آموزش فوتبال
بازدید 84
۲

آموزش فوتبال

برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست خوب، حتی قبل از اینکه آموزش فوتبال را بلد باشید باید بدانید لازمه اصلی و مهم این است که تناسب اندام، پرانرژی و درایت داشته باشید. این بازی به دویدن و مهارت های فنی زیادی در برخورد با توپ و حریف نیاز دارد. شما باید یک بازیکن تیمی و در عین حال یک مشارکت کننده فردی باشید. برای اینکه یک بازیکن فوتبال باشید، باید سخت تمرین کنید و یاد بگیرید که سریعتر از حریف خود باشید.

بهتر است اول از هر چیزی با قوانین این بازی آشنا شویم.

قوانین کلی بازی :

هدف اصلی در فوتبال گلزنی بیشتر از تیم مقابل است. هنگامی که بیشتر از تیم مقابل گل داشته باشید برنده میدان هستید.

10 قانون اساسی فوتبال می گوید که یک مسابقه باید از دو تیم تشکیل شود.

تعداد بازیکنان و موقعیت های هر تیم نباید از یازده (11) تجاوز کند. اما در هر تیم باید یک بازیکن به عنوان دروازه بان معرفی شود.

مسابقه شامل انجام دو نیمه جداگانه است. مدت زمان هر نیمه باید چهل و پنج (45) دقیقه زمان عادی بازی باشد. فاصله استراحت بین دو نیمه نباید بیش از پانزده دقیقه باشد. داور فوتبال تصمیم می‌گیرد که آیا زمان بازی اضافه شود یا خیر. اضافه کردن وقت اضافه، توقف یا مصدومیت تعویض بازیکن را در هر نیمه جبران می کند.

بازی پس از به ثمر رساندن هر گل با یک شروع از سر گرفته می شود. همه بازیکنان باید قبل از هر شروع در نیمه تیم خود باشند. یک بازیکن تک به توپ ثابت از نقطه مرکزی به سمت جلو ضربه می زند. تیمی که گل دریافت می کند با یک شروع جدید بازی را از سر می گیرد

همه بازیکنان زمین فقط می توانند از پاها، سینه یا سر خود برای بازی با توپ در اطراف استفاده کنند. دروازه بان تنها بازیکنی است که اجازه استفاده از دستان خود را دارد. اما، آنها باید در داخل محوطه دروازه تعیین شده خود باشند تا توپ را کنترل کنند.

گل زمانی حاصل می شود که توپ وارد دروازه شود و از خط دروازه عبور کند. قانون 12 فیفا دستورالعمل‌های مربوط به رفتارهای غیرورزشی و التهابی را پوشش می‌دهد. این شامل مقررات مربوط به جشن های گل فوتبال است که از کتاب قوانین گرفته شده است.

اگر هیچ یک از تیم ها گلی به ثمر نرسانند یا هر دو به یک تعداد گل زده باشند، بازی با تساوی به پایان می رسد. برخی از آنها به زمان اضافه میروند که از دو نیمه 15 دقیقه ای تشکیل شده و اگر گلی حاصل نشد به ضربات پنالتی می روند یا در تاریخ بعدی برای تعیین برنده بازی مجدد انجام میشود. آموزش فوتبال را در ادامه دنبال کنید….

قوانین بازی فوتبال

آفساید : یکی از مهم ترین قوانینی است که در آموزش فوتبال باید رعایت شود. اساساً به گونه‌ای طراحی شده است که بازیکنان زمان زیادی را نزدیک دروازه حریف نبرند یا جمع کنند. می توان گفت که بازیکنی در موقعیت آفساید قرار می گیرد که در نیمه حریف و همچنین پشت مدافع آخر قرار دارد.

پرتاب توپ : پرتاب توپ به بازی زمانی وارد بازی می شود که توپ یا لگد زده می شود یا کاملاً خارج از زمین حرکت می کند. شانس پرتاب به تیمی داده می شود که آخرین بار آن را لمس نکرده باشد. پرتاب توپ را می توان از جایی که توپ در خارج از زمین قرار دارد انجام داد. پرتاب به معنای گرفتن توپ با هر دو دست پشت سر و پرتاب آن به داخل زمین است.

قوانین کارت زرد

باید در آموزش فوتبال یادبگیریم که وقتی بازیکنی مرتکب اشتباه شود، کارت زرد توسط داور برای بازیکنان صادر می شود. داور به بازیکن زرد نشان می دهد که اولین اشتباهش را به او گوشزد می کند. اگر به بازیکنی دو بار کارت زرد نشان داده شود، باید بازی را برای همیشه ترک کند. دلیلی برای

داور زمانی کارت زرد را نشان میدهد که :

بازیکنانی که بدون رعایت قوانین بازی بازی می کنند.

بازی خطرناک یعنی صدمه زدن به سر اعضای تیم حریف.

شلیک عمدی توپ به سمت هر بازیکنی.

هدر دادن عمدی زمان بازی توسط دروازه بان

قوانین کارت زرد

قوانین کارت قرمز

در آموزش فوتبال باید بدانیم کارت قرمز زمانی صادر می شود که به بازیکنی دو بار کارت زرد نشان داده شود و بعد از آن مرتکب اشتباه شود.

دلایلی که داور کارت قرمز را به بازیکن نشان می دهد:

صدمه بدنی به بازیکن با لگد زدن عمدی.

پریدن عمدی روی بازیکن

ضربه زدن به بازیکن یا شارژ کردن تقریباً یک بازیکن.

هل دادن یا نگه داشتن بازیکن.

کنترل نادرست توپ

قوانین کارت قرمز

ضربه آزاد : این ضربه ها به عنوان پنالتی برای بازیکنان تیم در زمانی که تیم حریف خطا می کند، داده می شود. دو نوع ضربه آزاد وجود دارد.

ضربه آزاد مستقیم : در این حالت، توپ را می توان مستقیماً به دروازه زد و نیازی به پاس دادن یا لمس هم تیمی ضربه زننده نیست.

ضربه غیرمستقیم : در این حالت، توپ باید توسط هم تیمی دیگری از بازیکنی که قبل از زدن گل به آن ضربه می زند، لمس شود.

قوانین ضربه پنالتی : فرصتی برای ضربه پنالتی زمانی به وجود می آید که بازیکن تیم مدافع در محوطه جریمه تیم مقابل مرتکب خطا شود. به جز دروازه‌بان، بقیه بازیکنان باید خارج از محوطه جریمه در صف بایستند. دروازه بان باید روی خط دروازه بایستد. توپ را باید در نقطه پنالتی قرار داد و سپس ضربه زد.

ضربه دروازه : زمانی که توپ از روی خط دروازه می رود اما وارد دروازه نمی شود و آخرین بار توسط تیم مهاجم لمس می شود، توپ در اختیار تیم مدافع قرار می گیرد و دروازه بان ضربه دروازه را انجام می دهد.

ضربه کرنر : روشی دیگر برای شروع مجدد بازی است. هنگامی که توپ به بازیکن خودی برخورد کند و از خط عرضی کنار دروازه خودی رد شود، برای تیم حریف ضربه کرنر به دست می آید و داور و خط نگهداران (کمک داوران) موظف به اعلام کرنر هستند.

ضربه کرنر

همچنین بخوانید در پیویو :

https://pioio.com/mag/2022/04/17/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%a7%d9%87/ https://pioio.com/mag/2019/08/06/5-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%ad%d9%88%d8%b5%d9%84%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86/

شروع بازی : ابتدا در آموزش فوتبال باید بدانیم یک مسابقه فوتبال با پرتاب سکه شروع می شود. داور مسابقه و دو کاپیتان در مرکز زمین با هم ملاقات می کنند. کاپیتان تیمی که پرتاب را برنده می‌شود باید تصمیم بگیرد که در نیمه اول به کدام تیرک دروازه حمله کند، در حالی که تیمی که پرتاب را از دست می‌دهد برای شروع مسابقه، شروع به بازی می‌کند. بازیکنان در نیمه زمین خود موقعیت می گیرند. توپ در مرکز زمین قرار می گیرد. هنگامی که داور سوت را می زند، بازیکنی از تیمی که پرتاب را از دست داده است ضربه را شروع می کند و توپ به جلو حرکت می کند. این بازیکن نمی تواند دوباره توپ را لمس کند تا زمانی که بازیکن دیگری از هر تیم توپ را لمس کند. در نیمه دوم، تیم‌ها زمین های خود را عوض می‌کنند و تیمی که برنده بازی است شروع به بازی می‌کند.

حالا که قوانین بازی را یاد گرفتیم بهتر است چند تکنیکی که در این بازی استفاده می شود نیز یاد بگیریم.

فوتبال و مهارت های ضروری آن :

ما در اینجا چند مهارت ضروری را که یک بازیکن برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای باید کسب کند، تا آموزش فوتبال را کامل کند فهرست کرده ایم.

دریبل زدن را بیاموزید : این مهمترین عمل در حین بازی و البته آموزش فوتبال است. دریبل به معنای کنترل و حفظ مالکیت توپ در حین دویدن است. دریبل زدن به معنای نگه داشتن توپ در اختیار شما و مالکیت تیمتان است، باید خوب دریبل کنید تا آنقدر محکم توپ را لمس کنید تا آن را به جلو ببرید، اما همچنین باید ببینید که خیلی از شما دور نمی شود.

آموزش پاس دادن : پاس دادن به توپ به معنای حرکت دادن توپ با دقت به جایی است که می خواهید. برای پاس دادن به توپ، باید توپ را در جهتی که می خواهید حرکت کند ضربه بزنید. پاس دادن توپ را می توان با استفاده از قسمت داخلی پا انجام داد، این کار دقت خوبی را به همراه خواهد داشت و نیاز به قدرت کمتری دارد. پس از یادگیری پاس دادن به توپ، می توانید با برش دادن و قلاب کردن توپ، آن را به هم تیمی های خود پاس دهید.

یاد بگیرید که تیرانداز خوبی باشید : شلیک به توپ زمانی وارد صحنه می شود که به هدف نزدیکتر هستید و باید گل بزنید. این به قدرت و دقت زیادی نیاز دارد. شما باید پای کف پای خود را بگذارید و به سمت دروازه هدف بگیرید و به توپ شوت کنید.

گرفتن مکان مناسب در زمین بسیار مهم است. گاهی اوقات زمانی که بازیکن نزدیک توپ نیست نیاز به دویدن زیاد دارد، در این شرایط بازیکن باید حرکت بعدی هم تیمی خود را تخمین بزند و در موقعیتی قرار گیرد که هم تیمی او انتظار دارد.

یاد بگیرید که از دروازه دفاع کنید : بازیکن از مهارت هایی استفاده می کند تا سعی کند توپ را از بازیکن حریف دور کند. بازیکن باید متمرکز باشد و باید بر اساس حرکات بازیکن دیگر به سرعت با توپ تکل بزند. در برخی شرایط، بازیکنان حریف می‌توانند فریب دهند، اما بازیکن باید مدام مراقب توپ و حرکات بازیکن باشد. به این ترتیب بازیکن می تواند از حریف در برابر گلزنی دفاع کند.

آموزش سر زدن به توپ : بازیکن از پیشانی خود برای هدایت توپ در جهت دلخواه استفاده می کند و آن را به هم تیمی خود پاس می دهد. هنگام زدن گل پس از ضربه کرنر، ضربه زدن به توپ به صورت مکرر انجام می شود. باید به یاد داشته باشیم که هنگام سر زدن چشمانمان را نبندیم و با چشمان باز توپ را با ضربه سر درست هدایت کنیم.

آموزش سر زدن به توپ

آموزش کمی شعبده بازی : شعبده بازی کار آسانی نیست، اما برای یک بازیکن مهم است که یاد بگیرد چگونه در مواقع لزوم شعبده بازی کند. این به کنترل توپ در هنگام ورود به هوا کمک می کند زیرا هر بار توپ روی زمین نخواهد بود. و باید یادبگیرید چطور حریفتان را غافلگیر کنید.

استفاده از پای غیر غالب را یاد بگیرید : برای یک بازیکن بسیار مهم است که یاد بگیرد چگونه از پای غیر غالب خود استفاده کند زیرا در صورت عدم تسلط می تواند برای تیم مقابل یک مزیت باشد. بازی فقط با پای غالب بازی معلول است. از این رو یادگیری نحوه استفاده از پای غیر غالب بسیار در آموزش فوتبال مهم است.

بیاموزید که خودجوش باشید و اصالت خود را حفظ کنید : این کلید مهارت در بازی است. داشتن یک سبک بازی یک مزیت بزرگ است. فرد باید یاد بگیرد که یا حیله گر، سریع، قدرتمند یا تدافعی باشد.

اگر بعد از این بازی لذت بخش جذب آن شدید یک توپ مناسب بردارید و بازی فوتبال را با دوستانتان شروع کنید.

آیا توپ مناسب بازی فوتبال ندارید؟ نگران نباشید کافیست اینجا کلیک کنید.

بازی فوتبال به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

این بازی به مهارت هایی چون سر زدن، استفاده از پای غیر غالب، هدف گیری خوب و… دارد در این مقاله بیشتر بخوانید.

قوانین بازی فوتبال چیستند؟

این بازی شامل چند قانون ساده است که یادگیری آنها زیاد سخت نیست. این مقاله را بخوانید و به راحتی آنها را یادبگیرید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نسرین گفت:

    مرسی،عالی

    1. parnaz_hasannezhad گفت:

      تشکر از نظر ارزشمند شما