چگونه کمال گرا نباشیم ؟
بازدید 129
0

چگونه کمال گرا نباشیم ؟ | راهنمای گام به گام

چگونه کمال گرا نباشیم ؟ اگر این تیتر توجه شما را جلب کرده است، حدس می زنم که خود را یک کمال گرا می دانید. و اگر در مورد چگونگی دست کشیدن از کمال گرا بودن می خوانید، همچنین می دانید که انگیزه شما برای کمال می تواند به همان اندازه که یک نعمت است، نفرین باشد.

مانند هر نیروی طبیعی طبیعت (به عنوان مثال، باد، آتش یا آب) بیش از حد هر چیزی می تواند منجر به هرج و مرج شود. برای مثال، وقتی باران زمین را سیراب می‌کند، به این فکر کنید که چگونه زمین را احیا می‌کند و زندگی جدیدی را به هر چیزی که لمس می‌کند به ارمغان می‌آورد. اما باران بیش از حد می تواند باعث سیل شود و دنباله ای از ویرانی در پی آن باقی بماند.

همین اصل در مورد کمال گرایی نیز صادق است. چالش کمال گرایی زمانی پیش می‌آید که دنبال کردن این چیزها به احساس رفاه و رضایت منجر نمی‌شود.

تلاش مداوم برای درست کردن همه چیز و بهترین بودن می تواند هزینه زیادی داشته باشد و روابط شخصی، سلامتی و رفاه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

انسان های کما گرا، افراد با استعدادی هستند که انگیزه بی امانشان به آنها کمک کرده تا به بسیاری از چیزهای بزرگ دست یابند. اگرچه دیگران ممکن است از دستاوردهای خود وحشت داشته باشند، آنها در مورد احساس استرس و هر چیزی جز کامل بودن صحبت می کنند.

تلاش برای کمال، به دلیل دست نیافتنی بودن، باعث درد، خستگی و احساس شکست می شود. و هیچ خط پایان پایانی وجود ندارد.

با پیویو در این مقاله همراه باشید تا در مرحله بیاموزیم ” چگونه کمال گرا نباشیم ؟ “

کمال گرایی چیست؟

کمال گرایی چیست؟

فرهنگ لغت کمال گرایی را اینگونه تعریف می کند: «امتناع از پذیرش معیارهای کوتاه از کمال». یک مطالعه آن را به عنوان “میل غیرمنطقی برای دستیابی به همراه انتقاد بیش از حد از خود و دیگران” توصیف می کند.

نویسنده و سخنران، برنه براون در Lifeclass Oprah می گوید:

” .کمال گرایی یک روش فکر کردن است… اگر عالی به نظر برسم، بی‌نقص زندگی کنم، عالی کار کنم، عالی انجامش دهم، می‌توانم از آن اجتناب کنم یا آن را به حداقل برسانم. کمال گرایی سپر 20 تنی است که ما آن را با خود حمل می کنیم به این امید که از آسیب دیدن ما جلوگیری کند.”

مراحل گام به گام اینکه چگونه کمال گرا نباشیم :

1. تصدیق کنید

یک مربی یک بار به من گفت که آگاهی 90 درصد راه حل است.

وقتی آگاه باشید و چیزی را در زندگی خود تصدیق کنید، قدرت و تاثیر خودش را بر شما از دست می دهد. وقتی آن را از یک الگوی ناخودآگاه به یک انتخاب آگاهانه می آورید، می توانید آن را کنترل کنید.

1. تصدیق کنید
2. درک کنید _ چگونه کما گرا نباشیم

2. درک کنید _ چگونه کما گرا نباشیم

به دنبال درک این باشید که چه چیزی به طبیعت کمال گرا شما دامن می زند. محرک اصلی شما چیست؟

دلیلی وجود دارد که شما برای کمال تلاش می کنید. بسیاری تلاش می کنند تا برای رفع نیاز به عشق یا کمبود عزت نفس کامل باشند. بیشتر رفتار کمال‌ گرایانه‌ ناشی از ترس طرد شدن است.

پس در نظر بگیرید که چه چیزی باعث کمال گرایی شما می شود. کمال گرا بودن – صرف نظر از اینکه چقدر دردناک یا مشکل ساز باشد – به شما کمک می کند، بنابراین سعی کنید دلایل پشت آن را درک کنید.

3. عواقب را شناسایی کنید

3. عواقب را شناسایی کنید

بر اساس یک مقاله، کمال گرایی می تواند باعث بهره وری پایین، روابط آشفته، عدم اعتماد به نفس، اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی شود. این حرکتی که به آن افتخار می کنید می تواند هزینه داشته باشد. وقتی پیامدهای کمال گرایی خود را شناسایی و تصدیق می کنید، ذهن شما را وادار می کند که بخواهد کاری در مورد آن انجام دهد.

اقدام به شناسایی سه پیامد منفی کمال گرایی بر زندگی، شغل و سلامت خود کنید و آن ها را یادداشت کنید.

4. بدانید که به اندازه کافی هستید

4. بدانید که به اندازه کافی هستید

بسیاری از مردم خود را به خاطر اینکه از چیزی «کافی» نیستند، سرزنش می زنند.

برای مثال کافی نبودن در زیبایی، خوش اندام بودن، ثروتمند بودن و غیره… این صدای منتقد درونی است که می گوید کافی نیستی!

تو کافی هستی شما بیش از اندازه کافی هستید. تو به اندازه کافی به دنیا آمدی و همیشه کافی خواهی بود. شما لایق عشق، شادی و موفقیت هستید، صرف نظر از کارهایی که انجام می دهید یا اینکه چقدر کامل هستید. شاید در حال حاضر باور کردنی نباشد، اما در عمق وجود شما، بخشی از شما می‌دانید که این موضوع حقیقت دارد.

می دانم که آسان نیست. به عنوان یک کمال گرا، قبل از اینکه ببینید چه چیزی درست است، تمایل دارید ببینید چه چیزی اشتباه است،

اما به جای تمرکز بر روی اشتباه، چرا تمام کارهایی را که درست انجام می دهید تصدیق نمی کنید؟

موفقیت ها، استعدادها و نقاط قوت خود را تصدیق کنید. هر روز به مدت 30 روز، سه چیز را که در آن مهارت دارید و آنچه در مورد خود دوست دارید بنویسید. اینها می توانند ویژگی های شخصیتی شما (مهربان، دوست داشتنی، سخت کوش) باشد. یا نقاط قوت (نوشتن، صحبت کردن، شغل شما)؛ و یا  دستاوردهای زندگی شخصی تان باشد..

5. هر روز بهترین کار را انجام دهید

5. هر روز بهترین کار را انجام دهید

هنگامی که تمام تلاش خود را می کنید به خود بگویید : این تنها کاریه که میتونی انجام بدی. و نمیتونی هر چیزی که اتفاق می افتد را کنترل کنی.

وقتی بهترین کار را انجام می دهید، می توانید استراحت کنید، زیرا می دانید که هر کاری که می توانستید انجام دادید.

شما نمی توانید آنچه را که قبلاً اتفاق افتاده است تغییر دهید، بنابراین کوبیدن خود در مورد گذشته، مطلقاً به هیچ چیز مفیدی نمی رسد.

دفعه بعد که خود را به خاطر چیزی که قبلاً گفته اید یا انجام داده اید مورد سرزنش قرار می دهید، از خود بپرسید:

” آیا من تمام تلاشم را کردم [ با آنچه داشتم، با آنچه می دانستم ]؟ “

اگر پاسخ کاملاً مثبت است، پس به خود اجازه رهایی بدهید. و از زمان و انرژی خود برای بهبود وضعیت دفعه بعد استفاده کنید.

6. شکست را در آغوش بگیرید

6. شکست را در آغوش بگیرید

احتمالاً داستان های بی شماری از افراد موفقی شنیده اید که از شکست های خود به عنوان پله ای برای موفقیت استفاده کرده اند.

 و به قول مایکل جردن: من در دوران حرفه ای خود بیش از 9000 شوت از دست داده ام. من تقریبا 300 بازی را از دست داده ام. بیست و شش بار، برای زدن شوت برنده بازی به من اعتماد شده و آن را از دست دادم. من بارها و بارها و بارها در زندگی ام شکست خورده ام. و به همین دلیل است که موفق می شوم.»

اکثر رهبران موفق، کارآفرینان و ورزشکاران نخبه به شما خواهند گفت که شکست باعث موفقیت آنها شده است. زیرا شکست یک رویداد است، نه یک شخص.

7. نقص ها را جشن بگیرید

7. نقص ها را جشن بگیرید

چه می شد اگر بزرگترین نقطه ضعف شما در واقع بزرگترین نقطه قوت شما باشد؟ اگر ناملایمات مزیت شما باشد چه؟

ناپلئون در کتاب معروف توسعه شخصی در سال 1937، فکر کن و ثروتمند شو، نوشته ناپلئون هیل، در مورد پسرش بلر صحبت می‌کند که نقص مادرزادی داشت. او هیچ نشانه جسمانی از گوش نداشت و مقدر بود که کر و لال باشد.

ناپلئون معتقد بود: “مصائب او یک بدهی نبود، بلکه دارایی با ارزش زیادی بود.” او همچنین فکر می‌کرد که «هر ناملایماتی بذر یک مزیت مشابه را به همراه دارد».

ناپلئون در حالی که نمی‌دانست که مصیبت پسرش چگونه می‌تواند به یک سرمایه تبدیل شود، ایمان داشت که چنین خواهد شد. و حق با او بود. بلر به زندگی باورنکردنی و موفقی ادامه داد. او به شنوایی رسید و با مأموریتی زندگی کرد تا امید و کمک به ناشنوایان و کم شنوایان بیاورد و میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار دهد.

به همه افرادی فکر کنید که بر نقص خود غلبه کرده اند. به کسانی فکر کنید که بارها به شما الهام داده اند. اغلب، آسیب‌پذیری‌ها و توانایی ما برای غلبه بر مبارزات و ترس‌ها نه تنها می‌تواند الهام‌بخش باشد، بلکه باعث ایجاد ارتباط با دیگران نیز می‌شود.

“ما نمی توانیم از طریق کمال به هم متصل شویم ، اما در لحظات ناقص است که قلب‌هایمان با یکدیگر صحبت می‌کنند و درس‌هایی آموخته می‌شوند.”پترا کولبر

8. یک قدم به عقب برگردید

8. یک قدم به عقب برگردید

به احتمال زیاد، گاهی اوقات کمال گرایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. مانند یک قطار فراری، شما حتی متوجه نمی شوید که در حال هدر دادن زمان، پول یا انرژی برای چیزی هستید که نیازی به کامل بودن ندارد.

آنچه مورد نیاز است را شناسایی کنید و در مورد آنچه واقعا مهم است تصمیم بگیرید. پس از آن، بقیه را رها کنید. در علم اقتصاد به این قانون بازده کاهشی می گویند.

وقتی همه چیز شکست خورد، مراقبه کنید. این به شما امکان می دهد افکار خود را آرام کنید، به وضوح بیشتری دست یابید، ترس و اضطراب را کاهش دهید و سکوتی ایجاد کنید که شما را قادر می سازد به خود واقعی خود دسترسی پیدا کنید.

به زبان ساده، مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا تمایلات کمال‌گرایانه خود را خاموش کنید، نگرانی‌های خود را کاهش دهید و ذهن خود را به حالت تعادل سالم برگردانید.

و در آخر چگونه کمال گرا نباشیم وقتی در حال حاظر یک کمال گرا هستیم؟

تو انسان هستی و با انسان بودن، نمی توانید صد در صد کامل باشید.

ما “چیزهای” تمام نشده ای نیستیم . ما موجوداتی هستیم که همیشه در حال تکامل هستیم. همیشه جایی برای پیشرفت، اشتباهات و چیزهای جدید برای یادگیری وجود خواهد داشت. پس باید راه حل خود را برای اینکه چگونه کمال گرا نباشیم پیدا کنیم تا از رندگی لذت ببریم.

به جای تمرکز بر کمال، بر یادگیری و رشد تمرکز کنید و هر روز سعی کنید بهترین نسخه از خود باشید.

من شما را با این قطعه زیبا از کتاب پرنده آن لاموت، چند دستورالعمل در مورد نوشتن و زندگی تنها می گذارم:

صدای ستمگر کمال گرایی، دشمن مردم است. این موضوع شما را در تمام زندگی ناراضی و عصبانی نگه می‌دارد و مانع اصلی برای شماست»

منبع مقاله: lifehack

کمال گرایی چیست ؟

امتناع از پذیرش معیارهای کوتاه از کمال و یا میل غیرمنطقی برای دستیابی به همراه انتقاد بیش از حد از خود و دیگران توصیف می شود.

چگونه کمال گرا نباشیم ؟

به جای تمرکز بر نقاط ضعف خود به نقاط قوت خود فکر کنید و با 8 مرحله ای که در مقاله آمده است پیش بروید.

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2022/04/09/what-is-an-action-plan-and-how-do-we-achieve-it-with-our-personalization/ https://pioio.com/mag/2022/02/23/what-is-ikigai-and-how-can-it-change-my-life/ https://pioio.com/mag/2022/02/17/how-to-meditate-make-meditation-a-habit/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *