تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده
بازدید 235
۷

هوش مصنوعی = از دست دادن مشاغل (تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده)

تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده : امروز به هر کجا که بچرخید، پیشرفت فن آوری باورنکردنی در زمینه های مختلف وجود دارد. در زندگی روزمره ما چیزهایی در مورد وسایل نقلیه خودران، ربات های انبار، چت بات ها، الکسا، سیری، اوبر، پاسخ های ایمیل خودکار، جراحی های رباتیک، سیستم های توصیه نتفلیکس، کارخانه های هوشمند، ساختمان های هوشمند و هدف گیری مجدد جستجو می شنویم یا تجربه می کنیم.

تاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعیتاثیر هوش مصنوعی

غول‌های فناوری در حال تبدیل شدن به با ارزش‌ترین شرکت‌های روی کره زمین هستند و می‌بینیم که زندگی‌مان از آنچه فکر می‌کردیم بچه‌ها و اعتیادشان به گوشی‌های هوشمند و بازی‌هایشان است و زندگی روزمره ما در سراسر جهان تغییر می‌کند. آنها معمولاً حول انواع لایه‌های فن‌آوری فعال می‌گردند، یعنی محاسبات ابری، سیستم‌های محاسباتی، شبکه‌ها و حسگرها، روباتیک، علوم مواد، تولید دیجیتال و هوش مصنوعی. با این حال، در مرکز آن، هوش مصنوعی است که در بسیاری از پیشرفت‌های دیگر به شکل یا اشکال در ایجاد سیستم‌های هوشمند در کنار پیشرفت‌ها در محصولات یا فناوری‌های اصلی نفوذ می‌کند.

پیش بینی ایلان ماسک در مورد تاثیر هوش مصنوعی چه بود؟

کامپیوترها، ماشین‌های هوشمند و روبات‌ها نیروی کار آینده به نظر می‌رسند. ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل تسلا، پیش‌بینی می‌کند که هر چه بیشتر و بیشتر مشاغل با فناوری جایگزین می‌شوند، مردم کار کمتری برای انجام خواهند داشت و در نهایت با پرداخت‌های دولت حفظ خواهند شد. این یک اتفاق به نوعی ترسناک است، به این معنا که اگر تمام کار توسط هوش مصنوعی یا ربات ها انجام شود، چه خواهیم کرد؟ آیا زندگی به اندازه کافی سخت نیست؟ به نظر می رسد بسیاری از تحلیل ها بر جابجایی کارگران کم دستمزد متمرکز است. انگار که آنها از قبل معایب کافی نداشتند، حسی که ما از چرخه اخبار دریافت می کنیم، کل طبقه اقتصادی آنها از بین خواهد رفت. این را انبارهای رباتیک و ربات‌های گفتگو یا خدمات خودکار مشتری نشان می‌دهند و ما واقعاً می‌توانیم تغییرات را در اطراف خود احساس کنیم.

تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده به چه صورت خواهد بود؟

تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده

نوآوری و فناوری قطعاً در حال تغییر هستند. مهارت ها و مشاغل همانطور که امروز می شناسیم باید تغییر کنند. چارچوب مرجع ما بی‌سابقه به هم می‌خورد، خطوط راهنما و قوانین در حال تغییر هستند و این باعث ناراحتی، عدم اطمینان و نگرانی می‌شود. اگر مطمئن نیستیم که روش‌های سنتی (سخت‌کوشی، مدارک تحصیلی و غیره) لزوماً کیفیت معینی از زندگی را تضمین نمی‌کنند، چگونه می‌توانیم مسیر را ترسیم کنیم؟ فلش اخبار، به سرعت در حال تغییر است و بنابراین نامشخص است. همه ما باید با ناراحتی، سازگاری با تغییر، ادامه تحصیل و مهارت مجدد راحت باشیم.

ربات کنترلی Smart Strik Force آیتم K1

  • مناسب رده ی سنی بالای 3 سال
  • جنس پلاستیک ABS
  • ریموت کنترلی بیسیم
  • قابلیت تیراندازی و صحبت کردن
  • دارای حالت دمو
  • قابلیت حرکت دست ها
  • پخش نور و موزیک
  • دارای کابل شارژ

هوش مصنوعی چه مقدار شغل را از بین می برد؟

بر اساس گزارش های مختلف، هشدارها حاکی از آن است که هوش مصنوعی می تواند منجر به از میان رفتن ده ها میلیون شغل شود. این سوال پیش می آید که افق زمانی پذیرش هوش مصنوعی و از میان رفتن شغل به واقعیت تبدیل می شود؟ بسیاری از گزارش‌ها حاکی از جابه‌جایی شغل یا ماهیت تغییر شغل هستند. اتوماسیون و فناوری کار را به دنبال کاهش هزینه ها، افزایش کارایی و تولید دچار تغییر است. کار «جابه‌جایی» خودرو که از طریق اسب و کالسکه، برق یا لامپ فلورسنت انجام می‌شد، در بسیاری از موارد جایگزین لامپ‌های گاز و گاز شد. مشاغل در گذشته جابجا شدند، اما در مورد امروز سرعت رشد این فناوری های نمایی سریعتر از سرعت سازگاری انسان است. سرعتی که با آن تغییرات تکنولوژیکی و اجتماعی را تجربه می کنیم، همان آغازی است که بسیاری از آینده پژوهان، مانند پیتر دیاماندیس، پیشگویی می کنند.

تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده را مطالعه نمایید.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/03/29/elan-mask-announces-the-construction-of-a-tesla-robot/ https://pioio.com/mag/2022/03/26/the-american-humanoid-robot-ameca-is-beyond-reality/ https://pioio.com/mag/2022/03/20/amazing-scientific-facts/

گزارش بلومبرگ (Bloomberg) :

تاثیر هوش مصنوعی

بلومبرگ (Bloomberg) گزارش می دهد که بر اساس نظرسنجی IBM، «بیش از 120 میلیون کارگر در سراسر جهان در سه سال آینده به دلیل تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل، به بازآموزی نیاز خواهند داشت». به نظر می رسد آن گزارش و تفاسیر آن نشان می دهد که پذیرش هوش مصنوعی ممکن است منجر به از دست رفت شغل گسترده شود و نیاز به بازآموزی گسترده داشته باشد. این یک سناریوی قیامت را ترسیم می کند، عدم اطمینان و نگرانی ایجاد می کند.

تعبیر این است که هوش مصنوعی برابر است با از دست دادن شغل. ما استدلال می کنیم که این عمل باید به این صورت تفسیر شود که پیشرفت های هوش مصنوعی و فناوری نیاز به آموزش مجدد شغل و مهارت مجدد شغلی دارد. همچنین به نظر می رسد گزارش ها حاکی از آن است که سیستم آموزشی ما در حال آمادگی برای مشاغل امروزی است، زمانی که می بینیم مشاغل آینده با منابع و ابزارهای مختلف کاملاً متفاوت خواهند بود. این بیشتر باعث ایجاد وحشت می شود، زیرا ما چیزی جز هرج و مرج و ناتوانی در کنترل سرنوشت خود و فرزندانمان نمی بینیم.

آزمایشگاه واتسون MIT-IBM :

این گزارش تحقیقات آزمایشگاه واتسون MIT-IBM بود که با تجزیه و تحلیل 170 میلیون پست شغلی آنلاین در ایالات متحده بین سال‌های 2010-2017، سازمان‌دهی مجدد وظایف در مشاغل را روشن کرد. هیچ شکی وجود ندارد که هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط بر همه مشاغل تأثیر می گذارد. آنچه این گزارش نشان داد این واقعیت بود که چگونه ماهیت کار در حال تغییر است، چگونه وظایف در حال تغییر است و سعی شد پیامدهای آن را برای اشتغال و دستمزد به هم مرتبط کند. برخی از یافته‌های کلیدی در این گزارش وجود داشت، مبنی بر اینکه وظایف بین افراد و ماشین‌ها (یا هوش مصنوعی) تغییر می‌کند، اما این تغییر اندک بوده است.

اتوماسیون یا هوش مصنوعی در حال ناپدید شدن از الزامات شغلی است و در روش انجام کار تغییر می کند. همانطور که تکنولوژی هزینه برخی از وظایف را کاهش می دهد، ارزش وظایف باقی مانده افزایش می یابد، به ویژه مهارت های نرم مانند خلاقیت، عقل سلیم، قضاوت و مهارت های ارتباطی.

(تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده)

آینده کار :

تاثیر هوش مصنوعی

این نوع تحلیل همان چیزی است که کارشناسان از آن به عنوان “آینده کار” یاد می کنند و همانطور که کار در حال تغییر است، الزامات شغلی در حال تغییر است، و اتوماسیون و هوش مصنوعی جایگزین بخش های خاصی از بازار کار می شوند. همچنین به سیاستمداران اطلاع می دهد که باید توجه و منابع را در کجا متمرکز کنند تا به بهترین نحو برای آینده آماده شوند. به نظر می‌رسد بسیاری از پیشنهادات و صحبت‌های سیاسی بر روی «آسیب‌پذیرترین آسیب‌پذیر خواهند بود» به‌عنوان یک پیشنهاد کلیدی تمرکز دارند، و با گسترش هوش مصنوعی/اتوماسیون، کارگران با تحصیلات بهتر به‌خوبی کار خواهند کرد. همانطور که یک گزارش مک کینزی پیش‌بینی می‌کرد تا سال 2030، 800 میلیون کارگران با ربات‌ها جایگزین شوند، آنها همچنین اظهار داشتند که مشاغل یقه آبی مانند ماشین‌کاری، کارگران انبار و فست فود به ویژه در معرض اختلال هستند.

اما یک مطالعه جدید منتشر شده توسط موسسه بروکینگز بیان می کند که ممکن است اینطور نباشد. در این گزارش هزاران حق ثبت اختراع هوش مصنوعی و شرح شغل مورد بررسی قرار گرفت و اینکه کارگران تحصیل کرده و با درآمد خوب ممکن است تحت تأثیر گسترش هوش مصنوعی قرار بگیرند. بیشتر رباتیک و نرم‌افزار را به‌عنوان تأثیرگذار بر کار فیزیکی و معمول مشاغل سنتی می‌دانند. این گزارش ادامه می دهد که برای مثال، کارگرانی که دارای مدرک لیسانس هستند، بیش از پنج برابر بیشتر از افرادی که فقط مدرک دبیرستان دارند، در معرض هوش مصنوعی خواهند بود. این به این دلیل است که هوش مصنوعی در انجام وظایفی که نیاز به برنامه ریزی، یادگیری، استدلال، حل مسئله و پیش بینی دارند بسیار قوی است – که بیشتر آنها مهارت هایی هستند که ما به عنوان مشاغل یقه سفید فکر می کنیم.

(تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده)

ربات کنترلی PRESIDENT

  • قابلیت حرکت, رقص , چرخیدن و تیر شلیک
  • قابلیت انجام 20 حرکت مختلف
  • دارای 5 تیر کمانی نرم و ایمن
  • دارای کابل USB شارژر

ارزیابی تاثیر هوش مصنوعی بر محیط کار :

تاثیر هوش مصنوعی

ارزیابی تاثیر هوش مصنوعی بر محیط کار، آینده کار، بخش‌های اقتصادی و تسلط جهانی دشوار است. بیشتر پیش‌بینی‌ها ریشه در فناوری‌های تثبیت‌شده و کاملاً درک شده مانند رباتیک دارند و در طیف وسیعی از وظایف، کارکردها و مشاغل تعمیم می‌یابند. ماهیت جدید بودن و درک ضعیف بودن هوش مصنوعی، با این وجود به طور ناموفق در تمام صنایع اجرا شده است، درک آن را حتی دشوارتر می کند. هیچ توافق مشترکی در مورد وظایف، و همچنین تأثیرات مورد انتظار بر نیروی کار یا اقتصاد وجود ندارد. بهترین محققان به محدودیت های اقتصادی یا پیش بینی های خود برای آینده اعتراف می کنند.

آنچه ما می دانیم این است که ماهیت کار تغییر خواهد کرد، همانطور که در طول قرن ها با نوآوری تغییر کرده است. ما می دانیم که اختلال در بخش های اقتصاد رخ خواهد داد و ما باید برای آن تغییر آماده باشیم و سعی کنیم آن تغییر را برای همیشه مهار کنیم. شاید هوش مصنوعی بتواند الگوهایی را در بیماری های کشنده ببیند، با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند و جهان را کشف کند. ما باید به همان اندازه که نگران تغییر باشیم هیجان زده باشیم و با بهترین توانایی های خود تلاش کنیم تا جامعه خود را برای آن تغییر آینده شکل دهیم.

واقعیت توسعه هوش مصنوعی :

واقعیت این است که هوش مصنوعی بیشتر از هر چیزی به انسان کمک میکند و نه تنها مشاغل را از بین نمیبرد بلکه باعث به وجود آمدن مشاغل زیادی میشود که کار انسان آسانتر شود و به جای حمل یا کارهای سختی که باعث بیماری و آسیب دیدگی میشود این عمل ها توسط ربات ها انجام شود.

تاثیر هوش مصنوعی

سوال ؟

شما تاثیر هوش مصنوعی روی شغل و زندگی انسان ها در آینده را چگونه ارزیابی میکنید؟

آیا روزی تاثیر هوش مصنوعی آنقدر زیاد میشود که انسان ها دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشند؟

شما نیز پیشرفت تکنولوژی را چگونه نقد میکنید؟

پیش بینی ایلان ماسک در مورد تاثیر هوش مصنوعی چه بود؟

ایلان ماسک پیشبینی میکند که هر چه بیشتر و بیشتر مشاغل با فناوری جایگزین میشود، مردم کار کمتری برای انجام خواهند داشت و در نهایت با پرداخت های دولت حفظ خواهند شد. این اتفاق به نوعی ترسناک خواهند بود.

هوش مصنوعی چه مقدار شغل را از بین می برد؟

بر اساس گزارش های مختلفف هشدارها حاکی از ان است که هوش مصنوعی میتواند منجر به از دست دادن ده ها میلیون شغل شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Ali گفت:

    سلام.
    بنظر من هرچه قدر علم پیشرفت کنه و مشاغل جهان زیر و رو بشن هرگز بازار کار دانشمندان کساد نمیشه چونکه همیشه چیز جدید برای تفکر-ایجاد سوال و یادگیری وجود داره.

    1. mahla_khoshtale گفت:

      بله همیشه یه مورد جدید برای کشف و اختراع وجود داره. منظور از کساد شدن بازار برای مردم هستش که البته این مورد هم با توجه به پیشرفت علم و آسایش و راحتی مردم میتونه این نظریه رو رد کنه.🤍🙏🏻

  2. محمد نصرتی گفت:

    نکات خوبی داشت این مقاله.

    در نظر داشته باشید که اکثر دانشجویان ما دارند در رشته ای تحصیل میکنند که حدود ۵ تا ۱۰ سال دیگر برای اون رشته اصلا شغلی وحود نداشته باشه.
    و
    ما در حال ورود به عصر بعدی هستیم و دچار تغییرات عظیمی میشیم
    امیدوارم که بتونیم بهترین مسیر رو برای خودمون پیدا کنیم
    ممنون

  3. محمد گفت:

    همونطور که ایلان ماسک گفته همه مشاغل با هوش مصنوعی قابل جایگزینی هستن و در نهایت چاره ای جز دریافت درآمد پایه بدون کار از دولت ها نیست البته استثنا هایی وجود داره مثل رسیدگی به افرادی که نیاز های روحی دارن مثل کودکان یا ساخت تعمیر کامپیوتری ها ربات ها { هرچند در نهایت خود ربات ها میتونن ربات بسازن یا تعمیر کنن..} ی راهی که به ذهنم میرسه اینه که بجای ساخت ربات انسان هارو از نظر ذهنی جسمی صد ها برابر قدرتمند تر کنن اینجوری هم انسان ها مثل ربات میتونن خوب و پر بازده کار کنن تا نیازی به ربات نباشه هم مشاغل حفظ میشه

    1. دنیا گفت:

      👌👌👌👌👍👍👍👍👍👍👍👍

    2. صدف گفت:

      👌👌👌👌👍👍👍👍👍👍👍👍

  4. دنیا گفت:

    به نظرمن ازبزرگترین اشتباهاته
    دولت تاکی میتونه هزینه ی مردم روبده
    مگه میشه یهویی اینهمه اطلاعات وارد ذهن بشربشه
    دانشجو ودانش آموز ومعلم و….و….
    آموزش وپرورش فقط یک بُعدشه که اینهمه مشکل بیکاری وعلمی وآموزشی ایجادمیکنه
    همینطوری کمبود شغل ببینید چه بلاهایی سر جامعه مون آورده
    والبته جامعه جهانی