پاستا چیکن آلفردو
بازدید 1813
0

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو

پاستا چیکن آلفردو : پاستا یکی از غذا های محبوب ایتالیایی است که انواع مختلفی دارد مانند : پاستا چیکن آلفردو، گنوکی، لینگوئینی، بوکاتینی، تالیاتل، پاپاردل، کاواتلی، تورتلینی، راویولی و … .

این دستور پخت پاستا چیکن آلفردو مخصوص 4 نفر است.

مواد لازم برای پخت پاستا چیکن آلفردو :

زمان تقریبی برای پخت : 1 ساعت
پاستا :300 گرم
سینه مرغ : 1 عدد
قارچ کوچک :200 گرم
روغن مایع و کره :به مقدار لازم
شیر :نصف فنجان
آب مرغ :1 لیوان
سیر :1 حبه بزرگ و 1 حبه کوچک ( میتوانید به جای سیر از پودر سیر هم استفاده کنید.)
خامه :1 و نیم فنجان
پنیر پارمزان :1 فنجان
نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا :به مقدار لازم
جعفری تازه :یک چهارم پیمانه

دستور پخت پاستا چیکن آلفردو برای 4 نفر :

غذاساز بی سیم قابل حمل کد KB010

  • دارای 2 تیغه تیز
  • شستشو راحت
  • تیغه ها با روکش ضدزنگ پوشیده شده اند
  • باتری 3.7 ولت
  • ابعاد 13*9.5*9.5 سانتی متر

مرحله 1 :

در ابتدا سینه ی مرغ را به اندازه های کوچک و مساوی تقسیم نمایید و آن را در ظرفی بریزید و نمک، فلفل و زردچوبه و یک حبه سیر بزرگ خرد شده را روی آن بریزید و زیر و رو کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا ادویه ها به خوبی مرغ را پوشش دهدو بگذارید چند دقیقه بماند. سپس در روغن کمی تفت دهید، به اندازه ای که پخته و رنگش سفید شود.

برای اینکه پاستا چیکن آلفردو که درست میکنید خوشمزه تر شود و رنگ خوبی بگیرد میتوانید هنگام پختن مرغ اندکی پودر پاپریکا روی آن بریزید و هم بزنید.

مرحله 2 :

قارچ ها را بشویید و به صورت ورقه ای برش سپس با مقدار کمی نمک و کره در ماهیتابه تفت دهید. برای این که قارچ ها کمتر آب بیندازد و کوچک نشوند میتوانید از اول شعله گاز را زیاد کنید ولی مراقب باشید که سوخته نشود.

مرحله 3 :

مرغ پخته شده را به قارچ ها اضافه کنید و دو تا سه دقیقه روی شعله ی کم با مقداری آب مرغ هم بزنید و به سراغ تهیه سس آلفردو بروید. در صورتی که سس آلفردو در دست ندارید میتوانید از آب به همراه عصاره طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید. توجه داشته باشید که عصاره مرغ دارای نمک زیادیست و باید مراقب باشید که پاستا شور نشود. برای اینکار میتوانید نمک پخت اول مرغ و قارچ را حذف یا خیلی کم کنید.

مرحله 4 :

در این مرحله شما باید سس آلفردو را تهیه نمایید :

مواد لازم برای پخت سس آلفردو (پاستا چیکن آلفردو) :

سیر :2 حبه
خامه پرچرب : 1 و 3/4 پیمانه
کره :6 قاشق غذا خوری
جعفری خرد :1 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل سفید : به مقدار لازم
یر پارمزان : 1 پیمانه

کره را در تابه ای نچسب ذوب نمایید. سپس سیر را رنده یا له کنید. اگر وسیله ی سیر له کن در دست نبود سیر را همراه مقداری نمک در هاون بریزید و آن را بکوبید تا له شود. سیر را با کره تفت دهید. نیاز به طلایی شدن نیست در حدی که عطر و بوی آن بلند شود کافی است.

خامه را در ظرفی جدا گرم کنید تا روان شود. این عمل از بریدن احتمالی سس پیشگیری می کند. خامه گرم، نمک و فلفل را به مواد بیافزایید تا رقیق شود. اگر فلفل سفید در دسترس نبود از فلفل سیاه استفاده کنید.

در این مرحله پنیر پارمزان را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. هم زن مفتولی یا چنگال بهترین وسیله برای هم زدن سس آلفردو است.

با افزودن پنیر سس غلظت بهتری پیدا می کند اجازه دهید مایه سس دو سه دقیقه بجوشد و بعد شعله را خاموش کنید. پس از خاموش کردن شعله می توان جعفری خرد شده را به سس آلفردو افزود اما اصولا آن را به عنوان تزیین سس آلفردو به کار می برند.

مرحله 5 :

قابلمه ای را پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس مقداری نمک و روغن مایع داخل آب بریزید و پاستا را اضافه کنید. زمان پخت هر نوعی از پاستا روی بسته ی آن نوشته است. ولی زمان معمول برای پخت بین 5 تا 10 دقیقه است. پس از پخت، پاستا را آبکش نمایید.

مرحله 6 :

یک قابلمه مناسب را روی شعله بگذارید و پاستا، مرغ و قارچ و سس آلفردو را در آن بریزید. مواد پاستا را خوب مخلوط کنید تا سس به خوبی در همه جا پخش گردد. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا به مدت 20 تا 25 دقیقه روی حرارت بماند تا آماده شود. در این مدت چند بار موارد را هم بزنید و زیر و رو کنید تا کاملا مخلوط شود و پاستا نسوزد.

مرحله 7 :

پاستا چیکن آلفردو را در ظرفی بریزید و با تکه های کوچک مرغ و جعفری خورد شده آن را تزئین نمایید.

پاستا چیکن آلفردو یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه برای شما عزیزان است.

دستگاه خوردکن دستی آیتم YG-727

  • جنس : پلاستیک
  • تعداد تیغه : 3 عدد
  • جنس تیغه : استیل
  • خردکن و همزن
  • کم صدا

ماکارانی (پاستا) چیست؟

پاستا نوعی غذا است که معمولاً از خمیر فطیر آرد گندم مخلوط با آب یا تخم مرغ تهیه می شود و به شکل ورقه یا اشکال دیگر در می آید. با جوشاندن یا پختن پخته می شود. آرد برنج یا حبوباتی مانند لوبیا یا عدس گاهی به جای آرد گندم برای ایجاد طعم و بافت متفاوت یا به عنوان جایگزین بدون گلوتن استفاده می شود. پاستا غذای اصلی غذاهای ایتالیایی است.

پاستاها به دو دسته کلی تقسیم می شوند : خشک (Pasta secca) و تازه (Pasta fresca). بیشتر ماکارونی خشک و به صورت تجاری از طریق فرآیند اکستروژن تولید می شود، اگرچه می توان آن را در خانه تولید کرد. ماکارونی تازه به طور سنتی با دست، گاهی اوقات با کمک ماشین‌های ساده تولید می‌شود. پاستاهای تازه موجود در خواربار فروشی ها به صورت تجاری توسط ماشین آلات در مقیاس بزرگ تولید می شوند.

هم پاستاهای خشک و هم تازه به شکل‌ها و گونه‌های مختلفی عرضه می‌شوند، با 310 شکل خاص که با بیش از 1300 نام مستند شناخته می‌شوند. در ایتالیا، نام شکل ها یا انواع ماکارونی خاص اغلب بر اساس محلی متفاوت است. به عنوان مثال، ماکارونی شکل cavatelli با 28 نام مختلف بسته به شهر و منطقه شناخته می شود. فرم‌های متداول ماکارونی شامل شکل‌های بلند و کوتاه، لوله‌ها، شکل‌ها یا ورق‌های مسطح، شکل‌های مینیاتوری برای سوپ، آن‌هایی که برای پر کردن یا پر کردن هستند، و اشکال خاص یا تزئینی هستند.

پاستا چیکن آلفردو

پاستا یک غذای ایتالیایی :

به عنوان یک دسته در غذاهای ایتالیایی، پاستاهای تازه و خشک به طور کلاسیک در یکی از سه نوع غذای آماده استفاده می شود: به عنوان ماکارونی آسکیوتا (یا پاستاشیوتا)، پاستا پخته شده آبکاری شده و با سس یا چاشنی مکمل سرو می شود. طبقه بندی دوم از غذاهای پاستا، پاستا در برودو است که در آن پاستا بخشی از یک غذای سوپ است. دسته سوم پاستا آل فورنو است که در آن پاستا را در ظرفی می‌ریزند که بعداً در فر پخته می‌شود. غذاهای پاستا به طور کلی ساده هستند، اما غذاهای جداگانه در تهیه متفاوت هستند. برخی از غذاهای ماکارونی به عنوان اولین غذای کوچک یا برای ناهارهای سبک مانند سالاد پاستا سرو می شوند. سایر ظروف ممکن است بزرگتر تقسیم شوند و برای شام استفاده شوند. سس پاستا نیز ممکن است از نظر طعم، رنگ و بافت متفاوت باشد.

از نظر تغذیه ای، ماکارونی ساده پخته شده دارای 31 درصد کربوهیدرات (بیشتر نشاسته)، 6 درصد پروتئین و چربی کم و مقادیر متوسطی از منگنز است، اما ماکارونی به طور کلی دارای ریزمغذی های پایینی است. پاستا ممکن است غنی شده یا غنی شده باشد یا از غلات کامل تهیه شود.

پاستا چیکن آلفردو

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/04/11/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b2%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86/ https://pioio.com/mag/2019/08/11/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84/ https://pioio.com/mag/2022/02/23/the-best-restaurants-in-mashhad/
مواد لازم برای پخت پاستا چیکن آلفردو :

زمان تقریبی برای پخت : 1 ساعت
پاستا : 300 گرم
سینه مرغ : 1 عدد
قارچ کوچک : 200 گرم
روغن مایع و کره : به مقدار لازم
شیر : نصف فنجان
پاستا چیکن آلفردو

دستور پخت پاستا چیکن آلفردو برای 4 نفر :

در ابتدا سینه ی مرغ را به اندازه های کوچک و مساوی تقسیم نمایید و آن را در یک ظرف بریزید و نمکف فلفل و زردچوبه و یک حبه سیر بزرگ خرد شده را روی آن بریزید و با دست زیر و رو کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا ادویه ها به خوبی مرغ را پوشش دهدو بگذارید چند دقیقه بماند. (پاستا چیکن آلفردو)

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *