ربا انسان نمای آمکا
بازدید 583
0

ربات انسان نمای آمکا «Ameca» فراتر از واقعیت

ربات انسان نمای امکا «Ameca» : در این مقاله به نقد و بررسی ربات انسان نمای امکا «Ameca» هوشمندترین ربات حال حاضر میپردازیم. این ربات یکی از شگفت انگیزترین ربات هایی است که تا به امروز ساخته شده. «Ameca» پیشرفته ترین ربات به شکل انسان در جهان است که نشان دهنده خط مقدم فناوری انسان-رباتیک است.

ربات انسان نما چیست؟

ربات انسان نمای آمکا

ربات انسان نما رباتی است که از نظر شکلی شبیه بدن انسان است. این طرح ممکن است برای اهداف کاربردی، مانند تعامل با ابزار و محیط های انسانی، برای اهداف آزمایشی، مانند مطالعه حرکت دوپا، یا برای اهداف دیگر باشد. به طور کلی، روبات‌های انسان‌نما دارای یک تنه، یک سر، دو دست و دو پا هستند، اگرچه برخی از ربات‌های انسان‌نما ممکن است تنها بخشی از بدن را مانند از کمر به بالا تکرار کنند. برخی از ربات های انسان نما نیز دارای سرهایی هستند که برای شبیه سازی ویژگی های صورت انسان مانند چشم و دهان طراحی شده اند. اندرویدها روبات‌های انسان‌نما هستند که از نظر زیبایی‌شناسی شبیه انسان‌ها ساخته شده‌اند.

کمپانی Engineered Arts سازنده ربات انسان نمای امکا :

ربات انسان نمای آمکا

Engineered Arts طراح و سازنده پیشرو ربات های سرگرمی انسان نما در بریتانیا است.

از سال 2004 در فالموث، کورنوال مستقر است، این کمپانی یک تیم شگفت انگیز و با استعداد متشکل از مهندسان، هنرمندان، طراحان و توسعه دهندگان نرم افزار را استخدام میکند که همه با هم برای ساخت این خلاقیت های رباتیک شگفت انگیز همکاری می کنند.

از RoboThespian اصلی تا ربات‌های فوق‌العاده واقعی مسمر، ربات‌های ما تجربه‌ای را ایجاد می‌کنند که بازدیدکنندگان، نمایندگان و مخاطبان هرگز فراموش نخواهند کرد.

ربات‌های کمپانی Engineered Arts برای سرگرمی در مکان‌های شلوغ در سراسر جهان ساخته شده‌اند و سختی‌هایی که همراه با سرگرم کردن ده‌ها هزار بازدیدکننده در سال است. ربات SaiBaba در هند سالانه 40 میلیون بازدید کننده دارد!

برخی از مشتریان معروف این کمپانی مرکز فضایی کندی ناسا، موزه مادام توسو، موزه علوم و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل هستند.

خط ربات های مسمر Engineered Arts کاملاً قابل تنظیم هستند به این معنی که می توانند هر شخص یا شخصیتی را تاریخی یا زنده بسازند. با استفاده از دستگاه اسکن سه بعدی، می توانند یک سوژه را اسکن کنند و ظرف 4 ماه یک ماکت واقعی تولید کنند!

تنها محدودیت برای خلاقیت های Engineered Arts تخیل بازدید کنندگان و طرفداران این کمپانی است.

ربات انسان نمای امکا «Ameca» کیست؟

در اولین ویدئوی که از ربات انسان‌نمای آمکا «Ameca» منتشر شد، یک ربات صورت خاکستری از خواب بیدار میشود، ربات انسان‌نمای آمکا در ابتدا چهره ای همراه با اخم و همچنین شوکه دارد و سپس با ناباوری دستانش را بررسی میکند.

ویدیوی کوتاهی که از آمکا منتشر شده است، Engineered Arts نگاهی اجمالی از آمکا “Ameca” به ما می دهد، اما این فقط یک نگاه اجمالی است. ربات انسان‌نمای آمکا که پوست و ماهیچه های تقلبی به جز صورت و دست ها ندارد، فوق العاده واقع گرایانه است. نه تنها حرکات ربات فوق العاده روان است، بلکه چهره آن نیز کاملا طبیعی به نظر می رسد.

هدف ربات انسان‌نمای آمکا این است که به ما امکان مطالعه تعامل انسان و ربات را بدهد و نشانه‌های چهره معتبر این کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

روشی که آمکا با کمال تعجب چشمانش را باز می کند و به هر جهت نگاه می کند تا منبع بیداری خود را بیابد، بسیار قابل ربط است. ما دقیقاً این کار را زمانی انجام می دهیم که ناگهان کسی ما را بیدار کند. ربات طوری به بازوی خود نگاه می کند که انگار تازه زنده شده است. هیبت، کنجکاوی و شگفتی احساسات پیچیده انسانی هستند که آمکا آن را به خوبی به نمایش می گذارد.
با این حال، به وضوح غیرانسانی است: پوست خاکستری و نیمه شفاف، اندام های روباتیک، ساخته شده از فلز و پلاستیک… مدیر عملیات مهندسی مهندسی، مورگان رو، به CNET گفت که آنها Ameca را عمداً کمتر انسانی کرده اند، بنابراین کمتر ترسناک خواهد بود. این شرکت خط دیگری از ربات ها (مسمر) دارد که قرار بود تا حد امکان انسان نما باشند. آن‌ها درست در دره‌ی عجیبی می‌افتند، که آنها را به طرز عجیبی وحشتناک می‌کند.

آمکا «Ameca» :

ربات انسان نمای امکا فقط شبیه انسان نیست. این احساس دوستانه است، به بچه هایتان اجازه می دهید با آن بازی کنند.
شاید نکته کلیدی این نیست که ربات‌ها را 100% انسان بسازیم، بلکه آنها را در برخی جنبه‌ها (مانند حرکات صورت) شبیه انسان کنیم و در عین حال سایر ویژگی‌ها را مصنوعی نگه داریم (مانند رنگ پوست). Ameca دقیقاً به آن نقطه شیرین متعادل دست می یابد و آن را برای تعامل با ارتباطات غیرکلامی عالی عالی می کند. ربات‌هایی مانند این می‌توانند موقعیت‌های پشتیبانی مشتری را انجام دهند یا به کودکان اوتیسمی کمک کنند، در میان بسیاری از کاربردها.
با این حال، آمکا در حال حاضر به یک ویترین تعلق دارد و این ممکن است بخش خوبی از این باشد که چرا ما آن را بسیار دوست داریم. اگر سربازان این افراد در خیابان ها پرسه می زدند، من غیر از این فکر می کردم. و نسخه مسمر حتی بدتر خواهد بود. تصور کنید در ساعت 10 شب با یکی از آنهایی که در یک خیابان تاریک انفرادی در خانه قرار دارند روبرو شوید. آمکا بهترین چیزی است که اکنون داریم، اما هنوز از راه دور آماده جهش به تولید انبوه نیست.
با این حال، این روبات‌ها می‌توانند پلی برای عبور از ورطه عدم پذیرش در بین انسان‌ها باشند. من قبلاً استدلال کرده‌ام که باید هوش مصنوعی و روبات‌ها را شبیه‌تر کنیم. اگر در نهایت مجبور شدیم با ربات‌ها زندگی کنیم، بهتر است آنها را نه تنها برای مغز، بلکه برای چشم‌هایمان خوشایند کنیم.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/03/29/elan-mask-announces-the-construction-of-a-tesla-robot/ https://pioio.com/mag/2022/03/20/amazing-scientific-facts/ https://pioio.com/mag/2022/03/17/capability-of-tesla-cars-elon-musk/


اما بیایید هنوز نگران این موضوع نباشیم. ما هنوز با آن سناریوها بسیار فاصله داریم. ربات انسان نمای امکا انسان به نظر می رسد، اما بسیار از نظر ذهنی عقب تر از تصور ما است. برخلاف AlphaZero یا GPT-3، برای نمایش هوشمندی ساخته نشده است، چه خصوصی و چه عمومی. این ربات زبانی بسیار محدودی دارد که با سوفیا، ربات انسان نما که چند سال پیش برای اولین بار به شهروندی قانونی تبدیل شد، در تضاد است. و نمی تواند حرکت کند. آمکا را نخواهید یافت که مانند اطلس Boston Dynamic در حال پریدن است.
اگر ظاهر Ameca را با توانایی‌های زبانی GPT-3، فرآیند یادگیری AlphaZero، کنترل بدنه Atlas و آگاهی بصری خودروهای خودران ترکیب کنیم، از I, Robot کمی به سونی نزدیک‌تر خواهیم شد. در تقاطع همه این رویکردها به هوش مصنوعی و روباتیک است که ما ربات آینده را پیدا خواهیم کرد. حالات و حرکات صورت انسان مانند؛ حرکات نامحدود صاف؛ توانایی های زبانی درجه یک، و بسیاری از ویژگی های دیگر که حتی به عنوان نمونه های مستقل به آنها نزدیک نشده ایم.
Ameca به رسیدن به آنجا نزدیک نیست و مسیر مهندسی هنرها برای رسیدن به آن هدف خالی از موانع نیست.

عواطف و احساسات ربات انسان‌نمای آمکا :

یکی از مسائل بالقوه، تعصب شناخته شده انسان‌سازی است. مردم تمایل دارند انسانیت کامل را به روبات هایی نسبت دهند که ویژگی های انسانی کافی را نشان می دهند. به عنوان مثال، اگر به نقطه‌ای برسیم که حالات صورت یک ربات دقیقاً شبیه حالات ما باشد، مردم تصور می‌کنند که حالت ذهنی هم دارد که این حالات را ایجاد می‌کند. در مورد مدل های زبانی هم همینطور است. یک متن خوب، منسجم و متقاعد کننده می تواند خواننده را وادار کند که قصدی در پشت کلمات داشته باشد.
نه قصدی در نثر هوش مصنوعی وجود دارد و نه حالت ذهنی در پشت لبخند آمکا وجود دارد.
مغز ما بر اساس انتظارات ما پیش بینی می کند. اگر آنقدر دور از واقعیت فرضیاتی داشته باشیم که تصور کنیم یک قطعه فلز با لب خمیده و چشمان براق دارای عواطف و احساسات است، می تواند عواقب مهمی داشته باشد. ممکن است در نهایت وظایف مهمی مانند مراقبت یا بازی با یک بچه را به ربات محول کنیم (این یک مثال افراطی است اما دور از انتظار نیست).
مهمترین سیاست در مورد آینده ربات های انسان نما آموزش قوی به مردم در مورد آنچه می توانند و نمی توانند انجام دهند است. برای از بین بردن پیامدهای ناخواسته کافی نیست، اما این حداقل کاری است که ما، افرادی که در حرفه آموزش دادن به دیگران در مورد هوش مصنوعی پیشتاز هستیم، باید انجام دهیم.

همچنین میتوانید اخبار فناوری را در پیویو دنبال نمایید :

https://pioio.com/mag/2022/03/16/everything-you-need-to-know-about-sophia-the-worlds-first-robot-citizen/ https://pioio.com/mag/2021/04/11/%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa/ https://pioio.com/mag/2019/07/03/%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/
ربات انسان نما چیست؟

ربات انسان نما رباتی است که از نظر شکلی شبیه بدن انسان است. این طرح ممکن است برای اهداف کاربردی، مانند تعامل با ابزار و محیط های انسانی، برای اهداف آزمایشی، مانند مطالعه حرکت دوپا، یا برای اهداف دیگر باشد.

آمکا «Ameca» کیست؟

در اولین ویدئوی که از ربات انسان‌نمای آمکا «Ameca» منتشر شد، یک ربات صورت خاکستری از خواب بیدار میشود، ربات انسان‌نمای آمکا در ابتدا چهره ای همراه با اخم و همچنین شوکه دارد و سپس با ناباوری دستانش را بررسی میکند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *