ضربه تمرینی انجام دهید. این کار بازوی شما را قبل از شلیک واقعی باز می کند.

استراتژی 2 :

با “سیستم الماس” آشنا شوید. بله، ریاضی اما وقتی آن را پایین بیاورید، نسبتاً ساده است. هر الماس یک عدد دارد. شما تعداد الماسی را که نشانه در ابتدا به آن برخورد می کند (که موقعیت نشانه نامیده می شود) را می گیرید و سپس زاویه طبیعی را کم می کنید (تعداد الماس روی ریل کوتاه). این برای شما یک عدد باقی می‌گذارد، تعداد الماسی که باید به دنبال آن باشید!

استراتژی 3 :

آموزش بیلیارد

بازی «بیلیارد هنری». بله، این یک چیز است. این جایی است که بازیکنان قصد دارند 76 نوع تنظیم را تکمیل کنند، همه سطوح دشواری مختلف. بنابراین هنگامی که بازی را متوقف کردید، برای خود (و دوستتان) چند ترفند آماده کنید. چه کسی می تواند سخت ترین ها را تکمیل کند؟

  • اگر بیلیارد تک کوسنی امکان پذیر است، سعی کنید به دو بیلیارد بروید. سه تقریباً غیرممکن است، حتی برای حرفه ای ها! اگر می توانید دو نفر را اداره کنید، باید برای پول شروع به بازی کنید!

استراتژی 4 :

به روش های مختلف به توپ ضربه بزنید. نحوه برخورد توپ نشانه به توپ دیگر می تواند مسیر حرکت توپ دیگر را تعیین کند. این اثر “پرتاب” نامیده می شود و می تواند به دلیل زاویه برخورد توپ نشانه به توپ دیگر، میزان زبان انگلیسی به توپ نشانه یا هر دو ایجاد شود. بازیکنان بیلیارد که تمرین کرده اند و تأثیرات ضربات خود را مطالعه کرده اند، هنگام بازی با استخر از آن استفاده می کنند.
کمی وقت بگذارید تا آزمایش کنید! هرچه تعداد گزینه های بیشتری را مشاهده کنید، بهتر خواهید بود و بازی سرگرم کننده تر خواهد بود. مهارت بیلیارد کاروم خود را بگیرید و شروع به بازی استخر، 9 توپ، 8 توپ یا حتی اسنوکر کنید!

بیلیارد چیست؟(آموزش بیلیارد)

بازی‌های بیلیارد به دو نوع تقسیم می‌شوند: بیلیارد کاروم که روی میز بدون جیب بازی می‌شود و هدف آن پرتاب توپ از روی سایر توپ‌ها یا ریل‌های میز است، و بیلیارد جیبی که روی میزی با جیب‌هایی انجام می‌شود که در آن شیء قرار دارد. توپ‌های رنگی را با ضربه زدن به آنها با توپ نشانه‌ای در جیب‌ها فرو کنید.

اندازه میز بیلیارد چقدر است؟

4 فوت (1.2 متر) در 8 فوت (2.4 متر)، 4 1⁄2 فوت (1.4 متر) در 9 فوت (2.7 متر)، 5 فوت (1.5 متر) در 10 فوت (3.0 متر)، یا 6 فوت (1.8 متر) در 12 فوت (3.7 متر) بدون جیب.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *